Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rozruch z 12V na 24V


57 odpowiedzi na ten temat

#21 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 marzec 2011 - 19:33

Rozruch z 12V na 24V Nie wiem jakie skrzynki ma 80-tka ja mam 912 ale 12V aka nie dużo się różnią od 6V. Jesli masz dobre aka to szkoda się wpuszczać w przeróbki 12/24V koszt samych akumulatorów to ponad 850 zł. a do tego przełącznik, rozrusznik 24V, na 12V podobno odpalają ale moim zdaniem to moment i był rozrusznik i niema rozrusznika. Założysz 12V planetarny i grzałkę ewentualnie jakies swiece i masz to samo.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rozruch z 12V na 24V Dzisiaj, 04:27
  •  

#22 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 07 marzec 2011 - 19:55

Rozruch z 12V na 24V ja myślę,że fabryki nie trzeba przerabiać.ale jeśli już to najtańszym rozwiązaniem wg mnie było by wstawienie grzałki w miskę olejową, oczywiście jeśli nie ma dużej odległości do źródła prądu oraz zawsze zostawia się ciągnik w tym samym miejscu. wtedy grzałkę do prądu na 30 minut i musi zapalić. takie moje zdanie:) pozdrawiam.

#23 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 marzec 2011 - 20:09

Rozruch z 12V na 24V I co Ci da grzałka w oleju? chyba tylko tyle że będzie miał lżej zakręcić a jak ciężko pali to i tak go nie uruchomisz.

#24 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 07 marzec 2011 - 20:14

Rozruch z 12V na 24V to jak ciężko pali to go zostaw w garażu do wiosny !!! a co Ci da rozrusznik na 24V chyba też będzie miał lżej kręcić, więc w czym problem ??? to jest porostu tańsze, a to samo zrobi i tyle a jak olej się nagrzeje to i zawsze trochę tuleje tłoki i ogólnie cały silnik rozgrzeje, więc na pewno ułatwi rozruch.

#25 Share michal8011

michal8011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2011 - 20:17

Rozruch z 12V na 24V Podgrzanie miski olejowej dużo pomaga przy 'zimnym stracie' :D

#26 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 07 marzec 2011 - 21:05

Rozruch z 12V na 24V

to jak ciężko pali to go zostaw w garażu do wiosny !!! a co Ci da rozrusznik na 24V chyba też będzie miał lżej kręcić, więc w czym problem ??? to jest porostu tańsze, a to samo zrobi i tyle a jak olej się nagrzeje to i zawsze trochę tuleje tłoki i ogólnie cały silnik rozgrzeje, więc na pewno ułatwi rozruch.

Chyba lepiej podgrzać płyn i wtedy masz podgrzane tłoki i tuleje.Olejem ich podgrzać to by go trzeba chyba zagotować, widziałes gdzies grzałke oryginalną do oleju bo ja nie to są pomysły już nie powiem jakie.A mi pali dobrze i takie komentarze zostaw dla siebie i nie bądz bezczelny.

#27 Share fordtw15

fordtw15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 07 marzec 2011 - 21:27

Rozruch z 12V na 24V płyn czy olej i to rozgrzeje silnik i to, znajomy ma grzałkę oleju i bardzo dużo daje, weź pod uwagę fakt jaki olej na dużym mrozie jest gęsty i stawia duży opór pompie i w ogóle ile musi czasu minąć zanim ten gęsty olej zacznie poprawnie smarować silnik. Uważam że taka grzałka to super sprawa i bardzo pomaga w rozruchu. Ja w C-360 w duże mrozy żeby nie męczyć aku i silnika stawiałem na jakieś pół godziny puszkę z ropa pod miskę olejową i już silnik miał lżej odpalić. co do tematu uważam że niema sensu pchać się w koszta i przerabiać instalacje, jeszcze w dodatku na te przekaźniki 12/24, nie bez powodu ludzie na nie mówią zmory, ciągle z nimi problemy.Bardziej polecam ciągnik mieć na płynie i zamontować do tego grzałkę w bloku, nie duży koszt a efekt fajny pozdrawiam

#28 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 07 marzec 2011 - 21:31

Rozruch z 12V na 24V nie jestem bezczelny tylko daje dobrą rade bo jeśli silnikowi olej podgrzejesz i nie zapali to musi być nieźle zużyty, a jeśli faktycznie Cię obraziłem to przepraszam. ja w ciągniku nie mam żadnych modernizacji mam 12 stke i pali od tyku. a tak zanim mnie krytykować to podłóż na próbę grzejnik elektryczny lub inny podobny przyrząd grzejny pod miskę olejową i podgrzej i zobacz czy ciągnik nie odpali. płyn chłodniczy też dobrze przecież nie powiedziałem że nie.

#29 Share darek195

darek195

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów

Napisany 07 marzec 2011 - 23:12

Rozruch z 12V na 24V Słuchajcie, przy przeróbce na 24V, może i są koszty ale to są koszty jednorazowe, jeśli się fachowo podłączy, i wszystkie elementy będą sprawne (akumlatory, przełącznik, rozrusznik) to bardzo ładnie odpala ciągnik nawet zimą. Podgrzewanie płynu, oleju, bądź inne kombinacje przy odpalaniu zimą kosztują czas, a wiadomo nikomu na mrozie się nie chce stać, a w dodatku niekiedy trzeba po prostu wsiadać, odpalać i pracować bo nie ma czasu. Więc kwestia wyboru...

#30 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 marzec 2011 - 01:15

Rozruch z 12V na 24V

nie jestem bezczelny tylko daje dobrą rade bo jeśli silnikowi olej podgrzejesz i nie zapali to musi być nieźle zużyty, a jeśli faktycznie Cię obraziłem to przepraszam. ja w ciągniku nie mam żadnych modernizacji mam 12 stke i pali od tyku. a tak zanim mnie krytykować to podłóż na próbę grzejnik elektryczny lub inny podobny przyrząd grzejny pod miskę olejową i podgrzej i zobacz czy ciągnik nie odpali. płyn chłodniczy też dobrze przecież nie powiedziałem że nie.

Ja nikogo nie krytykuje bo każdy może robić co mu się podoba, ale osobiscie jestem przeciwnikiem podgrzewania oleju grzałką powtarzam GRZAŁKĄ. Na ten temat w nie jednych artykułach wypowiadali się fachowcy że nie jest to dobre dla oleju.Jeżeli by było inaczej to już dawno by były typowe grzałki w sklepach ba misy olejowe do tego dostosowane a tego niema więc cos wtym chyba jest.Ja nie twierdze że podgrzanie oleju np. grzejnikiem nic nie da, da zwłaszcza jak są słabe aka ma lżej kręcić bo jak zalejesz płynem to nikt mi nie wmówi że podgrzanie oleju rozgrzeje tuleje i tłoki tylko powtarzam już którys raz z kolei z rozrusznikiem szybkoobrotowym nie odczuwa tak gęstosci oleju Te ciągniki tak znów rewelacyjnie to nie palą i wcale nie muszą być zużyte. Jeżeli masz ciągnik bez żadnej modernizacji i pali na dużym mrozie na dotyk to tylko mogę naprawdę pogratulować i Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rozruch z 12V na 24V Dzisiaj, 04:27
  •  

#31 Share grodecki

grodecki

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 marzec 2011 - 03:25

Rozruch z 12V na 24V Zastanawiał się któryś z panów wjakich ciągnikach stosowany jest przełącznik 12v na 24v. Stosowany jest wciągnikach dużych i ciężkich a dlaczego a dlatego iż rozrusznik musi mieć odpowiednią szybkość isiłę do uruchomienia danego silnika. Do silników mniejszych tego rodzajurozwiązań nie stosuje się bo nie ma takiej potrzeby.Grzałek w misach olejowych raczej się nie stosuje wbloku silnika owszem.Pozdrawiam.

#32 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 08 marzec 2011 - 07:07

Rozruch z 12V na 24V wiem że raczej się nie stosuje bo chyba nie każdy chciałby to rozbierać i myślę, że to jest główny powód ich nie stosowania. normalna praca oleju to ok 80 stopni więc podgrzanie do ok 50-60 stopni na pewno nic by olejowi nie zrobiło, no chyba żeby ktoś chciał frytki smażyć to już inna bajka i na pewno olej by się uszkodził. odnośnie rozruszników planetarnych, czy jak kto woli szybko obrotowych jak najbardziej się zgadzam im szybciej się diesla zakręci tym ma lepsze sprężanie i łatwiej zapali, a wiadomo, że takie rozruszniki szybciej krę-com, oraz potrzebują mniej prądu, no ale rozruszników darmo nie dają, a tych najtańszych jakość pozostawia wiele do życzenia. więc żeby nie było tak, że ktoś kupi planetarny a za rok nie wyjmie z szafy starego poczciwego rozrusznika od osiemdziesiątki . odnośnie grzałek w blokach to są ogólnie dostępne wg mnie dla tego iż ich montaż jest prosty i nie wiąże się z przeróbkami i rozbieraniem silnika, jednak tak samo jak, mój pomysł z grzałka w bloku przy nie umiejętnym podgrzewaniu też może uszkodzić silnik tz przez np za wysoką temperaturę podgrzewania oczywiście każdy myślący człowiek wie jak się z tym obsługiwać, więc pomysł też jak najbardziej dobry, nigdy nie powiedziałem że tak nie jest,a wyrazić swoje zdanie oraz powiedzieć że taką grzałkę w misie można założyć i też będzie spełniała swoje zadanie mogę, gdyż myślę, że właśnie po to jest to forum jak już wcześniej pisałem wszystkich którzy poczuli się urażeni przepraszam. kończę swoje wypowiedzi w tym temacie, gdyż już wszystko powiedziałem na ten temat, ja uważam że mam racje, a każdy robi jak uważa. p.s odnośnie rozruchu na 24v oczywiście że jest lepiej niż inne kombinacje tylko wiąże się to z dość sporymi kosztami i wcale nie jednorazowymi bo 12v akumulatory zawsze będą droższe od 6v a średnio co 4-5 lat trzeba je wymienić. jednorazowym kosztem to może być rozrusznik, bo jak dobrej firmy to dłużej wytrzyma lub grzałka choćby ta w bloku pozdrawiam

Edytowany przez gucik131, 08 marzec 2011 - 07:17.


#33 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 marzec 2011 - 07:45

Rozruch z 12V na 24V

Nie wiem jakie skrzynki ma 80-tka ja mam 912 ale 12V aka nie dużo się różnią od 6V....

Co zimę je wyjmuję i co zimę muszę uważać przy wyjmowaniu tego z prawej strony. Przeszkadza dźwignia od hamulca ręcznego. Trzeba lekko przechylić akumulator. Jeżeli 12V jest większy to ciekaw jestem ile czasu schodzi aby go wyjąć i włożyć.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#34 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 marzec 2011 - 13:02

Rozruch z 12V na 24V Dzisiaj dokładnie wymierzyłem aka 12V i 6V szerokosć jest identyczna długosć 1cm 12V. dłuższe ale to dlatego że mają taki rancik na około.

#35 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 marzec 2011 - 16:29

Rozruch z 12V na 24V serio? Centra HD 6V i 12V ma tak niewielkie różnice?
Bo jeżeli mówisz o akku autpart, zap exide to tego nigdy więcej nie włożę do żadnego sprzętu ;)
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#36 Share dominik1882

dominik1882

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:koło Sieradza
  • Zainteresowania:muzyka, sport

Napisany 08 marzec 2011 - 19:41

Rozruch z 12V na 24V koledzy ciekawy jestem jaki lejecie olej do silników że macie takie problemy w niskich temperaturach chyba nie za 6zł z beczki który w niskich temperaturach jest bardzo gęsty i niektórzy myślą o grzałce do oleju jak jeździłem na superolu też myślałem o cudach

#37 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 08 marzec 2011 - 20:06

Rozruch z 12V na 24V

serio? Centra HD 6V i 12V ma tak niewielkie różnice?
Bo jeżeli mówisz o akku autpart, zap exide to tego nigdy więcej nie włożę do żadnego sprzętu ;)

Tak Centra HD, ja też mam najlepsze zaufanie własnie do tych aku. Ostatnio w 60-tce wytrzymały mi równo 10 lat, chociaż w osobowym Exide już też ma 8 lat. Przy 912 skrzynki do aku mają wymiary 50x20 także się nie pomyliłem w poprzednich postach.Pozdrawiam.

#38 Share lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 08 marzec 2011 - 20:11

Rozruch z 12V na 24V Odnośnie aku to bezapelacyjnie wejdą do osiemdziesiątki 12 wlotowe bez problemów, wiem bo do niedawna miałem instalacje na 24V. teraz mam magnetona i tylko jeden akumulator (drugi rozsadziło i rozrusznik okazał się tańszy od akumulatora) Mam bezpośrednie porównanie i rozrusznik na 24V nawet przy bardzo średnich akumulatorach kręcił bardziej energicznie niż ten szybkoobrotowy, do tego tamtym to można było chechłać ile akumulatory zniosą. Ostatecznie i na ten szybkoobrotowy rozrusznik nie narzekam, do tego instalacja na 12V. Odnośnie tego rozruchu na 24V i instalacji na 12V radził bym się porządnie zastanowić, po paru latach ten przełącznik i całe okablowanie potrafi sponiewierać właściciela, nie bez powodu wielu użytkowników rezygnuje z tego "bajeru" i przerabia na stałe 12 albo 24V.

#39 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6298 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 08 marzec 2011 - 20:15

Rozruch z 12V na 24V

koledzy ciekawy jestem jaki lejecie olej do silników że macie takie problemy w niskich temperaturach chyba nie za 6zł z beczki który w niskich temperaturach jest bardzo gęsty i niektórzy myślą o grzałce do oleju jak jeździłem na superolu też myślałem o cudach

FALCO15W40, ciapek na tym chodzi tak jak i zetorek, belarusik już nie bo tam jest inny olej.
Interesują mnie tematy łatwego rozruchu bo bywa tak że ciągnik nie jest przepalany co tydzień a trafi się że trzeba go odpalić o północy przy -20 i nie ma czasu na zabawę z grzałką.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Rozruch z 12V na 24V Dzisiaj, 04:27
  •  

#40 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 08 marzec 2011 - 21:02

Rozruch z 12V na 24V Witam. Układ rozruchu 24V w układzie z przełącznikiem 12/24V ma zalety tylko w momencie rozruchu. Podczas normalnej pracy ciągnika, gdy na jednej z dwóch par styków łączących jednakowe bieguny obu akumulatorów, nie będzie idealnego przewodzenia, jeden z nich nie będzie ładowany. Po jakimś czasie objawi się to problemami z rozruchem. Ponadto jeśli jeden akumulator będzie uszkodzony, będzie rozładowywał drugi.
W sprawnym układzie napięcia na słupkach obu akumulatorów powinny być identyczne. Jeżeli są różne, należy sprawdzić i oczyścić klemy, i pozostałe połączenia w obwodzie rozruchu i ładowania. Styki przełącznika również i w razie potrzeby oczyścić.

W zimnym silniku największy opór stawia gęsty olej na gładzi cylindrów, ponadto zimny silnik odbiera ciepło sprężanego powietrza uniemożliwiając samozapłon wtryskiwanego paliwa. Dlatego zastosowanie grzałki w bloku uważam za najlepsze rozwiązanie.

Podobne tematy