Skocz do zawartości

Zdjęcie

zbieżność i promień skrętu


5 odpowiedzi na ten temat

#1 Share danielek24

danielek24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 311 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice białej podl.

Napisany 05 luty 2011 - 22:50

zbieżność i promień skrętu witam.jak ustawić zbieżność w 4340 z mostem carraro 2003r,bo prawe koło stoi tak,jakgdyby było lekko skrecone do środka i prawa opona dużo szybciej się zużyla a teraz mam nowe i szkoda by było...
Nie wiem czy dobrze pojmuje ale czy trzeba wyjąć i rozkręcić troche drążek i zalożyć,bo w prawym kole na drążku nie widać gwintu,czyli jest na max skręcony za to przy kole lewym wystaje ok 2cm tegoz gwintu.Powinno być po równo?

Następnie chcę dowiedzieć się o ile można "bezpiecznie"poprawić skręt,tzn powkręcać bardziej ograniczniki,zeby nie uszkodzić mostu.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zbieżność i promień skrętu Dzisiaj, 17:38
  •  

#2 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 05 luty 2011 - 23:14

zbieżność i promień skrętu zbieżność musisz ustawić przy założonym drążku,nie musisz go wyjmować ,przy tłoku(w tej gumowej osłonie)jest końcówka,i możesz śmiało obracać drążkiem.

żeby mostu nie uszkodzić to możesz nawet wyjąć ograniczniki,lecz błotniki będą zakładać o silnik;podnieś jedną stronę(aż do oporu ) i wyreguluj aż do silnika(przy skręconym kole) i żeby nie ocierało.fabrycznie był spory zapas.( u mnie w 5341 dużo można było skręt poprawić).

#3 Share danielek24

danielek24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 311 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice białej podl.

Napisany 05 luty 2011 - 23:25

zbieżność i promień skrętu dzięki kolego.Co do zbieżności to w poniedzialek sprawdze ale czy na obydwu stronach powinno byc tyle samo gwintu?
a co do skrętu to słyszałem,że jak sie za duzo poprawi to można most albo wspomaganie rozwalić i wole się upewnic czy jest to prawda czy tylko mit. bo kto pyta nie błądzi :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zbieżność i promień skrętu Dzisiaj, 17:38
  •  

#4 Share wiesmag

wiesmag

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 1534 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 06 luty 2011 - 00:28

zbieżność i promień skrętu co do ilości gwintu -to najwyżej tłok nie będzie się w każdą stron tyle samo wysuwał.

krzyżaków na moście nie rozłupiesz-bo przy tak skręconych kołach szybko nie jedziesz(szybciej się przewrócisz,a powoli to nawet blisko 90 stopni by mogło być bo krzyżak jest podwójny)

.wspomaganiem się nie przejmuj-bo gdy do ogranicznika dojdzie to też zawór zwalnia ciśnienie,zobaczysz ile gładzi zostaje na tłoczysko na zewnątrz,żeby jej nie schować,

#5 Share zetorlublin7341

zetorlublin7341

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2155 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Rolnictwo, ciągniki, motoryzacja, gotowanie, ogrodnictwo

Napisany 06 luty 2011 - 13:13

zbieżność i promień skrętu co do zbierzności to ciagniki z napędem powinny być ustawione rozbierznie ile to nie wiem bo nie pamiętam, co do ograniczników to też nie powiem ci ja mam dalej jak oryginalnie były a mam załorzone opony 13,6-24 o skręt jest mały uciążliwy zwłaszcza w polu przy nawracaniu, skręcać ograniczników nie chce bo u nas facet w forterze też je skręcił na maksa i pojeżdził może rok i poszczelały krzyżaki, znowu inni mówia ze sie nic nie dzieje także nie wiadomo komu wierzyć

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zbieżność i promień skrętu Dzisiaj, 17:38
  •  

#6 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 06 luty 2011 - 16:09

zbieżność i promień skrętu

prawe koło stoi tak,jakgdyby było lekko skrecone do środka

To skręć w lewo i będzie odwrotnie :P
To że jedna strona jest wkręcona dwa zwoje więcej to nie przeszkadza.

Co do tego że zużywają się prawe kola więcej wynika z tego że dużo jeździsz po asfalcie gdzie spadek jest w prawo i więcej ciąży ciągnika na prawej stronie ;) . Jest na to stara rada zmiana opony z lewej na prawą

A zbieżność (w końcu przedniego napędu nie ma-czyt wyłączony na drodze) to w instrukcji znajdziesz ile (ok 2-5 mm)

Co do ograniczników możesz spokojnie wkręcić aby tylko kolo w silnik nie walneło ale właśnie uważaj na krzyżaki tylko one są narażone ale tylko gdy Masz przedni napęd włączony wiec wtedy max nie skręcaj ;)

Podobne tematy