Junkers

Cyklop T214 modyfikacje

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Junkers    44

Wiadomo, ze samo usunięcie dzielnika nic nie daje, bo trzeba jeszcze połączyć rozdzielacze w kupę, a tego na pewno nie robiłeś !?


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wsk    6

nie zdejmuj zaworu przelewowego bo ci będą pękały te obudowy żeliwne od gałek ja niemaiłem tego zaworu to jak dłużej przytrzymałem to wywalało te obudowy a jedno kosztuje ok 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo514    3

Kolego Junkers i Czajens jeszcze jedno pytanie, skręcając dwa rozdzielacze razem to w dwusekcyjnym zamieniają się zasilanie rozdzielacza z jego powrotem a przy fabrycznym połączeniu zasilania rozdzielaczy w tych "dekielkach/pokrywach co wchodzą rurki zasilające z czoła są jakieś śruby, nie wiem czy to tylko jakiś korek czy jakiś zawór przelewowy, bo jeśli zawór to wtedy po skręceniu rozdzielaczy będzie to wyglądało tak, że na wejściu i wyjściu rozdzielacza 5-sekcyjnego będą zawory przelewowe, jeśli to są oczywiście zawory? Czy tak ma być? Nie pęknie rozdzielacz albo coś?

Edytowano przez przemo514

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Jeśli dobrze widzę to wywaliłeś te dwa dekle w środku od odpływu skręciłeś rozdzielacze do kupy i zamieniłeś te zewnętrzne dekle stronami-tak?




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8piotrek6    111

Ciekawe te rozwiązania tylko zastanawiam się czy nie wystarczy pompa o większej pojemności, bo w przypadku mojego cyklopa to oryginalnie nie posiadał i nie posiada zaworu ciśnieniowego zaraz za pompą. Olej jest tłoczony bezpośrednio do dzielnika strumienia i dalej na rozdzielacze, które mają oryginalnie na wyjściu regulacyjne zaworki przelewowe. No i w takiej sytuacji gdy zamontowałem inną pompę to musiałem rozkręcić zaworki na rozdzielaczach bo nie szło opanować hydrauliki; "ciapek na wolnych obrotach a siłowniki śmigały jak w koparkach JCB

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bykabyka    0

POL witam w moim cyklopie niepokoi mnie luz na wierzy (tam gdzie jest słup)rama troche zacząła pękać czy to łozyska prosze o porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fergusonki    37

prawdopodobnie masz wyczaskane bolce, u mnie tez tak bylo ;)


Massey Ferguson podbija swiat :D

Moje Stado Ferdków : Massey Ferguson 6480, Massey Ferguson 5475, Massey Ferguson 3125...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jeśli dobrze widzę to wywaliłeś te dwa dekle w środku od odpływu skręciłeś rozdzielacze do kupy i zamieniłeś te zewnętrzne dekle stronami-tak?

Nie, dekle zostają z rozdzielacza 3sekcyjnego, na lewo dajemy ten co był na lewo czyli przelewowy, a na prawo (ten z zaworem) od zasilania pozostaje bez zmian.

 

Ja z braku czasu dopiero dzisiaj wziąłem się za tą przeróbkę ale napotkałem pewne kłopoty i najlepiej jakby odpowiedział na nie ten kto łączył rozdzielacze:

 

Po pierwsze: co zrobić jeśli lewy dekiel z rozdz. 3sek. i pierwsza sekcja z rozdzielacza 2sek. mają na łączeniu ze sobą rowki na oringi?? Jeśli dam dwa razy grubsze oringi to będzie to dobrze??

Po drugie: 2sekcja rozdz. 2sek. i 1sekcja rozdzielacza 3sek. nie mają rowków na oringi, zupełnie odwrotnie jak w 1 przypadku, co z tym zrobić??

 

Nie było by tych problemów jakby rozdz. 2sek odwrócić do góry nogami tak jak jest ten 3sek. ale rurek by się nie połączyło.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Pozamieniaj sekcję tak aby było dobrze, przecież są te same.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Zgadza się tylko 2sek. rozdzielacz jest odwrócony krućcami do dołu w stosunku do 3sek. który ma króćce do góry i już nie będzie dobrze. Jakby ustawić wszytko jednakowo to w tedy tak. Każda sekcja ma jedną stronę płaską a drugą wyfrezowaną pod o-ringi aby na boki nie uciekały.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Ja to już dawno temu to zrobiłem z tym rozdzielaczem ale chyba ten rozdzielacz mimo wszystko jest do wymiany...Wywaliłem wszystkie kostki dzielniki został tylko zawór w rozdzielaczu , który został skręcony na max a w końcu wymieniony ale dalej du** .Olej gdzieś płynie i wraca do zbiornika aż się ''gotuje'' :@




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Sprawdzałeś zegarem ciśn. jakie daje ci pompa?


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@szymanox masz strasznie błachą przyczynę do której się przyznałeś, dokręciłeś na full zawór redukcyjny i pompa nie wydala młóci olej gotując go, popuś zawór w rozdzielaczu!

Drugi zawór za pompą przed bakiem możesz zaślepić tę rurkę od niego do baku iwestując monetę 10gr :D on jest zbędny jeżeli sprawny jest zawór w rozdzielaczu.

Pewnie ten zawór przy baku masz niesprawny.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Między dekielkiem przelewowym(ten od lewej) a 1 sekcją(licząc od lewej) są dziury na o-ringi, a między 2 i 3 sekcją są płaskie powierzchnie, a powinno być tak jak między 1i2, 3i4 i 4i5 sekcją, że z jednej strony są dziury na o-ringi a z drugiej jest płaska powierzchnia sekcji. Bobytempelton teraz wiesz o co chodzi? Jak to rozwiązałeś u siebie? Bo na pewno miałeś tak samo...Chyba, że ktoś inny wie to niech napisze :)

 

Porobiłem zdjęcia, żeby było jaśniej wytłumaczyć o co mi chodzi, bo już prościej nie potrafię :( ->

http://www.fotosik.p...46607323a7.html

http://www.fotosik.p...2026cabe89.html

http://www.fotosik.p...f687e05202.html

Takimi śrubami fi12 zamierzam połączyć->

http://www.fotosik.p...cadd64b041.html

Długość ich wystarczy na 5 sekcji, dekielki boczne, podkładki i nakrętki.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Teraz czaje, poodkręcaj te dekielki na 4 śrubki z przodu i z tyłu sekcji, wyjmij suwak obróć sekcję tę co nie pasuje o 180* i złóż, tylko nie pozmieniaj suwaków od przypisanej sekcji . Poprostu przełóż suwak oby dzwigienki były z jednej strony, sekcje są symetryczne i identyczne, suwaki nie.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

bobytempelton-Przeczytaj uważnie mój wcześniejszy post ,zawór za pompą wywaliłem już dawno,zawór w rozdzielaczu był skręcony i rozkręcony bez efektu,potem go wymieniłem na nowy regulowałem ale bez efektu...

Ciśnienia nie mierzyłem bo nie mam czym ,ale pompa jest nowa wszystkie wynalazki które mogły przepuszczać olej wywalone a efektu brak...




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Dzięki bobytempelton, na taką odpowiedź czekałem.

SZYMANOX sprawdź to:

-przypchany filtr niskiego ciśnienia ten k/baku na powrocie przez co obieg oleju zostaje zakłócony .

-przeciek na obrotnicy, jest tam 5 oringów, i 4 kanały olejowe. Od dołu jest zasilanie, po środku 2 kanały od łap a od góry przelew i może zasilanie przeciekać na łapy, które niekoniecznie muszą wtedy się ruszać.

-najbardziej prawdopodobne jest to że ci ten grzybek w zaworze przelewowym w rozdzielaczu odskoczył i teraz jest z ukosa, ja tak miałem, po ponownym zmontowaniu działa jak należy.

Wyrobienie się rozdzielacza odpada, to wpływa na powolne opadanie siłowników bez zamków hydraulicznych.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Jeszcze chciałem się zapytać gdzie można znaleźć jakie są wymiary wszystkich o-ringów w rozdzielaczu (między sekcjami, pod kopułkami z przodu i z tyłu i osie dźwigienek), jest to chyba RBS 10 - 16 czy jakoś tak?? Takie rozdzielacze są jeszcze w Bizonach.

W internecie nigdzie nie ma podanych wymiarów, a dopasowanie na oko czy suwmiarką nie bardzo wchodzi w grę gdyż na osie dźwigienek(bardzo wrażliwe miejsce!!) mogą być potrzebne wymiary o-ringów z dokładnością po przecinku a tego nie da się zmierzyć ani dopasować, po prostu trzeba znać wymiar, tylko skąd, może ktoś wie??

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

A więc przeróbka w końcu dzisiaj dobiegła końca, teraz Cyklop chodzi szybko jak prawdziwa koparka, teraz robota nim to sama przyjemność, nawet sąsiad widząc jak chodzi przybiegł popatrzeć co i jak, ale po wierzchu nie wiele zobaczy.

Podziękowania w szczególności dla czajens za inspirację i info i bobytempelton za ważną wskazówkę :)

 

O-ringi dopasowałem sobie sam, pamiętam że między każdą sekcją są 4 o-ringi 11,3x2,4 i jeden większy 25x3.

Na osiach dźwigni też jakieś dopasowałem i mam nadzieję, że lecieć nie będzie.

Pomimo wielu wątpliwości czy będzie chodzić obrót i któraś sekcja ramienia, mogę śmiało powiedzieć że można się obracać i podnosić czy tam otwierać łychę/widły. Teraz można nawet operować 4 sekcjami na raz, bo są blisko siebie

Dodatkowo powyjmowałem dławiki, bo to jest koszmar, można usnąć zanim opuści, tylko trzeba teraz założyć dłuższe rączki rozdzielacza(z pręta fi10) na sekcjach gdzie były dławiki żeby móć dokładniej operować i pracować np. na pół gwizdka.

I nie mogli tak od razu zrobić??

Mam jeszcze pompę PZ100AT nówkę ze złomu o wydajności 100 litrów/min tylko potrzebna jest odpowiednia przystawka do przekładni i nie wiem czy rozdzielacze i inne rzeczy nie będą tłumić takiej ponad 2-krotnej wydajności??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

witam bardzo dobry temat bo tez kupiłem cyklop jeszcze go nie przywiozłem ale jak go testowałem to tak było jak mowicie :unsure: łapy i obrut to az traktor odczuwał delikatnie ale reszta to koszmar :( myslałem ze brak oleju bo nie za duzo go było ale to widocznie tego dzelnika wina <_< wiec skoro panowie mowia ze tak da sie zrobic i dzała jak JCB :lol: to czeka mnie troche pracy przy nim ale chyba warto bo na paliwo nie urobie ;) a i mam jeszcze pytanie jak sie zmienia te oringi na tej obrotnicy bo troche oleju z tamtad od dołu pociekło na ziemie w czasie tych testow???

Edytowano przez paawlik227

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Zdejmujesz seger u góry obrotnicy i zdejmujesz do góry .

Ja problem ze swoim rozwiązałem,kupiłem nowy rozdzielacz bułgarski na 5 sekcji -teraz robota tym sprzętem to przyjemność :D B) B)




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    14

no tez tak myslałem ze tak to zdjac i chyba wymienie wszystkie te uszczelniacze tam... tylko jest pytanie czy sa one drogie i czy wymiana ich jest w miare prosta??? a z tymi rozdzelaczami to nie mozna tak zrobic tak jak wyzej ktos napisał zeby je połaczyc przewodem a ten dzelnik poprostu wymontowac z obiegu i puscic olej na ten 2sekcyjny rozdzelacz a z niego przewodem do teg 3sekcyjnego???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja nie narzekam na mojego cyklopa smiga żwawo mimo kilku godzinnej pracy bez przerwy, ostatnio czyściłem nim rów trzcina na półtora metra i szybko szło, stare dłuta z łyżki usunąłem zrobiłem nowe z lemiesza od pługa Unia Grudziądz.

 

Błędy !!!!!

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480

Za uszczelniacze obrotnicy zapłaciłem ok 20zł wiec drogie nie są,wymiana trwa 20 minut...Co do rozdzielaczy to nie da się ich tak połączyć :P




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez piotreksz231
      Witam mam takie pytanie, otóż wymieniam uszczelniacze w obu siłownikach obrotu w cyklopie t 214 i zastanawia mnie czy po złożeniu siłowników i zamontowaniu na miejsce trzeba je jakoś odpowietrzać, chodzi mi głównie o to połączenie z tyłu które łączy oba siłowniki stalową rurką jeden z drugim, bo tak na mój rozum to nie ma tam się skąd wziąć olej bo nie ma połączenia z rozdzielaczami.
       
      Dziękuje z góry za odpowiedź.
    • Przez hos
      Witam wszystkich serdecznie.
      Poszukuje instrukcji obsługi Trolla T-274. Może ktoś takową posiada, może nawet w wersji elektronicznej 🤪?
      Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Bonex157
      Pacjent cyklop t214
      Uruchamiany w obecnej temperaturze cyklop dosłownie nie podnosi nawet na obrotach, obrót i łapy płynnie działają. Dopiero po 5-10 min zaczyna działać sekcja od ramion po wciśnięciu równoczesnie obrotu i podnoszenia siłownik się wysuwa, bez obrotu muł. Dzielnik strumienia uszczelniony został. Zazwyczaj pracował latem więc nie było problemu. 
      Poszukuję ramienia chwytaka do cyklopa
    • Przez mariusz031992
      Witam serdecznie. Chciałbym zbudować łyżkę podsiębierną do ładowacza troll. Niestety brak mi wizji wymiarów samej łyżki jak i mocowań czy też tej "przekładni" pod siłownik. Macie może jakieś rysunki techniczne (nawet i odręczne) czy też  może podacie wymiary wszystkich elementów? https://www.youtube.com/embed/ZOfuYrYxVJI 
    • Przez rolnikgospodarny95
      Chciałbym pomalować ładowacz jakie farby wybrać popielaty i pomarańczowy mam do wybrania ale nie wiem jak oryginalnie z odcieniami RAL było 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj