Skocz do zawartości

Zdjęcie

Sprzęgło hydrokinetyczne...???...


27 odpowiedzi na ten temat

#1 Share wojo123

wojo123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motoryzacja

Napisany 16 luty 2011 - 20:01

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Cześć jestem ciekaw jak się spisuje sprzęgło hydrokinetyczne w valtrach. Jakie są plusu tego sprzęgła w porównaniu ze zwykłym???
:P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Dzisiaj, 11:54
  •  

#2 Share BRAMA

BRAMA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 193 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2011 - 20:46

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Nie da się go spalić:)

#3 Share lamboEVO100

lamboEVO100

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2011 - 21:04

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... to jest chyba coś podobnego jak w Fendt'ach tubomatic ?

#4 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 16 luty 2011 - 21:12

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... sprzęgło potocznie zwane olejowe,popularne w koparko-ładowarkach(+rewers hydrauliczny),układarkach(sztaplarki).

zalety:łagodne ruszanie,ruszanie po dodaniu gazu bez użycia pedału sprzęgła

wady:wrażliwe na jakość oleju,kosztowna i kłopotliwa obsługa-naprawa.

#5 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 16 luty 2011 - 22:17

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Takiego typu sprzęgło ma każdy samochód osobowy z automatyczną skrzynią, obecnie dość powszechne w różnych pojazdach.

#6 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 00:21

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Ja nie wiem czy nie pomyliliscie sprzegła elektrohydraulicznego ze sprzegłem hydrokinetycznym ktore wystepuje za dopłata (hitrol)

#7 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 02:55

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... wlasnie wszyscy mowia o hitrolu (hydrokinetyku) i maja racje.

w automatycznych skrzyniach biegow wykorzystuje sie sprzeglo hydrokinetyczne, badz bardziej zaawansowane sprzeglo hydrokinetyczne z nastawnymi kierownicami, nazywa sie to wtedy hydrokinetyczny zmiennik momentu obrotowego, czesto wykorzystywany jako, albo wrecz retarder.

w ciagnikach, ladowarkach, itp stosuje sie chyba zwykle sprzeglo hydrokinetyczne, ale dokladnie nie pamietam.

takie sprzeglo najlepiej sie sprawdza podczas pracy z turem. jesli potrzeba duzej sily uciagu to jednak poslizg na sprzegle jest dosc duzy, co wplywa na zwiekszone zuzycie paliwa, mniejsza moc na kolach, wiec w pole to tak sobie.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#8 Share wojo123

wojo123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 119 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo,motoryzacja

Napisany 17 luty 2011 - 17:16

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Tak więc to sprzęgło do pracy z pługiem, agregatem itp. niezbyt się nadaje...
:P

#9 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 17 luty 2011 - 19:12

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... W ładowarkach teleskopowych sprzęgło hydrokinetyczne i skrzynia typu powershift i tak przewyższa układy czysto hydrostatyczne. Dodany obrazek Przykładowo hydrostatyk Kramera może ciągnąć maks 8t, a hydrokinetyk w innych maszynach masę dwukrotnie większą. Dodany obrazek

#10 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 19:25

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... zgadza sie dlatego tez w ciagnikach, ktore chociazby z nazwy sluza do ciagniecia, takich skrzyn sie nie stosuje, ale juz wersje komunalne mialy zwykle hydrostaty (np. renault).

nie mniej jesli ciagnik ma isc typowo w pole, to wolalbym kupic cos z powershiftem i zwyklym sprzeglem w kapieli olejowej.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Dzisiaj, 11:54
  •  

#11 Share Andrzej24871

Andrzej24871

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 846 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pisać na PW

Napisany 17 luty 2011 - 19:27

Sprzęgło hydrokinetyczne...???...

takie sprzeglo najlepiej sie sprawdza podczas pracy z turem. jesli potrzeba duzej sily uciagu to jednak poslizg na sprzegle jest dosc duzy, co wplywa na zwiekszone zuzycie paliwa, mniejsza moc na kolach, wiec w pole to tak sobie.

Dlatego stosowane są sprzęgła hydrokinetyczne blokowane ;) nie wiem jacy producenci takowe stosują ale dzięki nim odpadają straty mocy na takim sprzęgle .
O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

#12 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 19:51

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... tak, ale przewaznie tylko na najwyzszym przelozeniu podczas transportu. nie mniej super rozwiazanie np. w ladowarce jcb w wypasie agri-extra.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#13 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 20:01

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... No to ja nie zrozumiałem poprzednikow a jezeli chodzi o sprzegła hydrokinetyczne to tez były stosowane w bardzo duzych samochodach w kopalniach ktorymi miałem okazje sie poruszac (BIEŁAZ około 35-40 ton ładunku zabierał) z tym ze tam sprzegło hydrokinetycze było na kazdy bieg i najbardzie popularny pojazd w ktorych sa stosowane to wozek widłowy.

#14 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 20:09

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... dawno dawno temu sprzęgło hydrokinetyczne z ów blokada posiadała Audi 100 z automatem ale w tym przypadku skrzynie była blokowana na pierwszym przełożeniu słuzyło to do zjazdów ze stromych wzniesień

#15 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 21:35

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... w autach osobowych to calkiem inna bajka, tymbardziej tam juz glownie nie sprzeglo hydrokinetyczne sie pojawia, a hydrokinetyczny zmiennik momentu obrotowego.

No to ja nie zrozumiałem poprzednikow a jezeli chodzi o sprzegła hydrokinetyczne to tez były stosowane w bardzo duzych samochodach w kopalniach

wiadomo najprostszy i najtanszy sposob by zyskac tak duzo zalet, tylko, ze te wozidla technologiczne nie ciagnely za soba glebosza na metr wbitego w ziemie ;) .

z tym ze tam sprzegło hydrokinetycze było na kazdy bieg

a po co tak?
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#16 Share karolek12

karolek12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 22:22

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Tak dokładnie to nie wiem bo jak nimi jezdziłem to miałem 10 lat ale miał on cos w rodzaju przełacznika kierukowskazow i skrzynke z wyborem biegu 1 2 3 czy r taki przełacznik jak dzisiaj do rewersu elektrohydraulicznego prwdopodobnie chodziło o to zeby przy ruszaniu miał jak najwiecej siły i potem wrzucało sie kolejno biegi w gore bez jakiego kolwiek sprzegła a pusty bez ładunku tez ruszał z 3 po dodaniu gazu.Silnik jego to v 12 i moc jak na tamte czsy ponad 400km to cos takiego http://mapa.nocowani...djecia/3776284/

#17 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 17 luty 2011 - 23:01

Sprzęgło hydrokinetyczne...???...

jesli potrzeba duzej sily uciagu to jednak poslizg na sprzegle jest dosc duzy, co wplywa na zwiekszone zuzycie paliwa, mniejsza moc na kolach, wiec w pole to tak sobie.

A dowodem na to są może takie 2 przykładowe filmy?



To ile się sprzęgło "ślizga" zależy od jego budowy. Dla przykładu sprzęgło turbomatik, zaprojektowane jest tak by się "ślizgać" wyłącznie na minimalnych obrotach. Jeśli traktor utrzymuje wyższe obroty prędzej buksować zaczną koła, a jeśli dociążymy traktor, to najpierw zdusi silnik, a po osiągnięciu niższych obrotów sprzęgło się "rozłączy". Nie ma takiej możliwości by sprawne sprzęgło "ślizgało" na wyższych obrotach i generowało jakieś straty.

To tak w ramach sprostowania, żeby ktoś nie pomyślał, że Fendt z Turbomatikiem jest "w pole taki sobie", bo na tamte lata nie ma sobie równych.

#18 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 17 luty 2011 - 23:20

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... ja też mówię że ten typ sprzęgła jest dobry.niesprawne każde do d..y.

#19 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 luty 2011 - 23:27

Sprzęgło hydrokinetyczne...???... kazdy sprzeglo hydrokinetyczne ma najwieksza sprawnosc przy wysokich obrotach silnika i wlasnie w polu powstaje taki paradoks tego sprzegla, ze gdy przychodza trudne warunki to kola sie slizgaja, a gdy zaczyna spadac z obrotow (trakcja jest dobra) to zaczyna sprzeglo sie slizgac i drastycznie spada spranosc. wytlumacz prosze prsta sprawe dlaczego do wiekszych serii go nie wkladali?


poza tym ja nigdzie nie mowilem, ze kola sie nie zaczna slizgac, czy ze silnika nie da sie zadusic, tylko ze ma mniejsza sprawnosc od zwyklego sprzegla.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Sprzęgło hydrokinetyczne...???... Dzisiaj, 11:54
  •  

#20 Share JohnTheBulletTeacher

JohnTheBulletTeacher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 224 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KrK

Napisany 17 luty 2011 - 23:57

Sprzęgło hydrokinetyczne...???...

to jak jest osiagniete to iz sprzeglo turbomatic nie ma w ogole poslizgu?

No popatrz tak narzekałeś, że w szkołach słabo uczą ;)

Nie chce mi się tego tłumaczyć, bo o ile ty byś zrozumiał to pewnie nikt więcej. A wykładanie tutaj teorii przystępnym językiem jest za trudne.

Poczytaj o sprzęgłach ze stałym wypełnieniu i odległości elementów roboczych wewnątrz. Podstawową cechą przekładni hydrokinetycznej jest to, że nie zmienia nam momentu obrotowego silnika, a więc nie ma różnicy prędkości - dlatego nie możemy mówić o jakichkolwiek stratach. "Straty" a więc różnica prędkości na wale napędowym i odbiorczym, pojawia się dopiero poniżej granicy obrotów przy których olej przestaje przepływać w kanałach. Ale te "straty" są pożądane, ponieważ dzięki nim unikami szarpnięć układu.

Podobne tematy