Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 8011 - remont silnika


19 odpowiedzi na ten temat

#1 Share adasr

adasr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 marzec 2011 - 23:20

Zetor 8011 - remont silnika Witam

W moim zetorze 8011 - 1974 został przeprowadzony kapitalny remont silnika. Mianowicie :
szlif wału, regeneracja głowicy, honowanie czopów głównych, regeneracja korbowodów, wymiana panewek, nowa pompa olejowa, bączek zamieniony na 2 filtry wymienne.
I wszystko było by dobrze ale ciśnienie oleju po remoncie jest niższe niż przed. Na wysokich obrotach 2 atm, na niskich 0.
Przed remontem na zimnym silniku 1,2 atm na wysokich około 3,5 atm.

Dodam że jeśli chodzi o detale związane z dokręcaniem śrub, zabezpieczenie itp wszystko zostało sprawdzone 2 razy.

Czy ktoś spotkał się z czymś takim kiedykolwiek. Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 8011 - remont silnika Dzisiaj, 01:44
  •  

#2 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 15 marzec 2011 - 00:12

Zetor 8011 - remont silnika Na korpusie filtra oleju powinien być taki zaworek, który potrafi się zawiesić.

#3 Share grodecki

grodecki

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 marzec 2011 - 01:05

Zetor 8011 - remont silnika

Na korpusie filtra oleju powinien być taki zaworek, który potrafi się zawiesić.



Nie gorączkuj się , pilnie obserwuj pracę silnika przecież to musi się wszystko ułożyć, dopracować. Na razie rób nim lżejsze pracę.pozdrawiam.

#4 Share zimny90

zimny90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 234 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bydgoszcz - okolice
  • Zainteresowania:Musik, sport, motoryzacja

Napisany 15 marzec 2011 - 08:32

Zetor 8011 - remont silnika Ma robić lżejsze prace? Przeciez pisze ze nie ma ciśnienia oleju na małych obrotach! Po takim remoncie silnik powinien miec 4-5 ciśnienia a nie max 2. Coś jest nie tak w tym silniku wiec jak najszybciej go lepiej rozbierz. Sprawdz czy w nowej pompie oleju w silniku jest włożony klin bo spotkalem sie ze nie bylo klina pod zębatką i silnik sie zatarł po złożeniu

#5 Share wojtex123

wojtex123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom
  • Zainteresowania:Motoryzacja i rolnictwo , piękne kobiety :)

Napisany 15 marzec 2011 - 12:51

Zetor 8011 - remont silnika Może ci przeholował szlif wału albo może panewki są po innym szlifie niż wał bo tez sie tak zdarza a sprawdzane było cinienie na innym zegarze może zegar szwankuje ?

Edytowany przez wojtex123, 15 marzec 2011 - 12:51.


#6 Share adasr

adasr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 marzec 2011 - 00:54

Zetor 8011 - remont silnika Właśnie w tej chwili silnik został rozebrany ponownie i sprawdzamy czy faktycznie nie przeholowali z szlifem. Jutro okaże się co może być powodem braku ciśnienia.

Bardzo dziękuje wszystkim za zainteresowanie, na bieżąco będę pisać co jest robione.

Pozdrawiam

#7 Share adasr

adasr

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 marzec 2011 - 20:57

Zetor 8011 - remont silnika Silnik pracuje już normalnie na niskich obrotach 4 atm.

Brak ciśnienia spowodowany był przez zatarte koło pośrednie rozrządu. Było tak zablokowane że trzeba było jest specjalną prasą ściągać.
Wniosek jest taki że przy tak gruntownym remoncie warto nawet wymienić wszystkie elementy rozrządu.

Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za posty.

Temat uważam za zamknięty.

#8 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 04 kwiecień 2011 - 11:49

Zetor 8011 - remont silnika a tam zaraz zamykac temat.
Napisz co wymieniałeś i ile cię kosztowało.
Ile kosztował szlif wału, honowanie bloku itp.

Pytam serio bo jeżeli uda mi sie dorwać pewien blok to też będę robił remont (obecnie na wodzie jest szczelny, jak zaleję płynem to kapie po rozgrzaniu - stąd wymiana bloku i remont przy okazji).
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#9 Share wojtas972

wojtas972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielgolas / Mińsk Maz.

Napisany 04 kwiecień 2011 - 11:56

Zetor 8011 - remont silnika blok mozna skleic
a dla tych co robia remonty silnika to polecam regeneracje wtryskow i pompy

#10 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 04 kwiecień 2011 - 15:10

Zetor 8011 - remont silnika wiesz - poczytaj moje wcześniejsze wypowiedzi na temat klejenia i spawania bloków w innych tematach.
Każdy klejony blok po włożeniu termostatu i zalaniu np petrygo będzie cieknąć/kapać.

Mnie interesują koszta tego o co pytałem.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 8011 - remont silnika Dzisiaj, 01:44
  •  

#11 Share stas1506

stas1506

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 kwiecień 2011 - 19:34

Zetor 8011 - remont silnika

a tam zaraz zamykac temat.
Napisz co wymieniałeś i ile cię kosztowało.
Ile kosztował szlif wału, honowanie bloku itp.

Pytam serio bo jeżeli uda mi sie dorwać pewien blok to też będę robił remont (obecnie na wodzie jest szczelny, jak zaleję płynem to kapie po rozgrzaniu - stąd wymiana bloku i remont przy okazji).



Blok można kupić w okolicach Ciechanowa konkretnie miejscowość,Zielona podaje nr.tel 500157097.Gosciu sprowadza szrot z Angli rozbiera i sprzedaje czesci,ma również konto na allegro.

#12 Share wojtas972

wojtas972

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielgolas / Mińsk Maz.

Napisany 14 kwiecień 2011 - 20:19

Zetor 8011 - remont silnika zapewniam cie ze nie kazdy klejony blok bedzie kapal, po prostu trzeba umiec to skleic
wiadomo ze dziur nie moze byc nie wiadomo jak wielka ale tak wilekosci piesci mozna zrobic i widzialem juz nie raz klejone bloki

#13 Share endriu007

endriu007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów

Napisany 14 kwiecień 2011 - 20:31

Zetor 8011 - remont silnika Kleić można ale nie lepiej kupić dobry używany i spać spokojnie.

#14 Share gieno77

gieno77

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska ok. Miechowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo Wędkarstwo

Napisany 13 sierpień 2011 - 20:25

Zetor 8011 - remont silnika To ja może w tym temacie napiszę tak.Wczoraj w moim 8011 coś zastukało w silniku odkręcam dziś misę i? pękł wał. Panowie potrzebuję pilnie informacji w grę wchodzi raczej nowy moze jakieś namiary i co sądzicie o tanich za ok 1000zł,może ktoś coś podobnego przerabiał POMOCY.

#15 Share Grabcio

Grabcio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 753 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wola Siennicka
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 14 sierpień 2011 - 08:26

Zetor 8011 - remont silnika Ja bym się nie bawił w tanie wały pochodzenia azjatyckiego. Lepiej dołożyć trochę PLN-ów i kupić polski albo czeski.

Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)


#16 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 14 sierpień 2011 - 08:52

Zetor 8011 - remont silnika Mechanik który przesypywał teraz silnik w moim z10145 zakładał parę razy indyjskie wały do C-385 (bez turbo).
Powiedział tak - chodzą już parę lat, były tańsze tylko nie każdy mechanik je chce. Ja swój oddałem do szlifu bo był nominał.
Gdyby poszedł mi wał wstawiłbym indyjski.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#17 Share gieno77

gieno77

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska ok. Miechowa
  • Zainteresowania:Rolnictwo Wędkarstwo

Napisany 14 sierpień 2011 - 14:57

Zetor 8011 - remont silnika Właśnie ciężko u nas coś innego dostać są tylko dwa rodzaje ten indyjski 1000zł,i czeski 3900zł.Mechanik który ma to robić każdemu poleca ten czeski czemu nie bardzo umiał powiedzieć.Pytałem sprzedawcy w sklepie mówił że te tańsze też biorą a z reklamacją jeszcze nikt nie był poza tym w razie czego uwzględniają pod warunkiem że montowany był w serwisowej stacji czy to jeden czy drugi.Zdziwiła mnie tylko ta różnica w cenie do środy jeszcze poczekam ale za takie pieniądze myślę że się nie ma co zastanawiać.

#18 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6302 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 14 sierpień 2011 - 15:42

Zetor 8011 - remont silnika indyjski nie ma wpustu na klin i połowa mechaników nie wie jak później ustawić parę rzeczy.
Dlatego wolą oryginał. Poszukaj używanego wału z rozbieranych ciągników, daj do szlifu. Wyjdzie Ci to w cenie tego indyjskiego.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#19 Share wojtas4

wojtas4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów

Napisany 11 marzec 2012 - 10:59

Zetor 8011 - remont silnika Jest generalna zasada !!! jezeli kiedykolwiek peknie lub sie zatrze wał w silniku ,to niestety jest bezwzglednie wymagane ponowne mostkowanie czopów głównych, inaczej każdy wał szlak trafi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 8011 - remont silnika Dzisiaj, 01:44
  •  

#20 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 wrzesień 2012 - 12:31

Zetor 8011 - remont silnika bo te indyjskie wały nawet do korpusu nie pasują są krzywe i trzeba je prostować może nie wszystkie ale byłem ostatnio na szlifie z wałem i zapytałem się właśnie o te indyjskie wały to powiedział że jak ciągnik na sprzedaż to warto indyjski tanio, jak dla siebie to lepiej czeski.

Podobne tematy