Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

Nikita_Bennet    314

każdą idzie ;)

Poszukaj mego posta o GKB/szap, nawet koszta masz tam podliczone. 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Cześć mam d47b jest na nią faktura zakupu z SKR. Przyczepa ma tablice rejestracyjną. Niestety nie ma dowodu oraz tabliczki znamionowej na przyczepie. Jest jakaś szansa by ją zarejestrować i co należy zrobić. Chodzi mi o formalności bo kryteria techniczne to wiadomo.

PS widzę, że tabliczkę dało by się "znaleźć". Nawiasem mówiąc kiedyś była oryginalna. Pamiętam nawet jak ojciec zdejmował bo już odpadała. Tylko kto ją teraz znajdzie.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

tabliczka to nie problem albo zastępcza albo z allegro. Nr też do ogarnięcia.
Pytanie czy na fakturze z SKRu jest nr rejestracyjny i dane tego SKRu żeby wiedzieć w którym starostwie szukać śladów dowodu rejestracyjnego???


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

SkR upadł jak większość. Ale był w mieście w którym mieszkamy. Teraz nie mam dostępu do faktury by to sprawdzić czy jest tam numer. Chyba o ile pamiętam chyba nie ma jest tylko numer identyfikacyjny przyczepy chyba. Numer jest wypisany do dzisiaj farbą na burcie. Za tydzień będę mógł to sprawdzić i chcę powoli z tym porządek zrobić.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

powiem Ci że dużo zależy od dobrej woli pracowników wydziałów komunikacji czy mają czas i czy chce im się przekopywać archiwa.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Zobaczymy może coś się załatwi aby im się chciało. Grunt, że mniej więcej wiem, że mogę próbować. Dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Mam podobną sytuację tylko na fakturze wpis że dowód zaginął. Wg polskiego prawa duplikat dowodu może wyrobić tylko właściciel i przy sprzedaży musi ten dowód przekazać kupującemu. Mi się nie udało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576

 

Cytat

Dz. U. 2017 poz.2355

§ 13. 1. W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik dowodu rejestracyjnego po:

1) złożeniu przez właściciela oświadczenia o utracie dowodu rejestracyjnego;

§ 6. 1. Dowodem własności pojazdu lub jego pojedynczych zespołów jest w szczególności jeden z następujących dokumentów:

1) umowa sprzedaży;

2) umowa zamiany; 3) umowa darowizny; 4) umowa o dożywocie;

5 ) faktura potwierdzająca nabycie pojazdu; 6) prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności.

 

3 godziny temu, akmaly napisał:

 Wg polskiego prawa duplikat dowodu może wyrobić tylko właściciel i przy sprzedaży musi ten dowód przekazać kupującemu. Mi się nie udało.

Dziwne tłumaczenie urzędu . W  sytuacji zagubienia dowodu rej. zazwyczaj aktualny właściciel pojazdu powinien dołączyć do wniosku zaświadczenie z wydziału ostatniej rejestracji pojazdu ( info o zagubieniu dowodu i z danymi jakie są w  rejestrze). Pomocne bywa  żądanie   na piśmie uzasadnienia odmowy rejestracji .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

tak jak mówisz.
Tyle że nie wszystkie wydziały komunikacji czytają przepisy.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Faktura jest na ojca. Przyczepa u nas z 25 lat jest. Tak sobie jeździła. Ale w końcu trzeba zrobić z tym porządek. Zastanawiam się jeszcze co będzie z oc i funduszem gwarancyjnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Może i dziwne, tylko dotyczy to dość dawnych czasów i nie koniecznie komuś się chce szukać w archiwum. Możliwe że w innym regionie jest to do ogarnięcia ale ja odpuszczam. Jak Ci się uda to napisz po kolei co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Faktura jest na ojca. Przyczepa u nas z 25 lat jest. Tak sobie jeździła. Ale w końcu trzeba zrobić z tym porządek. Zastanawiam się jeszcze co będzie z oc i funduszem gwarancyjnym.

przyczepa rolnicza podlega ponownej rejestracji. Była wyrejestrowana a za taką jak masz zapłacić OC? Idziesz mówisz to w PZU i nikt nie wnikał do tej pory.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Faktura jest na ojca. Przyczepa u nas z 25 lat jest. Tak sobie jeździła. Ale w końcu trzeba zrobić z tym porządek. Zastanawiam się jeszcze co będzie z oc i funduszem gwarancyjnym.

Musisz mieć oczywiście umowę z ojcem ( kupno-sprzedaż , darowizna ). Ubezpieczyć z dniem zawarcia umowy. W przypadku pojazdów rolniczych maksymalna kara wynosi 750 zł ,a z tego co kojarzę to weryfikacja ogranicza się maksymalnie do początku roku kalendarzowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Musi iść ojciec zarejestrować z ważnym badaniem technicznym.Jak chcesz na siebie to musisz mieć ciągłość umów. OC bieżące zapłacić w dniu rejestracji i żadnych problemów z UFG nie będzie.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

MI bez różnicy może być i na ojca. Chodziło mi bardziej o to, czy da się ją zarejestrować po tylu latach. To czy na ojca czy na mnie bez różnicy. Wiem, że łatwiej będzie na niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    576

Nie ma znaczenia na kogo będzie rejestrowana.Udaj się z dokumentami i tablicą do wydziału komunikacji i pobierz czerwone  tablice  , dowód tymczasowy  na dojazd na przegląd oraz decyzję na tabliczkę . Skoro jest to , to samo miasto ,powinni  mieć  przyczepę w rejestrze, zresztą papierowy rejestr został już dawno wprowadzony do bazy CEPiK. Czy się da zarejestrować ? Nie dopatruję się przeszkód , ale ... różnie to bywa z urzędami. Dlatego jak napisałem wyżej , w przypadku odmowy - uzasadnienie na piśmie .

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314
3 godziny temu, andrzej78 napisał:

Nie ma znaczenia na kogo będzie rejestrowana.Udaj się z dokumentami i tablicą do wydziału komunikacji i pobierz czerwone  tablice  , dowód tymczasowy  na dojazd na przegląd oraz decyzję na tabliczkę . Skoro jest to , to samo miasto ,powinni  mieć  przyczepę w rejestrze, zresztą papierowy rejestr został już dawno wprowadzony do bazy CEPiK. Czy się da zarejestrować ? Nie dopatruję się przeszkód , ale ... różnie to bywa z urzędami. Dlatego jak napisałem wyżej , w przypadku odmowy - uzasadnienie na piśmie .

akurat. Nie jest nic wprowadzone - jak pojazd nie przechodził przeglądów po 1989roku to go nie ma - wciągają z papierów poprzez archiwum do CEPa jak jest sprzedaż itp. Najpierw dowód ogarnąć, potem weryfikacja czy na ramie jest ten sam nr ramy co w dowodzie umowie i na ramie. Wtedy się pomyśli co dalej (czy tzz czy z allegro, czy przegląd normalny czy pojedzie z samym dowodem). Upewnić się że w dowodzie jest d47B.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1430

Co więcej, jeżeli masz czarną tablicę a ostatni przegląd w latach 90 (u mnie była taka sytuacja- ostatnie badanie techniczne w 96) to też pojazdu nie ma w CEPIK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

no o tym piszę. Takie pojazdy są najlepsze. Mając już stary dowód rejestracyjny kupujesz wybitą tabliczkę autosana na allegro, przytwierdzasz (karalne) zamalowujesz kilka razy tylko żeby było widać nr ramy i że d47B i na przegląd do ślepego diagnosty (sporo takich jest co klepią wszystko) po przegląd oraz z prosbą/wnioskiem (ustny) ustalenie danych - wtedy panie z WK nie popierdolą niczego z masami czy liczbą osi.
Mając przegląd, dowód rozwazasz czy pisać umowę z ojcem i wtedy wykupujesz OC na siebie ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    314

pytać w Wydziale Komunikacji znając numer rejestracyjny lub znając sprzedawcę (bo może mają gdzieś ten SKR wrzucony bo ktoś już szukał). Dobra wola. Ja czekałem 3 miesiące bo tego nie muszą robić, dobra wola pracownika że zamiast kawy i ciasteczek zajrzał do archiwum.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Akurat ojciec zna panie z WK. Może coś się uda. Jak pisałem tablica rejestracyjna jest jeszcze taka gumowa z plastikowymi cyframi, gdzie musiałem 4 z silikonu dorobić bo już odpadło. Sprzedawca też jest znany jako lokalny SKR. Jest faktura. Za tydzień po niedzieli będę na miejscu i spróbuje ruszyć temat. 

Na razie dzięki za info.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    256

Pacjent d44b. DR z 93r, w dowodzie jest przyczepa uniwersalna, przeglądy bite na rok. Jeden właściciel od nowości, konstrukcyjnie jest rolnicza. Wg pani z okienka nie pójdzie jako rolnicza " bo przeglądy robione co roku". W systemie jest jako przyczepa, bez podkategorii. Upierać się żeby teczkę szukali z dokumentami zakupu czy tam jest jako rolnicza? WK ten sam, bo przyczepa z rodziny żony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez gofermk4
      Cześć wszystkim, jak w temacie stoję przed wyborem przyczepy skorupowej na tandemie. Zastanawiam się nad markami Umega spc16, Auto-tech aps16 i Metal tech ts16. Przyczepa będzie służyć do przewozu zbóż oraz do wywozu obornika( dość sporo towaru). Może ktoś z was użytkuje którąś z tych przyczep i doradzi w co doposażyć przyczepę?? Jakie opony wybrać 600czy 560 wystarczą, czy skrętna oś czy bez tego idzie przeżyć....
    • Przez Wopl
      Czy ktoś zakładał koła od koparki do przyczepy rolniczej. Opona jaką chcę założyć ma wymiary 10.00r20 a oryginalna 8.25r20. Najbardziej interesuje mnie jak opona się zachowuje.
    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj