Skocz do zawartości

Zdjęcie

Filtr obrotowy czy filtry wymienne


16 odpowiedzi na ten temat

#1 Share gregi7711

gregi7711

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2011 - 21:02

Filtr obrotowy czy filtry wymienne witam
mam takie pytanie czy można zaszkodzić zamieniając filtr obrotowy na przystawkę na dwa filtry wymienne. Otóż zrobiłem tak w c385 bo było słabe ciśnienie na rozgrzanym oleju po założeniu przystawki na 2 filtry wymienne sytuacja się poprawiła jeżdże już ponad rok i jest ok. Postanowiłem zrobić to samo w ZTS 11245 choć nie wiem czy tam było niskie ciśnienie gdyż jest tam tylko kontrolka oleju. W tej chwili w zetorze nawet po wyłączeniu silnika kontrolka nie zapala się nawet przez ok 1,5 minuty /na zimnym świeżym oleju/ ma takie pytanie czy można sobie w ten sposób zaszkodzić tzn może pompa oleju jest nie przystosowana do wyższego ciśnienia, lub ogólnie czy przez taką wymianę przystawki do filtrów za bardzo zwiększy się ciśnienie w układzie..
jeśli ktoś wie coś na ten temat będę wdzięczny za pomoc

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr obrotowy czy filtry wymienne Dzisiaj, 09:47
  •  

#2 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 marzec 2011 - 21:14

Filtr obrotowy czy filtry wymienne W 60-ce zawór przelewowy na filtr odśrodkowy jest ustawiony na wyższe ciśnienie niż na wymienny. Bardzo możliwe że w 385 też ale trzeba by to sprawdzić.
KPK Kumurun Team

#3 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 05 marzec 2011 - 09:52

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Dobry bąk jest tańszy w użytkowaniu niż filtry wymienne.
Może trzeba się upaprać raz na jakiś czas ale przynajmiej wiesz że pracuje (taki lekki gwizd).
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#4 Share gregi7711

gregi7711

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 marzec 2011 - 13:17

Filtr obrotowy czy filtry wymienne to prawda jest tańszy, chodzi mi tylko o to że na bąku na niskich obrotach i rozgrzanym oleju zanika prawie ciśnienie oleju więc i jest słabe smarowanie o ile w ogóle jest, przyczyną jest zużyty wał, przystawki do filtrów wymiennych mają w sobie chyba jakieś zaworki zwrotne które nie cofają ciśnienia, zastanawiam się tylko czy można samemu założyć sobie taką przystawkę bez żadnych przeróbek, poza tym tak naprawdę nie wiem jakie jest ciśnienie oleju u mnie w zetorze bo nie ma wskaźnika, przystawkę założyłem tak profilaktycznie żeby było większe ciśnienie mam nadzieję że nie przedobrzyłem

#5 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 08 marzec 2011 - 20:01

Filtr obrotowy czy filtry wymienne A mógłby ktoś wytłumaczyć dlaczego na filtrach wymiennych jest lepsze ciśnienie?

#6 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 marzec 2011 - 20:19

Filtr obrotowy czy filtry wymienne hmm - masz zużytego bąka po 20 latach pracy którego nikt nie wymieniał bo i po co.
zakładasz nowe filtry wymienne i jest lepiej.

Pewnie że będzie lepiej. Tylko ja bym przejrzał tego bąka najpierw bo nikt mi nie powie że po 20 latach pracy się nie zużywa. Znajomy po 30 latach pracy w ciapku też chce założyć filtry wymienne bo bąk mu się zużył.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2011 - 20:29

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Na wymiennym, pełnoprzepływowym filtrze jest lepsze ciśnienie bo filtr odśrodkowy część ciśnienia i oleju zużywa na wprawienie w ruch filtra i olej ten wraca do miski. Kontrolka nie zapala ci się dla tego że jest zużyty filtr.... tylko silnik. Filtr może trochę też ale ma to mniejszy wpływ na stratę ciśnienia. Jak nie chcesz robić remontu to wymień na pełnoprzepływowe filtry wymienne.
KPK Kumurun Team

#8 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3538 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 08 marzec 2011 - 20:33

Filtr obrotowy czy filtry wymienne A wyjście na wskaźnik ciśnienia jest za czy przed filtrami?

#9 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2011 - 20:37

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Ma pokazywać ciśnienie oleju który jest już w kanałach układu smarowania. Dla tego powinien być wkręcony w kanale olejowym albo zaraz za filtrem w jego podstawie.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr obrotowy czy filtry wymienne Dzisiaj, 09:47
  •  

#10 Share gregi7711

gregi7711

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2011 - 20:50

Filtr obrotowy czy filtry wymienne u mnie wyjście na czujnik ciśnienia wychodzi z boku bloku, jak kontrolka ciśnienia nie zapala się od razu po wyłączeniu silnika to uważam że silnik jest właśnie w dobrym stanie trzyma ciśnienie na wale (nie ma luzów) zapala się wówczas gdy ciśnienie spadnie tak jak wszędzie, musiałem założyć z powrotem bąka bo gdy wkręciłem wskaźnik ciśnienia w miejsce czujnika to na wolnych obrotach na zimnym oleju wskazywał prawie 7, więc chyba trochę za dużo

#11 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2011 - 20:53

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Na pewno za dużo. Silnik masz zdrowiutki bąka sobie zostaw.
KPK Kumurun Team

#12 Share leszekd

leszekd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 827 postów

Napisany 08 marzec 2011 - 20:54

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Zmienię ten post bo kto jeszcze mi uwierzy
Nie upieram się przy tym ale filtr jest na począdku układu smarowania czujnik jest za filtrem teraz dobrze. B)

Edytowany przez leszekd, 08 marzec 2011 - 21:34.


#13 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2011 - 20:57

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Nie na końcu tylko na początku. Po to jest filtr żeby do smarowania silnika trafiał czysty olej. Jaką pełnił by funkcje gdyby był na końcu? Poza tym końcem układu smarowania są panewki główne, korbowodowe, klawiatura zaworów, wałek rozrządu, turbo, Na dzień dobry wymieniłem ci pięć punktów które kończą obieg oleju. Z nich spływa do miski.

Edytowany przez seweryn20, 08 marzec 2011 - 21:00.

KPK Kumurun Team

#14 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 08 marzec 2011 - 21:05

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Taką samą, bo przechodzi przez niego cały olej. Wstępnym filtrem jest smok na pompie, a te wymienne, czy bąk są na końcu układu. Te punkty wypływu, strat oleju nie są magistralą olejową tylko odgałęzieniami magistrali i jej nieszczelnościami.

Edytowany przez zorzyk2, 08 marzec 2011 - 21:08.


#15 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7626 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 08 marzec 2011 - 21:12

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Jak ma przejść przez filtr cały olej gdy znajduje się on na końcu układu smarowania jak kanały olejowe się rozgałęziają i w efekcie olej wraca do miski przynajmniej kilkoma punktami. Nie wspominając o tym że chyba największa jego ilość jest rozchlapywana po ściankach przez wał.

Filtr oleju znajduje się zaraz za pompą oleju. Tylko to daje gwarancje że olej trafiający do punktów smarowania jest czysty.
Mam na myśli tradycyjny układ smarwonia jaki jest w ciągnikach. Nie to co było w 126p.

Edytowany przez seweryn20, 08 marzec 2011 - 21:13.

KPK Kumurun Team

#16 Share rino

rino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 09 marzec 2011 - 12:25

Filtr obrotowy czy filtry wymienne a moze chce ktos kupic baka do c-360 :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Filtr obrotowy czy filtry wymienne Dzisiaj, 09:47
  •  

#17 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 23 wrzesień 2012 - 12:35

Filtr obrotowy czy filtry wymienne Ja robiłem remont 8011, przed miał na rozgrzanym 1,5 teraz 3,8 ale na zimnym przed miał 6 a teraz tylko 4,5 wał po szlifie nowe panewki głowica po regeneracji, ale teraz kupiłem 12145 a 8011 odpoczywa raz tylko w tym roku przywiózł przyczepę z pola po remoncie ma 10Mht sprzedać nie sprzedam bo papierów nie ma a za 10tyś to prawie za darmo.

Podobne tematy