Polecane posty

pawlo5525    4

Witam. Deutz agrofarm 420-430 kontra claas celtis 456 (to chyba on bedzie odpowiednikiem pod agrofarma jak sie pomylilem to prosze o wyrozumialosc i poprawe)

wiec plusy i minusy kazdej z tych maszyn mile widze opinie uzytkownikow jakie byly problemy usterki jakie sa najmocniejsze cechy kazdego z nich

koledzy zapraszam do dyskusji i pozdrawiam :)

 

P.S A moze jakis inny ciagnik o podobnej cenie i mocy?? czekam na propozycje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Ale chodzi ci o maszyny nowe czy używane bo Celtisa już w produkcji niema i zastąpiła go seria o której wspomniał kolega wyżej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

Zdecydowanie Deutz - Claas kupil Reno niedawno temu i jego doświadczenie w tym segmencie jest bardzo małe. Claas w swych konstrukcjach uzywa silnikow Johna Deera, a te jak wiadomo lubią się napic. Ja osobiscie wybralem Deutza - moze nie jest najpiekniejszy, designerski itd. ale jakosciowo to prawdziwa niemiecka solidnosc i doswiadczenie. Poza tym cena do jakosci jest jak najbardziej uzasadniona. Silniki bedace sercem kazdej maszyny sa konstrucja wlasna Deutza. Dosc powiedziec, ze sa one montowane w Fendtach, ktore prawie kazdy farmer chciałby posiadac. Silnik Deutza jest oszczędny, cicho pracuje - poza tym pamietaj, ze kupujac np. wersje 4 zaworowa o mocy 147 koni po uplywie gwarancji przeprogramowujac komputer, gratis otrzymujesz ok. 45 koni - moc zwieksza sie do ponad 190 km. Rzadko ktora konstrukcja oferuje takie mozliwosci.

 

Ja na poczatku bralem pod uwage New Hollanda, ale po glebszej analizie, odsianiu marketingowego belkotu doszedlem do wniosku ze nie ma sensu, wszak to Iveco, a Iveco to koncern Fiata. Chyba nikogo nie trzeba przekonywac, ze nie da sie porownac wloskiego Fiata do niemieckiego BMW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BUSTED    63

claas axos 320:)

 

a może byś uzasadnił dlaczego akurat class

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

Skoro zasięgałeś aktualnej informacji to zapewne jelonki zostały zastąpione przez Perkinsa. Ja o Claasa pytałem bardzo pobieznie. Jesli chodzi o Perkinsa to był on masowo montowany w Fergusonach. Z kolei dealerzy Fergusona a rozmawiałem z kilkoma (bo na jednej opinii nie ma co sie opierac) mowili ze Ferguson wycofuje się z montowania Perkinsów na rzecz SISU. Te silniki mają dobre opinie są montowane np. w dobrze ocenianych Valtrach.

 

Ja do zakupu Deutza mam jeszcze kilka m-cy. W kwietniu pojawią sie ciut zmienione i unowoczesnione modele. Na wybór ciągnika poświęciłem wiele tygodni, to już było nawet męczące. Mam nadzieję, że dokonałem dobrego wyboru tym bardziej, ze przeanalizowałem dziesiątki wariantów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sql23    0

Do Artur4

Tylko akurat ta seria deutza produkowana jest we Włoszech. W Niemczech produkowana jest tylko seria M Agrotrona.

 

Jeśli chodzi o Fergusona to w silnikach 6-cio cylindrowych zostały zamontowane sisu w czwórkach zostają perkinsy i narazie w tej kwesti się nic nie zmieni.

A odnośnie montowania silnika deutza w Fendzie, to nie są to takie same silniki, różnią się m. in. głowicą. A w przyszłości w Fendtach także będą montowane silniki sisu. Zresztą w seri 200 fendta już takie są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podcepiomy    35

U mnie w lambo najpoważniejszym mankamentem był czujnik prędkości ( po 1500 mtg ). Ciągnik mimo że jechał odbierał to jako postuj i tu zaczynał wyć. Ale serwis zrobił i dalej śmiga :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

Do Artur4

Tylko akurat ta seria deutza produkowana jest we Włoszech. W Niemczech produkowana jest tylko seria M Agrotrona.

 

Jeśli chodzi o Fergusona to w silnikach 6-cio cylindrowych zostały zamontowane sisu w czwórkach zostają perkinsy i narazie w tej kwesti się nic nie zmieni.

A odnośnie montowania silnika deutza w Fendzie, to nie są to takie same silniki, różnią się m. in. głowicą. A w przyszłości w Fendtach także będą montowane silniki sisu. Zresztą w seri 200 fendta już takie są.

 

O Włoszech napisałem tylko w tym kontekście, że New Holland to Iveco, a Iveco to koncern Fiata. Z kolei Fiata nijak nie da sie porównać do niemieckiej myśli technologicznej. BMW - Fiat tj. coś czego nie da się porównać. Z innej beczki - zapytaj TIRowców (choćby na CB) o różnice pomiędzy ciężarówką Volvo a Iveco.

 

Ja akurat planuję zakup Agrotrona M615 - a więc w pełni niemiaszka :) Nie przeszkadza mi, że inne wersje są montowane np. we Włoszech. Istotnym jest, że montaż/produkcja odbywa się na terenie UE a przede wszystkim najważniejsze jest to z jakich podzespołów maszyna jest składana, a te pochodzą z najwyższej półki. Pamiętaj jeszcze o tym, że np. perłą w koronie Opla jest jego polska fabryka, zlokalizowana w Gliwicach. To z tej fabryki wyjeżdżają najdoskonalsze auta jakie w ogóle Opel wypuszcza na rynek. Gro gliwickiej produkcji sprzedaje sie na bardzo wymagającym rynku niemieckim. Nie ma znaczenia kto produkuje, liczą się technologie opracowane przez najwyższej klasy inżynierów połączone z dotychczas zdobytym doświadczeniem - a czy się komuś to podoba czy nie, doświadczenie Deutza sięga czasów daleko przedwojennych. Claas w tym sensie jest dzieckiem robiącym w pieluszki.

 

Piszesz, że w Fendtach są montowane inne silniki niż w Deutzach, ale nie zmienia to generalnie faktu, że są to silniki konstrukcji Deutza czyli jakość, jakość i jeszcze raz jakość. Poza tym Deutz AG jest wiodącym dostawcą wielu różnych typów dieslowskich silników dla przemysłu.

 

Ja na początku do Deutza podchodziłem jak do totalnie brzydkiej kobiety. Nawet jak go spotykałem na targach to oglądałem z 200 m. Określałem go jako nic interesującego do czasu aż zacząłem ostro odsiewać bełkot marketingowy od realiów. Postawiłem na Agrotrona M615 - bo to 6 cylindrowa jednostka po 4 zawory na cylinder o mocy 149 km. Gwarancja - 24 m-ce a nie 12 jak tj. w przypadku innych popularnych marek ciągników. Po 24 miesiącach gwarancji przeprogramowując komputer gratis zyskuję ponad 40 km - moc maszyny wzrasta do 192. Wtedy też zdejmowana jest blokada prędkości. I na tej samej skrzyni prędkość ciągnika wzrasta do 50 km/h. Mojego znajomego radar złapał wskazując 55 km/h. W New Hollandzie np. za skrzynię 50 trzeba dopłacić wiele tys. zł. Ponieważ ciągnik mam także zamiar używać w transporcie to każdy km. szybciej stanowi dla mnie atut.

 

Podsumowując - ciągnik ma być oszczędny, bezawaryjny, komfortowy, ma mieć duży zapas mocy, a cena powinna odzwierciedlać ww. cechy. I naprawdę nie sugerujcie się wyglądem. To jest fajne na początek potem czeka Was już tylko szara rzeczywistość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sql23    0

Artur4

Nie wiem czy widziałeś mój temat odnoślie dylematu kupna ciągnika.

Też rozważałem ten model o którym piszesz. Zdecydowałem się jednak na inną markę nie będe reklamował jaką. Odnośnie Classa to mam podobne zdanie(co innego kombajny). Rozważałem 3 marki, starałem się je dokładnie przeanalizować i padło na inny, ale uważam że Twój wybór też jest niezły. Jeśli m 615 4-zaworowy to w PL zgadza się?

jakie wyposażenie do niego bierzesz i ile Ci wycenili jeśli nie jest to tajemnicą?

Mój wujek w poprzednim roku kupił k410 i ten mi się nie podoba, no i ekonomiczny też nie jest, miał jakieś problemy z ręcznym gazem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

Nie mam przy sobie laptopa, a tam mialem wszystkie wyceny. Jak tylko dotre do kompa napiszę co i za ile. W kazdym badz razie ja chce kupic pelna opcje, czyli przedni TUZ i WOM, hydraulika 120 l, kabina pneumatyczna, przednia os amortyzowana, fotel pneumatyczny, iekran, automatyczna klima. Poki co w Deutzach sredniej mocy nie sa montowane bezstopniowe przekladnie. TTV jest albo w ciagnikach o mocy do 100 km. albo w tych juz znacznie mocnieszych niz 150 km. Po wakacjach to sie zmieni i TTV bedzie dostepna dla kazdej wersji ciagnika. Obecne TTV sa produkowane przez ZF'a. Czym beda sie roznily te ktore fabryka zacznie montowac od wrzesnia - tego nie wiem.

 

Jesli chodzi o ostateczna decyzję co do wyboru marki to ta zapadnie za kilka m-cy. W koncu wydajac kilkaset tys. jeszcze zastanowie sie, przelicze wielokroc. Pod uwagę biorę jeszcze dwie marki - MF'a i Valtrę - to ze wzgledu na silniki SISU. Musze sie jeszcze dowiedziec jak w MF'ach jest w kwestii zwiekszania mocy. Np. wersja 7000 ma rozstrzał mocy od 125 do 190 km, 6 cylindrów po 4 zawory. Zatem teoretycznie zapas mocy jest porwonywalny do Deutz'a. Mankamanetem MF'a jest o polowe krotsza gwaranacja - 12 m-cy (ale np. w UK to 3 lata i nie więcej niż 2400 mth), no i maksymalna osiągana prędkość co przy transporcie ma duze znaczenie.

Edytowano przez artur4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sql23    0

Jeśli chodzi o prędkość to mfy ze skrzyniami vario czyli 7400 i 8600 po odblokowaniu ośiągają prędkości w granicach 56-60 km/h w zależności od rozmiaru opon. zablokowane natomiast 40 z haczykiem. Był ostatnio przypadek że gościo się zabił 412 albo 414 fendem właśnie odblokowaną i była afera kto mu odblokował, a on z serwismenem się dogadal i tyle. 414 to akurat za mały ciągnik na taki prędkości.

Ja ogólnie decyduje się na MF 7475 też full opcja z tuzem womem i innymi bajerami. Zadecydowała właśnie skrzynia vario, odzielna hydraulika, silnik sisu w swojej klasie najszerszy, najdłuższy i najcięższy.

Te automaty zf czyli ttv w deutzu i autopower w jd nie mają najlepszej opinii, ajuż na pewno nie mogą się równać do vario pod względem sprawności i bezawaryjności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

No tak,

 

ułańska fantazja - 60 km/h wersją 400, ciągnik nijak przystosowany do takich prędkości. Trochę przypomina mi się historia z USA, kiedy na rynku masowo zaczęły pojawiać się auta typu SUV. Okazało się, że z ich udziałem jest nieproporcjonalnie dużo wypadków. Sprawcami najczęściej były kobiety. Powód - zbyt duże a zarazem fałszywe poczucie bezpieczeństwa. Ludzie myśleli, że jak mam auto większe, cięższe to mogę jeździć mniej odpowiedzialnie, bardziej agresywnie. No ale, że fizyki i liczb nie da się oszukać to auta nie mieściły się z zakrętach, potrzebowały więcej metrów żeby wyhamować itp. Podobnie z kierowcą z Fendta. Pewność niezniszczalności maszyny zaprowadziła go do Św. Piotra.

 

Ale wracając do ciągnikowych dylematów:

1. Informacja, że MF potrafi biec ok. 60 km/h to taka bardziej zasłyszana czy potwierdzona?

2. Pytałeś może kogoś z serwisu czy przeprogramowując komputer da się zwiększyć moc wersji 7465 (125 km) do wersji 7495 (190 km)? Specyfikacja techniczna poza wymiarami i wielkością zbiornika paliwa jest właściwie ta sama. Typ od NH kilka m-cy temu tłumaczył mi, że o mocy ich ciągników decyduje nie tylko oprogramowanie, ale także wielkość turbiny. Im traktor mocniejszy tym większa turbina.

3. Jesteś pewien, że Dyna-VT to na 100% to samo co w Fendtach Vario? Często dzieje się tak, że rozwiązania z najwyższej półki są zubażane, przebudowywane, ścina się koszty a potem montuje w markach, które na rynku są pozycjonowane kilka segmentów niżej. Z kolei przedstawiciele handlowi mają obowiązek opowiadania potencjalnym nabywcom wymyślonych przez działy PR historyjek - czego to oni nie uzyskają kupując np. MF'a. Opowiastki pt. że w MF'ie są te same silnik co w Valtrze a skrzynia pochodzi z genialnego, niedoścignionego Fendta na średnio zorientowanym kliencie mogą robić spore wrażenie.

4. Porównywałeś spalanie 6,6 litrowego SISU brykającego na bezstopniówce do 6 litrowego Deutza?

5. Ile musisz zapłacić za 7475 w pełnej opcji wyposażenia i czy ciągnik będziesz kupował od Korbanków?

6. Skąd masz opinie ze skrzynie bezstopniowe ZF stosowane w JD i DF są awaryjne i czym się różnią od tych montowanych w MF serii 7 oraz 8?

7. Masz jakieś potwierdzone info nt. strat mocy na skrzyni bezstopniowej tej z MF'a w zależności od wykonywanej pracy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sql23    0

1. Info na temat prędkości prawdziwe oczywiście po odblokowaniu.

2. W serwisie nie pytałem ale wiem na 100, że robią takie rzeczy, ale ja nie planuję mi to nie jest potrzebne.

3. Te skrzynie 100 % są takie same. Byłem w fabryce widziałem jak montują dyna 4 i dyna 6, a vario przyjeżdżało prosto z Niemiec z fabryki Fendta.

4. W praktyce nie ale myślę, że dużych różnic nie będzie, może na wiosnę.

5. Tak z Korbankowa. ok 300 tys.

6. Poczytaj se na niemieckich forach o autopower w jd 3tys mtg i remont. Zresztą wiem, że mało sprzedają ciągników z takimi skrzyniami, byłem u jednego dealera jd, to 200 sprzedanych ciągników 3 były z autopower w deutzu podobnie mało się ich sprzedaje.

Vario to inna bajka Fendt już sprzedał 100 tys ciągników z takimi skrzyniami, a wiadomo praktyka czyni mistrza. Zresztą ta skrzynia Zf to nie jest prawdziwa bezstopniówka.

7. Podobno podobnie jak fendzie tej klasy.

 

Acha bym zapomniał tylny most też jest żywcem wsadzony z Fendta. Wiem na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

1. Te 300 tys. to nadal aktualne, czy to jakaś mega okazja, a może kochankę, żonę trzeba dealerowi zostawić na tydzień? :)

2. Masz zamiar kupić czy już stoi w garażu?

3. Rok produkcji 2010 czy 2011?

Edytowano przez artur4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

Forumowego priv'a i tak przeglądają administratorzy - najlepiej mail: artur815@gmail.com

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur4    0

Mazowsze.

 

Orientujesz się może gdzie Massey'a w wersji 7 można w naszym pięknym kraju pomacać, sprawdzić w działaniu? Nejlepiej aby było to woj. mazowieckie.

Edytowano przez artur4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj