Cradle

zetor 5011-5211 [Opinie]

Polecane posty

Cradle    31

Zastanawiam się nad zakupem Zetora 5211. Obecnie pracuje w gospodarstwie ursusem C-330, nie jest to szczyt techniki na obecne czasy i zero komfortu. Zależy mi na waszych ocenach tego modelu ciągnika podczas pracy, jak się spisuje????? Jakie są najczęstsze usterki podczas pracy, jeżeli takowe się pojawiają???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Nie mam tego ciągniczka ale ma go znajomy mego taty.

Obrabia nim i trzydziestką chyba 50-60ha - uwierzysz w to??


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralf    15

to nie realne te ciagnik to by sie przy samym oraniu zarąbał chyba ze wogole nie orzą tylko to bronami obrabiaja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Dają radę. Zawsze robili może na max 30 ha ziemi. Ostanio dokupili ziemi. Niedługo pewnie kupią większy sprzęt ale zeszły rok i poprzedni obrabiali tylko tym co wymieniłem wyżej. Zresztą mają trochę krówek więc wcześniej te ciągniki nie robiły wiele. Teraz dostają.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek_WW    0

5211 to bardzo dobry ciągnik ! U wujka w gospodarstwie jest taki z 88 roku i nie można na niego narzekać. Ma już ponad 7000 mtg i chodzi sobie bez remontu jeszcze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey    0

Ja mam 7211 i sprawuje sie dobrze awarie to rzadkosc silnik to juz wogole nieruszany coprawda u mnie chodzi tylko w rozsiewaczu 1000l i opryskiwaczu 2000tys l a i jeszcze w prasie moze to nie duzo ale sprawuje sie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maksym89    0

Zetor 5211 to dobry sprzęcik i jak się kupi zadbany sprzęt i dba się o niego to nie ma mowy o poważniejszych awariach do tego części są stosunkowo tanie i dostępne przynajmniej w moim rejonie a 3 garowy silnik perkinsa chodzi jak pszczułka i mało pali a konfort nieporównywalnie leprzy od C-330 Wybór należy do ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

To Zetor 5211 ma silnik perkinsa???????????????????????????????? a nie Zetora????????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matwoj    5

Mam Zetora 5211 od nowości 85r super sprzęt, niezawodny. Naprawdę go polecam a i ma silnik Zetora a nie jakiegoś perkinsa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetor5340    1
5211 to bardzo dobry ciągnik ! U wujka w gospodarstwie jest taki z 88 roku i nie można na niego narzekać. Ma już ponad 7000 mtg i chodzi sobie bez remontu jeszcze :)

Zgadzam sie ciagnik dobry,wujo nie narzeka jezdzilem nim ,pracowalem troche i naprawde ciagnik jest dobry,tylko zalezy wiele od wlasciciela tez czy o sprzet dba... :) ale jesli dba sie o 5211 to ciagnik 1 klasa.


"I jak mam ufać pięknym przemówieniom posłów, gdy 3/4 z nich to banda dyplomowanych osłów..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cradle    31

Zetor to jest naprawdę nie do zdarcia maszyna!!!!!!! U mnie sąsiad ma 7211 z 89r. Pracuje na 33ha i jeszcze nawet do silnika nie miał potrzeby zaglądać. Nie ma tu się nad czym zastanawiać tylko zakupić bardzo dobrą maszynę w postaci Zetora!!!!!!!!!! :) :) :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zecio    0

Ja mam zetora 5245 i jestem bardzo z niego zadowolony a to jest chyba to samo tylko ze nie ma napedu na przod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Witam

Zamierzam zamienić u330 i przejść do innej armi-zetorów :(

Konkretnie interesuje mnie 5211, z chęcią poznam jakieś blizsze dokładniejsze dane na temat tych ciągników, z chęcią wysłucham jakichś poematów na temat użytkowania tych lub podobnych zetorów od ich użytkowników :)

Najchętnie chciałbym poznać rozstaw osi i szerokość opon tylnich w 5211, i czy da rade nimi w ziemniaki wjechać jak c330, i o ile szersze są opony w zetorze od 330 czy też 360 ?

Z chęcią chciałbym poznać główne wady tego modelu czy też mega zalety.. :)

 

PS. Wychodziły wtedy modele z klimą ? :)

Jak nie to lipa, trzeba dorobić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    2254

Wiesz klimy raczej nie było.Ale ogrzewanie i chłodzenie jest!!Wydaje mi sie że bardzo dobrze zrobiłes że wybrałes 5211 bardzo dobra maszyna.Na 3 skiby bedziesz śmigał pięknie.Znam gościa co i 4 podpina ale nie radze.Ja uważam że tego typu zetory nie palą tak dużo jak to mówią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Zetor 5211

silnik R3 2.7 l. (Z5201)

moc 47KM / 51KM* @ 2200rpm

moment obrotowy 146Nm / 165Nm* @ 1600rpm

opony tylne 16.9-28 lub 12.4-36

masa własna 2,8 t.

rozstaw osi 212 cm (Tobie chyba chodzi o rozstaw kół, jest regulowany)

*wersje produkowane od 1987 roku

 

Co do użytkowania to nie wiele moge powiedzieć bo miałem mocniejszego 7211, duża kabina, komfort, nawet dobre wyciszenie, zwrotny, wspomaganie... bolączką większości Zetorów tej serii jest przednia oś resorowana, łapie luzy, zrobienie tego to troche zabawy a i tak to nie bedzie to. Przy kupnie zwróć uwage na siłownik pomocniczy TUZ (może być porysowany, wtedy nowe uszczelnienia niewiele pomogą), zobacz jak działa sprzęgło WOM, biegi mają wchodzić bez większych zgrzytów, stosunkowo lekko.

 

Co do klimy to nie było takowej w tych Zetorach, a dołożyć ją to dużo zabawy i nie wiem czy jest wogóle taka możliwość. Standardowy nawiew daje rade, kabina ma szyberdach i uchylane okna.

 

Generalnie polecam :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

O, o takie wypowiedz mi chodzi :(

Jak bede zamieniał 330 na tego zetorka (spora dopłata) to bedzie on napewno dopracowany pod każdym szczegółem, kupował bede jak coś w komiesie przysklepowym(mega sklep rolniczy) i widziałem że właśnie zetor 5211 miał nowe części przy przednich kołach(pewnie to te amortyzatory) i z tyłu przy podnośniku siłownik innego koloru, są tam maszyny nie picowane(lakier i heja) ale zadbane i zrobione na tip top, sam fakt że takich zetorów 5211 stało tam chyba 7, z czego 3 oglądnąłem blizej, do wyboru do koloru :)

 

Strasznie cięzki ten zetor musze przyznać, to tona więcej niż ciapek, albo więcej.. :/

 

Części do klimy w sumie mam już :) kosztowały ok 700 zł tylko raczej nie włoze do ciapka który nie ma kabiny :)

dodatkowy alternator, akumulator mały, przetwornica na 230 v i mini lodówke zrobić można z kabiny :)

 

Co do ilości skib-w moich okolicach(w strone Limanowej itp) dopiero nieźle robią-ciapek i 5 skib do ORANIA! nie ścierniska a na jesień/wiosne.. ale tam ziemi jest tyle co u byka skóry na grzebiecie, nizej kamień..

Właśnie mam pług 3 skibowy, z tym ze z ciapkiem śmigam 2, plus jest taki że pokładanie ścierniska można zapiąć 5 big i pięknie sie robi :)

 

Od którego roku były one produkowane, bo chciałbym jak najmniej zapłacić...

A pozatym czy te z poczatku produkcji są ok?

Może ktoś ma jakiegoś linka żeby nt. zetorów(głównie 5211) poczytać..

 

Pozdro i dzięki narazie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

5211 były produkowane od 1984 roku. Mój 7211 był z początku produkcji (pierwszy wypust) i był OK

Dół silnika, czyli wał korbowy i panewki w tych Zetorach są nie do zajechania, u mnie po rozbiórce wyglądały jak z fabryki :( Ważne aby nie był kiedyś przegrzany to i góra będzie OK. Zobacz podłoge kabiny pod wykładziną czy nie jest mocno pordzewiała (bo potrafi być na wylot)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1
5211 były produkowane od 1984 roku. Mój 7211 był z początku produkcji (pierwszy wypust) i był OK

Dół silnika, czyli wał korbowy i panewki w tych Zetorach są nie do zajechania, u mnie po rozbiórce wyglądały jak z fabryki :( Ważne aby nie był kiedyś przegrzany to i góra będzie OK. Zobacz podłoge kabiny pod wykładziną czy nie jest mocno pordzewiała (bo potrafi być na wylot)

hehe, czyli mam szukać dziury w całym? :)

Jaki przebieg dla takiego zetorka moze być już zabójczy, zdaje sobie sprawe że te liczniki pewnie są przekręcane, ale czasami można sie naciąć..

Mój c330 ma obecnie 4500mtg i wszyscy mówią ze odpoczywa u nas (od 86r) a wyprodukowany był w 83-pracował przy wypychaniu obornika z turem, jak go dziadek kupił to go ogołocili z tura i kabiny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys    1

5211 ma tylne opony w standardzie 14.9-28 . 7211 ma 16.9-28. Ja do swojego 5211 załozyłem 16.9-28 . Jest szybszy wyciąga 32km/h a przedtem to jakieś 27 na całym gazie ale na tych oponach czasami nie może się zebrać. Jak ciągnie 2 przyczepy (jakieś 14 ton z ładunkiem) to mała góreczka i trzeba redukować. Przedtem takich problemów nie było. W polu nie widać żadnej róznicy jedynie orka idzie lepiej. Orze 2 skibówką obrotową rabewerk

aha a całkowita szerokość 5211 na oponach 16.9-28 to 182cm ale można ją zwiększyć. Tylna opona ma 50 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

A jakie najwęższe można do 5211 założyć i jak to sie przelciza na cm?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

W 5211 były też dostępne opony 12.4-36 jak już napisałem, czyli takie jak w C330 tylko wyższe. W romiarze opony pierwsza cyfra to szerokość a druga to średnica felgi na której osadzona może być opona, podane w calach czyli 12,4 x 2,54 = ok. 32 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys    1

ale 32 cm to nie szerokość opony tylko odległość między felgą a końcem opony(końcem protektora)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

O ile w samochodowych rozmiarach sie orientuje to w traktorowych nie bardzo :(

Rozmawiałem i zamiana byłaby na coś z początku produkcji(ok 85r), dopłata ok3-7tys do ciapka-zależnie od stanu, trzeba przyznać że ciapki trzymaja cene! aż szkoda sprzedawać..

Co do układu hamulcowego-w ciapku hamulce to raczej spowalniacze a nie hamulce, i chyba gorszego nic być nie może..a w tych zetorach co z tymi hamplami sie może dziac?

a Zetor 60/62 11 to jak? godne uwagi cy nie bardzo? ; ]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj