Skocz do zawartości




Reklama



Sprzęgło WOM Zetor 332o/5211


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
17 odpowiedzi na ten temat

#1 Zetorek95

Zetorek95

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów
  • 39612827
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 26 luty 2011 - 19:00

Witam! Mam problem ze sprzęgłem "pięcio minutowym". A mianowicie kiedy je zaciągnę wałek nadal się obraca. Jak można naprawić tą usterkę? Słyszałem, że można podciągnąć linkę od niego lecz może to grozić nie puszczaniem hamulca ręcznego. Podobno w najgorszym wypadku będzie trzeba rozpoławiać ciągnik. Czy to wszystko prawda czy tylko mity? Proszę o pomoc. Z góry dzięki.

#2 czarek7340

czarek7340

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Płońsk
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 26 luty 2011 - 19:27

Mi w zetorze 7011 też tak się robiło. Napoczątku podciągaliśmy linkę od sprzęgła(ręcznego i tak od kilku lat niemożna zaciagnąć), aż linka pękła. Kupiliśmy nową linkę ale to nic nie dało. Było trzeba rozpołowić ciągnik i wymienić tarcze sprzęgła

#3 zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1708 postów
  • 50773554
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 26 luty 2011 - 20:58

podciag linke i nic sie n ie stanie taam nawet na tym płaskowniczku są dwie dziury to jak masz duży luz to mozesz przełożyć na tę drugą i będzie ok no chyba że juz sprzęgło wychemłane ale wtedy to tylko tarcza do wymiany

#4 Zetorek95

Zetorek95

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów
  • 39612827
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 27 luty 2011 - 11:58

Aha dzięki. Będę kombinował ;)

#5 jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 27 luty 2011 - 21:57

najpierw sprawdz ustawienie lapek sprzeglowych, potem podciag lozysko wylaczajace do samych lapek-tak zeby bylo na styk bo inaczej sie zatrze[jak jest za duzo dociagniete to slychac jak szumi],do tego jest oddzielne cieglo, 2 klucze 13 i dokladnie wyregulujesz. a jak nie pomoze to niestetu rozjazd.

#6 martin11944

martin11944

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:motoryzacja, rolnictwo, budownictwo

Napisany 09 marzec 2011 - 21:43

Zobacz postZetorek95, o 26 luty 2011 - 19:00, powiedział:

Witam! Mam problem ze sprzęgłem "pięcio minutowym". A mianowicie kiedy je zaciągnę wałek nadal się obraca. Jak można naprawić tą usterkę? Słyszałem, że można podciągnąć linkę od niego lecz może to grozić nie puszczaniem hamulca ręcznego. Podobno w najgorszym wypadku będzie trzeba rozpoławiać ciągnik. Czy to wszystko prawda czy tylko mity? Proszę o pomoc. Z góry dzięki.
witam
ijak tam twoje sprzęgło musiałeś rozpoławiać czy nie
jak tam ci poszło
bo mam ten sam problem
pozdrówki

#7 Gustlikus

Gustlikus

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • 5258001
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Cieszyński
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektronika, Maszyny, Informatyka

Napisany 14 marzec 2011 - 21:01

Ja tutaj tez zapytam co do sprzęgła WOM jak ono powinno działać? to pneumatyczne... Pomagać tylko przy zaciąganiu tego ręcznego czy rozłączać całkowicie? Robiłem go po paru latach "nie działania" i tak właściwie nie wiem co ona ma robić;) Na razie coś tam syczy i działa minimalnie lżej dźwignia - rozkopywałem cała ta pneumatykę od niego bo pełno syfu w niej było;) Przełącznik nie działał kabelek był przetarty itd;) Jak się wciśnie pedał sprzęgła wciśnie też powinno się coś dziać?

Zetor 7211

Edytowany przez Gustlikus, 14 marzec 2011 - 21:01.

Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

#8 sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1889 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 15 marzec 2011 - 21:18

siłownik wysunie się i rozłączy sprzęgło jak masz dobrze ustawione
a siłownik zadziała po impulsie przy pedale sprzęgła jest włącznik i pod dźwignią sprzęgła wom (takie same jak od stop-hamulców) ;)

#9 Zetorek95

Zetorek95

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 84 postów
  • 39612827
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 17 marzec 2011 - 21:54

u mnie problemem się okazało nieszczelne wyjście od pneumatyki(hamulca do przyczep) gdzieś tam mi powietrze uciekało cały czas. ;[

#10 Gustlikus

Gustlikus

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • 5258001
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Cieszyński
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektronika, Maszyny, Informatyka

Napisany 19 marzec 2011 - 20:50

Na razie jestem na poziomie ciśnienia przed elektrozaworem - zmierzone że jest 5 bar coś (rurka zatkana była więc nie było) i naprawienia kabla do elektrozaworu, elektrozawór działa bo coś syczy jak się spuści z sprzęgła - tak jakby schodziło powietrze potem z siłownika powoli ale dalej się wałek kręci - jak pociągnę wajchę to się przestanie kręcić:/ Wysuw tego tłoka jakoś się reguluje?
Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

#11 jendrek

jendrek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 336 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olesno,Opolskie

Napisany 19 marzec 2011 - 22:35

Zobacz postsebe1033, o 15 marzec 2011 - 21:18, powiedział:

siłownik wysunie się i rozłączy sprzęgło jak masz dobrze ustawione
a siłownik zadziała po impulsie przy pedale sprzęgła jest włącznik i pod dźwignią sprzęgła wom (takie same jak od stop-hamulców) ;)
Siłownik zadziała po impulsie od włącznika pod dźwignią sprzęgła wom a nie przy pedale sprzęgła !!
Ja do tego podłączyłem dodatkowy włącznik w desce rozdzielczej i tej dźwigni nie używam w ogóle. Zdjęcia w mojej galerii  :D

Edytowany przez jendrek, 19 marzec 2011 - 22:37.


#12 Gustlikus

Gustlikus

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 60 postów
  • 5258001
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Cieszyński
  • Zainteresowania:Mechanika, Elektronika, Maszyny, Informatyka

Napisany 20 marzec 2011 - 13:22

Ten pod sprzęgłem u mnie tez daje prąd na elektrozawór więc by powinno teoretycznie zadziałać;)
Jeżeli potrzebujesz licznika do prasy, owijarki (nawet tych co oryginalnie nie mają) lub jakiś sterownik elektroniczny - pisz!
W miarę możliwości postaram się coś/znaleźć w zapasach lub wykonać (może być wymyślony od podstaw).
Ewentualnie udzielę rad jak coś naprawić elektrycznego/elektronicznego.

#13 Pawel29

Pawel29

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 kwiecień 2011 - 10:44

Witam. Ja mam również pytanie odnośnie tego sprzęgła "5 minutowego" chciałem Was spytać o zdanie czy można pracować zetorami z tym sprzęgłem kiedy jest ono ciągle zaciągnięte i nie wyłączamy wałka wajchą między nogami, ponieważ znam parę osób które mają ciągniki typu 6340 już parę dobrych lat nie którzy od nowości i zawsze pracują swoimi traktorami z zaciągniętym ręcznym od sprzęgła a na desce ciągle świeci się kontrolka o tych pięciu minutach. Co o tym myślicie czy taka praca szkodzi dla ciągnika??Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

#14 sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1889 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 03 kwiecień 2011 - 19:47

jako ciągnika to nie  :P ale samo sprzęgło lekko się przytrze gorzej jak docisk bo tarcza to jeszcze nie tak drogo wyjdzie  ;) no łożysko bo cały czas się kręci a smarowania pewnie nie ma (bo tak czesto nie smarują jak nie wyłączają )

#15 seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4867 postów
  • 11353504
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 03 kwiecień 2011 - 20:02

Na pewno cierpi łożysko wyciskowe, mogą się zużywać łapki i tarcza sprzęgłowa goniąca luzno w docisku. To jest tylko do chwilowego rozłączania. Jazdę na zaciągniętej dzwigni możesz porównać do jazdy z nogą na sprzęgle. Wiadomo co się zużywa.
KPK Kumurun Team

#16 damian95

damian95

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 337 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisany 15 grudzień 2012 - 21:33

Panowie a czy we wszystkich zetorach jest takie pneumatyczne "pomaganie"?? szczególnie chodzi mi o zetora 7211 89r

#17 Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 15 grudzień 2012 - 23:10

Nie we we wszystkich jest, u mnie w 6245 (87r) jest mechanicznie zaciągane poprzez linkę. Nie trzeba mieć włączonej sprężarki  ,ale za to ciężej na pewno się włącza niż ze wspomaganiem pneumatycznym,ale tragedii nie ma. Zależy to pewnie dla jakiego kraju ciągnik był produkowany,i jak sobie kupujący zażyczył.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#18 exploode

exploode

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport, Samochody, Motocykle, Elektrotechnika pojazdowa

Napisany 22 sierpień 2013 - 22:26

Podepnę się pod temat. Chciałbym wykorzystać wspomniany elektrozawór do innego urządzenia. Cena jest myślę w miarę atrakcyjna. Chciałbym się tylko dowiedzieć/upewnić 3 rzeczy:
1. Do czego jest 3 przyłącze (pozostałe to pewnie wejście i wyjście na siłownik) ?.
2. Czy zawór posiada funkcję zrzutu z wyjścia na siłownik, po zamknięciu ?
3. Czy zawór ten jest normalnie zamknięty ?





Zobacz także