Skocz do zawartości




Reklama



Alternator w C-328,C-330 w oparciu o alternator ŻUK


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
36 odpowiedzi na ten temat

#1 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 19 sierpień 2007 - 17:19

W ostatnim czasie jestem atakowany na GG jak podłaczyć-pozwoliłem sobie wrócić ponownie do tego tematu.

Dodany obrazek

plik do pobrania
http://www.elektrote...oad.php?id=8772

Układ nie posiada wskaźnika ładowania-mam wskaźnik cyfrowy-ale niebawem wstawie modyfikację z kontrolką ładowania


Parę fotek-montaż w C-328

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek


Parę uwag.
wyrzucamy wszystkie kable co łaczyły regulator napięcia prądnicy oraz kable prądnicy
podłaczamy wg schematu instalację.
Co do samego montażu trzeba przypiłować górę alternatora najlepiej szlifierką-jest trochę zabawy inaczej alternator nie będzie w pionie.Używamy uchwytu z prądnicy wstawiając odpowiedni kawałek ciękiej rurki oraz szukamy długiej śruby aby tio razem umocować.Od dołu uchwytu prądnicy robimy mocowanie kawałek płaskownika ze śróbą -przykręcamy do wspornika.Patrząc na obrazek mamy złudzenie że pasek opiera się o wspornik-nic podobnego jest luz 1cm inaczej mi się nie udało,ale można deszko szlifnąć po wsporniku-delikatnie aby zwiększyć prześwit.

ps
Ciagnik-blok trochę odrapany ale niestety udało mi się wymyć kercherem do malowania-brakło czasu
Jesli są pytania proszę
Pozdrawiam PIOTR
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#2 JakubAK77

JakubAK77

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 03 sierpień 2008 - 21:19

Witam.

A w jaki sposób zamienić ( podłaczyć alternator ) zamiast prądnicy, gdy mam regulator prądnicy na którym są wyjścia oznaczone 16, 19, 18 ? Alternator wyglada identycznie jak ten na wcześniejszych zdjęciach. W tej chwili do zacisków regulotora mam podłączone: na 16 - obudowa prądnicy, na 19 przewód od amperomierza, na 18 przewód wychodzący z powierzchni prądnicy, drugi przewód wychodzacy z powierzchni pradnicy jest podłączony z boku do obudowy regulatora. Regulator jest produkcji Elmot.  Dodatkowo w całym układzie elektrycznym mam + na masie.

Pzdr Jakub

#3 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2858 postów

Napisany 04 sierpień 2008 - 21:26

Po pierwsze po żadnym pozorem nie podłaczaj regulatora od pradnicy do alternatora. One ze soba nie wspólgraja.
Po drugie aby załozyc alternator musisz przełożyć akumulatory  tak abys miał minus na obudowie ciagnika.
Nie kombinuj tylko kup za 12 zł elektroniczny regulator i bedzie działać.

#4 JakubAK77

JakubAK77

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 04 sierpień 2008 - 21:54

Witam.

Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie odnosnie przekładania biegunów alumulatora. Czy wystarczy tylko zamienić bieguny , tzn dać minus na mase  ? Czy w instalacji elektrycznej coś jeszcze należy pozmieniać oprócz regulatora alternatora  ?

Pzdr Jakub

#5 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 05 sierpień 2008 - 12:44

Podłączenie radia o ile takowe masz.

#6 ffox

ffox

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 29 sierpień 2008 - 21:48

A czy ta wolna wsuwka w alternatorze nie powinna być podłączona do 15 na regulatorze napięcia i dalej do kontrolki ładowania? Przymierzam się do założenia alternatora i widziałem 2 wersje schematu...

#7 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2858 postów

Napisany 30 sierpień 2008 - 09:40

Kolego to jest alternator 6 diodowy i schemat jest jak najbardziej prawidłowy. Abu uzyskac kontrolke ładowania trzeba oprócz regulatora napiecia miec przekaźnik kontrolki. Ten przekaźnik podłacza sie własnie pod tą wolna wsówke na alternatorze.
Tak jak ty mówisz to podłącza sie alternatory 9 diodowe. ;)
Przyjzyj sie jaki to będzie alternator i kup do niego odpowiedni co do ilosci diod regulator napiecia.

#8 ffox

ffox

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 30 sierpień 2008 - 15:52

No to lipa, bo mam identyczny alternator, a facet sprzedał mi regulator napięcia 9-diodowy. Poza tym w C-330 jest strasznie mało miejsca na ten alternator. Przeszkadzają drążki kierownicze. Chyba poszukam jakiegoś mniejszego alternatora z wbudowanym regulatorem.

#9 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2931 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 30 sierpień 2008 - 18:39

Alternator od Poloneza czy Fiata pasuje bez problemu do C-330.

Regulator napięcia 9 diodowy????

Do tego typu alternatora pasuje nawet regulator napięcia od malucha, trzeba założyć tylko inne szczotki. Schemat jest na forum podłączenia alternatora z reg. od malucha.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#10 hedonity

hedonity

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów

Napisany 30 sierpień 2008 - 19:47

Zobacz postSadek, o Aug 30 2008, 19:39, powiedział:

Alternator od Poloneza czy Fiata pasuje bez problemu do C-330.

Regulator napięcia 9 diodowy????

Do tego typu alternatora pasuje nawet regulator napięcia od malucha, trzeba założyć tylko inne szczotki. Schemat jest na forum podłączenia alternatora z reg. od malucha.

6 diodowy jest o tyle głupi że jest potrzebny jeszcze przekaźnik do kontrolki. Można przerobić z 6 diód na 9 - ja tak przerabiałem chyba od łady ale trzeba rozebrać alternator , mieć 3 diody np 1N007 i przylutować do wyjść ze stojana i wyprowadzić na zewnątrz i odpowiednio podłączyć. Ale nie polecam tego osobom nie posiadającym chocby elementarnej wiedzy o elektronice...  A regulator 9 diodowy? niczym się nie różni od 6 diodowego ... Są tylko mechaniczne lub elektroniczne - ale te są najczęściej wbudowane w szczotkotrzymacz lub gdzieś zaraz obok jak np. w maluchu.

#11 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2858 postów

Napisany 30 sierpień 2008 - 22:57

Zobacz postffox, o Aug 30 2008, 15:52, powiedział:

No to lipa, bo mam identyczny alternator, a facet sprzedał mi regulator napięcia 9-diodowy. Poza tym w C-330 jest strasznie mało miejsca na ten alternator. Przeszkadzają drążki kierownicze. Chyba poszukam jakiegoś mniejszego alternatora z wbudowanym regulatorem.
Ale tak jak pisał kolega @Sadek, jest wystarczajaca ilość miejsca na alternator praktycznie każdy z samochodu osobowego bądz busa. Najwyżej wymień dodatkowo pasek klinowy bo może stary jest już zurzyty, a z nowym altek bedzie bliżej bloku silnika.

#12 krynio

krynio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • 1023304
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Osowa k. Lublina

Napisany 10 październik 2008 - 20:48

Jak rozpoznać alternator 6 lub 9 diodowy. Ten nowszy jest od 3512  a ten drugi chce założyć do c330 i teraz zastanawiam się czy mogę do tego starego założyć szczotko trzymacz z regulatorem tego typu co jest w 3512 i czy to będzie działać.

#13 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2931 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 10 październik 2008 - 20:54

Tak z zewnątrz to ciężko.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#14 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2858 postów

Napisany 10 październik 2008 - 20:56

Różnie. Np. po ilosci wystajacych srubek - styków i ich symboli.
9 diodowe moga miec wbudowany regulator napiecia i w tedy bedą tylko 2 styki B i D. Czsem widoczne są pod osłona diody wzbudzenia.
Tak czy tak najłatwiej jest znając oznaczenia styków jakie wystepuja w alternatorach.
Bo to że alternator ma dużo śrubek do podłaczenia wcale nie oznacza że to 6 diodowy.
Alternatory moga miec od 2 do 6 styków z tym że niektóre podłaczane są w instalacjech samochodów do których zostały wykonane. A dla ich prawidłowego działania wystarczą 2 i masa.

Edit:
O jest link.
A te dwa alternatory nie sa identyczne. Robione przez jedną firme ELMOT. Tylko w pewnych odstepach czasu, ale ich konstrukcja sie nie zmieniła. Tylko jednak ten stary może być 6 diodowy, natomiast nowszy 9 diodowy.
Na nich powinno pisac jaki to model altka. Na zdjeciach nie widac to podaj. Albo podaj ich moc albo amperaż.

#15 krynio

krynio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • 1023304
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Osowa k. Lublina

Napisany 10 październik 2008 - 21:57

tego starszego oznaczenia to : A124F2-14V-44/53A a ten nowszy to jest fabryczny od 3512 A124-44b 14v 44A

#16 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2858 postów

Napisany 11 październik 2008 - 23:50

Alternator z oznaczeniami  : A124F2-14V-44/53A to alternator 9 diodowy (stary)
Alternator z oznaczeniami :A124-44b 14v 44A  To także alternator 9 diodowy. (nowy)

Jesli do tego starego załozysz identyczny szczotkotrzymacz oraz regulator napiecia to bedzie działało.
Natomiast mozesz kupić elektroniczny regulator napiecia 9 diodowy (koszt 12zł) i wykorzystac stary szczotkotrzymacz.

Na obu alternatorach sa oznaczenia styków: 30, 67, i 15? Chodzi mi głównie o 15 bo reszte to widać. Tak dla pewnosci.
Napisał bym wczesniej ale edytowałes posta i nie było go w nowych.

#17 krynio

krynio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • 1023304
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Osowa k. Lublina

Napisany 12 październik 2008 - 19:16

Tego styku 15 nie widze, te dwa są na obudowie a ten trzeci niewiem gdzie niby szukać

#18 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2858 postów

Napisany 12 październik 2008 - 21:26

Styk 15 to ten przewód z końcówką(nowy altek) i gniazdo plastikowe(stary). Tak myslałem żę nie opisane.
W tym nowym gdy szczotki były załozone to do szczotkotrzymacza zapewne podłaczony był ten krótki przewód.
Jesli kupisz driugi taki sam szczotkotrzymacz i regulator to bedziesz musiał podłaczyć krótkim przewodem w taki sam sposób.

Wiesz jak podłaczyć do instalacji?? Masz miernik??

#19 krynio

krynio

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 149 postów
  • 1023304
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Osowa k. Lublina

Napisany 13 październik 2008 - 19:28

Dalej to wiem tylko własnie nie wiedziałem, nie byłem pewien co do tego altka. A co do podłaczenia to schematy sa na AF więc cos sie podziała.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 adi8

adi8

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów

Napisany 11 styczeń 2009 - 11:31

mam taki problem zmieniłem prądnice na alternator "iskra" 33A
i pojawił sie problem ładowania przy niskich i średnich obrotach swieci kontrolka ładowania:(- na masę)
czy może miec wpływ brak kondesatora przeciw zakuceniowego
czy może być to spowodowanie wielkością akumulatorów 2x 6V 195Ah
kontrola ładowania 3W
napięcie na zacisku alternatora 13V
napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a masą 4,5v
napięcie pomiędzy zaciskiem wzbudzenia a +30 8,5v

na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie
a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V
i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia

dodam że po włączeniu świateł i odłączeniu od akumulatora światła świeciły ze spadkiem obrotów napiecie zanikło?????
co jest grane????????





Zobacz także