Skocz do zawartości

Zdjęcie

Gwarancja


4 odpowiedzi na ten temat

#1 Share poosa21

poosa21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 963 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gryfice

Napisany 01 marzec 2011 - 21:53

Gwarancja Mam problem z firmą od której kupiłem agregat uprawowy, pękł mi przedni wał, popękala rura w miejscach gdzie były dospawane do niej "gwiazdy", po oględzinach stwierdziłem ze przyczyną było przegrzanie rury podczas spawania, bo jak na calej rurze jest 7 "gwiazd" to w 4 miejscach jest ona pęknięta. Zgłosiłem to do tej firmy już w listopadzie (od razu jak mi to sie stało) i do dziś ta firma wali w ch... albo nie odbierają telefonów albo sie tłumaczą że za kilka dni dadza znać, ale jest spokój. Oczywiscie agregat jest jeszcze na gwarancji.
Pytanie. Macie jakieś doświadczenie z przepisami dotyczącymi gwarancji, jakieś pismo z paragrafami żeby ich postraszyć, że jak tego nie zrobią to skieruje sprawe do sądu.
Z góry dzieki za jakiekolwiek informacje.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Gwarancja Dzisiaj, 22:16
  •  

#2 Share MichalR

MichalR

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 01 marzec 2011 - 22:03

Gwarancja Przeczytaj sobie artykuły od 577 do 581 Kodeksu Cywilnego, tam jest wszystko co trzeba wiedzieć odnośnie praw konsumenta w sprawach gwarancji. Możesz jeszcze spróbować dochodzić roszczeń z tytułu rękojmi (art.556 par.1 - wady fizyczne) art. 556-576 KC. O treść artykułów KC zapytaj wujka Google.
Nie zapomnij o karcie gwarancyjnej, bo sprzedawca mógł umieścić w niej jakieś problematyczne zapisy.
Polecam dokumentować każdy kontakt ze sprzedającym, jeżeli chcesz skierować sprawę do sądu. Najlepiej mieć kopie wszystkiego co się wysłało i wszystkiego co się dostało, a listy wysyłać za potwierdzeniem odbioru.

Edytowany przez MichalR, 01 marzec 2011 - 22:10.

Jeżeli pomogłem, kliknij zieloną strzałkę ------->


#3 Share heniek87

heniek87

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 marzec 2011 - 22:05

Gwarancja z przepisami mogę się popytać i spróbuję się dowiedzieć
ja miałem tak samo problemy z uznaniem gwarancji ale twardo zostawałem przy swoim ale cała procedura trwała ponad pół roku

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Gwarancja Dzisiaj, 22:16
  •  

#4 Share DUCH1986

DUCH1986

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 375 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. KRAKOWA
  • Zainteresowania:Motoryzacja, rolnictwo i troszkę handel.

Napisany 02 marzec 2011 - 06:59

Gwarancja Kolego udaj się do rzecznik praw konsumenta. Ja miałem problem z reklamacją (troche z innej branży) kurtki. Materiał po ok 5 miesiącach pękł, więc poszedłem oddać i tu moje zdziwienie - Pani chce paragon :P i pokazuje mi jakieś śmieszne wywieszki że BEZ PARAGONU REKLAMACJI NIE UWZGLĘDNIAJĄ itp.
Powiedziałem że nie mam ale pamiętam kiedy kupiłem- Pani dalej że nic z tego.
Więc poprosiłem tylko aby dała mi na piśmie że odmawiają przyjęcia towaru do reklamacji, a ja się z tym udam do rzecznika praw konsumenta.
Pani zawołała kierownika sklepu i kazała przyjść za pół godz. Po pół godz. czekało na mnie xero paragonu i gotóweczka.

Upór i nieustępliwość - tylko tak coś zdziałasz. Jedź na miejsce bo przez telefon to nic nie załatwisz.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Gwarancja Dzisiaj, 22:16
  •  

#5 Share Indiana

Indiana

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 573 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury/ Podlasie
  • Zainteresowania:Takie tam...tu i tam.

Napisany 02 marzec 2011 - 08:51

Gwarancja Jeśli nie przyjmują pisma z reklamacją, to najlepiej wysłać listem poleconym, poprzeć swoje argumenty paragrafem, i ostrzeżeniem że z braku czasu dla nich, oddasz sprawę adwokatowi. Podziała.

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Klęski żywiołowe: jest pomoc dla rolników! zobacz »