Polecane posty

krzysiu12    8

Witam.

Mam pytanie do uzytkownikow tego ciagnika lub pochodnych. Czu u was tez gdy chcecie zredukowac np z 3 na 2 to jest tylko zgrzyt zeby wrzucic nizszy bieg trzeba całkiem sie zatrzymac i dopiero wtedy mozna go wrzucic. czy wy tez tak macie? a jezeli nie to co moze byc tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

to znaczy jedziesz na 3 wciskasz sprzeglo wyrzucasz z biegu i przed wbiciem 2 tez wciskasz sprzeglo to mniej wiecej tak mi sie wydaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Dokładnie tak, zresztą u mnie jak na zającu mam wrzucone w 914 to nawet z 3 na 4 nie przerzuce bo zgrzyt jak nie wiem, na żółwiu tak ale na zającu zgrzyta i trzeba na dwa razy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Te ciągniki tak mają, żeby zredukować ten zgrzyt to można podciągnąć hamulec skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a może po prostu dobrze sprzęgło wyregulować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PLis87    2

Witam serdecznie.Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak wyregulować tą taśmę hamulca o której mowa powyżej?

Gdzie to znaleźć? Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    61

mi to właśnie mechanik od tygodnia robi zetora 8011 to się go zapytam co i jak :rolleyes:


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Ja proponuję redukować w ogóle bez wciskania sprzęgła na niedużych obrotach, jak spróbujecie to zauważycie, że lepiej redukuje się bez sprzęgła niż zmienia w górę ze sprzęgłem :P


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Może kolega zrozumiał to jako żart, ale ja mówię poważnie, ja redukowałem bez użycia sprzęgła, podczas jazdy bieg normalnie wyrzucałem i wrzucałem mniejszy, wchodziły bez problemu.

Edytowano przez Marcin91

Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Wiem czasem w aucie na niskich obrotach tez mozna tak zredukowac bez sprzegla tylko ciekawie mnie jedno czy to nie ma negatywnego wplywu na sprzeglo i skrzynie. Pamietam jak kolega w motorze zmienial biegi bez sprzegla bo mu linka pekla to potem caly kosz sprzeglowy sie wysypal xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

W samochodzie to nie słyszałem żeby się dało, sąsiad jak zredukował to tylko zgrzytnęło i synchronizator padł, coś tam więcej chyba też, bo za jakiś czas skrzynię zmieniał, w motorach to nie wiem, ale jeżeli jadąc ciągnikiem redukuję i nie ma żadnych zgrzytów, szarpnięć to raczej nie ma też negatywnego wpływu na sprzęgło i skrzynię. Przecież zmieniając biegi w górę trochę zgrzyta, więc bez zgrzytów gorzej być nie powinno. :)


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

hamulec skrzyni a taśma hamulca wzmacniacza to dwie różne rzeczy ale i jedno i drugie dobrze wyregulowane może pomóc żeby biegi lepiej działały hamulec skrzyni regulujemy na wałku pedału sprzęgła przy samym korpusie skrzyni jest taka śruba należy ją wkręcić ale nie należy z tym przesadzać bo wtedy biegi będą ciężko chodzić a hamulec szybko się spali poznasz to po tym że wciskając sprzęgło będziesz miał wrażenie że ciągnik lekko przyhamowuje a taśmę hamulca wzmacniacza regulujemy śrubą za filtrami skrzyni ze skrzyni wystaje taka śruba należy ją wykręcić nie więcej niż 2 obroty może być jeszcze słabe ciśnienie na mikro pompce jeżeli ją masz bo byly takie wersje bez mikro pompki i jeżeli schodzisz z obrotów przy wysprzęglaniu wzmacniacz głupieje dlatego pomaga przygazówka nie chce cię martwić ale ten typ tak ma i za dużo nie poprawisz ale kombinuj :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PLis87    2

@pamo84 dzięki.Już to sobie dokładnie obejrzałem ,że tak powiem "od środka" :lol: i mniej więcej wiem co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tom28    0

Witam wszystkich, tą skrzynie trzeba wyczuć. Kolega Marcin 91 dobrze napisał o zmianie biegów bez sprzęgła, należy zgrać prędkość, obroty silnika i włączać odpowiedni bieg do danej prędkości. Ja ruszając z dwójki czy trójki ( w zależności od obciążenia) dalej sprzęgła nie używam, muwie oczywiście o transporcie i o utwardzonym w miare równym terenie.

Aby się tego nauczyć rozpędzaj traktor na trzecim biegu do końca i jednocześnie zciągając nogę z gazu wyrzuć na luz, obroty zmniejsz do ok. 1200 a następnie cykaj delikatnie w kierunku czwartego biegu a uslyszysz że zgrzyt bedzie coraz wolniejszy i tryby w końcu zaczną się kręcić z tą samą prędkościa no i wtedy włączysz go bez sprzęgła.

z autem też wykonalne tylko dużo trudniejsze, trenowałem w polonezie

Ciężko to opisać najlepiej pokazać na sprzęcie. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Te skrzynie są niesynchronizowane i będzie zgrzytało. Ja przy zmianie biegów do przodu robię podwójne wysprzęglanie tyle, że bardzo szybko i wchodzi bez zgrzytu, a podczas redukcji między wysprzęglaniem robię przegazówkę i zgrzyt jest niewielki. Niesynchronizowane skrzynie biegów miały swego czasu samochody ciężarowe star 28,29,200 przed 1985 rokiem i tym się jeździło, bez sprzęgła też można tylko bardzo delikatnie.

Trening czyni mistrza.

Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartbanan1    1

tez tak mialem przed remontem skrzyni i sprzegla :( nawet podwójne wysprzeglanie nie pomagalo :/ a teraz gdy skrzynia zrobiona cala i nowe sprzeglo to redukowac mozna bez sprzegla ;) tylko trzeba odpowiednio wyczuc obroty :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafen    0

Ja również mam ten problem.

Żeby sobie z nim poradzić już dość dawno zacząłem wrzucać biegi na 2 wciśnięcia sprzęgła. Fakt, słychać jeszcze delikatny zgrzyt, ale na pewno jest mniejszy niż podczas normalnego wrzucania, kiedy to nie zawsze nawet bieg chce wejść. Najlepiej stosować to na małych obrotach, wtedy zredukujemy ten nieprzyjemny odgłos do minimum. Można również robić to na żółwiu jak ktoś już powyżej wspomniał.

Edytowano przez rafen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tez tak mialem przed remontem skrzyni i sprzegla :( nawet podwójne wysprzeglanie nie pomagalo :/ a teraz gdy skrzynia zrobiona cala i nowe sprzeglo to redukowac mozna bez sprzegla ;) tylko trzeba odpowiednio wyczuc obroty :D

 

siema a możesz powiedzieć ile wyniósł cie remont skrzyni i sprzęgła?? i co robiłeś w skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemas97    0

Witam też posiadam zetor 8011 i tydzień temu brakło mi pol biegów i padła pompa od podnosnika, dodam że jak jeździłem na zajacu dłuższy czas to potem nie mogłem z biegu wyrzucić na luz? Co mogło się stać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj