Skocz do zawartości




Reklama



Zdjęcie

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
24 odpowiedzi na ten temat

#1 tomasz880101

tomasz880101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 07 marzec 2011 - 22:49

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 Witam wszystkich z Agro Foto mam taki problem, a mianowicie kupiłem niedawno zetora 5211 w stanie całkiem dobrym lecz ma jedną wadę, a dokładnie ma spore luzy w układzie kierowniczym. Pomyślałem sobie, puki nie ma dużo roboty to naprawie tą usterkę zacząłem od razu od kolumny kierowniczej bo nigdzie indziej luzów nie ma odkręciłem górną część kolumny i faktycznie śruba kulowa bo tak to się nazywa- ten cały mechanizm, jest wyrobiony. Kupiłem już go nowy ale teraz obawiam się że będę musiał unosić kabinę bo trzeba odkręcić boczne pokrywy kolumny żeby wymontować stare części a wmontować nowe.
Tu jest moje pytanie do was czy ktoś może już coś takiego robił i czy trzeba faktycznie tą kabinę unosić, bo to się zanosi na kupę roboty zwłaszcza bez profesjonalnego sprzętu.
Prosiłbym o kolejne czynności jakie powinno się przy tym wykonywać. Z góry dzięki
  • 0

#2 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 07 marzec 2011 - 23:20

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 Nie próbowałeś wyregulować przekładni przed demontażem?
  • 0

#3 MajsterPopsuj88

MajsterPopsuj88

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów

Napisany 08 marzec 2011 - 01:20

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 Kabine będziesz musiał podnosić na 100%. Jeżeli chcesz wiedzieć dokładnie to podpytaj Cezary4514 i FINN , oni to niedawno naprawiali to może Ci pomogą.
  • 0

#4 Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 332 postów
  • 9430475
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 08 marzec 2011 - 06:34

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 Witam. Tak jak piszą wyżej, bedziesz musiał podnieść kabine. tu masz fotke jak to mnie wiejcej w srodku wygląda http://www.agrofoto....nica-zetor7245/ znajdziesz tez w mojej galerii inne fotki tego typu. Jak coś nie wiesz to pisza na gg albo tu to chetnie doradze podpowiem.
  • 0

#5 tomasz880101

tomasz880101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 08 marzec 2011 - 10:34

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 Co do tego czy próbowałem wyregulować luz to tam można tylko tymi dwiema nakrętkami które się kontruje, to się nie dało, poza tym gdyby tam był luz to ta ośka by się unosiła.
Cezary4514 a ty unosiłeś kabinę do tej naprawy? Zajrzałem na twój profil to i doczytałem się w komentarzach że musiałeś tą śrubę wykręcić a później te śruta przyklejać na smar i znowu wkręcać, a nie dało się jej włożyć w całości? Górą to wiem że się nie da ale myślałem że bokiem to się da.
  • 0

#6 Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 332 postów
  • 9430475
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 08 marzec 2011 - 14:41

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 Tak unosiłem kabine ale tylko od przodu, z tyłu nie trzeba nic ruszać. Wyjołem ten drut ktory wkłada się z tej strony w uchwyt kabiny a z drugiej strony wychodzi i się go zakręca ;) . Na fotce czerownym kolorem ten uchwyt z dziurą. http://www.bankfotek.pl/view/910394 i tylko na tym się kabina trzyma. I wziołęm z jednej strony lewarek i z drugiej strony drugi i do góry. Sam bedziesz widział ile podniesć zeby dobrze było odkrecić. A z tą magłownicą Prówbowałem na wszystkie możliwe sposoby zeby wlozyc całość ale niestety nie ma takiej opcji. Musisz wykrecić ten wał i sruty posamrować towotem najlepiej nowym, i probować wkrecić najpierw bez wkładania do kolumny, sruty się ustawia po swojemu. Żółtym kolorem to kolumna. Za ten układ kieroniczy to powinni czechom Nobla dać...

Edytowany przez Cezary4514, 08 marzec 2011 - 14:44.

  • 0

#7 marcin5211

marcin5211

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 08 marzec 2011 - 16:06

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211

Tak unosiłem kabine ale tylko od przodu, z tyłu nie trzeba nic ruszać. Wyjołem ten drut ktory wkłada się z tej strony w uchwyt kabiny a z drugiej strony wychodzi i się go zakręca ;) . Na fotce czerownym kolorem ten uchwyt z dziurą. http://www.bankfotek.pl/view/910394 i tylko na tym się kabina trzyma. I wziołęm z jednej strony lewarek i z drugiej strony drugi i do góry. Sam bedziesz widział ile podniesć zeby dobrze było odkrecić. A z tą magłownicą Prówbowałem na wszystkie możliwe sposoby zeby wlozyc całość ale niestety nie ma takiej opcji. Musisz wykrecić ten wał i sruty posamrować towotem najlepiej nowym, i probować wkrecić najpierw bez wkładania do kolumny, sruty się ustawia po swojemu. Żółtym kolorem to kolumna. Za ten układ kieroniczy to powinni czechom Nobla dać...



ja dzis wlasnie tez wymieniałem maglownice i odciołem kawałek blachy wieczorem wstawie zdiecia jak to zrobiłem
  • 0

#8 Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 332 postów
  • 9430475
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 08 marzec 2011 - 16:23

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 pewnie nie podnosiłeś kabiny tylko wyciiołeś kawałek podłogi? też tak myślałęm zrobić ale zrezygnowałem...
  • 0

#9 tomasz880101

tomasz880101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 08 marzec 2011 - 16:40

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 już rano wziąłem się za robotę i robiłem właśnie tak jak ty cezary4514 uniosłem sam przód kabiny, bo też doszłem do wniosku że całej nie warto i wszystko powyjmowałem. Teraz tylko muszę jeszcze jutro kupić symering na oś kierowniczą i uszczelki i biorę się za składanie. Co do tego czy ta śruba kulowa wejdzie bokiem to już też wiem że nie wejdzie ale już wiem jak to zrobię. Te kulki tylko na smar to nie wystarczy, mogłyby i tak powypadać. wystarczy kilka centymetrów rurki włożyć ją do tej śruby z ułożonymi już na smar kulkami i wkręcając ośkę rurkę wyjmować, w ten sposób nie wypadną. Co o tym myślisz?
A jak rozebrałem tą kolumnę to dopiero zrozumiałem czemu były luzy, po prostu poprzedni właściciel tak ją złożył że połowy kulek nie było
  • 0

#10 Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 332 postów
  • 9430475
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 08 marzec 2011 - 16:51

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 no tak też może być, może nawet łatwiej pójdzie ;) przy składaniu o niczym nie zapomnij a łozysko wymieniałes na tym wałku?
  • 0

#11 tomasz880101

tomasz880101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 08 marzec 2011 - 17:30

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 Chodzi ci o te łożysko oporowe które siedzi w górnej przykręcanej części kolumny
  • 0

#12 marcin5211

marcin5211

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów

Napisany 08 marzec 2011 - 17:36

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211

no tak też może być, może nawet łatwiej pójdzie ;) przy składaniu o niczym nie zapomnij a łozysko wymieniałes na tym wałku?

tak własnie odciołem mniej roboty, puzniej zespawałem i nic nie widać http://w888.wrzuta.p...phaHZS/dsc00475 http://w888.wrzuta.p...ql90XS/dsc00476

Edytowany przez marcin5211, 08 marzec 2011 - 17:42.

  • 0

#13 tomasz880101

tomasz880101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 08 marzec 2011 - 17:44

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 Zastanawiałem się wcześniej czy też tak nie odciąć ale doszłem do wniosku że trochę szkoda.

Edytowany przez tomasz880101, 08 marzec 2011 - 17:55.

  • 0

#14 Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 332 postów
  • 9430475
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 08 marzec 2011 - 19:05

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 tak chodzi mi o to łożysko które wchodzi na ten wałek w strone kierownicy
  • 0

#15 tomasz880101

tomasz880101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 08 marzec 2011 - 19:11

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 chyba raczej nie będę go wymieniał, bo wydaje się dobre a przez to że to łożysko oporowe to wystarczy je tylko odpowiednio dokręcić
  • 0

#16 Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 332 postów
  • 9430475
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 08 marzec 2011 - 19:37

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 a magłownice kupowałeś z wałem? ile dałeś?
  • 0

#17 tomasz880101

tomasz880101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 08 marzec 2011 - 22:17

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 kupiłem tą ośkę pionową kompletną tak jak ty dałem 246 zł (czeska) mieli też jakąś podróbkę za 148zł, a ty ile dałeś? Ta poprzeczna była ok i dobrze bo nowa podobno ponad 400.

Edytowany przez tomasz880101, 08 marzec 2011 - 22:39.

  • 0

#18 Cezary4514

Cezary4514

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 332 postów
  • 9430475
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 09 marzec 2011 - 20:00

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 ja dałem chyba 220 zł
  • 0

#19 tomasz880101

tomasz880101

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 10 marzec 2011 - 19:48

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 W związku z tym, że zakończyłem pomyślnie remont tej kolumny mogę śmiało zamknąć temat. Dla tych którzy będą to w przyszłości robili chciałbym dać kilka rad:
-trzeba poodkręcać blaty podłogi
-trzeba odkręcić całą obudowę akumulatora
-aby rozebrać kolumnę trzeba unieść przód kabiny (umocowana jest na dwóch poduszkach długą śrubą od jednej do drugiej)
-nie radzę wycinać żadnych blach (nie opłaca się psuć podłogi, dla ok godziny roboty z uniesieniem)
-do uniesienia potrzebne są dwa lewarki podstawione po obu stronach pod ramę kabiny
-przy unoszeniu zwracajcie uwagę na przewody od sprzęgła, hamulców i ogrzewania (aby nie urwać)
-całej śruby kulowej nie da się włożyć do obudowy kolumny
-należy uciąć kilka centymetrów rurki lub wałka (jakiejś ze złomu) o grubości takiej aby weszła na styk w te jabłko śruby kulowej
-przy montażu wkładamy ośkę główną z tym jabłkiem śruby razem z tym kawałkiem rurki, ośkę pionową wkręcając wypychamy rurkę, od dołu czymś podtrzymujemy (w ten sposób śruta nie wypadną) JA TAK ROBIŁEM, NAPRAWDĘ DOBRY PATENT
-po złożeniu odpowiednio dokręćcie te dwie nakrętki na ośce pionowej które się później kontruje gdy dokręcicie za lekko będą luzy, gdy za mocno ciężko będzie kręcić kierownicą
Cały ten remont zajął mi półtora dnia, gdybym miał od razu części pewnie w dzień bym się wyrobił. POWODZENIA
  • 0

Google AgroFoto Ads Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211

  • Reklama google
Dzisiaj, 21:35
  •  

#20 jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 11 marzec 2011 - 21:45

Problem z kolumną kierowniczą Zetor 5211 chyba ze 3 lata temu juz to opisalem,ale dobrze ze choc jeden z niewielu pojetnych nowych uzytkownikow sie pojawil,
najlepszy jest kawalek przewodu mlecznego od dojarki oryginal de-laval
  • 0





Także otagowane jednym lub więcej z tych słów kluczowych: %s