Skocz do zawartości

Zdjęcie

oświetlenie robocze a koszty


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 03 marzec 2011 - 21:50

oświetlenie robocze a koszty zacząłem myśleć jaki wpływ mają włączone światła na spalanie paliwa. Na forach samochodowych znalazłem wyniki że jest to około 0.25-0.30l/100km paliwa.
mnie by interesowało ile więcej spala paliwa ciągnik przy włączonych światłach ale na godzinę. Jak będę miał tylko okazję to sprawdzę to i chciałbym aby ktoś kto będzie miał okazję i chęci też przeprowadził takie doświadczenie dla porównania wyników.
1. Ciągnik z zatankowanym zbiornikiem pod korek i przy rozgrzanym silniku zostawić na wolnych obrotach na jakiś czas(najlepiej na 1-3 godziny)
2. po tym czasie sprawdzić ile paliwa spalił ciągnik przez dolanie znów pod korek.
3 powtórzyć operację przy tych samych obrotach silnika z włączonymi światłami i takim samym czasie. Czym więcej świateł tym lepiej. różnicę podzielić na ilość włączonych świateł

podejrzewam, że jedna żarówka 55watt wyjdzie 0.1 litra paliwa na 1 godzinę pracy

nie wstawiać postów typu "NIC NIE PALI..." itp.
ciekawostka: przy pracy ciągnika w trybie nocnym około 10godzin i włączonych światłach czterech przednich i 4 tylnych to jest 0.8l/h, przy 10-ciu godzinach wyjdzie 8 litrów paliwa (jeśli doświadczenie potwierdzi) na samo oświetlenie a to już nie mały koszt.

Edytowany przez Ginterpol, 03 marzec 2011 - 21:52.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
oświetlenie robocze a koszty Dzisiaj, 02:53
  •  

#2 Share jasiu7745

jasiu7745

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 72 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:GRAB RJS
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze ich naprawa i ładne dziewczyny

Napisany 03 marzec 2011 - 22:59

oświetlenie robocze a koszty Na pewno coś muśi połknąć więcej bo jest pobór prądu zwiększiny ale przy dzisiejszych cenach paliw to kto przeprowadzi ci taki eksperyment jak sam wiesz paliowo jest na wage złota, fajnie że ktoś myśli nad czymś takim bo nikt nie zdaje sobie z takich pierduł sprawy a w ciągu roku to są straty tego paliwa pozdrawiam

#3 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 03 marzec 2011 - 23:43

oświetlenie robocze a koszty Czy wolne obroty, to są obroty przy których pracuje ciągnik? Moim zdaniem bilans energetyczny będzie niewiarygodny, alternator pracujący na granicy wzbudzenia ładowania.

#4 Share rolstudent

rolstudent

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury
  • Zainteresowania:Hodowla bydła mlecznego :)
    Nowoczesne techniki uprawy

Napisany 03 marzec 2011 - 23:53

oświetlenie robocze a koszty sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie na górze
tak bardzo skarlając jadąc samochodem 100 na h w ciągu godziny przejeżdżamy 100 km
czyli 0,25 litra więcej masz tam tylko 2 duże żarówki X4=1 litr

w opisanym przez ciebie eksperymencie może być pewien błąd
bowiem na odciarzonym silniku możesz nie zauważyć różnicy w spalaniu
silnik wtedy ma duży zapas mocy

różnica ta będzie większa w momencie gdy silnik jest obciążony do maksimum
wówczas każdy dodatkowy kilowat to być może obciążenie graniczne

ale generalnie
u mnie ciągnik podczas nocnej orki zawsze spalał około tego litra więcej niż przy orce w dzień
niestety niektóre zabiegi trzeba wykonać szybko :)

#5 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4012 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 04 marzec 2011 - 07:45

oświetlenie robocze a koszty Szkoda twojego czasu na taką zabawę.
Wystarczy że dwa razy mocniej naciśniesz na gaz to więcej wyjdzie paliwa jak na jazdę cały dzień na włączonych światłach.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#6 Share Ginterpol

Ginterpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TCZEW

Napisany 04 marzec 2011 - 08:15

oświetlenie robocze a koszty powodem do założenia tego tematu była już dość mocno zmęczona instalacja w ciągniku który w sezonie pracuje 24h/24h i podczas zimowych przeglądów okazało się, że ładowanie alternatora jest na dobrym poziomie14,2V a na lampach wychodzi około 11V (jest to skutek styków, połączeń, przekaźników i starości instalacji) w każdym bądź razie został kupiony jeden zestaw xenonów. teraz reszta lamp świeci jak lampa naftowa :) .
Na tym zestawie xenonów jest napisane, że pobiera 35W a co za tym idzie mniejsze zużycia paliwa nawet o 1/3. i teraz pytanie brzmi ile czasu trzeba aby takie oświetlenie się spłaciło. To tak jak w samochodach zakładanie gazu w benzyniaku, mało jeździsz więc się nie opłaci zakładać instalacji gazowej... aby wyliczyć tą opłacalność trzeba zrobić takie doświadczenie bo nie sądzę, że zajmą się takim czymś badacze.
W przypadku kombajnu buraczanego gdzie wszystkich halogenów jest około 40 stuk i każdy jest wyposażony w żarówkę o mocy 70W paliwa spali przypuśćmy, że 0.15l/h jedna sztuka. W okresie jesiennym czas nocy wydłuża się średnio do 14 godzin więc sumując ilość lamp x paliwo na godzinę x czas całej nocy wychodzi dość spora ilość paliwa 84l na jedną noc oświetlenia a jak jeszcze pomnożymy przez długość kampanii około 60 dni to zaczynają się kwoty nie do wyobrażenia.

#7 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 marzec 2011 - 08:33

oświetlenie robocze a koszty Ciężko będzie to sprawdzić .Nie można porównywać pracy silnika samochodowego do pracy silnika ciągnikowego. Autem jezdzisz ekonomicznie na załóżmy średnich obrotach, mało kiedy jedziesz długo na obrotach odpowiadających maksymalnej mocy czy momentowi ciągnikiem przeważnie właśnie w tym zakresie.

Poza tym wydaje mi się ę w silnikach o większej mocy jak np. w kombajnie buraczanym stosunek zużycie palia przez obciążanie alternatorem będzie inne niż w silniku słabszym.

Ciężko będzie to sprawdzić bo nie jesteś w stanie stworzyć jednakowych warunków dla próby ze światłami i bez.




KPK Kumurun Team

#8 Share rolstudent

rolstudent

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury
  • Zainteresowania:Hodowla bydła mlecznego :)
    Nowoczesne techniki uprawy

Napisany 04 marzec 2011 - 08:43

oświetlenie robocze a koszty można tylko to policzyć energetycznie
średnio jedna kilowatogodzina to 200 gram paliwa
jak masz 4 żarówki po 55 wat to masz 220 wat czyli 0,22kwh
czyli zużyje 44 gramy na oświetlenie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
oświetlenie robocze a koszty Dzisiaj, 02:53
  •  

#9 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 04 marzec 2011 - 12:54

oświetlenie robocze a koszty Każdy producent podaje ile paliwa zużywa silnik na kilowatogodzinę wyprodukowanej energii. Więc wystarczy sobie policzyć (oczywiście uwzględniając sprawność alternatora). Obliczenia te będą bardzo przybliżone, więc nie wiem czy jest sens robienia takich doświadczeń.

#10 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 04 marzec 2011 - 13:24

oświetlenie robocze a koszty Heh reasumując , zamiast xenonów lepiej będzie kupić noktowizor :ph34r: hah . Nie ma co znowu tak szaleć oświetlenie jest po to żeby ;lepiej widzieć jeśli coś w nocy urwiemy czy zapcha się i w pore nie zauważymy to chyba koszty znacznie przewyższą oszczędności na paliwie jak nie włączymy wystarczającej ilości świateł aby wszystko widzieć dokładnie , najlepiej robić w dzień ale wiadomo jak jest robi się wtedy kiedy jest czas.
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#11 Share Axial

Axial

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 210 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska lubelskie/ podkarpackie

Napisany 04 marzec 2011 - 20:57

oświetlenie robocze a koszty Wg mnie taka przeróbka ma sens /sam tak robię/, ale głównie po względem jakości światła, efekt oszczędności na paliwie będzie niewielki. Przy zestawach ksenonowych można zredukować ilość reflektorów bez pogorszenia oświetlenia. Sporo do życzenia pozostawiają zestawy firmy no name /wiadomo skąd ;) / ich trwałość jest mocno dyskusyjna - zależy na jakie się trafi. Ważna jest również barwa światła, jak dla mnie tylko i wyłącznie 4300K.

Prawdziwe oszczędności da oświetlenie led ale ceny jeszcze powalają np: reflektor roboczy Hella 12-24V pobiera 7W i kosztuje netto ok. 600 pln.

Ale u Ciebie /jako usługodawcy/ i tak za koszty oświetlenia powinien zapłacić klient :D ...
Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

#12 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 04 marzec 2011 - 21:17

oświetlenie robocze a koszty Tak płaci klient ale klient szuka jak najtańszej oferty.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#13 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7583 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 04 marzec 2011 - 21:22

oświetlenie robocze a koszty Największy wpływ na zużycie paliwa w Polsce na pewno ma stan techniczny ciągników i maszyn. Jeśli tu wszystko jest w porządku to myślę że parę lamp zbyt wiele z baku nie wyciągnie.


KPK Kumurun Team

#14 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 04 marzec 2011 - 22:05

oświetlenie robocze a koszty Stan techniczny moim zdaniem nie tyle, bardziej to jak ludzie używają sprzętu, jak ktoś trzyma go na nie wiadomo jakich obrotach to wiadomo że będzie się robił wir w baku. Mi tam te doświadczenia w sumie nie potrzebne, jedynie chyba dla świadomości bo halogenów używam jak trzeba i tak czy inaczej ich nie zastąpie bo muszę jakoś w nocy widzieć.

#15 Share lamborghini105

lamborghini105

    Zawsze szczery ;D Rolnik oczywiście ;D

  • Members
  • PipPipPip
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko pomorskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Dziewczyny :-D

Napisany 04 marzec 2011 - 22:11

oświetlenie robocze a koszty Same światła to mało co wezmą tego paliwa nie to co klimatyzacja a każdy kto ma to z niej korzysta.
Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
oświetlenie robocze a koszty Dzisiaj, 02:53
  •  

#16 Share Bartek72511

Bartek72511

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1571 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Konin

Napisany 05 marzec 2011 - 00:02

oświetlenie robocze a koszty a to o ile zwiększa sie zużycie przy klimie? bo też mam w swoim mfie ;)


W swoim poście napisałem jak w przybliżeniu wyliczyć zużycie paliwa przy obciażeniu silnika dodatkowymi odbiornikami. Od tego momentu każdy post nie na temat poleci w kosmos, a autor dostanie %%.

Edytowany przez Elektrotechnik, 05 marzec 2011 - 08:20.


Podobne tematy