Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Płomieniowa pobiera najmniej. Z tym że warto zainwestować w droższą świece to będzie służyła długo.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal009    27

Witam. 

Mam C-360 3P z 89 roku. Jest w nim zamontowana świeca płomieniowa. Nie wiem, czy była montowana, czy oryginalna. Podobno jak odpalam przyciskiem (jak od klaksonu) to odpala bez płomieniówki, a jak zwykłym (jak w c330) to odpala z płomieniówką. 

 

Jak mogę sprawdzić, czy świeca płomieniowa działa? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    13

płomieniowa? a nie przypadkiem żarowa? zrób foto jeśli możesz. a sprawdzić to najlepiej zdjąć złączke przed kolektorem i obserwować przy odpalaniu. Jeśli jest płomieniowa będzie widać. a żarową sprawdzić najlepiej przez wykrecenie dotknięciem gwintem świecy do masy i po dosłownie dwóch sekundach od włączenia powinna być ciepła. można też sprawdzić omomierzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek7692    13

no jak jest przewód z paliwem to na 100% jest płomieniowa. także zdejm złączke przed kolektorem i próbuj uruchomić. Jeśli jest sprawna to Napewno zauważysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Zasada działania świecy płomieniowej:

- włączenie ( w zależności od rozwiązania może być jako pozycja w stacyjce lub dodatkowy przycisk )

- nagrzewa się element grzejny ( spirala )

- po osiągnięciu określonej temperatury otwiera się zaworek termiczny i podaje paliwo, które zapala się od spirali.

- wyłącznie ( zwalniasz przycisk ), po odcięciu prądu do świecy działa aż do ostygnięcia i zamknięcia zaworku termicznego.

 

Typowe usterki:

- uszkodzony element grzejny ( nie nagrzewa się lub bardzo wolno i mało efektywnie )

- uszkodzony zaworek termiczny ( nie otwiera się po nagrzaniu lub przepuszcza paliwo na zimnym )

- brak paliwa na zasilaniu świecy ( zapowietrzona świeca, zatkany przewód od świecy )

 

Najłatwiej sprawdzić jak kolega wyżej napisał - zdjąć przewód powietrza z kolektora, załączyć i obserwować. Jest to najprostsza metoda choć wg. mnie lepiej świecę wymontować i obserwować na zewnątrz ( po za kolektorem ) - w kolektorze jest duże podciśnienie i ciężko ocenić czy zaworek zamyka się całkowicie czy puszcza paliwo choć jest to bardzo rzadka usterka, którą widać po kolorze spalin:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak podejdzie syf z powodu niechlujnego montażu to zdarza się że świeca nie zamknie dopływu paliwa. Jesli jest dodatkowy zbiornik zorientujesz sie szybko, jesli z układu paliwowego silnika później :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3968

Oryginalnie w 3P były montowane świece płomieniowe.

Żeby świeca działała przycisk do rozruchu musi być dwustopniowy.

Żeby sprawdzić czy działa nie musisz nic rozbierać. Po pierwsze jak włączysz przycisk na pierwszy stopień to przygasają lekko kontrolki z powodu dużego poboru prądu, po drugie po kilkunastu sekundach grzania dotknij ręką w miejscu wkręcenia świecy, powinno być ciepłe.

Trzeba uważać na sprzedawane obecnie świece bo lubią przepuszczać ON do oleju i można silnik zajeździć.

 

Edytowano przez tompil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Samostart to zło - zapoznaj się z zasadą działania.

 

ON może dostać się do oleju na wskutek nieszczelności zaworka termicznego w świecy ( głównie przy rozruchu ).

 

tompil - bez demontażu skąd wiesz że powstał płomień? Element grzejny działa prawidłowo i świeca się nagrzewa ale skąd wiesz że powstał płomień? Jak ktoś ma trochę doświadczenia to można jedynie na słuch ocenić i tyle bez obserwacji świecy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1450

Ale... Którędy ON może się dostać do oleju? Bo z tego co wiem (ale może się mylę ;) ) świeca płomieniowa jest na dolocie, więc jaką drogą dostaje się ON do oleju? Nieszczelność może powodować tylko zalewanie dolotu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

@DominikKuchniak Kolego nie zdajesz sobie sprawy jak świeca płomieniowa  może wspomóc  rozruch silnika w ujemnych temperaturach

Edytowano przez Adi96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Zalewanie dolotu i co dalej? Odparuje? Przecież to paliwo nie jest rozpylone, a każdy silnik jest w jakimś stopniu nieszczelny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Żeby sprawdzić czy działa nie musisz nic rozbierać. Po pierwsze jak włączysz przycisk na pierwszy stopień to przygasają lekko kontrolki z powodu dużego poboru prądu, po drugie po kilkunastu sekundach grzania dotknij ręką w miejscu wkręcenia świecy, powinno być ciepłe.

Trzeba uważać na sprzedawane obecnie świece bo lubią przepuszczać ON do oleju i można silnik zajeździć.

 

Pobór prądu jak mnie pamięć nie myli to 12A i jeżeli jest wszystko OK to lampki nie przygasną na tyle aby to ocenić na oko.

 

Znajomy przy widlaku miał taki problem że lampki przygasały (zadowolony że świeca działa) a na świecy było napięcie ok. 8V było na tyle niskie że świeca nie odpalała ( i widlak zresztą też). Po doprowadzeniu instalacji do użyteczności lampki nie przygasają a świeca zaczęła działać poprawnie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj