Ajo

Wylatujący biały dym z tłumnika JUMZ.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Waldek1967    0

Silnik dymi bialy dym dlatego ze jest pompa paliwowa ,czyli wtryskowa ustawiona na zbyt wczesny kąt wyprzedzania wtryusku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Witam

Jasnoniebieski dym lecący zaraz po uruchomieniu silnika to nic nadzwyczajnego. Zimny silnik ma prawo lekko dymić właśnie na jasnoniebiesko. Przy dobrze ustawionej pompie i dobrze ustawionych wtryskiwaczach po rozgrzaniu silnika dymienie powinno zaniknąć. Jedynie przy gwałtownym dodaniu "gazu" i przy dużym obciążeniu może zacząć dymić na czarno. Problem z regeneracją pomp i regulacją wtryskiwaczy polega na tym, że nie zawsze zabierają się za to ludzie znający się na rzeczy. Oddawałem kiedyś do regeneracji pompę łącznie z wtryskiwaczami do wyregulowania. Po ponownym założeniu pompy nic się nie zmieniło z kopceniem, ani z regularnością pracy silnika. Więc zabrałem się za to co mogłem sprawdzić. Okazało się, że wszystkie wtryskiwacze, poza tym, że lała się z nich ropa ze źle dokręconej obudowy, były ustawione na 13 atm. A regenerację robił podobno fachowiec. Dwa wtryskiwacze lały zamiast rozpylać ropę. Co prawda po ustawieniu wtryskiwaczy na właściwe ciśnienie i uszczelnieniu ich silnik nadal dymi, ale przynajmniej nie tracę ropy z nieszczelności i zaczął mniej palić. Swoją drogą jeśli regenerację pompy robił ten sam "fachowiec" co wtryskiwacze to mam poważne obawy o to czy właściwie tą pompę ustawił. Silnik jumza nie powinien kopcić. Wiem co piszę, bo mam drugiego jumza tyle, że koparkę budowlaną. I tu od nowości nic nie było robione z silnikiem (znam całą historię tej koparki i wiem, że nie pracowała dużo) i silnik tego jumza chodzi bardzo równo, nie dymi i pali mniej niż mój jumz rolniczy ;). Dużo też zależy od paliwa. Na oleju opałowym prawdopodobnie silnik nie będzie kopcił, ale czy to jest zdrowe dla silnika to nie wiem ;).

Mam też władymirca od nowości i dbam o jego pompę (wymieniam systematycznie olej). Do dziś (ma już 4500 mtg) silnik chodzi równo i lekko kopci tylko na zimnym silniku. Ostatnio zaczyna lekko dymić na jasnobiało, ale naprawdę lekko. A spowodowane to jest tym, że zaczyna brać olej. Uważam, że silnik władymirca to jeden z najlepszych silników o ile się o niego dba. Nie dymi i mało pali. Szukałem ostatnio na allegro T25 o mniejszym przebiegu i to co tam jest to woła o pomstę do niebios. Ciągniki z przebiegami około 1500 motogodzin mają już powymieniane pompy paliwa, są całe usmarowane olejem. Mój dwudziestoletni t25 wygląda 10 razy lepiej niż te z allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gdybyś szukał mtz-ta to tez porządnego nie znajdziesz. W polsce nie dbają o sprzęt, jak się sypie z niedbalstwa to chrzanią że dziadostwo i idzie do sprzedania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj