Skocz do zawartości

Zdjęcie

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ


51 odpowiedzi na ten temat

#1 Share sajowac

sajowac

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 10 luty 2011 - 21:29

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Podczas podnoszenia. Model 1140

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Dzisiaj, 06:31
  •  

#2 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 10 luty 2011 - 21:57

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ A stan oleju sprawdzałeś

#3 Share sajowac

sajowac

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 10 luty 2011 - 22:46

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ

A stan oleju sprawdzałeś

Olej OK ,Pompa nowa.

#4 Share deerepiotrek

deerepiotrek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 luty 2011 - 23:18

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ

Podczas podnoszenia. Model 1140

Jezeli jest odpowiedni poziom oleju to moga byc dwa glowne powody:
1.Niedoladowana pompa glowna z powodu usterki ukl niskiego cisnienia
2.Zuzyta badz uszkodzona pompa glowna.
Odnosnie pierwszej mozliwosci to dluga historia ale latwa do zdiagnozowania. Przy cieplym oleju i wolnych obr 850 w momencie nie uzywania zadnej z funkcji wysokiego cisnienia czyli np. podnosnika olej w szybkim czasie ma przepelniac zbiorniczek nad pompa. Jezeli tak nie jest bodz dzieje sie to po zbyt dluzszej chwili pompa jest niedoladowana.
Mozna to rowniez zdiagnozowac na podstawie obserwacji czy drzenie podnosnika wystepuje tuz po uruchomieniu podnoszenia czy po dluzszej chwili.
Jezeli pompa jest doladowana to przy tego typu objawach przyczyna jest najczesiej przerwany strumien cisnienia pompy glownej tloczkowej. W pompie tej z kazdym z 8 tloczkow wspolpracuja zaworki (ssacy i cisnieniowy). Jezeli ktorys z tych zaworkow jest uszkodzony badz nadmiernie zuzyty w ukladzie wystepowac moze zjawisko drzenia podnosnika.
W sumie przyczyna moze byc pier**la( np. uszkodzony ktorys z zaworkow jednej z sekcji pompy) jak i powazna usterka ukl niskiego cisnienia (rzadko kiedy jest to sama pompa doladowujaca a czesciej sa to przecieki w ukl.)
Radze zaobserwowac jak to sie dzieje i wtedy mozemy debatowac dalej
A ktora pompa nowa?

Edytowany przez deerepiotrek, 10 luty 2011 - 23:20.


#5 Share pablo18

pablo18

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 11 luty 2011 - 07:49

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ a filtr przeczyszczony ? :unsure:

#6 Share Duzy1

Duzy1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie Borkowo
  • Zainteresowania:rolnictwo, nowe technologie

Napisany 11 luty 2011 - 12:18

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ A może jest jeszcze powietrze w układzie

#7 Share sajowac

sajowac

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 12 luty 2011 - 13:43

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ

Jezeli jest odpowiedni poziom oleju to moga byc dwa glowne powody:
1.Niedoladowana pompa glowna z powodu usterki ukl niskiego cisnienia
2.Zuzyta badz uszkodzona pompa glowna.
Odnosnie pierwszej mozliwosci to dluga historia ale latwa do zdiagnozowania. Przy cieplym oleju i wolnych obr 850 w momencie nie uzywania zadnej z funkcji wysokiego cisnienia czyli np. podnosnika olej w szybkim czasie ma przepelniac zbiorniczek nad pompa. Jezeli tak nie jest bodz dzieje sie to po zbyt dluzszej chwili pompa jest niedoladowana.
Mozna to rowniez zdiagnozowac na podstawie obserwacji czy drzenie podnosnika wystepuje tuz po uruchomieniu podnoszenia czy po dluzszej chwili.
Jezeli pompa jest doladowana to przy tego typu objawach przyczyna jest najczesiej przerwany strumien cisnienia pompy glownej tloczkowej. W pompie tej z kazdym z 8 tloczkow wspolpracuja zaworki (ssacy i cisnieniowy). Jezeli ktorys z tych zaworkow jest uszkodzony badz nadmiernie zuzyty w ukladzie wystepowac moze zjawisko drzenia podnosnika.
W sumie przyczyna moze byc pier**la( np. uszkodzony ktorys z zaworkow jednej z sekcji pompy) jak i powazna usterka ukl niskiego cisnienia (rzadko kiedy jest to sama pompa doladowujaca a czesciej sa to przecieki w ukl.)
Radze zaobserwowac jak to sie dzieje i wtedy mozemy debatowac dalej
A ktora pompa nowa?

Nowa jest pompa główna,zbiornik napełniony. Myślę,że coś dalej,zawory ztyłu pod plecakiem.

#8 Share stanis80

stanis80

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 43 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TLW

Napisany 12 luty 2011 - 15:17

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ a na ciepłym oleju także ci szarpie? Jeżeli nie to raczej normalne przy gęstym zimnym oleju ;)

#9 Share sajowac

sajowac

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 12 luty 2011 - 15:28

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ [quote name='stanis80' timestamp='1297520223' post='657199']
a na ciepłym oleju także ci szarpie? Jeżeli nie to raczej normalne przy gęstym zimnym oleju ;)
[/quote
Trzęsą się na ciepłym, dlatego wymieniłem pompę.

#10 Share Adriano1232

Adriano1232

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja, muzyka i wiele innych

Napisany 12 luty 2011 - 15:42

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Kolego może poprzeglądaj przewody ssące które podają olej do pompy. Jeżeli pompa ciągnie lewe powietrze zamiast oleju to wtedy może szwankować hydraulika. Najszybciej można to sprawdzić przy zimnym silniku i pompie. Jak odpalisz i pompa szybko się zagrzeje tzn ze albo nie ma oleju albo ciągnie powietrze.
Pozdrawiam
Adi1232

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Dzisiaj, 06:31
  •  

#11 Share deerepiotrek

deerepiotrek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2011 - 17:51

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ

Kolego może poprzeglądaj przewody ssące które podają olej do pompy. Jeżeli pompa ciągnie lewe powietrze zamiast oleju to wtedy może szwankować hydraulika. Najszybciej można to sprawdzić przy zimnym silniku i pompie. Jak odpalisz i pompa szybko się zagrzeje tzn ze albo nie ma oleju albo ciągnie powietrze.
Pozdrawiam

Kolego w tym ukladzie pompa jest doladowywana przez pompe ze skrzyni pod cisnieniem.

#12 Share Adriano1232

Adriano1232

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Świętokrzyskie
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja, muzyka i wiele innych

Napisany 13 luty 2011 - 10:01

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Chyba że tak nie wiedziałem ;)
Adi1232

#13 Share sajowac

sajowac

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 13 luty 2011 - 10:59

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Czy ktoś zdejmował plecak,co tam sprawdzać.

#14 Share glwoj

glwoj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 13 luty 2011 - 11:31

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Ja zdejmowałem w 1640 i chyba raczej nic tam nie znajdziesz, jest tam siłownik razem z dwoma zaworkami (jeden wpuszcza ciśnienie do tłoka, a drugi spuszcza olej z niego). Ja też się z tym szarpaniem męczyłem, szarpał mi tylko po rozgrzaniu, stan oleju w skrzyni miałem na minimum, dolałem z 5 litrów oleju i problem znikną. A powiem ci, że jak patrzyłem do zbiornika nad pompą główną to olej tam był i tak szarpał; widocznie było go za mało. Wymieniałeś filtr oleju hydraulicznego i czyściłeś filtr siatkowy? Kierownica też szarpie? Jak działa WOM, półbiegi i napęd jeżeli są? Nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni?

#15 Share piterq1991

piterq1991

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 359 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Końskie

Napisany 13 luty 2011 - 11:32

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ U mnie w 2040S wymieniliśmy filtr wyczyszczony siateczkowy zalany nowy olej. Stan na zapalonym traktorze max(weszło ok 50 litrów) i jest sytuacja, że jak chwilę będzie na wolnych obrotach przestaje działać skręt, podnośnik, tur podnośnik raczej nie podnosi płynnie tylko drży. Dopiero po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Lecz niestety jak znów będzie na wolnych obrotach to nic nie działa. Sprawdzałem stan oleju w zbiorniczku ale po odkręceniu śruby zaczął wylewać się olej tak więc był pełny. Tylko nie sprawdziłem w czasie gdy przestaje wszystko działać. A skręciłem maskę i znów by trzeba wszystko zdejmować żeby sprawdzić.

Dodam jeszcze, że czasem mignie kontrolna od ciśnienia oleju. Przed wymianą było to zdecydowanie częściej. Lecz teraz też raz na jakiś czas się zaświeci.

Edytowany przez piterq1991, 13 luty 2011 - 11:34.


#16 Share deerepiotrek

deerepiotrek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 48 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2011 - 14:57

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Podnosnika nie zdejmuj bo tam raczej nie ma usterki a sprawdz dokladnie doladowanie pompy glownej. Zbiornik nad pompa ma byc przepelniony na wolnych obr czyli przez niego ma plynac olej do chlodnicy i dalej do skrzyni. Najlepiej zaloz przewod przezroczysty (pasuje od dojarki) zamiast tego co laczy zbiornik z chlodnica i bedziesz widzial czy przeplywa olej i kiedy.Przeplyw oleju w przewodzie moze byc spowolniony lub zatrzymany tylko w chwili np podnoszenia podnosnika.

U mnie w 2040S wymieniliśmy filtr wyczyszczony siateczkowy zalany nowy olej. Stan na zapalonym traktorze max(weszło ok 50 litrów) i jest sytuacja, że jak chwilę będzie na wolnych obrotach przestaje działać skręt, podnośnik, tur podnośnik raczej nie podnosi płynnie tylko drży. Dopiero po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Lecz niestety jak znów będzie na wolnych obrotach to nic nie działa. Sprawdzałem stan oleju w zbiorniczku ale po odkręceniu śruby zaczął wylewać się olej tak więc był pełny. Tylko nie sprawdziłem w czasie gdy przestaje wszystko działać. A skręciłem maskę i znów by trzeba wszystko zdejmować żeby sprawdzić.

Dodam jeszcze, że czasem mignie kontrolna od ciśnienia oleju. Przed wymianą było to zdecydowanie częściej. Lecz teraz też raz na jakiś czas się zaświeci.


Oleju w zbiorniczku nie bedzie napewno a jezeli zapala sie kontrolka to usterka jest napewno w skrzyni. Radze usunac usterke bo zajedzie sie pompa glowna ze wzgledu na braki oleju a jezeli chodzi o skrzynie to przy pracy na obnizonym cisnieniu pompy doladowujacej slizgaja sie sprzegla funkcji ktore w danej chwili uzywasz czyli rozlaczanie p. napedu, wom czy hi-lo czyli z czasem koszty wzrastaja.

#17 Share sajowac

sajowac

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 13 luty 2011 - 21:46

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ

Ja zdejmowałem w 1640 i chyba raczej nic tam nie znajdziesz, jest tam siłownik razem z dwoma zaworkami (jeden wpuszcza ciśnienie do tłoka, a drugi spuszcza olej z niego). Ja też się z tym szarpaniem męczyłem, szarpał mi tylko po rozgrzaniu, stan oleju w skrzyni miałem na minimum, dolałem z 5 litrów oleju i problem znikną. A powiem ci, że jak patrzyłem do zbiornika nad pompą główną to olej tam był i tak szarpał; widocznie było go za mało. Wymieniałeś filtr oleju hydraulicznego i czyściłeś filtr siatkowy? Kierownica też szarpie? Jak działa WOM, półbiegi i napęd jeżeli są? Nie zaświeca się czasem kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni?

Witam,ten problem jest już kawałek czasu,filtr hydrauliczny wymieniłem i zalałem nowym olejem. Jest na górnej kresce. Nie czyściłem filtra siatkowego.Kierownica działa poprawnie nawet namałych obrotach.WOM i półbiegi są,ciągną, i nie wyskakują Zaświeciła się kontrolka od ciśnienia, na chwilę,ale przy bardzo rozgrzanym oleju,latem .Obroty silnika w tym momencie były bardzo niskie,lekko podduszony silnik,chyba około 600 obr.Teraz zimą nie zaświeca się w żadnym zakresie obrotów,a ramiona na wolnych obrotach trzęsą się.Na obrotach około 1500 jest OK.Kręciłem tą śrubą na śrubokręt,korek na kwadratowy klucz,za prawym kołem,wykręcając było gorzej, chlapał olej, więc wkręciłem i się poprawiło, ale nadał trochę trzęsie. Są jeszcze dwie śruby do regulaćji jedna na śrubokręt pod korkiem wlewu oleju hydraulicznego i druga na klucz 13 przy WOM ,pokręcę zobaczymy co to da. Pozdrawiam.

#18 Share glwoj

glwoj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 14 luty 2011 - 12:33

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Czyli kręciłeś śrubką o nr 6 na obrazku Dodany obrazek, też nią kręciłem, ona jest od ustawienia położenia blaszki o nr 7. Blaszka ta naciska na zaworki od siłownika i tą śrubką ustawia się luz pomiędzy trzpieniem zaworków a tą blaszką. Jak za dużo to wykręciłeś to po prostu oba lub jeden z zaworków był lekko wciśnięty. Ja to sobie ustawiłem jak ściągnąłem plecak bo inaczej nie ma jak tego ustawić. Na razie wkręć to bardziej, tak żeby żaden z zaworków nie był wciśnięty.
Podnośnik ci trzyma po zgaszeniu? Dobrze by było zerknąć na filtr siatkowy, jak będzie czysty to patrzeć dalej. Można odłączyć i zaślepić zasilanie orbitrola i już wyeliminujesz jego usterkę. A najlepiej to by było zmierzyć ciśnienie z jakim podawany jest olej do pompy głównej i byś wszystko wiedział.

#19 Share sajowac

sajowac

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 28 postów

Napisany 14 luty 2011 - 17:03

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ

Czyli kręciłeś śrubką o nr 6 na obrazku Dodany obrazek, też nią kręciłem, ona jest od ustawienia położenia blaszki o nr 7. Blaszka ta naciska na zaworki od siłownika i tą śrubką ustawia się luz pomiędzy trzpieniem zaworków a tą blaszką. Jak za dużo to wykręciłeś to po prostu oba lub jeden z zaworków był lekko wciśnięty. Ja to sobie ustawiłem jak ściągnąłem plecak bo inaczej nie ma jak tego ustawić. Na razie wkręć to bardziej, tak żeby żaden z zaworków nie był wciśnięty.
Podnośnik ci trzyma po zgaszeniu? Dobrze by było zerknąć na filtr siatkowy, jak będzie czysty to patrzeć dalej. Można odłączyć i zaślepić zasilanie orbitrola i już wyeliminujesz jego usterkę. A najlepiej to by było zmierzyć ciśnienie z jakim podawany jest olej do pompy głównej i byś wszystko wiedział.

Witam. Po zgaszeniu podnośnik wolno opada ,opadał też przed moim kręceniem tą śrubą. Wspomaganie zaślepiałem wcześniej,zmian nie było.Chyba trzeba pomierzyć te ciśnienia, bo kończą mi się pomyśły ,czego jeszcze szukać.Pozdrawiam.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Dzisiaj, 06:31
  •  

#20 Share glwoj

glwoj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 179 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpacie

Napisany 14 luty 2011 - 17:26

TRZĘSĄ SIĘ ROMIONA TUZ Mi jak opadał podnośnik to po długiej pracy w lecie (np orka z 5 godzin), cała skrzynia bardzo mocno się nagrzewała i podnośnik drżał. Przegrzewało olej bo cały czas musiało go dopompowywać do siłownika. Teraz jak to uszczelniłem to jest ok. Wolne obroty w tych ciągnikach podobno mają być 850 czy 900 obr/min właśnie ze względu na hydraulikę.

Podobne tematy