art1224

Skrzynia biegów U12xx

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
art1224    59

Witam. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna "klekoczących" odgłosów w skrzyni pośredniej w ursusie 1224? Słychać je tylko na małych obrotach silnika. Pewien mechanik stwierdził że ten typ tak ma ale za bardzo nie chce mi się w to wierzyc. Co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
art1224    59

Sprzęgło odpada, jest nowe. To związane jest raczej z napędami pomp tylko pojęcia nie mam gdzie leży przyczyna bo te też są po wymianie :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dante    8

A może twój ciągnik ma ten sam problem co inne, w tym mój. Jeśli po wciśnięciu sprzęgła chałas cichnie to mamy ten sam problem. Mnie mechanik powiedział, że będzie już tak, powiedział też, że to może wina wzmacniacza momentu. Zajrzyj tu może o to Ci chodzi: http://www.agrofoto.pl/forum/skrzynia-w-ur...p;hl=betoniarka


Moje pierwsze filmiki .
http://www.youtube.com/user/904Turbo?feature=mhsn#p/a/u/2/-My80dBQcp4


Sprzedam Prasę John Deere 550, zdjęcia w galerii .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

W moim 912 też słychać takie lekki odgłos ''betoniarki'' z okolic skrzyni pośredniej na wolnych obrotach,ale po dodaniu gazu lub przełączeniu wzmacniacza na pozycje ''żółw'' klekotanie ustaje. ;)


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszka31    31

witam,te odgłosy są ze wzmacniacza jest już luz między bebnem a wałkiem na którym jest on osadzony.Ciągniki wyposażone w zmacniacz nie mogą pracować na biegu jałowym na niższych obrotach niż 1200obr/min w pozycji zajac.stuki cichną jak się wcisnie pedał sprzegła ponieważ jest tam hamulec częsci obrotowych.Mam 921 które ma 22 lata,wzmacniacz naprawiałem dopiero rok temu spory koszt ale warto bo i tak te ciągniki nie mają za wiele przełożeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario81    120

Mam problem z wyrzuceniem biegu na ,,luz,, w Ursusie 1224 podczas prac polowych.Gdy ciągnik jeszcze nie jest dobrze rozgrzany biegi działają poprawnie ale gdy się już rozgrzeje np na uwrociach nie można przełączyć biegu na luz.Problem ten nie występuje jeśli jeździ się na ,,żółwiu,, albo w transporcie gdy ciągnik się toczy ale jak się stanie już jest problem.Jaka może być tego przyczyna ze wrzucić bieg można ale wyrzucić jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario81    120

Tez o tym myślałem tylko dlaczego jak się jedzie na ,,żółwiu,,to problem nie występuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprubój wyregulować hamuc srzęgła powinno rozwiązać problem a dzieje się to dlatego że w skrzyni są już zaduże luzy (wypracowane przesówki)jak nie bdzie można wyłączyć biegu wyłącz na luz reduktor lub odłącz na chwilę napęd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario81    120

Reduktora tez nie można wyrzucić na luz.Ciągnik mam od nowości i ma 3tys mtg ,przy takim przebiegu to chyba skrzynia nie powinna mieć luzów ale może się mylę.Spróbuje wyregulować jeszcze ten hamulec sprzęgła może coś pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

Korzystając z tematu. Może ktoś mi doradzi co mam zrobić w sprawie "zgrzytania" w 1224 w trakcie zmiany biegów? Problem jest na tyle poważny,że w trakcie redukcji lub zmiany biegu na wyższy, bieg praktycznie trzeba wbijać na siłę. Byłbym wdzieczny za pomoc....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kwiapa    11

Panowie też mam problem ze sprzęgłem. Słabo wysprzęgla, tzn. trudno jest wyłączyć bieg, ale jak dwa razy sie wciśnie sprzegło to jest lepiej. Wszystko jest nowe więc nie wiem dlaczego mam te problemy. Dodam, że siłowniczki do sprzęgła działają prawidłowo bo po zablokowaniu docisku pedał twardy. Mam takie podejrzenie, że może te popychacze siłowniczków są za krótkie. Muszę to sprawdzić.

 

Co to jest ten hamulec sprzęgła o którym piszecie powyżej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie też mam problem ze sprzęgłem. Słabo wysprzęgla, tzn. trudno jest wyłączyć bieg, ale jak dwa razy sie wciśnie sprzegło to jest lepiej. Wszystko jest nowe więc nie wiem dlaczego mam te problemy. Dodam, że siłowniczki do sprzęgła działają prawidłowo bo po zablokowaniu docisku pedał twardy. Mam takie podejrzenie, że może te popychacze siłowniczków są za krótkie. Muszę to sprawdzić.Co to jest ten hamulec sprzęgła o którym piszecie powyżej?

I tutaj jest odpowiedż na wasze pytanie o żle działającym sprzęgle. w ciągnikach seri 385 zastosowano tzw.hamulec sprzęgła a działa to w ten sposób że po wciśnięciu sprzęgła zostaje zatrzymany wałek sprzęgłowy i to ma główne zastosowanie w pracach polowych do płynnej zmiany biegów ale gdy ciągnik stoi (silnik chodzi a tarcza sprzęgłowa i cała skrzynia stoi biegi wchodzą lekko jak przy zgaszonym ciągniku) ale gdy ciągnik jest w ruchu to dla amatorów robią się schody i im bardziej wciskasz sprzęgło tym trudniej wrzucić bieg i teraz bez urazy wasze ciągniki są sprawne tylko nie potraficie nimi jeżdzić. weżcie sobie lektórę z lat 70-tych i poczytajcie jak się zmieniało biegi np. w starze 28 lub 29 jak się nauczycie jazdy z podwójnym wysprzęglaniem do zmiany biegów w górę i przygazówką do zmiany z wyższego na niższy to stwierdzicie że miałem rację . w tych ciągnikach nie zmienia się biegów poprzez koła zębate tylko przez tzw. przesówki i tam jeżeli nie są zbliżone obroty dwóch elementów to włączenie biegu graniczy z cudem .najprostrzym sposobem żeby to zrozumieć trzeba nauczyć się zmiany biegów bez użycia sprzęgła a jest to możliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

Panowie też mam problem ze sprzęgłem. Słabo wysprzęgla, tzn. trudno jest wyłączyć bieg, ale jak dwa razy sie wciśnie sprzegło to jest lepiej. Wszystko jest nowe więc nie wiem dlaczego mam te problemy. Dodam, że siłowniczki do sprzęgła działają prawidłowo bo po zablokowaniu docisku pedał twardy. Mam takie podejrzenie, że może te popychacze siłowniczków są za krótkie. Muszę to sprawdzić.

 

Co to jest ten hamulec sprzęgła o którym piszecie powyżej?

jeśli masz sprzęgło wyciskane hydraulicznie to nie masz hamulca

mercedes250d-trafne uwagi,ja mogę tylko dodać, że hamulec powinien być tak wyregulowany aby hamował w ostatnie fazie wycisku i wtedy przy ruszaniu należy wcisnąć pedał do końca, natomiast przy redukcji nie używać hamulca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konopek00    0

witam. chciałem sie dowiedzieć jaki jest schemat skrzyni biegów.bo wiem ale niejestem na 100%pewny

 

Polowe: Szosowe tak samo.. I ma jeszcze półbiegi?

1 3

 

2 4 R

Edytowano przez konopek00

Ursus c-360
Ursus c-330
Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duzy1    13

1 3

2 4

Polowe szosowe i wsteczny włącza się drugą dźwignia z lewej strony siedzenia

I

R II

 

i wzmacniacz momentu (tzw półbiegi) przy kierownicy z lewej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2467

to zależy jaką masz skrzynie 3 czy 4? wtedy masz polowe 4 drogowe 4 i wsteczne 4 i na każdym biegu masz wzmacniacz tzw żółw-zając


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Senator    45

@FarmerPawlos - masz rację, 3 były w 1614 :)

Ale jak wiadomo mógł się znaleźć ktoś kto by przełożył silnik i z 1614 byłby 1224 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj