Skocz do zawartości

Zdjęcie

Wapnowanie pola


5894 odpowiedzi na ten temat

#1141 Share BARABUS

BARABUS

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:WLKP

Napisany 15 sierpień 2012 - 20:22

Wapnowanie pola mam pytanko, chciałem pod rzepak rozsiać wapno magnezowe, i teraz mam dylemat, pole jest już potalerzowane, na to chce wysiać wapno i potem orka pod rzepak, czy mogę razem z wapnem wysiać nawozy pod korzeń (150kg. Polidap + 400kg KornKali), czy lepiej przyorać wapno a potem przedsiewnie po orce nawozy ?? dodam że zamieszam to przed siewem broną wirnikową , co poradzicie bo już sam nie wiem, miałem wapno siać wcześniej przed talerzówką ale kurde pogoda trochę plany popsuła

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wapnowanie pola Dzisiaj, 12:51
  •  

#1142 Share largo85

largo85

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 sierpień 2012 - 20:34

Wapnowanie pola koledzy w poniedzialek przywiezli mi wapno weglanowe z Morawicy 52% CaO..cena wapna w kopalni 27 zl/t..za 28.5 t zaplacilem 1430 zl z transportem do Dębicy..wczesniej stosowalem wapno weglanowo magnezowe granulowane...powiem tylko ze jest ono dobre jedynie do podtrzymania ph bo odkwasic glreby sie nim nie da...zobaczymy co da tegoroczne nawozenie..pozdrawiam

#1143 Share Nowy81

Nowy81

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 361 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 16 sierpień 2012 - 07:05

Wapnowanie pola Kolego ile masz km do koalni???
Ja mam okolo 280km i zaplace 85zl t. weglanowe.
W pszyszlym roku wezme z Gniewkowa z Kuj-pom okolo 100km. Polecacie ta kopalnie?

Edytowany przez Nowy81, 16 sierpień 2012 - 07:11.


Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Wapnowanie pola Dzisiaj, 12:51
  •  

#1144 Share bolid20

bolid20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok. Oświęcimia (Małopolska)
  • Zainteresowania:motoryzacja, rajdy, technika rolnicza

Napisany 16 sierpień 2012 - 09:12

Wapnowanie pola Do mnie dziś ma dotrzeć drugi transport wapna dolomitowego z Żelatowej - Chrzanów 1300 za 25ton z transportem (-+100km)
-----

#1145 Share SOKAN

SOKAN

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 577 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dawne woj Sieradzkie

Napisany 16 sierpień 2012 - 14:01

Wapnowanie pola Panowie. Wiecie może gdzie mogę dostać nie wielką ilość wapna (najlepiej kredy ok 5t) woj łódzkie ??

#1146 Share Badylarz

Badylarz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 685 postów

Napisany 16 sierpień 2012 - 15:59

Wapnowanie pola http://www.mineral.net.pl/

#1147 Share FisKars

FisKars

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 117 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 sierpień 2012 - 18:43

Wapnowanie pola Potrzebuje wapno węglanowo-magnezowe najlepiej w postaci granulatu aby mozna było je wysiać zwykłym roziewaczem istnieje takie coś?? i czym różni się od zwykłego wapna?

#1148 Share largo85

largo85

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 47 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 sierpień 2012 - 20:56

Wapnowanie pola

Kolego ile masz km do koalni???
Ja mam okolo 280km i zaplace 85zl t. weglanowe.
W pszyszlym roku wezme z Gniewkowa z Kuj-pom okolo 100km. Polecacie ta kopalnie?


do kopalni mam jakies 170 km w jedna strone..

#1149 Share milanreal1

milanreal1

    Nie zadzieraj z moderatorem :D

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 8983 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj-pom)
  • Zainteresowania:Sport, muzyka i oczywiście rolnictwo.

Napisany 16 sierpień 2012 - 22:50

Wapnowanie pola Różni sie tym że jest granulowane :D

mam pytanko, chciałem pod rzepak rozsiać wapno magnezowe, i teraz mam dylemat, pole jest już potalerzowane, na to chce wysiać wapno i potem orka pod rzepak, czy mogę razem z wapnem wysiać nawozy pod korzeń (150kg. Polidap + 400kg KornKali), czy lepiej przyorać wapno a potem przedsiewnie po orce nawozy ?? dodam że zamieszam to przed siewem broną wirnikową , co poradzicie bo już sam nie wiem, miałem wapno siać wcześniej przed talerzówką ale kurde pogoda trochę plany popsuła

Wapno pod pług nie jest dobry. Do tego stosowanie wapna i nawozów fosforowych powoduję uwstecznianie fosforu. Ktoś na forum pisał że pomiędzy wapnem a nawozów fosforowych powinien być określony odstęp( chyba user @akacja o tym pisał). Zależy tez jakie wapno będziesz stosował, bo jak te wolno działające( tzn CaCO3+MgCO3) to ewentualnie można spróbować.
Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

#1150 Share marcine

marcine

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 256 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 sierpień 2012 - 09:52

Wapnowanie pola hej Panowie, ja u siebie nie miałem wapnowanej ziemi od około 6-7 lat. Jakie wapno najlepiej zastosować na taką glebę,w jakiej dawce?
Sieję zboże i kukurydzę. Ziemie są III i IV klasy.
Co sądzicie o stosowaniu wapna z cukrowni? Mieszkam ok 10 km od takiej, więc miałbym łatwy dostęp do takiego wapna.Tylko, czy rzeczywiście wyjdzie to taniej?
I jak wapnowanie ma się do gnojenia pól? Wiem, że bezpośrednio po sobie tych zabiegów nie można wykonywać, ale na przykład wapnowanie teraz a gnojenie po pół roku będzie działało?
norweskie-lesne.pl

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wapnowanie pola Dzisiaj, 12:51
  •  

#1151 Share Dawid381010

Dawid381010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja :))

Napisany 19 sierpień 2012 - 09:50

Wapnowanie pola z cukrowni ci nie polecam chyba że dasz 30 ton na hektar
ja mam pytanie dnośnie wpana nie wiem ktoe wybrac
wapno granulowane z siarkopolu w workach po 50 kg 26 % wapnia,16 magnezu ? ktorę sieje sie od 200 do 480 kg na hektar cena 500 zł t
czy normalne wpano, takie ktore tirem 28 t przywozą tlenkowo magnesowe które daje sie od 3 t do 5 na hektar ?cena 2000 zl za 28 t razem z przywozem na miejsce
które wybrac do odkwaszenia ziemi ?

Edytowany przez Dawid381010, 19 sierpień 2012 - 09:51.


#1152 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3738 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 19 sierpień 2012 - 13:41

Wapnowanie pola kup dobre z kopalni najlepiej czysty weglan z młodej kopalni - z epoki jurajskiej( białe) bo szybko dziła. weglanowo magnezowe ( szare) to dolomit ze strszej epoki i duzo twardszy czyli wolnij dziła. Nie wierz w te brednie o 500kg wapna ze to ma wystrczyc to sa dawki dla ratowania plonu np. pod jeczmin jary a nie odkwaszenie gleby. to sa brednie wszystkich tyhc firm które grnuluja wapno i workuja a cena to kosmos. Poczytaj troche o wapnowaniu i dawkach czystego CaO potrzebnego do okwaszenia - liczy sie je w tonach a zawartosc CaO w wapnie weglanowym to 50% wiec chyba juz wiesz o co chodzi.

#1153 Share Dawid381010

Dawid381010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Mechanizacja :))

Napisany 20 sierpień 2012 - 11:45

Wapnowanie pola

kup dobre z kopalni najlepiej czysty weglan z młodej kopalni - z epoki jurajskiej( białe) bo szybko dziła. weglanowo magnezowe ( szare) to dolomit ze strszej epoki i duzo twardszy czyli wolnij dziła. Nie wierz w te brednie o 500kg wapna ze to ma wystrczyc to sa dawki dla ratowania plonu np. pod jeczmin jary a nie odkwaszenie gleby. to sa brednie wszystkich tyhc firm które grnuluja wapno i workuja a cena to kosmos. Poczytaj troche o wapnowaniu i dawkach czystego CaO potrzebnego do okwaszenia - liczy sie je w tonach a zawartosc CaO w wapnie weglanowym to 50% wiec chyba juz wiesz o co chodzi.

tlenkowo magnezowe nie bedzie na kwasne ziemie 4 klasa ?

Edytowany przez Dawid381010, 20 sierpień 2012 - 11:46.


#1154 Share Byczek123

Byczek123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 sierpień 2012 - 14:49

Wapnowanie pola mam pytanie. ziemie mam 4 klasy odczyn 5,4 ph i chce zastosować wapno węglanowe ale granulowane by rozsiać je lejem bo piasta nie posiadam? jaką dawke wapna węglanowego granulowanego powinienem wysiać ?

#1155 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3738 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 20 sierpień 2012 - 20:18

Wapnowanie pola kolego szkoda kasy !!! na granulowane wapna przeziez one sa 8x drozsze od tego samego tylko nie granulowane a wysiac musisz tyle samo jednego czy drugiego zeby był efekt na opakowaniach to bajki dla nie swiadomych rolników i naciaganie.


Nie ma wapna tlenkowo-magnezowego tylko weglanowo-magnezowe czyli najzwyklejszy dolomit i najwolniej dziłjacy.

#1156 Share konrad82

konrad82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 972 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 20 sierpień 2012 - 20:25

Wapnowanie pola Ile płaciłes za wywrotke wapna, z tej firmy co podawałes? mieszkam niedaleko ciebie i cena pewnie bedzie podobna.. Pozdro./

#1157 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3738 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 20 sierpień 2012 - 20:32

Wapnowanie pola z kopalni bukowa u mnie zaleznie od firmy chcia od 67-72 netto/t autka około 26-28t

#1158 Share konrad82

konrad82

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 972 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 20 sierpień 2012 - 20:35

Wapnowanie pola A z tej kopalni Morawica brałeś moze, gdzie bedzie taniej?

#1159 Share bialy2005

bialy2005

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3738 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie okolice Łukowa
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, samochody

Napisany 20 sierpień 2012 - 21:02

Wapnowanie pola z morawicy jest weglanowe ale to z dolomitu ono nie jest białe tylko szare i ma niewielka ilosc magnezu. Ogólnie dobre wapna sa z tej kopalni drobno mielone ale od mnie deko dalej i mi bardziej podoba sie z bukowej a o jakosci wapna z bukowej swiadczy to ze teraz tam stoja kolejki po kilkanascie godzin i wapno idzie prosto z produkcji na pole nie ma hałd a w innych kopalniach to juz róznie bywa :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Wapnowanie pola Dzisiaj, 12:51
  •  

#1160 Share Byczek123

Byczek123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 20 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 sierpień 2012 - 21:08

Wapnowanie pola a na 4 klasę w mniejszych dawkach można zastosować wapno tlenkowe ? bo ono chyba tylko jest granulowane ?

Podobne tematy

Tylko na agroFakt.pl: Skąd wziąć pieniądze na wapnowanie? zobacz »