Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt 936 czy John Deere 8530???


185 odpowiedzi na ten temat

#161 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2011 - 20:59

Fendt 936 czy John Deere 8530??? Podobno chodzi o koszty, wolą kupić od ZF bo wychodzi taniej, po drugie seria 6030 i 7030 premium potrzebuje dość wąską skrzynię i byłby problem ze zmieszczeniem jej miedzy ramę. Szczerze powiedziawszy to nawet dilerzy nie wiedzą o co tu chodzi, nieraz są problemy z obsługą ciągnika a co dopiero z budową szczegółową skrzyni.

Dla mnie wspólny olej skrzyni i hydrauliki w bezstopniówce to duży problem, sam znam 3 osoby którym AP "odmówił współpracy" i dlatego wniosek złożyłem na Vario.

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 czy John Deere 8530??? Dzisiaj, 05:47
  •  

#162 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 21 styczeń 2011 - 22:39

Fendt 936 czy John Deere 8530??? Kolego, a pamiętasz taki temacik: Ciągnik 150KM z bezstopniową skrzynią biegów ...
Wtedy nie byłeś "oczarowany" tą konstrukcją(w przeciwieństwie do mnie) - zarzucałeś mi teoretyzowanie, tylko że ja dalej podtrzymuje swoje zdanie - a Ty? ;)

Powracając do tematu, wybór ciągnika zależy od sytuacji do czego będzie służył. "Wół roboczy" w miarę prosty, (wiekszość pracowników pojmie o co biega), silny i dosyć wygodny - wiadomo John Deere. Natomiast Fendt zapewnia nieporównywalny komfort, wysoką prędkość w transporcie oraz opcje wyposażenia mogące zaspokoić najwybredniejszego np. system jazdy wstecz Reverse Drive czy układ sterujący osiami w przyczepach. Niestety obsługa jest wg. mnie dosyć skomplikowana i niezbyt jasna.

PS. ubiegłoroczny sezon przetłukłem się JD 6920 z AutoPowr i też dobrze się tym jeździ - jak dla mnie to brakuje funkcji tempomatu, ale np. bardzo ładnie redukuje prędkość pod wpływen narastającego obciążenia.
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#163 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2011 - 23:16

Fendt 936 czy John Deere 8530??? jak dziala uklad sterujacy osiami przyczepy?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#164 Share unki

unki

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 21 styczeń 2011 - 23:33

Fendt 936 czy John Deere 8530???

No tak ale skrzynia w 7730 i 8530 w budowie jest identyczna ale lekko większa, o momenty i moce nie chodzi.


Te skrzynie sa bardzo podobne w budowie a jednak nie identyczne.

#165 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 21 styczeń 2011 - 23:45

Fendt 936 czy John Deere 8530??? O ile dobrze pamiętam,(ciągnik był kilka dni na teście) to chodziło o automatyczne prostowanie osi nadążnych podczas cofania. Ale z instrukcji (było to jakoś dziwnie obszernie opisane) wynikało,że system można zastosować przy osiach ze skrętem wymuszonym :blink: Nie chcę fantazjować bo tego nie próbowaliśmy. Jeździłem wtedy sieczkarnią (zbiór sianokiszonek) i nie miałem zbytnio czasu zagłębiać się w zawiłą instrukcję obsługi ale możliwości doposażenia ciągnika powalają...
I jeszcze jedno - nie jestem fanem Fendta! ale wobec pewnych faktów nie da się przejść obojętnie.
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#166 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 styczeń 2011 - 23:49

Fendt 936 czy John Deere 8530??? skret byl wymuszony hydraulika?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#167 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 22 styczeń 2011 - 00:00

Fendt 936 czy John Deere 8530??? Prostowanie osi hydrauliką, ale czy skręt tego po prostu nie wiem - nie próbowaliśmy tego, bo ciągnik pracował z tridemem na osiach ze skrętem nadążnym.
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#168 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2011 - 09:32

Fendt 936 czy John Deere 8530??? @Axial pamiętam temat, od tego tematu minęło prawie 2 lata, doświadczenie jakieś jest zdobyte i po drodze wiedza, po prostu można mieć swoje zdanie ale po drodze spotykam kilka argumentów które zmieniają mój pogląd. Ok JD zakłada osobny obieg oleju i dla mnie jest super. Działanie skrzyni jest bardzo dobre, ale olej z innych maszyn jest problemem.

Co do osi skrętnych to są 2 rodzaje: nadążna i wymuszona. Nadążną trzeba blokować na transport i cofanie, a nadążną nie, jest połączona drążkami bądź hydrauliką z ciągnikiem. Oczywiście ta druga jest tańsza i też zastanawia mnie jak to chodzi w praktyce, Ojciec we wniosku ma Joskina 14000 właśnie z nadążną osią, na targach muszę kogoś dokładnie dopytać. Znowu ja mam wpisaną wywrotkę Joskina Trans Capa 16/18 i tam osi skrętnej w standardzie nie ma, a może być. Niby ciężarówki mają 3 osie nieskrętne i jakoś jeżdżą, mimo to jak widzę co dzieję się w naszej beczce 9 tys l na tandemie przy porządnym skręcie to jednak powinna być oś skrętna. Jak Wy się na to zapatrujecie?

@Axial tridem na osiach nadążnych? Dziwne zestawienie.

#169 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 22 styczeń 2011 - 09:51

Fendt 936 czy John Deere 8530??? Przy bardzo niskociśnieniowej oponie i sztywnych osiach, opona bardzo się naciąga. Weź Robert pod uwagę, że im szersza i większa opona tym opór będzie większy, więc na miejscu zakręcić to będzie spory problem. Dodany obrazek Sprawdzaliśmy N-218/P na oponach 11,5/80-15,3 na kostce, przy maksymalnym złożeniu Jaśkiem tylne opony znacznie przemieszczały się względem felgi. Fakt, że w Warfamie większy ciężar idzie na tylne koła. W stosunku do wyżej wymienionego gabarytu efekt na pewno mniejszy, przy większych parametrach efekt wizualny będzie znacznie bardziej dostrzegalny. Dodany obrazek

#170 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 22 styczeń 2011 - 09:55

Fendt 936 czy John Deere 8530??? a czy nie bedzie wlasnie odwrotnie Bobek_Farmer? im szersza opona tym nacisk jednostkowy powinien byc mniejszy

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 czy John Deere 8530??? Dzisiaj, 05:47
  •  

#171 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2011 - 11:34

Fendt 936 czy John Deere 8530??? kolejny raz wychodzi sprawa ktora wielokrotnie poruszalem, nacisk nie jest wprost proporcjonalny do wspolczynnika przyczepnosci dla opon gumowych pneumatycznych i jest tak jak bob mowi :) .

poza tym ciezarowki nie jezdza po polach/lakach ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#172 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 22 styczeń 2011 - 17:04

Fendt 936 czy John Deere 8530???

....

Co do osi skrętnych to są 2 rodzaje: nadążna i wymuszona. Nadążną trzeba blokować na transport i cofanie, a nadążną nie, jest połączona drążkami bądź hydrauliką z ciągnikiem. Oczywiście ta druga jest tańsza...

@Axial tridem na osiach nadążnych? Dziwne zestawienie.


Coś tu chyba nie zagrało ;)
Nadążna - koła ustawiają się samoczynnie pod wpływem sił działających przy skrętach - przy cofaniu muszą być prostowane i blokowane hydraulicznie ponieważ ustawiają się w odwrotną stronę.
Oś ze skrętem wymuszonym - kołami sterują siłowniki hydrauliczne poprzez układ który "odczytuje" tor ruchu ciągnika - przy cofaniu koła ustawiają się we właściwą stronę /rozwiązanie droższe/.

Tridem na 2 osiach nadążnych to standard.

PS. Panowie, kto ma taką moc niech wyłoni z tego temat o budowie i rodzajach układów jezdnych w przyczepach - szkoda "zaśmiecać" ten temat a przyczep tandemowych jest coraz więcej...
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#173 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2011 - 13:10

Fendt 936 czy John Deere 8530??? A pomyliłem się, ta pierwsza jest tańsza, 3 osiówka Joskina jest na osiach wymuszonych standardowo.

#174 Share Lexioner

Lexioner

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 styczeń 2011 - 13:46

Fendt 936 czy John Deere 8530??? Czyli AP nie ma odzielnego oleju z hydraulika?

#175 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 24 styczeń 2011 - 14:30

Fendt 936 czy John Deere 8530??? nie, nie ma. Nie rozumiem polityki JD pod tym wzgledem, nie jest to taki duzy koszt aby to wykonac. Jednakze im wieksza ilosc oleju w skrzyniu to olej bedzie lepiej schlodzony.

Vario ma wieksze zapotrzebowanie na dobre chlodzenie czy sie myle?

mnie zaskakuje ze po pracy np. gruber po wyjeciu miarki z vario moge dotknac ja palcami i ma okolo 40 stopni

Edytowany przez statek, 24 styczeń 2011 - 14:32.

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#176 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2011 - 14:49

Fendt 936 czy John Deere 8530??? tak vario ma wieksze zapotrzebowanie na moc chlodzenia i jest to jedna z przyczyn mniejszej sprawnosci tej przekladni.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#177 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 24 styczeń 2011 - 14:57

Fendt 936 czy John Deere 8530??? brzozak jak mozesz to odp na email, lub wykasuj wiadomosci w skrzynce bo nie moglem Ci nic wyslac na prv

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#178 Share Lexioner

Lexioner

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 styczeń 2011 - 15:30

Fendt 936 czy John Deere 8530??? Aha, czyli Vario łątwiej przegrzać i jest to pewne ryzyko w używkach. Ale mieszanie sie oleju w skrzyni AP tez może być ryzykowne prawda? Ciekawe która skrzynia moze byc bardziej awaryjna.

#179 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2011 - 15:34

Fendt 936 czy John Deere 8530??? zestaw chlodnic nie pozwoli na to by skrzyni stalo sie cos zlego.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt 936 czy John Deere 8530??? Dzisiaj, 05:47
  •  

#180 Share Lexioner

Lexioner

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 24 styczeń 2011 - 15:39

Fendt 936 czy John Deere 8530??? No chyba że by sie chlodnica porzadnie zabrudzila? ale to chyba mało możliwe. Przy vario to tylko problem jezeli nie przelaczy sie ciagnika na wolnijszy zakres przy pracach polowych, wtedy mozna przegrzac. A co z mieszaniem sie olei w AP, czy jest jakies wieksze ryzyko uszkodzenia skrzyni z tego powodu?


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy