vitoma

Ursus C-330 płyny eksploatacyjne

Polecane posty

vitoma    52

Czesc

 

Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?

 

oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.

 

Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.

 

Jest tez olej Orlen Agro 80W90.

 

Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'

 

dzieki

pozdrawiam

Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

hipol 6 zawsze miał gęstość 80w90, i był olejem gl-4. myślę że nie będzie problemu po takiej wymianie,

a pójdę jeszcze dalej, myślę że te oleje mógł byś nawet mieszać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

jest jeszcze AGROL-U i to jest olej hydrauliczni-przekładniowy i bedzie napewno lepszy od hipol 6 przekładniowego :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    574

GL 4 jest olejem hydrauliczno-przekładniowym,a GL6 przekładniowym, i jest gęściejszy.U mnie 1224 mocno się grzała to lałem pół na pół GL4 i GL6.Na samym GL6 był problem w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

ja mam zalany LDA 100 hydrauliczno - przekładniowy , super sprawa


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

jest jeszcze AGROL-U i to jest olej hydrauliczni-przekładniowy i bedzie napewno lepszy od hipol 6 przekładniowego ;[

masz rację tylko że agrol-u ma gęstość 10w30

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Ja mam 3p zalanego Agrolem i jest super. Skrzynia chodzi cicho, pompa nie wyje, szybko wywraca przyczepy i szybko potem opadaja.Szybciej reaguje podnosnik a podnosi tak samo. Czyli te geste GL mozna sobie w buty wsadzic bo ktory zachodni ciagnik jest zalany GL??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    25

każdy zachodni ciągnik jest zalany olejem gl-4, ja w NH mam ambrę multi g 10w30 gl-4, agrol-u też jest gl-4,

poczytaj co na opakowaniach pisze :D

Edytowano przez Matey
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vitoma    52

Zalalem C330 i C360 wszedzie gdzie sie da (poza silnikiem i chłodnica ;-) ) ELF Tranself 80W90. ciekawe czy bedzie jakas roznica w uzytkowaniu tych ciagnikow w porownaniu do 25 letnich hipoli ;-) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

hipol kiedyś to był olej , jak i reszta , dziś wszystko jest to samo tylko inne etykiety i opakowania no i cena


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szudy    0

Witam,na samym poczatku sie przedstwie,jestem marcin,i i próbuje uratowac od zapomnienia mojego ciapka,oraz moje,a raczej powiezone mi poletko o wymiarach 120x40.a teraz was troszke zszokuje,mam 15 lat i jak pewnie pomyslicie,pcha sie tam gdzie nie trza...pewnie tak jest,ale nie tym temat...

 

Wiec tak moje pytanie brzmi tak,jaki olej kupic do skrzyni biegów,gdyz luxa raczej nie moge dostac,jedynie lux-10,prosilbym o oleje z dolnej pólki,gdys raczej na ten olej moge przeznaczyc 250zl,a wchodzi go 23l.

Pytanie nr 2,czy ten silnik posiada odrzutnik oleju na wale czy uszczelniacz???rocznik 1981.

Pytanie nr3,jaki olej wlac do regulatora obrotów,pompy wtryskowej i do zwolnic???zalecany równiez lux ..

Pytanie pozatematem,wiem ze bedziecie mnie traktowac jak zwyklego dzieciaka,i mozliwie ze bedziecie mówic,zostaw to w spokoju,to nie dla dzieci,ale jakos nie moge zostawic i tak tego poletka odlogiem...aha,co do mechanika to jesli chodzi o 4t z zaplonem iskrowym to jestem dobrze obeznany,co prawda narazie na silniku z zuka i skutera swojego ucze sie,ale lepsze to nic nic.z góry dziekuje starszym kolegom za pomoc;

Edytowano przez Szudy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
schaffer    0

Hej młody . Ja lux omijam z daleka i ci też radzę. Do skrzyni ja bym wlał hydrol-może nie najtańszy ale sprawdzony, a do pompy i zwolnic możesz wlać milvus .A na 2 pyt. ci nie odpowiem , chociaż wydaje mi się że powinien być odrzutnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Oleje nie drogie ale dobre:

Do skrzyni, zwolnic, układu kierowniczego Hipol 6 wystarczy,

olej w silniku, regulatorze obrotów i pompie wtryskowej, filtrze powietrza i sprężarce Superol CC,

powinien być juz odrzutnik, ale tam mozna i simering wsadzić sam tak u siebie zrobiłem bo miałem z odrzutnikiem,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    3

olej do skrzyni hipol 6zł\litr

na wale to pewnie posiada odrzutnik i uszczelniacz

do regulatora olej silnikowy, najtańszy znośny superol

do zwolnic hipol

lux sobie podaruj, to najgorszy szajs

sorki, że cytaję poprzedni post ale pojawił się on gdy ja pisałem swojego

Edytowano przez prometeusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szudy    0

Wiec dziekuje za pomoc najserdeczniej jak tylko moge;Czyli tak,do silnika od kad pamietam jest lany superol cc,w skrzyni olej od 10lat nie zmieniany,i jeszcze pare pytan,lepszy jest odrzutnik oleju czy uszczelniacz,bo tego niestety nie wiem<beczy>do skrzyni kupie raczej hipol6,aha ciagnik ma 2111mth,to duzo czy malo??na pompie,regulatorze sa jeszcze plomby,na liczniku i lince juz nie,ale to przez to ze 3 lata temu sprzeglo na wieloklinie sie obwalili(tarcza 1 stopnia)wiec musielismy zerwac.

I mam jeszcze pytanko,czym pomalowac zeliwne elementy(czyt silniki,skrzynia,zwolnice)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IGL    40

2tys mth to mało, nasza nabiła ponad 8tys i dopiero robimy remont, a ma ktoś dane ile wchodzi oleju do silnika, skrzyni i zwolnic? nigdzie nie mogę znaleźć a nie mam żadnej instrukcji itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szudy    0

Z org. ksiazki u-c330 do skrzynie wchodzi 23litry oleju lux,do zwolnic po 1l,do silnika bodajze 4,5l,nie powiem dokladnie gdyz zamazany jest akurat ten druk..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

tyle motogodzin to bardzo mało hehe jak na taki jego wiek ;)

do skrzyni wchodzi 23

do zwolnic 2 x po litrze

silnik 6,2 litra

a co do odrzutnika to wiesz on wszystkiego nie dobierze a co simering to simering

pomalowac swobodnie mozna wszystko np farbą chlorokauczukową

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szudy    0

To fajnie,bo ojciec jako kierowca zawodowy czasu nie ma na prace w polu i przy ciagniku,a narazie mam mozliwosci,troche zaoszczedzilem i zarobilem na naprawach skuterów wiec chce troszke traktorek podciagnac,olej silnikowy mam zadramo z zakladu gdzie serwisuja busy,hipola kupic musze w hurtowni,to co sie da druciakie mwyczyszcze i pomaluje,filtry mam na zapas,az z szafki wypadaja;pmusze jeszcze gdzies zalatwic opony...

Mam jeszcze pytanie,czy na fabryczna pradnica uciagnie dodatkowe 2 reflektory robocze???o takie http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/10531

Edytowano przez Szudy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IGL    40

aby porządnie pomalować trzeba rozebrać prawie wszystko, ściągnąć kabinę, maskę błotniki itp, do czyszczenia silnika z brudu polecam sode kaustyczną, rozpuści wszystko bez problemu, tylko uważaj na aluminiowe elementy, wystarczy polać aluminium roztworem i zacznie się pienić, do tego polecam założyć grube ochronne rękawice i okulary co by się nie poparzyć

 

EDIT: prądnica nie da rady, lepiej założyć alternator np. od poloneza

Edytowano przez IGL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szudy    0

Hmm,posiadam jeszcze taki reflektor na tylni blotnik dawany fabrycznie,jego juz powinno uciagnac;q a niestety przez ostatni rok mialem tendencje do prac nocnych,gdzy z racji braku prawa jazdy jechalem bocznymi drogami po nocy...dotychczas kuzyn latarka mi swiecil<haha>i bylo dobrze

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

poszukaj na szrocie lepiej alternatora bo szkoda akumulatorów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szudy    0

A co powiecie na te nawe alternatory dedykowane do c330?bo z teg oco wiem z330 od poczatku do konca mialy pradnice,czyli te altki to takie ultimatum chyba jest???czyli kupuje przykrecam,podlaczam i wszystko oki???jesli nie to prosze o jakis odnosnik do tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Runder
      Pompa w FM3095 była regenerowana i paliwo nie dostaje się do niej, nawet przy pompowani ręcznym. Pompa była sprawdzana na maszynie i działa w 100% dobrze. Ciagnik wczesniej jezdził na dobrej jakości opale. 
    • Przez wasil10
      Witam! Potrzebuję pomocy co do pompy p 120 biardzkiego. Mianowicie podczas pracy mocno stuka i faluje ciśnienie równo z tym stukaniem. Membrana i przepony wymienione na nowe. Zaworki całe. Co może być tego przyczyną? Z góry dzięki 
    • Przez lukasz248
      Jaki olej lać do hydrauliki w koparce zbudowanej na jumz? Gdzieś wyczytałem, że w przednie pompy powinny być zasilane olejem silnikowym.? I jeszcze jedno pytanie, gdzie w skrzyni znajduje się korek kontrolny poziomu oleju? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj