vitoma

Ursus C-330 płyny eksploatacyjne

Polecane posty

POL1    28

To zwykły Hipol , tylko lany .U mnie taki olej jest po 7 zł za litr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar86    0

Witam Wszystkich Użytkowników, to mój pierwszy post na forum :)

Posiadam ciągnik Ursus C 330 M z 1992 roku, przebieg 920 mtg. Przebieg jest oryginalny, mój ojciec kupił go nowego. Jest mało jeżdzony i od kilku lat nie było nic przy nim robione, olej ostatnio to chyba z 7 lat temu wymieniany. Jak tylko zrobi się ciepło chcę przeprowadzić w nim remont/serwis tzn. wymienić wszystkie płyny, filtry, nasmarować poczyścić i mam kilka pytań do użytkowników 30 odnośnie tego.

a mianowicie:

Jaki olej? i ile wchodzi?

co jeszcze wymienić opócz filtra oleju i paliwa? i jak odkrecić filtry paliwa? coś słyszałem o odstojniku, da rade go wyczyścić?

co mogę wyczyścić/nasmarować we własnym zakresie?

co jeszcze zrobić przy okazji? albo co należało by zrobić? Wszystkie uwagi bedą dla mnie cenne ponieważ zgubiłem instrukcję obsługi.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

W zasadzie to przy dobrych chęciach znalazłbyś odpowiedzi na wszystkie te pytania na forum .

Oleju około 6 litrów , silnikowy najlepiej mineralny średniej klasy powiesz do czego to w sklepie zaproponują

Filtry paliwa - trzeba odkręcić tą śrubę z góry na 13 klucz i kielich z filtrem wyjmujesz do dołu , w odstojniku jest wymienny wkład ale można też wyczyścić da radę


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar86    0

Dzięki za odp., fakt, że na forum jest wiele tematów o 30 ale jeszcze wszystkich nie przeczytałem :)

A jak mogę sprawdzić czy działa podgrzewanie swiec żarowych? ta żółta kontrolka nie działa jak się wciśnie dzwignie startu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

świece wykręć dotknij obudowa do masy i włącz na chwile.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Sprawdzić czy grzeje to trzeba wykręcić, a jeśli chcesz się tylko przekonać czy wyłącznik działa to wystarczy przewód z pierwszej odkręcić i sprawdzić próbówką


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Na dobrą sprawe nie trzeba nawet odkręcać świecy tylko potrzymać ok 10 sekund i ręką sprawdzić czy ciepła. A smarować i czyścic możesz w sumie wszystko, tylko poszukać gdzie kalamitki i jazda ze smarem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar86    0

Panowie a jaki olej idzie do pompy wtryskowej i filtra i ile wchodzi? czy ten sam co do silnika czy inny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

ten sam co do silnika. Do filtra chyba 0,5 L (do tej kreski wyprofilowanej) do pompy według instrukcji 0,6 a pompiarz radził lać mi mniej 0,2L bo jak za dożo to wywala uszczelniania i coś tam jeszcze nie lubizawysokiego poziomu.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

a 0,2l to nie za mało troszkę do pompy ?? bo też o tym słyszałem żeby nie lać za dużo do pompy oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

też tak mi trochę mało to się zdawało ale gość jest naprawdę dobrym fachowcem z kilkudziesięcioletnim stażem. tak wlałem (no może z 0.25) i na razie wszystko dobrze


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamo330m    0

powinno wejść trochę ponad 6 l + okej do pompy wtryskowej (ok. 0,3l) i w filtrze powietrza ale tam masz zaznaczone dokąd lać . nasmarować możesz układ kierowniczy i łożysko oporowe... nie polecam smarowania pompy cieczy chłodzącej gdyż też jestem posiadaczem "emki" i wiem jak to się kończy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

też tak mi trochę mało to się zdawało ale gość jest naprawdę dobrym fachowcem z kilkudziesięcioletnim stażem. tak wlałem (no może z 0.25) i na razie wszystko dobrze

skoro mówisz że gość jest dobrym fachowcem i ma dużą praktykę to pewnie ma racje

 

@Kamo330mo co chodzi z tym że nie polecasz smarować pompy cieszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Jak za dużo dasz tam smaru to możesz rozszczelnić pompę i zacznie ciec ( w instrukcji pisze 5 suwów smarownicy) ale teraz niektóre pompy mają smarowniczkę niektóre nie, ja u siebie też tego nie smaruję.

A co do ilości oleju to wlewam 0,5 litrową buteleczkę po Sobieskim ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    182

to u mnie w pompie nie ma smarowniczki może i dobrze bo nie wiedziałem szczerze mówiąc o tym że pompa przy dużej ilości się rozszczelni , znając życie najpierw bym smarował a potem bym płakał że pompa leje :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mar86 na początek uznanie za posiadanie "M'-ki z tak małym przebiegiem. :) Toż ona dopiero niedawno się ułożyła. B)

Co do oleju w pompie, to pompiarz mówił mi, że 0,5 L wystarczy. Z doświadczenia wiem,że około taka ilość zostaje po wygonieniu nadmiaru przelewem. W instrukcji jest nie wiadomo czemu, właśnie 0,6 L, ale to za dużo. Nawet jesli wlejesz nieco więcej to nic, bo wygoni przelewem.

Kiedyś przez nieuwagę wleliśmy aż poszło przelewem i nic się nie stało. W czasie jazdy próbnej ciągnik reagował jak szalony :) :) Więc jeśli pompa jest dobra, to początkowy nadmiar nie wpłynie na pracę. Niby jest miarka, ale mało na niej znać. Skoro nadmiar przewidzieli na taką ilość, to tyle musi być. Możesz do butelki spuścić olej i zobaczyć ile chłopaki w Ursusie tam wleli.

Instrukcja zaleca do pompy olej klasy Superol 30. Gęściejszego nie stosuj, ponieważ zimą może powodować początkowo opory w działaniu regulatora. Podobno w pompie 325 stosowano właśnie mniejszą ilość ok.0,3 L

Możesz wymienić tez płyn chłodzący. W filtrze nie wlej za dużo, ponieważ utrudni to przepływ powietrza. Przemyj też wkład filtra powietrza.

Jesli silnik będzie glośniej stukał, możesz kiedyś zapobiegawczo sprawdzić luz zaworowy. Reszta tak jak koledzy wczesniej pisali. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

@Mariusz-330M w filtrze powietrza jest wyraźnie zaznaczony poziom , więc nie trudno zalać właściwy stan . ale żeby za duży stan utrudniał przepływ powietrza?? No chyba że do pełna :D


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

Z doświadczenia wiem,że około taka ilość zostaje po wygonieniu nadmiaru przelewem. W instrukcji jest nie wiadomo czemu, właśnie 0,6 L, ale to za dużo. Nawet jesli wlejesz nieco więcej to nic, bo wygoni przelewem.

No właśnie ten pompiarz twierdził ze wypłynie nadmiar (tez podobnie mu argumentowałem) ale uszczelnienia dostają po d.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ukasz    58

akurat spieszyłem się i dokładnie nie wnikałem w temat, w każdym razie twierdził iz wlewanie za dużej ilości oleju mimo iż jest przelew zle wpływa na pompę.


sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mariuszd93 wiem że nalewa się olej do przetłoczenia w misce filtru. Napisałem tylko żeby kolega przypadkiem nie przesadził. Co za bzdury wypisujesz, że nadmiar oleju nie utrudni przepływu. Oczywiście przepustowosć filtra zaprojektowana jest z rezerwą, ale w przypadku przybrudzenia wkładu, każdy opór zaczyna mieć znaczenie. :blink: Przecież tamtędy przepływa zasysane powietrze i zmniejszenie szczeliny na pewno ma swój wpływ. Poza tym uważasz, że to przetłoczenie w misce filtru zrobili tak dla żartu? ;) Napewno ma to swój cel.

Co do ilości oleju w pompie, to raczej umieścili by przelew nizej, gdyby było to konieczne. Przecież zawsze można nalać ok. 0,4 L i będzie kompromis. :) Ilość ok. 0,2 wydaje sie być nieprawdopodobnie mała. Gdy pracujemy np. przy dużym nachyleniu przodu ciągnika jadąc z góry, cały olej spłynie do przodu pompy i regulator pomykałby bez oleju. Pompiarz wspominał tylko o możliwości minimalnego rozrzedzania oleju śladową iloscią ON, w celu zmniejszenia oporów stawianych przez zimny olej. Znów się rozpisalem, dziękuję za uwagę. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
usiu4513    0
Napisano (edytowany)

-- połączono --

 

witam jaki wlać olej do pompy wtryskowej w ursusie c-330 ??

Edytowano przez Marcin91
dublowanie tematów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Runder
      Pompa w FM3095 była regenerowana i paliwo nie dostaje się do niej, nawet przy pompowani ręcznym. Pompa była sprawdzana na maszynie i działa w 100% dobrze. Ciagnik wczesniej jezdził na dobrej jakości opale. 
    • Przez wasil10
      Witam! Potrzebuję pomocy co do pompy p 120 biardzkiego. Mianowicie podczas pracy mocno stuka i faluje ciśnienie równo z tym stukaniem. Membrana i przepony wymienione na nowe. Zaworki całe. Co może być tego przyczyną? Z góry dzięki 
    • Przez lukasz248
      Jaki olej lać do hydrauliki w koparce zbudowanej na jumz? Gdzieś wyczytałem, że w przednie pompy powinny być zasilane olejem silnikowym.? I jeszcze jedno pytanie, gdzie w skrzyni znajduje się korek kontrolny poziomu oleju? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj