Skocz do zawartości

Zdjęcie

zetor 5011-5211 [Opinie]


222 odpowiedzi na ten temat

#121 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 15 maj 2008 - 11:35

zetor 5011-5211 [Opinie] U mnie ona ciężko chodzi bo nie była używana przez poprzedniego właściciela. Ja sobie pomagam ruszająć dźwignią podnośnika a jak mam pod ręką to czymś uderzam i wchodzi ;)
Jak to jest? Do samego przodu to siłowa, środek mieszana a w tył pozycyjna? czy odwrotnie? nigdy nie moge zapamiętać a musze to gdzieś napisasc przy przełaczniku ;]

JAk przełączacie wałek 1000<=>540? Bo mi to cięzko wchodzi? trzeba oprócz sprzęgła coś jeszcze zrobić ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 5011-5211 [Opinie] Dzisiaj, 13:14
  •  

#122 Share karpiol

karpiol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 14 czerwiec 2008 - 15:48

zetor 5011-5211 [Opinie] nie chodzi mi wskaźnik od poziomu paliwa w zbiorniku... co może być tego przyczynom?? Niby jak włączę zasilanie to coś się tam ruszy (1mm) ale tak jest zawsze niezależnie ile jest paliwa... wiecie może jak to naprawić??

Pozdrawiam

#123 Share soltys

soltys

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpacie

Napisany 14 czerwiec 2008 - 19:29

zetor 5011-5211 [Opinie] Możesz mieć zepsuty pływak w zbiorniku. U mnie tak było, jakieś kabelki przy pływaku sie przetarły i dlatego nie wskazywał poziomu paliwa. W podłodze pod miejscem pasażera jest taki zaślepiony otwór i tamtędy trzeba sie do niego dostać.

#124 Share ursus1014turbo

ursus1014turbo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 271 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kołobrzeg
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Elektromechanika

Napisany 14 czerwiec 2008 - 20:16

zetor 5011-5211 [Opinie] Jedno ci powiem mam zetora z 1988 roku i do dzis odpukac zadnych remontow silnika, jedyne co to tarcza sprzegłowa i podnosnika filtr
Pozdrawiam wszystkich rolników z AF:D
Liczy sie siła i potęga Ursus 1014, Deutz Fahr Agrotron 130 i Claas Tucano320
Moc i Wytrzymałość

#125 Share kazikow

kazikow

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów

Napisany 15 czerwiec 2008 - 05:54

zetor 5011-5211 [Opinie] U mnie jest też problem z tym wskazywaniem paliwa,czy w zbiorniku jest mało paliwa lub cały bak czy też pół baku paliwa to cały czas mi pokazuje max wartośc paliwa na wskażniku i różnie kombinowałem z tymi przewodami od pływaka i wraz pokazywało że mam cały zbiornik chociaż paliwa było mało.Zdiołem te 3 przewody z pływaka i też pokazywało na wskazniku że mam pełny bak.Co to może byc za przyczyna.

#126 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 15 czerwiec 2008 - 06:08

zetor 5011-5211 [Opinie] może przetarł ci się gdzieś kabel i dochodzi prąd i za to pokazuje że pełno

#127 Share karpiol

karpiol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 15 czerwiec 2008 - 08:12

zetor 5011-5211 [Opinie]

może przetarł ci się gdzieś kabel i dochodzi prąd i za to pokazuje że pełno

ale który kabel?? ten od tej pokrywki w podłodze do wskaźnika?? czy jakiś inny może?? żebym wiedział gdzie szukać... Pozdrawiam

#128 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 15 czerwiec 2008 - 08:20

zetor 5011-5211 [Opinie] A mi jak sie zagrzeje ale też nie zawsze wskaźnik rytmicznie skacze między faktyczną ilością paliwa a maxymalnym wskazaniem... i tak ciągle aż słychac uderzenia wskazówki..

Czy na 3 biegu powinny wyć przekładnie pod pełnym obciązeniem? u mnie wyje :)

Ile powinno być oleju w skrzyni? bo na miarce u mnie są 3 kreski ;|

Czemu jeden z wiatraków w kabinie kręci sie cały czas na wolnych obrotach ? Nawet stycznik od wolnych obrotów mam zepsuty a ten na wolnych chodzi..

Ma ktoś rozpiske bezpieczników ?

#129 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2008 - 09:57

zetor 5011-5211 [Opinie] @Hinco co do tego skakania pomiedzy faktyczna iloscia paliwa a max to tez to miałem :) Przeczysciłem styki te co sa pod chodnicznkiem i jest teraz ok.
Na 3 biegu u mnie tez lekko wyje, ale przeciez te skrzynie nie sa takie ze ich wogole nie slychac, jakies tam wycie zawsze jest ten ciagnik nie jest nowy wiec to ze skrzynia zawsze cos musi wyc + w jakims stopniu zużycie łozysk = lekkie wycie

3 kreski wystarczająco :)
A wiatrak siemkreci dlatego ze jak jedziesz to to jednak jakis tam podmuch sie dostaje i za pewne on obraca wiatrakiem, u mnie sie 2 obracaja :)

#130 Share soltys

soltys

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpacie

Napisany 15 czerwiec 2008 - 09:59

zetor 5011-5211 [Opinie] Jeśli będzie przetarty kabel to najprawdopodobniej na pływaku

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 5011-5211 [Opinie] Dzisiaj, 13:14
  •  

#131 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 15 czerwiec 2008 - 10:45

zetor 5011-5211 [Opinie]

@Hinco co do tego skakania pomiedzy faktyczna iloscia paliwa a max to tez to miałem :) Przeczysciłem styki te co sa pod chodnicznkiem i jest teraz ok.
Na 3 biegu u mnie tez lekko wyje, ale przeciez te skrzynie nie sa takie ze ich wogole nie slychac, jakies tam wycie zawsze jest ten ciagnik nie jest nowy wiec to ze skrzynia zawsze cos musi wyc + w jakims stopniu zużycie łozysk = lekkie wycie

Możliwe :)

3 kreski wystarczająco :)

Chodziło mi o to że na miarce są trzy kreski i który to jest minimum który maximum i po co trzecia kreska ? :)

A wiatrak siemkreci dlatego ze jak jedziesz to to jednak jakis tam podmuch sie dostaje i za pewne on obraca wiatrakiem, u mnie sie 2 obracaja :)

Źle sie wyraziłem, jak włącze przełącznikiem drugi bieg wentylatorów(bo od pierwszego mam spalony przekaźnik) to jeden wentylator kręci sie znacznie wolniej i prawie wogóle nie dmucha powietrzem, a drugi robi huragan..

Styki te pod prawą nogą przy wejściu kabli do baku? Nie wiem jak to tam wygląda wiec pytam; ]
Tylko czemu to sie dzieje tylko na gorącym silniku ? Może to przeładwanie akumulatora bo alternator mam nie oryginalny zetorowski...

#132 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 czerwiec 2008 - 11:16

zetor 5011-5211 [Opinie] Styki sa nad bakiem, zdejmnij aby chodniczek :) U mnie tez sie to robiło na rozgrzanym silniku, po przeczyszczeniu ustąpiło.

#133 Share kazikow

kazikow

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 154 postów

Napisany 16 czerwiec 2008 - 18:54

zetor 5011-5211 [Opinie] Mam takie pytanie czy w tej serii 5211,7211 olej do smarowania pompy paliwa jest bezpośrednio brany z silnika ,czy też osobno się go wlewa do pompy paliwa tak jak w c330 ? Bo w instrukci obsługi nic nie piszą o oleju do pompy paliwa,jest tylko napisane o wymianie oleju w silniku i filtrze powietrza oraz ich ilościach a o tej pompie nie ma nic.

#134 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 16 czerwiec 2008 - 22:00

zetor 5011-5211 [Opinie]

Mam takie pytanie czy w tej serii 5211,7211 olej do smarowania pompy paliwa jest bezpośrednio brany z silnika ,czy też osobno się go wlewa do pompy paliwa tak jak w c330 ? Bo w instrukci obsługi nic nie piszą o oleju do pompy paliwa,jest tylko napisane o wymianie oleju w silniku i filtrze powietrza oraz ich ilościach a o tej pompie nie ma nic.

Olej jest pobierany z silnika, przecież ewidentnie to widać śledząc rurki idące do/z pompy :) To jest przyczyną nie zjadania oleju przez zetory :) paliwo lekko zawsze podchodzi(widze to u siebie)
Swoją drogą czeka mnie wymiania, jaki olej polecacie i ile go wchodzi?
A, i które filtry wymienić? jestem nowym właścicielem i mimo że zadbany traktorek to pasujewymienić pare rzeczy..

#135 Share tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4466 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 czerwiec 2008 - 22:12

zetor 5011-5211 [Opinie] U mnie olej do pompy trzeba wlewac ale 7011 maja inne pompy.

Co do oleju to polecam TURDUS do misy przynajmniej u mnie wchodzi cos okolo 10l nie wiem jak to w 3 garowcach. Filtry- paliwowe, wyczyśc filtr oleju, od oleju skrzyni biegow.

#136 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 16 czerwiec 2008 - 22:16

zetor 5011-5211 [Opinie]

Olej jest pobierany z silnika, przecież ewidentnie to widać śledząc rurki idące do/z pompy :) To jest przyczyną nie zjadania oleju przez zetory :) paliwo lekko zawsze podchodzi(widze to u siebie)
Swoją drogą czeka mnie wymiania, jaki olej polecacie i ile go wchodzi?
A, i które filtry wymienić? jestem nowym właścicielem i mimo że zadbany traktorek to pasujewymienić pare rzeczy..

Bodajże 12l(Turdus może być), filtry wymień wszystkie, niewymienne wyczyść, przesmaruj wszystkie punkty

#137 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 19 czerwiec 2008 - 10:37

zetor 5011-5211 [Opinie] Mam pytanie co do działania wzmacniacza momentu obrotowego. Czy dobrze rozumiem że zawór pneumatyczny uruchamiany pedałem lewą nogą poprostu wpuszcza powietrze do siłownika gdzieś wewnątrz skrzyni ?
Nie wiem czy to u mnie działa i chciałbym sie z tym pobawić :)
I oprócz nie hamowania na włączonym wzmacniaczu jakie są jeszcze zasady? Bo to pewnie nie jedyna.. Czy można z włączonym wzmacniaczem zmieniać biegi? wysprzęglać, zatrzymac sie itp?
Czy komuś działa wzmacniacz? Czy on wyje jak jest włączony tak jak reduktor?

Czy można sprężarke włączać tą dźwigienką w trakcie pracy silnika ? Wtedy lubi troche pozgrzytać, ale czy w ten sposób szybko zużyją się tryby ? Czy wg zamysłu powinno sie to robić wyłącznie na zgaszonym silniku ? Pytam bo planuje zrobić włączanie sprężaki z kabiny ciągnika, tylko nie wiem czy nie lepiej bedzie żeby sprężarka chodziła cały czas zamiastą włączania/wyłączania co jakiś czas...

Kto sie może orientuje jak sie nazywają elektrozawory pneumatyczne które by pasowały zamiast oryginalnego zetorowskiego? Chodzi o takie co po podaniu napięcia wpuszczają powietrze a po zaniku napiecia wypuszczają ?

No i najważniejsze, jak podkręcić dawke paliwa? Czy jest to już zadanie dla specjalisty? Wydaje mi sie ze mój zetor jest jakby skręcony, nigdy jeszczce nie puścił dymka czarnego choćby już przygasał od obciążenia! A tak chyba być nie powinno.. Pozatym różnica w mocy w porówaniu z c 330 powinna być większa, a ja tego niestety nie odczuwam...

Jaka jest prędkość obrotowa koła pasowego na wale co napędza alternator pompe wody ? 540 ? Bo w wersjach z WOM z przodu chyba właśnie z wałka jest pobierana moc? Potrzebuje żeby dobrac przełożenie do sprężarki klimy :)
Ah, czy do 5211 bedzie pasować koło pasowe z c330? Bo tam jest podwójne, chociaz nie jest to konieczna modyfikacja :)

#138 Share Hinco

Hinco

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bochnia

Napisany 20 lipiec 2008 - 21:48

zetor 5011-5211 [Opinie] Chciałbym napisać co mi sie udało osiagnać z mojego 5211 dzięki sporej pomocy merytorycznej @zorzyk
Mój słaby zetor odzyskał moc po regeneracji pompy i wymianie rozpylaczy, już wiem na czym poplega fenomen tych silników, potrafią zejsć do obrotów niższych niż wolne lekko przydymić i iść dalej, zaraz po naprawie redukowałem biegi jak sie dusił bo wczesniej nie było szans żeby po zejściu poniżej 1600obr było jeszcze coś z tego, a teraz po zejściu poniżej 1600obr zabawa sie zaczyna ]:->

Mam jeszcze problem-jeden z silników od nawiewu nie chodzi na wysokich obrotach, na niskich ok ale na wysokie nie wchodzi i do tego grzeje mi sie niesamowicie bezpiecznik od nawiewu, co to moze być? Pobór prądu zmieżyłem 8A-bezpieczników nie wybija ale je mocno rozgrzewa-co to moze być i gdzie leży wina ?

#139 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2082 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 21 lipiec 2008 - 08:22

zetor 5011-5211 [Opinie] w zetorze wszystkie bezpieczniki są po 16 A a co do silnika nawiewu to dach do góry i sprawdż przekaźniki
Co do klimy koło pasowe ma tyle obr co silnik bo przecierz jest zamontowane na wale (przedni WOM ma 1000 obr i przekładnię ) .Sprężarkę ja włączam na małych obrotach trochę zgrzytnie ale przez tyle lat nic się nie stało (20)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zetor 5011-5211 [Opinie] Dzisiaj, 13:14
  •  

#140 Share igorass

igorass

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 482 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 lipiec 2008 - 11:17

zetor 5011-5211 [Opinie] W tych silnikach przy sprężarce występuje sprzęgło kłowe, tak więc próba włączenia jej na postoju nie zawsze mogłaby się udać, bo "kły" mogłby się źle ustawić.

Podobne tematy