witekarol

Ursus 1224

Polecane posty

witekarol    2

zastanawiam sie nad zalozeniem w mojej szostce turbiny. czy ktos moze juz takie cos przerabial? jak to wplywa na zywotnosc silnika i skrzyni? czu w role moglby wejs intercoler? podobno goscie od ktorych tata kupowal ciagnik mowili ze skrzynia i silnik sa przystosowane do zalozenia turbiny. ile jest w tym prawdy, nie wiem :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Co do skrzyni to 4 biegowa przystosowana jest do max. 140km, orginalnie w szesnastakach były 3 biegowe(w werjsach eksport były 4rki), teraz już montują 4rki, moim zdaniem nie opyla sie zakłaac, bo zmieniać korbowody itp. to żaden interes chyba, że komus sie nudzi, W podobnych pieniądzach kupisz 1614...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

skrzynie mam 4ro biegowa. wlasnie pisalem powyzej ze podobno silnik maojej szostki ma byc przystosowany do zalozenia turbiny..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

A to z jakim prawem ma być przystosowany? Ktoś powymieniał części w silniku na przystosowane do turbiny i jezdził na nich bez turbiny? :):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

nie mam pojecia jakim cudem. to byla wersja eksportowa. a za czasow prl to wiadomo jak robili ciagniki, silnik mogl byc przystosowany do turbiny jednakze turbinba niekoniecznie musiala byc zalozona :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Niekoniecznie ściema, korpus silnika jest ten sam, jak włożyć do 1224 flaki ze 155 konnego silnika to lepiej śmiga, biorąc pod uwagę dwa ciągniki 1224 oba bez turbiny tylko różne flaki w silniku to różnice w mocy widać, w spalaniu tylko trochę się zwiększa, była myśl o turbinie ale przyszedł nowy ciągnik o większej mocy i już nie ma potrzeby przerabiania. Co do skrzyni to nie mam pojęcia jak można by ją przystosować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10
Niekoniecznie ściema, korpus silnika jest ten sam, jak włożyć do 1224 flaki ze 155 konnego silnika to lepiej śmiga, biorąc pod uwagę dwa ciągniki 1224 oba bez turbiny tylko różne flaki w silniku to różnice w mocy widać, w spalaniu tylko trochę się zwiększa, była myśl o turbinie ale przyszedł nowy ciągnik o większej mocy i już nie ma potrzeby przerabiania. Co do skrzyni to nie mam pojęcia jak można by ją przystosować.

 

Nie sadze aby sama wymiana korbowodów i tłoków wpłynęła na moc. Pojemność zostaje ta sam, skok tłoka również, to z jakiej okazji ma się moc zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

jakiś wpływ to musi mieć bo jeden 1224 z przyczepami śmigał a drugim musiałem redukować i oba silniki były po remoncie w podobnym czasie, a składy przyczep były te same bo w ciągu dnia miałem zamienione ciągniki, to jeden z wielu przykładów porównywania mocy, 1214 też nie mogły podskoczyć do tego jednego mimo remontowanych silników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    10

Ta różnica w mocy spowodowana jest pompom paliwowa, bo pompa pompie nie jest równa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31
jakiś wpływ to musi mieć bo jeden 1224 z przyczepami śmigał a drugim musiałem redukować i oba silniki były po remoncie w podobnym czasie, a składy przyczep były te same bo w ciągu dnia miałem zamienione ciągniki, to jeden z wielu przykładów porównywania mocy, 1214 też nie mogły podskoczyć do tego jednego mimo remontowanych silników.

 

 

a wielkośc kół była taka sama? u nas było podobnie jeden miał koła z tyłu 16,9 a drugi miał 18,4 ten z tymi mniejszymi kołami był wolnięjszy ale nie kucał pod górki. Ustawienie dawki paliwa,zapłonu,luzów zaworowych,wałek rozrządu mają duży wpływ na moc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stasiek84    2

Obwód opon ten sam, fakt że słabszy ma balony, ale na asfalcie większej różnicy to nie robi, a na pewno nie taką jaka była odczuwalna, również faktem jest ze silnik był robiony pod kątem maksymalizowania mocy żeby dawał rade z czynnym agregatem uprawowo siewnym, gdzie głównie chodzi o wałek bo rototiler sam się popycha, spalanie dużo się nie różni,jest porównywalne, tylko ze jeden idzie a drugi stęka.

Co do samej specyfiki silnika to nie wiem ponieważ był on dawany do warsztatu na remont.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Kolego od razu Ci mówię że się nie opłaca. Zmień lepiej silnik na turbo. A co do przeróbki.... Pompa paliwowa, turbina, tłoki, wycięcie w bloku silnika... ryzyko duże. Moim zdaniem jak z fabryki wyjechało tak niech jeździ :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klapadzg    0
A to z jakim prawem ma być przystosowany? Ktoś powymieniał części w silniku na przystosowane do turbiny i jezdził na nich bez turbiny? :lol: :lol:

 

Prawdopodobnie od 85 roku we wszystkich 1224 były montowane glowice z uszczelniaczami na zaworach ssących , zmacniane tłoki 3 pierścieniowe. Silniki były przystosowane do założenia turbiny.


może ktoś mi doradzić jaki zestaw naprawczy kupić do silnika u1224

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

W jaki sposób można sprwdzić ciśnienie w kolektorze ssącym manometrem?? jest jakieś specjalne wejście czy trzeba kombinować?? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to podciśnień nie sprawdza się manomertami tylko wakuometrami. Myślę że bez kombinowania się nie obejdzie.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

Witam

Mam ursusa 1224 i przy ruszaniu nawet na pusto sie dusi czy to przez turbine ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zanim wykosztujesz się z turbiną wymień najpierw filtr paliwa i powietrza jeśli dawno nie były wymieniane.

A dymi?

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek8111    0

Ja też obstawiam wytrącenie parafiny u mnie miałem taki sam przypadek w moim zetorze 8111, przeczyść siatkę na odstojniku i będzie w porządku. Ja w zime leje do oleju napędowego płyn przeciwko wytrącaniu parafiny i nawet pomaga środek ten nazywa sie Diesol.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to leję trochę brandki, a jak mi zostało paliwo w ciągniku na zimę to na wiosnę musieliśmy wszystkie przewody paliwowe udrażniać. :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj