Skocz do zawartości

Zdjęcie

MF 6495


16 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Drewtrans

Drewtrans

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2011 - 14:15

MF 6495 Witam.Chcę kupić nowego MF 6495 do transportu drewna z lasu czy 190km starczy?? i czy MF z pneumatyczną kabiną i osią będzie wygodny?? No i czy wytrzyma 260kilometrów i ile to mniej więcej zajmie mhg?

Ogłoszenia agrogrosik

  • agrogrosik.pl
  • agrogrosik.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 6495 Dzisiaj, 21:56
  •  

#2 Share Karpiu

Karpiu

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 66 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2011 - 14:40

MF 6495 MF 6495 190koni na pewno starczy przy drzewie, ale jak z tym dojazdem to nie wiem.

#3 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 11 luty 2011 - 15:46

MF 6495

Chcę kupić nowego MF 6495 do transportu drewna z lasu czy 190km starczy??

Jak zapewne wiesz im więcej KM w lesie tym lepiej, jednak bacząc na dukty leśne w lasach państwowych to im mniejszy skład tym lepiej. Dlatego uważam, że 190KM w ciągniku powinno wystarczyć ale 6499 też nie byłby w wielu wypadkach za duży.

czy MF z pneumatyczną kabiną i osią będzie wygodny??

pneumatyczna oś kabina i fotel i komfort pracy jest bardzo dobry u nas pracownicy nie narzekają, ale jak wiemy komfort jest rzeczą wymowną i zależy od gustu i upodobań, także na to pytanie dokładnie Ci nie odpowiem.

No i czy wytrzyma 260kilometrów i ile to mniej więcej zajmie mhg

Po pierwsze MF to liczy godziny a nie mtg, z własnego doświadczenia w transporcie materiałów sypkich ciągnikami rolniczymi stwierdzam, że jeżeli ciągnik wyposażymy w skrzynię 50km/h i jakość nawierzchni oraz ukształtowanie terenu będą "znośne" to 260km pokona on w około 8-8,5 godziny.
Nie lepiej przy takiej odległości zainwestować w jakoś zestaw podwozie+przyczepa? Firma Albor specjalizuje się w sprzedaży używanych zestawów to za cenę MF + przyczepy kupiłbyś jakiś zestaw ciężarowy. Swojego czasu liczyłem koszty dla ciągnika rolniczego+ przyczepy i ciężarówka podwozie+ przyczepa to ciągnik powyżej 50km był nie rentowny a od 44-45km w górę w "sprzyjających warunkach"

PS: do was należą zielone Mercedesy Actrosy 3351z MHS ?
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#4 Share Drewtrans

Drewtrans

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2011 - 20:49

MF 6495 mam MANa TGA 480km który pali 60 litrów na setkę volvo FH 13 które pali 52 na setkę a MF tyle co wiem to mieści się w 20-30L na 100km. no i tacho wrrr.. i inspekcja i tonaż ciągnik jak na razie to nie podlega kontroli ITD;)

#5 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 11 luty 2011 - 21:00

MF 6495 to spalanie w normie w tej robocie :)
spalanie MFa dojdzie do 27-28l, więcej nie ;)
Właśnie ITD jakby wiedziało jaki rozrzut ma drewno jeśli chodzi o gęstość było by pięknie a tak to zawsze lipa bo masz od 700 do 1150kg/m3
U nas w Valtrach T182 Versu (180KM) silnik ten sam co w MF wyszlo spalanie godzinowe 20l/h w transporcie
Valtra T182 Versu + 2x Autosan D-616 ( ładunek ok14t)
trasa: plac utwardzony - nawierzchnie asfaltowe - plac utwardzony
liczba kursów: 700
wzniesienia: jak to na wyżynie się zdarzały
prędkość średnia: 30km/h
Co do ITD to chodzą ploty że w czerwcu ma się coś zmienić ;[
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#6 Share Drewtrans

Drewtrans

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2011 - 21:11

MF 6495 no nawet gdyby to nacisk na oś będzie ok a za DMC od 1tony jest tylko 100 zł :)

#7 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 11 luty 2011 - 21:13

MF 6495 a można wiedzieć co masz zamiar ciągać? wózek i naczepa czy przyczepy?
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#8 Share Drewtrans

Drewtrans

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2011 - 21:17

MF 6495 dwie przyczepy 3 osie na poduchach.

#9 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 11 luty 2011 - 21:24

MF 6495 a skład nie będzie za długi? 5,5m ciągnik to na przyczepy zostaje 16,5m czyli na jedną 8,25m chyba że masz krótkie 3 osie to się zmieści platforma 7m.
Na ten dystans to JCB byłby dobry tyle że do lasu d*pa <_<
Edit:
nie boisz się o poduchy? resor do lasu lepszy

Edytowany przez Lukasz1987, 11 luty 2011 - 21:25.

Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 6495 Dzisiaj, 21:56
  •  

#10 Share Drewtrans

Drewtrans

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2011 - 21:36

MF 6495 platforma 6,6 i krótkie dyszle no a resor strasznie pęka na nierównych nawierzchniach:/ JCB zbyt drogi... i dużo pali.

Edytowany przez Drewtrans, 11 luty 2011 - 21:38.


#11 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 11 luty 2011 - 21:44

MF 6495 znajomy co wozi drewno ma na resorach bo twierdzi że tańsze w eksploatacji.
Drogi może jest ale spalanie jednostkowe zbliżone do Sisu 7,4dm3
Żadnego żurawia nie będziesz czepiać do ciągnika? Załadunek/Rozładunek innym sprzętem.
W sumie jak już Korbanek to może o Fendta 718 Vario się zapytaj cena na pewno będzie trochę większa ale komfort w trasie dużo większy dodatkowo ciągnik będzie zapewne dużo pracował więc Fendt byłby dobrym pomysłem. A może Valtra ? :P ale to mało obiektywna opinia :D
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#12 Share Drewtrans

Drewtrans

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 luty 2011 - 21:52

MF 6495 na pierwszej będzie hds. a wiesz że kiedyś valtra nas wyciągała z błota a kierowca nawet biegu nie wrzucił..Silne sa te valtry.

Edytowany przez Drewtrans, 11 luty 2011 - 22:09.


#13 Share frycek

frycek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 12 luty 2011 - 09:14

MF 6495 Fendt jak Fendt ale nad MF 7400 możesz pomyśleć. Ten ciagnik wymiata wszystkie swym wyposażeniem i skrzynią Vario. Dla Fendta to poważna konkurencja bo cena jest super.

#14 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 12 luty 2011 - 11:23

MF 6495

mam MANa TGA 480km który pali 60 litrów na setkę volvo FH 13 które pali 52 na setkę a MF tyle co wiem to mieści się w 20-30L na 100km. no i tacho wrrr.. i inspekcja i tonaż ciągnik jak na razie to nie podlega kontroli ITD;)


Za bardzo nie licz na to że MF spali Ci mniej na 100km niż samochody ciężarowe które masz.

#15 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 12 luty 2011 - 11:31

MF 6495 Spalanie przy takim dystansie będzie w tych samych granicach około 60l na 100km bo 20-30l to weźmie na godzinę w zależności od roboty
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#16 Share Drewtrans

Drewtrans

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2011 - 06:59

MF 6495 Ale to skąd wiecie że tyle pali?? tu u nas taki jeden ma MF tylko że stary model 120KM i ciągnie nim 40ton. to twierdzi że mieści mu się w 30l na setkę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
MF 6495 Dzisiaj, 21:56
  •  

#17 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 13 luty 2011 - 13:57

MF 6495 Twierdzić to on sobie może ;) Spalanie godzinowe 10l/h przy masie składu około 45t (ciągnik i przyczepa z ładunkiem) dobre :lol:

Podobne tematy