Skocz do zawartości

Zdjęcie

krowy na mleko


7 odpowiedzi na ten temat

#1 Share kacvegas91

kacvegas91

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2011 - 15:50

krowy na mleko Witam mam 13 ha i glownie moje gospodarstwo zajmuje sie hodowlą trzody chlewnej. Wiadomo na małą skale to malo oplacalne. Posiadam obore na 9 stanowisk. W tym roku chce pisac wniosek na "młodego rolnika". W razie gdy bedzie za mało ha moge dogadac sie z sasiadem o dzierzawe. Zamierzam kupic ciagnik i wyposazyc pomieszczenie do mleka. Do tego zamierzam przerobic jeden z garazy na box do tucznikow poniewaz obecnie znajdują sie one w oborze. Posiadam obecnie 4 krowy mleczne i 3 jałówki. W niedalekiej przyszlosci chcialbym odstawiac mleko od 9 krów , czy bedzie to opłacalne ??? Ile by mnie wyniosło doposażenie pomieszczenia do mleka? Chodzi tu głownie o zbiornik i spełnienie warunków sanitarnych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
krowy na mleko Dzisiaj, 15:31
  •  

#2 Share JUMZ95

JUMZ95

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlesie koło Sierpca
  • Zainteresowania:Rolnictwo i informatyka.

Napisany 26 luty 2011 - 16:20

krowy na mleko Więc tak;
czy to będzie opłacalne to zależy od mleczarni i ceny mleka u nas kiedyś od 15 sztuk się nie opłacało a na chwilę obecną od 5 się opłaca.
Warunki sanitarne trochę kosztują musisz zrobić płytę gnojową, szambo nie może być innych zwierząt w tym samym pomieszczeniu. Trzeba być zawsze gotowym na kontrolę. Od tego roku doszły wymagania poideł dostaliśmy nie dawno o tym pismo.
Zbiornik na tyle sztuk to koło 400 litrów zależy co ile mleko odbierają jak co 2 dzień to wystarczy. Koszt między 1500 a 4000 zależy jaki rok prod. itp. Dojarki nie trzeba na 9 sztuk ale warto o tym pomyśleć. No i przepisy bhp musisz miećjakiś z 1 fartuch gdzieś czysty powieszony, izolatkę czyli pomieszczenie gdzie chore krowy wprowadzasz i tam specjalne maty przeciw bakteryjne powinny być ale jak wapnem pomalujesz to wystarczy u nas w kontroli przeszło tylko że w wymaganiach te maty są potrzeben.

Mam nadzieję że pomogłem xD i mam nadzieję że dostanę na + punkt reputacji :P

Edytowany przez JUMZ95, 26 luty 2011 - 16:20.

Moje sprzęty c360 3P , 4011 , JUMZ i inne

#3 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 26 luty 2011 - 17:14

krowy na mleko @JUMZ95 . Co Ty bredzisz... nie ma takiego czegoś jak zakaz trzymania w jednym budynku np. trzody gdy hodujesz w nim bydło .

Edytowany przez razor275, 26 luty 2011 - 17:15.

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


#4 Share tomcio87

tomcio87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja, hodowla

Napisany 26 luty 2011 - 17:39

krowy na mleko kacvegas91 tylko jak chcesz skladac na mlodego rol to dzierzawa moze byc ale tylko od ANR
razor275 to Ty bredzisz bo napewno jak ma sie dojne to nie mozna miec razem swin

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
krowy na mleko Dzisiaj, 15:31
  •  

#5 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 26 luty 2011 - 17:53

krowy na mleko @JUMZ95 i @tomcio87 W takim razie zwracam honor musiało mi się coś pogmerać z bydłem mięsnym ... :)

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


#6 Share tomcio87

tomcio87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 227 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja, hodowla

Napisany 26 luty 2011 - 18:01

krowy na mleko spoko przeciez po to jest to forum zeby sobie doradzac :)

#7 Share kobra89

kobra89

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2436 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie/Sokolka
  • Zainteresowania:Projektowanie i majstrowanie nad maszynami.

Napisany 26 luty 2011 - 18:12

krowy na mleko Montbliard super krówki kupiłem 2 z Francji na jesieni i znowu bede ze 2 kupował i z pare małych jałoszek sobie do odchowania polecam wydajnosc na samej sianokiszonce i osypce rzedu 25-30l dziennie.
Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
krowy na mleko Dzisiaj, 15:31
  •  

#8 Share kacvegas91

kacvegas91

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2011 - 18:37

krowy na mleko Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Dojarke mam oczywiscie , recznie nie musze doic. Ale widze tu spore koszty no i z tą dzierżawą też bedzie problem. Zalezy od jakiej sredniej bedzie nabór bo ostatnio byl od krajowej to jest 10 ha z czymś. Rodzice nie mogą mi przepisac wszystkiego bo potem renty nie dostaną , w kwietniu koncze szkole. Zastanawiam się tez nad boxami do tuczników , jeden by był , dwa by sie przydalo jeszcze dobudowac ale to następne koszty. W naszej okolicy Agencja niema ziemi , jedynie od sąsiada ale to wiadomo , tylko na papierku narazie ;)

Edytowany przez kacvegas91, 26 luty 2011 - 18:39.


Podobne tematy