Ursusc385

Zetor 7245 vs Ursus 904 , 914

Polecane posty

Tadeusz1212    2

Ja bym wziął 7245 ale jak ma chodzić przy turze to mojim zdaniem jest bez znaczenia który bo wszystkie mają naped i mają do tura wystarczająco mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

tutaj moze coś znajdziesz:

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=3299

934 to nie 914 ale zawsze to cos.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chota    12

zetor nalepszy z tej trójki

Edytowano przez Nikita_Bennet
ortografia

URSUS-Moc i Potęga
IHC-Jeszcze więcej mocy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
zetor nalepszy z tej trójki

Zalezy jeszcze do jakiego tura, bo tur-6 byłby chyba zbyt duży do 7245 (tutaj potrzeba conajmniej 4,5 t. ciągnika żeby pracować stabilnie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hvb3000    7

Zetor z czym do ludu :) , wybierz 904/914 chociażby z powodu ilości biegów i przy przełączani nie musisz sie pochylać do wajchy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Zetor z czym do ludu :) , wybierz 904/914 chociażby z powodu ilości biegów i przy przełączani nie musisz sie pochylać do wajchy.

Tylko w Zetorze te biegi wchodzą jak po maśle, a w Ursusie to... kto jeździł ten wie :) No i w zasadzie U914 ma mniej biegów bo 8, przeciez cały czas nie jeździ sie na wzmacniaczu momentu, to tylko urządzenie pomocnicze włączane na chwile (ale bardzo pomocne, szczególnie w tym ciągniku). Kolejna sprawa to komfort kabiny gdzie Ursus jest daleko w tyle za Zetorem. Użytkowe plusy U914 to mocniejszy TUZ i pompa hydr., większa masa i moc maksymalna od Zetora. Sporo już o tym napisano na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek    3

jak bym wybrał ursusa, jest duzo cięższy i ma mocniejszy przedni most, bedzie sie lepiej do tura nadawał i także sie nada do ciezkich prac w polu( orka na 4 skiby, agregat uprawowo siewny 3m powinien sobie radzic) a odnośnie wzmacniacza momentu w ursusie to ja całe dnie robie na zółwiu i sie nie psuje wcale, tylko trzeba jak sie czuje ze lekko sie ślizga zółw odrazu go podciągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luzak    2

takze polecam ursusa mocniejszy ciezszy a komfort pracy prawie ten sam


Parę filmików z prac polowych :P
www.youtube.com/watch?v=v8ctm9sS6mc
www.youtube.com/watch?v=dyW2Ma50hzQ&feature=channel
www.youtube.com/watch?v=e8iXeg_fEq4&feature=channel
www.youtube.com/watch?v=RRW_jc-ZUdw&feature=channel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
takze polecam ursusa mocniejszy ciezszy a komfort pracy prawie ten sam

Prawie robi wielką różnice :) pracowałem tym i tym, jak dla mnie bez porównania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

To co w tym zetorze takiego komfortowego jest? ogrzewana tylna szyba? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    29

człowieku ty chyba nie jeździłeś zetorem ze tak piszesz jest on może z 20 lat do przodu od ursusa a dokładnie to ursus jest do tyłu

Edytowano przez Nikita_Bennet
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
To co w tym zetorze takiego komfortowego jest? ogrzewana tylna szyba? :)

Już wymieniam :)

-lepsze wyciszenie

-obicia dachu, błotników i pełne ogumienie podłogi

-lepsza widoczność

-większa przestronność

-da sie słuchać radia

-tyną szybe można otworzyć dwoma palcami a nie dwiema rękami

-wygodniejsze wsiadanie

-wciskanie sprzęgła wymaga mniej siły

-biegi wchodzą dużo lepiej

-mniejsza, bardziej poręczna kierownica

...narazie tyle przychodzi mi do głowy z zakresu większego komfortu :)

 

W jakim turze ma chodzić ten ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41
Już wymieniam B)

-lepsze wyciszenie

-obicia dachu, błotników i pełne ogumienie podłogi

-lepsza widoczność

-większa przestronność

-da sie słuchać radia

-tyną szybe można otworzyć dwoma palcami a nie dwiema rękami

-wygodniejsze wsiadanie

-wciskanie sprzęgła wymaga mniej siły

-biegi wchodzą dużo lepiej

-mniejsza, bardziej poręczna kierownica

...narazie tyle przychodzi mi do głowy z zakresu większego komfortu :)

 

W jakim turze ma chodzić ten ciągnik?

Mam 912 z 90 roku który posiada wygłuszenie pod podłoga jak i też na podłodze pod dywanikiem, obicia błotników także, gruby dach. Tylne okno jest na sprężynach gazowych więc łatwo się otwiera. Gorzej zamknąć :) połacznia podłogi z błotnikami uszczelniane jak też pedały i dźwignie. Siedzisko z amortyzacją hydrauliczną i inne takie sprawy. Skrzynia nie jest synchro i tu masz rację ale z dobrze wyregulowamym hamulcem synchronicznym i wprawą da się jeździć. Nowsze zetory mają lepszą kabinę ale ta starsza seria jest porównywalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13
Mam 912 z 90 roku który posiada wygłuszenie pod podłoga jak i też na podłodze pod dywanikiem, obicia błotników także, gruby dach. Tylne okno jest na sprężynach gazowych więc łatwo się otwiera. Gorzej zamknąć :) połacznia podłogi z błotnikami uszczelniane jak też pedały i dźwignie. Siedzisko z amortyzacją hydrauliczną i inne takie sprawy. Skrzynia nie jest synchro i tu masz rację ale z dobrze wyregulowamym hamulcem synchronicznym i wprawą da się jeździć. Nowsze zetory mają lepszą kabinę ale ta starsza seria jest porównywalna.

Ja mam 912 z 91 roku z cienkim dachem, zero obić i wygłuszeń, tylne okno na topornych zatrzaskach ze sprężynami które otwiera sie jak właz do czołgu B) czyli poprostu wersja na polski rynek jakich jest pełno :) Zależy na jakiego sie trafi ale tych gołych unikałbym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinek904    0

mam 904 z turem 6 , jak zacząłem nim jezdzic to miałem wrazenie ze sie przewracam .... ale jak zobaczyłem jak chodzi farmer z w tym turze .... masakra .... to juz wole swojego klekota .... zetor ma bajeczna kabine i to jest jego plus, ale chyba nie ma takiej masy jak 904 czy 914, wiem ze farmera czy 5314 potrafi tyłek podniesc do góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil360    0

a może Zetor 8145 jest to odpowiednik Ursusa 914 ma podobną moc wagę a kabina

jest dużo lepsza od ursusowskiej cena obu tych ciągników jest podobna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    381

Zdecydowanie zetor ;) miałem 7245 przez 14 lat więc wiem co mówię :) do tura polecał bym zetory typu 7540, 8540, 9540 lub 10540. Mocne, ciężkie no i ten komfort w kabinie :)


Moje posty wyrażają moje zdanie i jeśli ktoś się z nimi nie zgadza to jego problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mister    54

Ja proponuje Zetora 7245. Komfort na pewno nie jest ten sam. W Zetorze jest o wiele wiele lepiej, a po za tym nie palą te ciągniki tak dużo jeżeli ktoś się umie posługiwać gazem a nie cały czas ,,mieć'' go w podłodze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DobryxD    1

mam pytanie który ciągnik wybrać zetor 7045 albo 7245 czy ursus 904 czy 914, ciągnik mam być do ośnieżania.

wiem ze ursus gorzej pali w zime ale idzie zrobic na 24 instalacje a komfort gorszy to idzie wygłuszyć kabinę itp.

Chodzi mi który by mniej palił  na wolnych obrotach wiadomo czasem trzeba gazu dodać. który lepiej sie opłaca kopic do ośnieżania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Zetor 7045 czy 7245 to lekki ciągnik w przeciwieństwie do ciężkiego 904 czy 914 co jest odpowiednikiem Zetora 8145, 8245. Popularną 80-tką więcej pchniesz ale i więcej spalisz. Jest ciężka i mułowata ale to nie musza być wady jeśli chodzi o odśnieżanie. Czy zetor czy ursus odpala w zimie podobnie. Montujesz świecę płomieniową i grzałkę w blok to minus 20 nie straszne. Komfort porównywalny choć w 904 kabina jest wysunięta bardziej do tyłu co nie idzie w parze z widocznością do tyłu ale ty masz jeździć z pługiem do śniegu to nie ma to znaczenia. 7245 spali na pewno mniej ale będzie też miał mniejszy uciąg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stg    21

Znajomy świadczy usługi odśnieżania, jest rolnikiem i ma umowę z dużym sklepem całodobowym. Ma 3 albo 4 traktory, 4011, 914 i zetora z przodem, nie wiem dokładnie jakiego bo nie widziałem go z bliska ale tak ok70 koni (z przodem) to na usługi zawsze jeździ 914.

Ursus na pewno będzie cięższy, i trochę więcej spali, ale nie aż tak dużo bo zetor też lubi łyknąć. Ale 914 da radę w gorszych warunkach, cięższy i trochę mocniejszy, a spalanie raczej będzie podobne, ale raczej ursus sapali trochę więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj