beni226

Czy trzeba odpowietrzać układy???regeneracja

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
beni226    0

Witam

 

W swoim Mf 3070 zdemontowałem pompki hamulca oby dwie oraz pompke sprzęgła. Wszystkie zostały zregenerowane poprzez zestawy naprawcze tzn wymiana wszystkich uszczelek. Teraz mam pytanie czy musze odpowietrzać układy?czy po prostu włoże to wszystko i po odpaleniu wszystko będzie tak jak powinno być? Ciągnik nie był odpalane kiedy było wyjęte wszystkie pompki.

 

Znalazłem na forum jak odpowietrzyć układ hamulcowy tylko nie znalazłem nic o odpowietrzaniu sprzegła. Macie jakieś info o tym wszystkim???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Odpowietrznik sprzęgła jest z prawej strony ciągnika pod kabiną na obudowie sprzęgła [wygląda jak duża kalamitka]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Dzieki za informacje. A zna ktoś może jeszcze odpowiedz na moje pytanie czy będzie konieczność odpowietrzania tego wszystkiego czy po prostu będzie chodzić?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Musisz wszystko odpowietrzyć, układ sprzęgła, i osobno układ każdego hamulca. Bez tego nic nie będzie działać. Musisz zrobić to dokładnie bo nawet niewielka ilość powietrza w układzie pogarsza jego pracę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

A jak dokładnie krok po kroku zabrać sie za to odpoietrzanie żeby jakiś błedów nie popełnić?i jak osbno odpowitrzyć hamulce? co do tych hamulców to znalazłem na zwolnicach 2szt (jedna po prawej i jedna po lewej )takie kalamitki na górze - mam nadzieje że to to jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Wlewasz płyn hamulcowy do zbiorniczka, luzujesz jeden odpowietrznik zakładasz wężyk na niego, drugi koniec wkładasz do buteleczki i zaczynasz pompować- naciskać pedał od odpowiedniego odpowietrznika, robisz to tak długo aż z wężyka będzie wypływać tylko płyn bez bąbelków. Jak uzyskasz to, to przytrzymujesz pedał wciśnięty i dokręcasz odpowietrznik. Pompując zwracaj uwagę żeby nie brakło płyny w zbiorniczku bo pompka ponownie ci się zapowietrzy. Uzupełniasz ponownie płyn w zbiorniczku i tak samo postępujesz z drugim hamulcem.

Sprzęgło odpowietrza się w identyczny sposób tylko nie wiem czy jest drugi zbiorniczek czy pobiera płyn od hamulców.

Jeśli któryś układ będzie pracować nie właściwie bądź będzie miękki czynność należy powtórzyć.

Do odpowietrzania najlepiej użyć przezroczystego wężyka wtedy widać płyn i pęcherzyki powietrza.

Edytowano przez sawo10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Wszystko ladnie pieknie...tylko ze napewno nie znajdzie pojemniczka na plyn ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Faktycznie nie znajde bo z tego co się orientuje to jest razem wszystko!mam racje/?

 

A jeszcze jedno. Po wyjęciu pompek hamulca i sprzęgła wylał mi się płyn ze środka to co teraz mam go jakoś tam uzupełnić czy przekręcić silnikiem na odprężniku żeby jakoś tam dotarło czy po prostu pompować i samo tam sie znajdzie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Moze nie wszystko razem ;) ale napewno olej ze skrzyni i tylnego mostu jest w pompkach :rolleyes:

Co do odpowietrzania, ja robilem to przy pracujacym silniku, i nie wiem czy wprowadzam Cie w blad, czy tez nie, ale odnosilem wrazenie ze tak bedzie "lepiej"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

To tam jest płyn czy olej z ze skrzyni?

Edytowano przez sawo10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Oczywiscie olej ze skrzyni :rolleyes: Przynajmniej tak powinno byc orginalnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Witam ponownie. Tym razem zrobiłem zdjęcia odnosnie tego odpowietrzania bo chce się upewnić na 100% co i jak.

 

Powiedzcie czy to jest to odpowietrzanie z tyłu ciągnika odnosnie hamulców?

 

Link: http://w200.wrzuta.pl/obraz/9G8zjRKBcad/20110228844

 

Odnosnie odpowietrzania sprzęgła to nie znalazłem nic z prawej strony pod kabiną. Moze ma ktoś jakieś zdjęcie gdzie to dokładnie jest ta kalamitka?znalazłem tylko coś takiego:

 

http://w851.wrzuta.pl/obraz/9wD1StQxOfq/20110228848

 

A możliwe żeby odpowietrzało się sprzęgło w tym miejscu zaraz przy pompce od sprzęgła:

 

http://w891.wrzuta.pl/obraz/4B4mIwEiN9S/20110228847

 

Powiedzcie jeszcze co to jest?bo znalazłem kilka takich wejsc czy wyjsc hydraulicznych. Do czego to służy i jak to można wykorzystać:

 

http://w282.wrzuta.pl/obraz/51b79BfZq1X/20110228849

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

odpowietrzenie hamulcy to pierwsze zdjecie, a ostatnie to odpowietrzenie sprzegla a nie wyjscie hydrauliczne, sluzy to jeszcze jako zlacze do pomiaru :) nie odkrecaj tej sruby z kwadratowym lbem, ani rurki to Ci nic nie pomoze :rolleyes:

Edytowano przez rafal88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Kolego rafal88 a ta śruba z kwadratowym łbem do czego wogóle służy?

 

Odnośnie odpowietrzenia tego sprzegła to jak mam to zrobić?po prostu odkręcić to na tej śrubie co tam jest czy po prostu jakos inaczej to się robi?

 

A wracając jeszcze do odpowietrzenia tego sprzęgła to czy jak się to odkręci czy coś innego zrobi to trzeba tam jakos pojemnik podstawic jakoiś na płyn czy jakoś inaczej to rozwiązać???

Edytowano przez beni226

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Kwadratowa sruba trzyma walek na ktorym sa widelki w skrzyni

 

Sprzeglo odpowietrza sie na takiej samej zasadzie jak hamulce, tylko ze nie potrzeba odkrecac i zakrecac, a wystarczy nacisnac na srodek tego zlacza kiedy ktos bedzie trzymal wcisniety pedal sprzegla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf307088    0

Sory za odkop ale chciałem odpowietrzyć sprzęgło bo ''brało'' od połowy skoku i teraz znikło całkiem. Co mam zrobic bo już sam nie wiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Kiedyś postawiłem MF z górki. Na drugi dzień nie było sprzęgła. Sprawdziłem płyn na miarce z tyłu to było poniżej minimum. Mówie że musiało gdzieś wylać. Stoczyliśmy go na równe podłoże i nagle poziom jest ok prawi maximum. Potem odpał ciągnika i odpowietrzanie sprzęgła z prawej strony. Zawsze lepiej cos podstawić bo może się sporo troszke rozlac w zależności od zapowietrzenia.

 

Teraz mam pytanie czy u was tak też kiedyś się zdarzyło?

 

Kolego mf307088 wg mnie to instalacja jest tam prosta. Jak nie odpowietrzysz dokładnie to sprzęgło będzie brało w połowie przynajmniej u mnie tak było. Dolej oleju do skrzyni. Potam odpowietrz i zobacz czy to pomoże. Raczej nic innego nie będzie tutaj.

 

Daj znać jak postępy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Witam. Mam takie pytanie czy mieliscie takie coś u siebie ze jeżeli ciągnik dłużej postał to sprzęgło ginęlo?za każdym razem trzeba było odpowietrzać układ. Płyn hydrauliczny jest w połowie miarki bagnetu. Co to może być za przyczyna?mam MF 3070

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Jeżeli nie cieknie wysprzęglik wyrzucam pompkę sprzęgłową i spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Kolego Mirro czy mógłbyś mi wytłumaczyć dokładnie odnośnie tego co napisałeś bo za bardzo nie zrozumiałem.

 

Jaki wysprzęglik? i w jaki sposób można wyrzucic pompke sprzęgłową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6297

Wysprzęglik - siłownik który naciska na tarczę dociskową sprzęgła (objaw kałuża oleju pod ciągnikem na wysokości obudowy sprzęgla)

Wyrzucić - tu wymienić na nową. Można też próbować wymieniać uszczelniacze w pompce ale nigdy nie wiadomo czy nie będzie ciekla przez wrzery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Jak do tej pory to żadnej kałuży oleju albo też jakiego kolwiek wycieku gdzieś koło skrzyni nie było. Olej cały czas w normie. Troche uciekło przez lato bo nie szczelne są wyjścia hydrauliczne z tyłu i troche uciekało tamtedy.,no i jak tak spadło to troche zaczął tak jak by się zapowietrzać.

Odnośnie tego wysprzęglika to z wymiana pewnie będzie trochę zabawy ?tak?

 

Co do pompki to była tegenerowana i wycieków z niej nie ma żadnych.

 

Masz może numer katalogowy tego wysprzęglika?tak to znalazł bym sobie w katalogu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
    • Przez ziolek1996
      Czy ktoś z was posiada lub niedawno zakupił instrukcje z naprawami i obsługą MF3xxx? i czy są tam przydatne rzeczy?

      taka jak w linku
      https://allegro.pl/oferta/instrukcja-napraw-massey-ferguson-3050-3070-3060-9937756038?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj