driffer3

Podgrzewacz płomieniowy MTZ

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
driffer3    0

Witam potrzebuje pomocy nie działał mi podgrzewacz płomieniowy wymienić postanowiłem wymienić na nowy po założeniu nowego chcąc uruchomić podgrzewacz odpala mi ciągnik ktos wie co mogło się stać?? dodam żę rok mtz 2007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamien kable ktore przykreca sie do swiecy. W zeszlym roku tez z tym walczylem i o ile dobrze pamietam to moze byc przyczyna. Upewnij sie tez czy ktorys z tych kabli nie dotyka do masy.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

Przejrzałem cała instalacje ilość kabli ogólnie mnie bardzo zaskoczyła do jedenego poggrzewacza tyle kabli dochodzi problem znika jak się odłączy jeden kabel od stacyjki czerwony ale wtedy nie działa wogóle podgrzewacz zobacze ale niewiem czy to da coś bo nawet jak łaczyłem same kable beż zakładania na świece ciągnik odpalał a najgorsze jest to że bez tego podgrzewacza przy -10 nie odpale go w życiu

Edytowano przez driffer3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Wtryski przejrzyj może, bo to aż niemożliwe żeby nie odpalał, nasz belarus ma ponad tysiaka już i odpala bez podgrzewania w te duże mrozy.


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Gościu przeczytaj uważnie posta autora.

 

Elektrozawór w podgrzewaczy jest otwierany w momencie włączenia rozrusznika. Jest za to odpowiedzialny ten cieńszy kabel przy podgrzewaczu. Zobacz czy masz dobrze podłączone a jeśli tak to szukaj przyczyny dla czego dostaje napięcie w innym miejscu. Przydał by ci się schemat instalacji. Nie ma w tym filozofii tylko trzeba się przyłożyć.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

Hmm czyli jak z tego co zrozumiałem paliwo np. nafta pabierane jest ze zbiorniczka w momecie jak sie uruchamia ciągnik nie wzęsniej jak podgrzewamy podgrzewaczem <moim zdaniem pobierane jest już w trakcie podgrzewania> kurcze rozbierałem już to i tam jest troche tego ten mały kabelek jest trudno slokalizowąć to wszystko łaczy sie z stacyjka włacznikem bezpiecznikiem i czymś jeszcze ale tamtego nie szukałem bo myślałem ze to wina podgrzewacza ale jak sie okazało pożniej jest inaczej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No tam to jest lekka masakra. Zgadza się. Gdy wciśniesz guzik rozgrzewasz świece i umożliwiasz w momencie włączenia rozrusznika otwarcie elektrozaworu i zassanie przez podciśnienie ropy na żarnik. Ale tylko wtedy gdy w czasie zapalania masz wciśnięty guzik podgrzewacza.

 

Sam się z tym męczyłem w zeszłym tygodniu. Odrysuj sobie ze schematu samo podłączenie podgrzewacza i sprawdzaj po kablach. Ja mam mtz-ta sprowadzonego z Niemiec ale wszystko zgadza się ze schematem w polskiej książce, podłączenia, przekazniki, kolory przewodów. Leć po kolei i tyle. Sprawdz też przekazniki czy prawidłowo działają. Podgrzewacz współpracuje z dwoma.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

Szcerze mówiąc ja dopiero zaczynam przygode z mtz jak sprawdzić działanie tych przekażinków??? dodam bo zapomniałem wcześniej gdy jeszcze działał podgrzewacz musiałem kilka razy wciskać przycisk zeby sie coś zapaliło chodzi mi o ta kontrolke pomarańczowa czesto musiałem lekko ruszyć rozrusznikiem zeby się zaświeciła musze to zrobić nbo aku siadaja a mój ojciec jak wsiadzie to kreci aż padna myślałem o tym zeby zainwestowac w ten podgrzewacz płyny za 250 zł może i to dobre ale no ja nie mam czasu na właczanie do produ i czekanie pół godziny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol012011    1

Mówisz ,że ciężko pali ja też miałem taki problem wymieniłem rozrusznik,zrobiłem świece i nowe mocne akumulatory bo jak miałem słabe to nawet na nowym rozruszniku słabo palił a teraz na nowych pare razy obruci wałem i chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz na dotyk wyczuć czy działają, rozebrać albo po prostu sprawdzić miernikiem. Mi się miernik spiepszył i rozbierałem. Ja w swoim ruskim nie mam nic podłączone do pomarańczowej kontrolki. Po prostu jest puste miejsce. Też pewno coś ci tam nie łączy... czujnik przy dzwigni biegów lub jakiś przekaznik. Poszukam coś na ten temat.

 

Z tym podgrzewaczem to masz racje. Ja tak samo nie mam w zimie na to czasu. Dobre ale nie w moim przypadku.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c4011ursus    0

W MTZ 82 z tego co dobrze pamiętam jak odkręciłem świecę płomieniową od kolektora powietrza to wtedy jak chciałem włączyć spiralę to rozrusznik zaczynał kręcić.

U mnie przy -5 stopni rozrusznik szybkoobrotowy dobrze kręci, świeca płomieniowa działa i nie odpala. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To musi być coś nie tak. Zobacz czy zalewa ją paliwem gdy kręcisz rozrusznikiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

Panowie a co może być przyczyną ze nie otwiera się elektrozawór ? Świeca niedawno kupiona i założona lecz niestety była założona na starej instalacji, nie grzała w ogóle a kabel od elektrozaworu był podłączony do masy ..... No ale teraz już instalacja zrobiona dobrze. swieca ładnie grzeje a paliwa nie podaje. Gdy elektryk odkręcił dysze i podważył blaszkę to naftę podało. Nie otwierało nawet gdy świeca grzała a kabel był przytknięty do kabla od świecy.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Podepnij plus do cienszej śrubki na świecy słychać tykanie zaworka, dmuchnij na wszelki wypadek do niej czy faktycznie jest otwarty. Jeśli się otwiera i jest wszystko drożne to znaczy że nie dostaje napięcia w czasie rozruchu.

 

Szczerze mówiąc te świece to lekkie dziadostwo. Lepiej było by podłączyć do układu paliwowego za pompką a nie ze zbiorniczka. Jest tam lekkie ciśnienie w czasie kręcenia, czyste paliwo i większa pewność że siknie na żarnik.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klama    13

No właśnie nie słychać tykania a + jest tam podłączony.


KPK - Ochrona

Zapraszam na moje konto YT /user/klama958

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To coś nie tak z tym elektrozaworem. Rozbierz go i zobacz czy jakiś śmieć nie zablokował zaworka. MI właśnie tak się stało. Rozebrałem, wydmuchałem powietrzem, wyczyściłem zbiorniczek i jakoś zaczęło chodzić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

GOŚCIU, jeżeli ciągnik na tej instalacji słabo pali nawet bez świec to trzeba szukać też innych przyczyn, albo słabe akumulatory albo coś z układem paliwowym, świece pomogą ale gdyby wszystko grało i bez nich by odpalił


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Witam potrzebuje pomocy nie działał mi podgrzewacz płomieniowy wymienić postanowiłem wymienić na nowy po założeniu nowego chcąc uruchomić podgrzewacz odpala mi ciągnik ktos wie co mogło się stać?? dodam żę rok mtz 2007

 

 

Gdzie jest napisane że ciągnik nie pali? Czytać umiesz ale co pisze... to już nie rozumiesz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Drugi post autora. Pilnuj siebie a nie innych bo sam nie ogarniasz tego co piszesz. Doczytaj wszystko i później sie wypowiadaj. Myślałem że posty są do tego żeby sie wypowiadać i w miare możliwości starać sie komuś pomóc a nie krytykować wypowiedzi innych

Edytowano przez yahooo777

KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeden silnik drugiemu nie równy. Po to jest podgrzewacz żeby ułatwić zapalanie silnika nie męcząc rozrusznika i akumulatorów. O to w tym temacie chodzi i ma racje że chce mieć podgrzewacz sprawny i pomagać sobie nim w odpalaniu. Nie wszyscy z tego korzystają bo albo nie wiedzą jak albo nie potrafią tego naprawić. Potem piszą bzdety na forum że mtz ciężko pali.

 

Gdyby szukał powodu samego ciężkiego palenia silnika to przeczytał by przynajmniej pięć innych tematów odnośnie trudnego rozruchu silnika.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

Niewiem tylko tak siedzieje jak są silne mrozy a takto jest normalnie wsiadam i odpalam ale nie od dziś wiadomo że mtzety cięzko palą na mrozie aku mogą być słabe jak jest sie okaże jak zrobie ten podgrzewacz ale w tym roku już go nie sprawdze bo mrozów nie bedzię juz takich ;) pamiętam że w pierszym roku to jak podgrzałem to palił odrazu a bez podgrzewania niechciał zreszta mój ojciec mógł go wykończyć bo też niewiedział o tym podgrzewaczu i kręcił zawsze rozrusznikem az mu aku padały ( zreszta nic nie wiedział ;) kiedyś wałka nie mogli nawet właćzyć z bratem :) na siłę chciel przy włączonym ciągniku ta wajche pod siedzeniem przekręcić w prawo a to się włacza przy zgaszonym he he

 

Seweryn20 a ty wymieniałeś przekażniki czy coś innego ci się stało??? a tam jest normalne napięcie 12 voltowe czy większe bo jak by było 12 voltowe to mogłbym sam przerobic to ale chyba jest większe :) Wujo ma MTZ z 1999 roku i ma odprżenik czy jak to się tam nazywa to też nie głupie rozwiązanie jest palił mu nawet jak miał słaby akumulator ale oczywiście w lato:)

 

Narazie nie załuje zakupu ale już wymieniłem czujnik stopu, nie polecam zakupu w bydgoszczy bo kantuje tam gościu ostro dostałem ciągnik bez monocyklonu przedniego bolca i złacza hydraulicznego a pożniej i jeszcze orżnał na transporcie miał byc darmowy a wyszło ze musiałem połowe zapłacić

Edytowano przez driffer3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To że w większe mrozy nie pali albo ciężko to nic dziwnego. Miałem 40-ke ciężko paliła jak było poniżej 10, grzałem kolektor opalarką, łapał w momencie i od razu szła równo, 30-ka bez świec to w ogóle nie dychła, zetor 5340 pali zawsze ale kręci ledwo ledwo nawet na nowym aku... szkoda go było męczyć grzałem kolektor, 385b tak samo tyle że to w robocie było i jakoś mniej zależało.. Teraz mam mtz-ta i pali po niżej dziesięciu ale jakim kosztem!!! A z podgrzewaczem jest tyk... i leci.

 

Nie wymieniałem nic bo wszystko było dobre tylko śmieci zablokowały elektrozawór i nie podawało paliwa. Uruchom to na prawdę warto. Wszystko co związane z podgrzewaczem jest na 12v. W ogóle wszystko w mtz-cie jest na 12 prócz rozrusznika w niektórych modelach.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

przegladałem ta instalacje i widze zę nie jest to takie straszne ale zobaczymy czy ja cos stwoże jak nic nie zdziałem przerobie po swojemu jak mi się udda mam wkuża mnie jeszcze jedna sprawa ze tak szybo zdzieraja sie przednie opoby;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na ten temat jest dużo na forum. Trzy sprawy mają na to totalny wpływ... stan techniczny układy kierowniczego, zbieżność... odpowiedni rozmiar opon... i gdzie jezdzi się na napędzie.

 

Przerobić najprościej to zrobić osobną instalację i dwa guziki. Jeden do grzania świecy i drugi do otwierania elektrozaworu w momencie kręcenia rozrusznikiem.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
driffer3    0

dzieki seweryn jak zrobie to się odezwe tylko niewiem kiedy bo czasu niemam a tam trzeba troche poświecic czasu na rozebranie tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj