Zetorek95

Sprzęgło WOM Zetor 332o/5211

Polecane posty

Zetorek95    6

Witam! Mam problem ze sprzęgłem "pięcio minutowym". A mianowicie kiedy je zaciągnę wałek nadal się obraca. Jak można naprawić tą usterkę? Słyszałem, że można podciągnąć linkę od niego lecz może to grozić nie puszczaniem hamulca ręcznego. Podobno w najgorszym wypadku będzie trzeba rozpoławiać ciągnik. Czy to wszystko prawda czy tylko mity? Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czarek7340    107

Mi w zetorze 7011 też tak się robiło. Napoczątku podciągaliśmy linkę od sprzęgła(ręcznego i tak od kilku lat niemożna zaciagnąć), aż linka pękła. Kupiliśmy nową linkę ale to nic nie dało. Było trzeba rozpołowić ciągnik i wymienić tarcze sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

podciag linke i nic sie n ie stanie taam nawet na tym płaskowniczku są dwie dziury to jak masz duży luz to mozesz przełożyć na tę drugą i będzie ok no chyba że juz sprzęgło wychemłane ale wtedy to tylko tarcza do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3017

najpierw sprawdz ustawienie lapek sprzeglowych, potem podciag lozysko wylaczajace do samych lapek-tak zeby bylo na styk bo inaczej sie zatrze[jak jest za duzo dociagniete to slychac jak szumi],do tego jest oddzielne cieglo, 2 klucze 13 i dokladnie wyregulujesz. a jak nie pomoze to niestetu rozjazd.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin11944    0

Witam! Mam problem ze sprzęgłem "pięcio minutowym". A mianowicie kiedy je zaciągnę wałek nadal się obraca. Jak można naprawić tą usterkę? Słyszałem, że można podciągnąć linkę od niego lecz może to grozić nie puszczaniem hamulca ręcznego. Podobno w najgorszym wypadku będzie trzeba rozpoławiać ciągnik. Czy to wszystko prawda czy tylko mity? Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

 

witam

ijak tam twoje sprzęgło musiałeś rozpoławiać czy nie

jak tam ci poszło

bo mam ten sam problem

pozdrówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    2

Ja tutaj tez zapytam co do sprzęgła WOM jak ono powinno działać? to pneumatyczne... Pomagać tylko przy zaciąganiu tego ręcznego czy rozłączać całkowicie? Robiłem go po paru latach "nie działania" i tak właściwie nie wiem co ona ma robić;) Na razie coś tam syczy i działa minimalnie lżej dźwignia - rozkopywałem cała ta pneumatykę od niego bo pełno syfu w niej było;) Przełącznik nie działał kabelek był przetarty itd;) Jak się wciśnie pedał sprzęgła wciśnie też powinno się coś dziać?

 

Zetor 7211

Edytowano przez Gustlikus

Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

siłownik wysunie się i rozłączy sprzęgło jak masz dobrze ustawione

a siłownik zadziała po impulsie przy pedale sprzęgła jest włącznik i pod dźwignią sprzęgła wom (takie same jak od stop-hamulców) ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetorek95    6

u mnie problemem się okazało nieszczelne wyjście od pneumatyki(hamulca do przyczep) gdzieś tam mi powietrze uciekało cały czas. ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    2

Na razie jestem na poziomie ciśnienia przed elektrozaworem - zmierzone że jest 5 bar coś (rurka zatkana była więc nie było) i naprawienia kabla do elektrozaworu, elektrozawór działa bo coś syczy jak się spuści z sprzęgła - tak jakby schodziło powietrze potem z siłownika powoli ale dalej się wałek kręci - jak pociągnę wajchę to się przestanie kręcić:/ Wysuw tego tłoka jakoś się reguluje?


Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jendrek    124

siłownik wysunie się i rozłączy sprzęgło jak masz dobrze ustawione

a siłownik zadziała po impulsie przy pedale sprzęgła jest włącznik i pod dźwignią sprzęgła wom (takie same jak od stop-hamulców) ;)

Siłownik zadziała po impulsie od włącznika pod dźwignią sprzęgła wom a nie przy pedale sprzęgła !!

Ja do tego podłączyłem dodatkowy włącznik w desce rozdzielczej i tej dźwigni nie używam w ogóle. Zdjęcia w mojej galerii :D

Edytowano przez jendrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gustlikus    2

Ten pod sprzęgłem u mnie tez daje prąd na elektrozawór więc by powinno teoretycznie zadziałać;)


Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawel29    74

Witam. Ja mam również pytanie odnośnie tego sprzęgła "5 minutowego" chciałem Was spytać o zdanie czy można pracować zetorami z tym sprzęgłem kiedy jest ono ciągle zaciągnięte i nie wyłączamy wałka wajchą między nogami, ponieważ znam parę osób które mają ciągniki typu 6340 już parę dobrych lat nie którzy od nowości i zawsze pracują swoimi traktorami z zaciągniętym ręcznym od sprzęgła a na desce ciągle świeci się kontrolka o tych pięciu minutach. Co o tym myślicie czy taka praca szkodzi dla ciągnika??Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jako ciągnika to nie :P ale samo sprzęgło lekko się przytrze gorzej jak docisk bo tarcza to jeszcze nie tak drogo wyjdzie ;) no łożysko bo cały czas się kręci a smarowania pewnie nie ma (bo tak czesto nie smarują jak nie wyłączają )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na pewno cierpi łożysko wyciskowe, mogą się zużywać łapki i tarcza sprzęgłowa goniąca luzno w docisku. To jest tylko do chwilowego rozłączania. Jazdę na zaciągniętej dzwigni możesz porównać do jazdy z nogą na sprzęgle. Wiadomo co się zużywa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian95    22

Panowie a czy we wszystkich zetorach jest takie pneumatyczne "pomaganie"?? szczególnie chodzi mi o zetora 7211 89r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Nie we we wszystkich jest, u mnie w 6245 (87r) jest mechanicznie zaciągane poprzez linkę. Nie trzeba mieć włączonej sprężarki ,ale za to ciężej na pewno się włącza niż ze wspomaganiem pneumatycznym,ale tragedii nie ma. Zależy to pewnie dla jakiego kraju ciągnik był produkowany,i jak sobie kupujący zażyczył.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    172

Po zaciągnięciu sprzegła WOM w zetorze 7211 słychać tylko szum, wałek kręci się. Po zajrzeniu przez okienko przy niezaciągniętej dźwigni widać, że łapki są prawie przy łożysku. Da  się coś jeszcze zrobić czy rozpoławianie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie co się stanie gdy w skrzyni biegów i tylnym moście w zetorze 7211 będzie za dużo oleju do zetora wchodzi 32l co sie stanie jak bedzie 40 l ?
    • Gość
      Przez Gość
      Witam ,mam wyciek w tym miejscu co wytarte jest i ta dziura  w proximie 85 dziwne ze tam nie powinno byc wycieku gdyz nie ma oleju ,olej jest w bloku lub zwolnicy na dolei czy tam jest jakasc uszczelka czy wszystko skladane jest na silikonie ,czy da sie zsciagnac zwolnice tylko w tym miejscu gdzie jest ten wyciek tam jest bodajze 6 czy 8 srub takich grubszych i wytrzyscic i dac mase uszczelniajaca i skrecic od nowa zeby nie rozbierac calosci az do bloku czy zwolnice sciaga sie tak samo jak w ursusie c 360 trzeba cos podwiazywac zeby nie spadlo przy wyjmowaniu zwolnicy czy moge tylko te sruby odkrecic i zdjac czy musze cala z pochwa wyjmowac mial ktos taki przypadek prosze o pomoc to jest strona prawa gdzie sa biegi 
    • Przez Bartmk
      Witam wszystkich, panowie mam problem z wyciekiem przy zwolnicy prawej w moim zetorku, kwestia tego że nie wiem do końca gdzie jest przyczyna.Zrobilem kilka zdjęć aby pokazać skąd leci  zaznaczę że spore ciśnienie było w zwolnicy lewej po odkreceniu korka wlewowego,ale tam nie ma problemu z jakimkolwiek wyciekiem..., w prawej ciśnienia żadnego nie było.Kiedys z okolicznym mechanikiem wymieniłem tylko uszczelniacze i łożysko koła,ale myślę że nie ma to związku z obecnym wyciekiem. Proszę o jakąś radę z góry dziękuję. 


    • Przez mieciu110
      Witam,
      Postanowiłem założyć do swojego 7211 nowe oponki radialne 30" bo stare 28 kwalifikowały się do wymiany, zakupiłem felgi przez internet, niestety przyszły takie jak na zdjęciu poniżej. Jest jakaś szansa że opona bezdętkowa będzie trzymać powietrze na tych wżerach?  macie jakieś sposoby jak to wyrównać i uszczelnić czy lepiej od razu zamówić dętki ? Wstępnie oczyściłem to szczotką na szlifierkę, po uderzeniu młotkiem łuski rdzy dalej odpadają. 


    • Przez mati555
      Witam mam Zetora 7711 i mam opony 16,9r34 i czy na tą samą felgę da się  założyć opony 16,9r30?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj