Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK


36 odpowiedzi na ten temat

#21 Share rabin

rabin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 124 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj-pom

Napisany 24 styczeń 2009 - 14:11

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Podloncze sie pod temat :(
Posiadam alternator od poloneza ELMOT (chyba nawet identyczny jak ten na zdjeciach wyzej) z regulatorem mechanicznym RC2/12B.
I moje pytanie jest takie: czy jest jakas roznica w podlonczeniu mojega alternatora z tym opisanym powyzej?
pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Dzisiaj, 20:47
  •  

#22 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 24 styczeń 2009 - 20:56

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Daj sobie spokój z mechanicznym regulatorem. I tak nie będzie można go prawidłowo wyregulować, nawet jeżeli by się udało to po kilku miesiącach alternator nie będzie prawidłowo ładował oczywiście z winy regulatora.

#23 Share arturo111

arturo111

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 marzec 2009 - 11:35

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Siemka. Czytałem posty i logicznie piszecie. :-) ja mam mały problem. Mam alternator od Poldka i nie wiem za bardzo jak go podłączyć do c-328. Model to A 124-44c 14v 44A Proszę o wsparcie. Z góry dziex.
PS. Załączam fotke tego alternatora. Sorki za jakość ale zdjęcie robiłem fonem.

http://www.fotosik.p...ba8cd8d394.html

#24 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 02 marzec 2009 - 15:14

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Pod zacisk 30 podłączasz przewód 6 mm2 do akumulatora, a do wolnego styku kontrolkę ładowania i powinno działać.

#25 Share arturo111

arturo111

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 marzec 2009 - 18:05

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK A ta okragla czarna część to co? Podłączone do 30. a Żarówka w kontrolce to objętne jakiej mocy?

#26 Share Rokes

Rokes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 02 marzec 2009 - 20:00

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK O ile się nie myle jest to kondesator. Co do żarówki powinna wystarczyć 4W. Przypominam, że do alternatora musi byc - na mase.

#27 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 02 marzec 2009 - 22:55

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Tak, jest to kondensator. Najlepiej od razu go wywal bo jest tam niepotrzebny. Żarówka o mocy 4 W jest optymalna w tym układzie. Alternator powinien wzbudzać się na niskich obrotach.

#28 Share arturo111

arturo111

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2009 - 11:29

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK ok już wywalam. a do żarówki podłączam bezpoośrednio kabel od tego wolnego styku??? czy jakoś przez stacyjkę???

#29 Share Rokes

Rokes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 03 marzec 2009 - 16:13

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Zgadza się żarówke podłącz bezpośrednio pod wolny styk. Żarówka ma za zadanie tylko wzbudzać alternator więc nie trzeba jej podłączać pod stacyjke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Dzisiaj, 20:47
  •  

#30 Share arturo111

arturo111

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 marzec 2009 - 18:18

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Dzięki za wszystko. :-) myślę że sobie poradzę. :-) jak by coś to będę pisał.

#31 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 03 marzec 2009 - 18:59

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK

Zgadza się żarówke podłącz bezpośrednio pod wolny styk. Żarówka ma za zadanie tylko wzbudzać alternator więc nie trzeba jej podłączać pod stacyjke

Jak to nie trzeba podłaczać pod stacyjkę? Podłącza się przewód od zacisku 15 stacyjki do kontrolki, i od kontrolki do wolnego styku w alternatorze. Kolego @Rokes jak sam nie wiesz, to chociaż nie wprowadzaj innych użytkowników w błąd.

#32 Share Rokes

Rokes

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 92 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie

Napisany 03 marzec 2009 - 20:19

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK W poście wyżej nie wyraziłem się dość jasno. Chodziło mi o to ze kabelek od żarówki wpinamy pod wolny styk w alternatorze. Za żarówką jest podłączony pod zacisk nr 15. Źle zrozumiałem arturo111 Dlatego napisałem, żeby podłączył żarówke bezpośrenio pod wolny styk. Za niejasności przepraszam.

#33 Share szotko

szotko

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poznań/Pleszew

Napisany 29 marzec 2009 - 22:21

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Jeśli to komuś pomoże to ja założyłem w swoim 330 alternator od opla kadeta(składak z 1987)... Fajna sprawa bo koło pasowe pasuje idealnie a uchwyt trzeba tylko nieznacznie przerobić... Szybka robota i ładuje bez problemu i dużego wysiłku.... Polecam takie rozwiązanie....

#34 Share junior1985

junior1985

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 08 kwiecień 2009 - 21:57

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Witam koledzy dopnę sie do tematu posiadam alternator 6 diodowy firmy elmot z fiacura i posiadam do niego mechaniczny regulator o oznaczeniu rc2/12b napiszcie mi jak sprawdzić stojan takiego alternatora bo sprawdzałem w taki sposób że miernikiem sprawdziłem wyjścia ze stojanu nie mają przejścia na mase (obudowe stojanu )i żadne nie ma a potem sprawdziłem miedzy 3 wyjściami i między kązdym z nich jest przejście to znaczy że stojan jest do śmieci czy dobry? Z góry dziekuje za odpowiedz

#35 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 09 kwiecień 2009 - 11:33

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Uzwojenia w alternatorach najczesciej sa polaczone w gwiaze. Znaczy to, ze wszystkie 3 cewki jednym koncem sa polaczone ze soba. W takip przypadku pruzy pomiarze omomierzem elementem mierzonym bedzie poprostu kawal drutu.

W takim przypadku momomuerz pokazuje zwarcie, lub bardzo maly opor.

Polacz wszystko jak nalezy. Podepnij pod akumulator i rozpedz alternator np wiertarka. Obserwuj wskazania woltomierza na akumulatorze. Jezeli wskazanie sie podniesie powyzek 12,5V tzn ze jest szansa na to ,ze alterator bedzie zyl.

#36 Share klo444

klo444

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów

Napisany 19 kwiecień 2009 - 13:17

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Witam
Zamierzam sobie sprawić alternator w c330 zamierzam jechać na złom i czegoś poszukać obawiam się żeby nie trafić na jakiś szajs czy jest możliwość jakoś go sprawdzić jak myślicie jeżeli będę używał urządzenia rozruchowego (szczególnie w zimie) alternator nie uszkodzi się ??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK Dzisiaj, 20:47
  •  

#37 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 20 kwiecień 2009 - 07:32

Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK

Witam
Zamierzam sobie sprawić alternator w c330. Zamierzam jechać na złom i czegoś poszukać, obawiam się żeby nie trafić na jakiś szajs. Czy jest możliwość jakoś go sprawdzić?.
Jak myślicie jeżeli będę używał urządzenia rozruchowego (szczególnie w zimie) alternator nie uszkodzi się ??



Na zlomowisku to ciezko sprawdzic. Jedznie pobieznie stan lozysk i czy obudowa nie jest popekana. Najlepiej jezeli na kole pasowzm widac jeszcze swieze wztarcia po pasku. Jest wtedy nadzieje, ze niedawno auto przyjechalo o wlasnych silach i alterantor dzialal.


Co do uzadzenia rozruchowego.

Moje zdani ejest nastepujace. Jezeli sprawny alternator i akumulator to nie potrzebne zadne dodatkowe urzadzenie.

Jezeli musisz uzywac "dopalacza" to znaczy, ze ladowania szwankuje, lub aku na zlom ( jedno z drugim powiazane)
Sprawny uklad ladowania utrzymuje lumulator w dobrym stanie przez dlugie lata.

Jezeli juz konieczne jest uzycie dodatkowego rozruchu, to nalezy dopilnowac, aby byl dolaczony pod pelnym obciazeniem . Napiecie na akumulatorze nie moze przekrocyzc wartosci dopuszczalnych czyli ok 15V.

Podobne tematy