Skocz do zawartości

Zdjęcie

Case 5120


291 odpowiedzi na ten temat

#281 Share walekmocy

walekmocy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 22 kwiecień 2016 - 17:18

Case 5120

NO I POZAMIATANE :(

Problem z powershiftem. Podczas pracy w polu kiedy chciałem zwiększyć półbieg z 1 na 2 ciągnik przymulił i stop- pomarańczowa kontrolka z trybami (błąd powershift). Spowrotem na 1 półbieg, wszystko ok i jazda dalej- na pozostałych trzech błąd. Na 2 kontrolka migała dwa razy co wg instrukcji sugeruje awarię czujnika ciśnienia półbiegu. Na 3 i 4 miga sześć razy co wg instrukcji mówi o kilku bądź żadnym wykrytym przez moduł ciśnieniu na półbiegu. Instrukcja napraw sugeruje sprawdzić cewkę i czujnik/przełącznik ciśnienia na półbiegu nr 1.

Próbowałem sprawdzić to po swojemu zamieniając wtyczkami cewki i czujniki pomiędzy półbiegami 1 a 2 i 1 a 3, ale za każdym razem nie było błędu tylko tam gdzie była podłączona cewka i czujnik od 1 półbiegu(zestaw drugi od góry). Zamieniłem nawet czujniki ciśnienia pierwszy z drugim i też  nic.

Co gorsza ciągnik już teraz nawet nie chce ruszyć na pierwszym półbiegu. :[

Czy ktoś już miał taki problem? Może ktoś ma jakieś sugestie bo moje pomysły powoli się kończą. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź, sugestię.

Oleju jest w połowie pomiędzy max a min, ale mam zamiar go spuścić i sprawdzić ten mały filtr z czujnikiem temperatury. Akumulatory naładowane, ale żeby sprawdzić oporności i ciągłość obwodów najlepsze byłoby takie urządzenie jak breakout box (konsola taka) które wpina się pomiędzy  w wtyczki od modułu i kabli do powershiftu- nie mam takiego :/



Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl
CASE IH JX 80 2012 rok 970 mtg! Jak NOWY! Stan IDEALNY! New Holland TD


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Case IH
  • 99500.00 PLN
  • 26 paź 2017
CASE IH International Magnum 7140 sprawny POLECAM 100% sprawny


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Case IH
  • 42500.00 PLN
  • 23 wrz 2017
Case CS 110 120 mx


Zobacz ogłoszenia w kategorii Ciągniki rolnicze: Ciągniki Case IH
  • 59000.00 PLN
  • Wczoraj, 22:23

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5120 Dzisiaj, 10:23
  •  

#282 Share szczepcio05

szczepcio05

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 30 czerwiec 2016 - 13:36

Case 5120

Witam  przestało mi  działać w CASE 5130 sterowanie manualne podnośnika elektrycznie jest ok. lecz gdy przełączę na manualne to przestaje podnośnik działać jeżeli był podniesiony to opadnie do dołu , napięcie jest wtedy w elektrozaworze od opuszczania , od czego jest elektrozawór oznaczony na zdjęciu jako brak napięcia bo pod żadną pozycją nie ma tam napięcia 

Załączone miniaturki

  • zdjęcie0010.jpg


#283 Share szczepcio05

szczepcio05

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 26 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódzkie

Napisany 18 lipiec 2016 - 12:34

Case 5120

Witam znowu
Jest taka sprawa
Podnosnik nie reaguje na rruchy wajchy i pokretlo
Po zapaleniu ciagnika i przelaczeniu przełącznika do przodu a pokretlo do konca w lewo podnosnik idzie do gory mimo ze wajcha jest w pozycji gdzie powinien zostac na dole
po przekreceniu pokretla do konca w prawo podnosnik opada i dalej nie reaguje na ruchy wajcho
Elektryka dziala podnosi opuszcza prąd dochodzi
To cos pod kabino moze jest walniete ??
Ma ktos jakies pomysly bo mi sie skonczyly

Co było przyczyną i jak naprawiłeś ???



#284 Share DamianDuniewski

DamianDuniewski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 25 lipiec 2016 - 13:56

Case 5120 Witam Panowie. 5-krotne migniecie kontrolki trybika oznacza błąd czujnika ciśnienia sprzęgła. I właśnie szukam tego cUjnika ale nie mogę go znaleźć i w żadnym sklepie bez numeru katalogowego mi nie znajdą. Jeśli ktoś by mi odnalazl był by wdzięczny

#285 Share CaseBizon

CaseBizon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 143 postów

Napisany 03 wrzesień 2016 - 20:06

Case 5120

Do podłączenia tura stosuje się oryginalną nakładkę na rozdzielacze z tyłu i tur dostaje zasilanie bezpośrednio i masz wszystkie sekcje wolne

jest jakaś ''fachowa'' nazwa tej nakładki na rozdzielacz bo nie mogę znaleźć? Mógłby mi ktoś podać jakiś link lub ogłoszenie?



#286 Share Dejwid91

Dejwid91

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 13 luty 2017 - 21:47

Case 5120

Witam jestem zainteresowany kupnem ciągnika case5120 czy ktoś mógł by cos powiedzieć na jego temat awaryjność dostępność  części koszty itp.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5120 Dzisiaj, 10:23
  •  

#287 Share walekmocy

walekmocy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 18 sierpień 2017 - 21:17

Case 5120

Mam problem z podnośnikiem w CASE MAXXUM PRO Po pracy w polu z użyciem podnośnika, czyli np. z pługiem albo broną talerzową, po jakimś czasie, kiedy się ciągnik rozgrzeje podnośnik przestaje reagować. Miga pomarańczowa dioda przy przełączniku, guziki na błotnikach nie reagują. Przełączenie dźwigienki w jakąkolwiek pozycję nic nie daje. Jedynie w położenie "opadanie" powoduje że podnośnik całkiem opada, jakby wyciekł całkowicie olej. Tak się dzieje mniej więcej po godzinie lub pół godziny pracy, ale co ciekawe po zgaszeniu ciągnika i odczekaniu kilku minut wszystko wraca do normy. Zupełnie jakby zbyt wysoka temperatura czegoś coś rozłaczała. Kiedy ostygnie wszystko działa. Próbowałem już wymienić te elektryczne przekaźniki w kształcie kostek ale problem wraca. Pompa i hydraulika działają ,bezpieczniki są ok, cewki raczej chyba też, bo ciężko się do nich dostać. Dolna ma ślady przegrzania ale działa. Górna też (nie wykręcałem tylko zaworu a jedynie samą cewkę). Jest to wersja pro więc już jest trochę zmian co do schematów starszych wersji ale czy ktoś może miał podobny problem i wie jak go rozwiązać? Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.

 



#288 Share walekmocy

walekmocy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów

Napisany 31 sierpień 2017 - 09:13

Case 5120

Witam  przestało mi  działać w CASE 5130 sterowanie manualne podnośnika elektrycznie jest ok. lecz gdy przełączę na manualne to przestaje podnośnik działać jeżeli był podniesiony to opadnie do dołu , napięcie jest wtedy w elektrozaworze od opuszczania , od czego jest elektrozawór oznaczony na zdjęciu jako brak napięcia bo pod żadną pozycją nie ma tam napięcia 

 

Ta mała cewka na dole jest od opuszczania. Natomiast ta gdzie brak napięcia jest od sterowania podnośnikiem z błotników tzw. slow selenoid- zwyczajnie załącza się kiedy opuszczamy bądź podnosimy za pomocą guzików na błotnikach i współpracuje razem bądź to z elektrozaworem od podnoszenia bądź opuszczania spowalniając przepływ oleju. Jest trochę inna niż górna i dolna bo wewnątrz niej jest taki długi tłoczek ze sprężynką na końcu, natomiast sama cewka ma w środku taki mały trzpień.

Nie dokońca wiem o co chodzi z tym manualnym i elektrycznym. Chyba że masz na mysli elektryczne jako sterowanie z błotników, a manualne przełącznikiem 6pozycyjnym w kabinie.

Zasada działania jest taka, że w pozycji pracy tj. pierwsze położenie przełącnika 6pozycyjnego do przodu, obie cewki górna i dolna powinny być pod napięciem 12v. W pozycji szybkie opadanie, czyli dalej przełącznikiem do przodu, górna cewka jest pozbawiana napięcia i a dolna nie i podnośnik szybko opaduje. Górny elektrozawór otwiera przelew do zbiornika zmniejszająć tym samym ciśnienie po jednej stronie głównego zaworu/tłoczka po angielsku spool. Po przeciwnej stronie tego zaworu ciśnienie jest wyższe przez to że jest zamknięty elektrozawór (ma prąd). Główny zawór przesówa się pod naporem ciśnienia otwierając przepływ od podnośnika i powodując opadnięcie ramion. Przy pozycji szybkie podnoszenie, przełacznik do tyłu, sytuacja jest odwrotna. Dolna cewka jest deenergetyzowana a górna nie. Podnośnik się podnosi.

Jakbyś miał jakieś pytania albo rozwiązałeś już swój problem to pisz śmiało.


Edytowany przez walekmocy, 03 wrzesień 2017 - 19:37.


#289 Share juras390

juras390

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 230 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:złotow

Napisany 04 wrzesień 2017 - 18:21

Case 5120

Witam jestem zainteresowany kupnem ciągnika case5120 czy ktoś mógł by cos powiedzieć na jego temat awaryjność dostępność  części koszty itp.

ja też jestem zainteresowany 5150 może ktoś coś napisać



#290 Share borus90

borus90

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 27 postów

Napisany 21 wrzesień 2017 - 08:15

Case 5120 Ja mam 5120 już trzeci rok i ogólnie ciągnik oceniam na bardzo dobry.
Do plusów na pewno można zaliczyć komfort pracy, spalanie, uciąg, mocny podnośnik, zwrotność.
Jednym minusem przez te trzy lata to była wymiana oleju w skrzyni. (Zapaliła się kontrolka oleju) Nie wiedzieliśmy jaki olej dolać i wybór padł na oryginał. Koszt ok 2 tyś.
Plus jeszcze wymiana oleju w siłownikach w prasie i agregacie.
Kolejnym minusem tego ciągnika jest drobne szarpanie przy ruszaniu. Po prostu trzeba nabrać wprawy ( ja pomagam sobie hamulcem)


Skoro już tu jestem to zapytam. Mógłby ktoś kto ma taki ciągnik podać jaki ma założony akumulator?

#291 Share KamilP1996

KamilP1996

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 21 wrzesień 2017 - 17:52

Case 5120 Witam mam problem podczas jazdy rozlacza mi jazde zaswieca sie kontrolka od skrzyni z lewej strony po wcisnieciu sprzegla jedzie dalej naj czesciej dzieje sie to przy skrecaniu do konca i przelaczaniu pol biegow. Pomocy

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Case 5120 Dzisiaj, 10:23
  •  

#292 Share KamilP1996

KamilP1996

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów

Napisany 21 wrzesień 2017 - 20:01

Case 5120 Gdzie znajduje sie czujnik cisnienia oleju w skrzyni?


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy case5120