Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ.


27 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Ajo

Ajo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 marzec 2011 - 20:19

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Ustawiłem wtrtski na 170 i bez zmian, nic się nie poprawiło.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Dzisiaj, 17:40
  •  

#22 Share Mariuszczs

Mariuszczs

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sulmierzyce

Napisany 25 marzec 2011 - 11:01

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Skup się na tym że niebieski dym pochodzi ze zbyt dużego spalania oleju. Nówka silnik D65 kopcił na zimnym a co co dopiero po źle przeprowadzonym remoncie.
Odpowiedz szczerze jaki był owal cylindrów ? Było chociarz sprawdzone czy sam pierścień wsunięty tłokiem dobrze przylega ze wszystkich stron na całej wysokości słupka ? Jaka była szczelina na złożeniu pierścienia ? Czy ślady po honowaniu były prawidłowe tzn na całej wysokości słupka niestarte ?

Byłem świadkiem jak to mechanicy różnie remontują silniki w samochodach i ciągnikach. Zdarzało się że do nowych tłoków i pierścieni zakładano surowe i niechonowane tuleje co wogóle dziwi mnie że silnik chodził i pierścienie się zużyły w jeden sezon i porobiły progi na tulejach.
Z drugiej strony widziałem jak szlifowano progi i zakładano stare tłoki na nominalnych pierścieniach itd.

Widziałem jak traktor był oddawany nieodpalany po remoncie przy odwrotnie założonych stopkach panewek i za cholere rozrusznik nie dawał rady zakręcic silnikiem. Na szczęście ktoś wczesniej oznaczył jak to ma byc na korbie i łatwo doszliśmy że trzeba dwie stopki z panewką obrócic. Zresztą było skasowane za szlif wału i nowe panewki a były stare podtarte.
.
Jeszcze jest taka prawda że niektóre podzespoły mimo że nowe sprowadzone ze wschodu są robione na maszynach starych kwalifikujących się do remontu i np wypadało by kupic tyleje surowe a nie chonowane i honowac je na wymiar na porządnym sprzęcie.

#23 Share Ajo

Ajo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 marzec 2011 - 18:51

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Przyczyna się znalazła były złe wtryskiwacze, mechanik włożył orginalne wtryskiwacze od teo ciąnika i już jest dobrze :) Troche kopci, ale to jesze jest wina remontu bo jeszcze olej leci z tłumnika.

#24 Share pamo84

pamo84

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 185 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo i co z nim związane . Maszyny rolnicze i budowlane.Stolarstwo. Militaria

Napisany 25 marzec 2011 - 20:44

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. podaj oznaczenie tych końcówek jeśli możesz

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Dzisiaj, 17:40
  •  

#25 Share Ajo

Ajo

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 marzec 2011 - 17:15

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Nie znam oznaczenia, gościu ich mi zamontował i tyle ich widziłem. Po prostu jak gdzię zamawiasz to powiedź aby były od Jumza i będzie gitara ;) Pozdro i Dzięki za pomoc dla WSZYSTKICH. Jka będziećie potrzebować jakijś pomocy na temat Jumza to piszcie może i ja coś pomogę, albo chociaż spróbje :) :D

#26 Share Waldek1967

Waldek1967

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 22 kwiecień 2011 - 16:40

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Silnik dymi bialy dym dlatego ze jest pompa paliwowa ,czyli wtryskowa ustawiona na zbyt wczesny kąt wyprzedzania wtryusku

#27 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 01 czerwiec 2011 - 13:57

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Witam
Jasnoniebieski dym lecący zaraz po uruchomieniu silnika to nic nadzwyczajnego. Zimny silnik ma prawo lekko dymić właśnie na jasnoniebiesko. Przy dobrze ustawionej pompie i dobrze ustawionych wtryskiwaczach po rozgrzaniu silnika dymienie powinno zaniknąć. Jedynie przy gwałtownym dodaniu "gazu" i przy dużym obciążeniu może zacząć dymić na czarno. Problem z regeneracją pomp i regulacją wtryskiwaczy polega na tym, że nie zawsze zabierają się za to ludzie znający się na rzeczy. Oddawałem kiedyś do regeneracji pompę łącznie z wtryskiwaczami do wyregulowania. Po ponownym założeniu pompy nic się nie zmieniło z kopceniem, ani z regularnością pracy silnika. Więc zabrałem się za to co mogłem sprawdzić. Okazało się, że wszystkie wtryskiwacze, poza tym, że lała się z nich ropa ze źle dokręconej obudowy, były ustawione na 13 atm. A regenerację robił podobno fachowiec. Dwa wtryskiwacze lały zamiast rozpylać ropę. Co prawda po ustawieniu wtryskiwaczy na właściwe ciśnienie i uszczelnieniu ich silnik nadal dymi, ale przynajmniej nie tracę ropy z nieszczelności i zaczął mniej palić. Swoją drogą jeśli regenerację pompy robił ten sam "fachowiec" co wtryskiwacze to mam poważne obawy o to czy właściwie tą pompę ustawił. Silnik jumza nie powinien kopcić. Wiem co piszę, bo mam drugiego jumza tyle, że koparkę budowlaną. I tu od nowości nic nie było robione z silnikiem (znam całą historię tej koparki i wiem, że nie pracowała dużo) i silnik tego jumza chodzi bardzo równo, nie dymi i pali mniej niż mój jumz rolniczy ;). Dużo też zależy od paliwa. Na oleju opałowym prawdopodobnie silnik nie będzie kopcił, ale czy to jest zdrowe dla silnika to nie wiem ;).
Mam też władymirca od nowości i dbam o jego pompę (wymieniam systematycznie olej). Do dziś (ma już 4500 mtg) silnik chodzi równo i lekko kopci tylko na zimnym silniku. Ostatnio zaczyna lekko dymić na jasnobiało, ale naprawdę lekko. A spowodowane to jest tym, że zaczyna brać olej. Uważam, że silnik władymirca to jeden z najlepszych silników o ile się o niego dba. Nie dymi i mało pali. Szukałem ostatnio na allegro T25 o mniejszym przebiegu i to co tam jest to woła o pomstę do niebios. Ciągniki z przebiegami około 1500 motogodzin mają już powymieniane pompy paliwa, są całe usmarowane olejem. Mój dwudziestoletni t25 wygląda 10 razy lepiej niż te z allegro.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Dzisiaj, 17:40
  •  

#28 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 01 czerwiec 2011 - 17:29

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ. Gdybyś szukał mtz-ta to tez porządnego nie znajdziesz. W polsce nie dbają o sprzęt, jak się sypie z niedbalstwa to chrzanią że dziadostwo i idzie do sprzedania.
KPK Kumurun Team


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy