Skocz do zawartości




Reklama



Alternator w C-330M


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
141 odpowiedzi na ten temat

#41 toendt

toendt

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1542 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2008 - 18:48

Zobacz postsemos, o Feb 19 2008, 12:12, powiedział:

panowie spaliła mis ie prądnica i mam teraz problem bo nie wiem co robić, nowy wirnik kosztuje 170 zł do prądnicy a nowy alternator to koszt 350-370 zł to jest trochę dużo. Chciałbym kupić na szrocie jakiś alternator ale nie wiem jaki?? Chciałbym kupić jakiś taki aby dobrze ładował moje aku 2x6V 195 amph. Poradzie mi coś.. Może ma ktoś jakiś schemat jak taki alternator podłączyć w c-330. Proszę o pomoc.
Poszukaj jakąś dobrą używana prądnice. NIe opłaca się kupować nowej...

#42 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2877 postów

Napisany 19 luty 2008 - 22:01

Zobacz posttoendt, o Feb 19 2008, 18:48, powiedział:

Poszukaj jakąś dobrą używana prądnice. NIe opłaca się kupować nowej...
Nie opłaca sie nawet kupowac a nawet szukac dobrej używanej ;)
Lepszy bedzie jakikolwiek alternator nawet od malucha niz pradnica.
Kolego poszukaj jakiegos sprawnego, czyli z takiego samochodu co jeszcze niedawno chodził to jest wieksze prawdopodobieństwo, że jeszcze bedzie działał. Może byc od poloneza, fiata 125, BMW Volkswagena Wartburga czy czego tam znajdziesz aby tylko kierunek wirowania zgadzał sie z kierunkiem obrotów silnika. Ale od tych samochodów powinny bez problemu pasować. Jak znajdziesz jakis to zapodaj od czego i jaki to model altka z iloma wyjściami, a na forum pomożemy ci podłaczyć.
A za 170 zł to zdobedziesz alternator i zrobisz mu mały remont(wymiana szczotek, łozysk,dokupienie regulatora) i bedzie śmigał przez lata.
Powodzenia.

#43 karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • 4912375
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 20 luty 2008 - 08:58

Bosch, Delco Remy( najczesciej w oplach), fordowskie, zwroc tylko uwage na odpowiednie ulozenie uchwytow. Jezeli bedziesz mial mozliwosc zalatwic jakiegos "zagraniczniaka" a w opcji bedzie od PF125 czy poloneza to wez zagraniczniaka z wbudowanym regulatorem. Jakbys cos znalazl w granicach 50-70A w rozsadnej cenie to bierz i nie zastanawiaj sie, przelozysz kabelki i wio.

#44 semos

semos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 943 postów

Napisany 24 luty 2008 - 01:07

Jak myślicie, który alternator lepiej i dłużej by służył w mojej C-330 :?:  :?:

taki regenerowany od poloneza z roczną gwarancją za 120 zł
LINK

czy taki nowy (niewiadomo od jakiego samochodu) z roczna gwarancją za 130 zł
LINK

#45 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2877 postów

Napisany 24 luty 2008 - 20:04

Jeśli chodzi który będzie dłużej chodził to trudno powiedzieć bo po regeneracji jest jak nowy, a i nowy może mieć jakąś wadę. Jak dla mnie to kieruj sie tym który ma większą moc czyli ile amperów może wydać z siebie przy 14V. Sposobem mocowania i podpięcia do instalacji, chodz raczej oba będą pasować i oba da sie je łatwo podłaczyć. Wybór może zależeć od kosztów przesyłki.
Wybór należy do ciebie. :rolleyes:

#46 Polsza

Polsza

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 42 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:mazury

Napisany 25 luty 2008 - 08:10

a ja mam orginalny alternator do c330, kupiony byl jakies 5 lat temu i spiduje sie bardzo dobrze

#47 semos

semos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 943 postów

Napisany 25 luty 2008 - 09:18

taaa, tylko ze oryginalny kosztuje 350 zł a tutaj 120 i też jest nowy

#48 kazikow

kazikow

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 postów

Napisany 25 luty 2008 - 16:31

W sklepach GRENE nowy alternator do c 330 kosztuje 275zł brutto w takiej samej cenie jest również do c 360.

#49 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 27 luty 2008 - 14:05

kupić od Żuka za 50 zł i po sprawie -
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#50 quercus

quercus

    emerytowany moderator

  • V.I.P.
  • 1621 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2008 - 12:27

@kazikow gdzie masz takie tanie alternatory ?? Niedaleko mnie są po 330 zł.

Ja muszę się zacząć do tego przymierzać bo ta prądnica co mam to pożal się Boże  ;) .
,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

#51 jktuning

jktuning

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 141 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wlkp

Napisany 01 marzec 2008 - 17:09

Zobacz postc330ursus, o Jan 10 2008, 14:00, powiedział:

może być 5 Volt ? mój alternator jest z jakiegoś spycha.

Nie możliwe że 5v musi dawać 14 do 14,5v bo jak nie to nadaje się do naprawy.  albo źle podłączony

#52 semos

semos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 943 postów

Napisany 03 marzec 2008 - 19:08

Co jest powodem mojego problemu.... a mianowicie mam alternator w c-330 (od poloneza) i elegancko ładuje, 14,4 i super sie załącza już przy 600 obr/min ale problem występuje po zgaszeniu silnika nie zapala sie kontrolka od ładowania (nie świeci się, tak jakby ładowanie nadal było, co jest nie możliwe bo silnik jest wyłączony) Musze dopiero chwycić za starter i delikatnie nim przekręcić (wystarczy tylko do zapalenia sie kontrolki od świec żarowych) i wtedy sie zapala. Problem występuje za każdym razem.

#53 elektrotech

elektrotech

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • 1394 postów
  • 21188625
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A

Napisany 03 marzec 2008 - 20:37

Zobacz postsemos, o Mar 3 2008, 19:08, powiedział:

Co jest powodem mojego problemu.... a mianowicie mam alternator w c-330 (od poloneza) i elegancko ładuje, 14,4 i super sie załącza już przy 600 obr/min ale problem występuje po zgaszeniu silnika nie zapala sie kontrolka od ładowania (nie świeci się, tak jakby ładowanie nadal było, co jest nie możliwe bo silnik jest wyłączony) Musze dopiero chwycić za starter i delikatnie nim przekręcić (wystarczy tylko do zapalenia sie kontrolki od świec żarowych) i wtedy sie zapala. Problem występuje za każdym razem.

stacyjka
(*)(*) (*) Andrzejku Zawsze Będę O Tobie Pamiętać (*) (*) (*)

#54 semos

semos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 943 postów

Napisany 03 marzec 2008 - 21:21

Jest jeszcze jeden błąd. przy 1000 obr/min silnika ładowanie mierzone na aku wynosiło 15 V. Czy te dwa problemy nie świadczą już definitywnie o regulatorze napięcia??

#55 quercus

quercus

    emerytowany moderator

  • V.I.P.
  • 1621 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 marzec 2008 - 12:20

No być może. Ale powinno być w maxie 14,5 V ładowane.
,, Idę dalej żeby być jak najbliżej ..."

#56 jachu

jachu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 07 kwiecień 2008 - 20:40

Należy pamiętać o podłączeniu bieguna ujemnego na masę (C-330M posiada plus na masie) . Wydaje mi się że wszystkie obecnie dostępne alternatory mają minus na masie. Druga sprawa to sposób mocowania alternatora ( prawy/lewy) . z

#57 jachu

jachu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 07 kwiecień 2008 - 20:47

Należy pamiętać o podłączeniu bieguna ujemnego na masę (C-330M posiada plus na masie). Wydaje mi się że wszystkie obecnie dostępne alternatory mają minus na masie. Druga sprawa to sposób mocowania alternatora ( prawy/lewy). Zamontowałem używany alternator od ford'a z regulatorem napięcia na alternatorze. Należy zmienić pasek klinowy, ponieważ jest mało miejsca do napięcia paska starego. Może być konieczne uniesienie sprężarki. Na kontrolce ładowania musi być żarówka ok 2W.

#58 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2877 postów

Napisany 07 kwiecień 2008 - 21:41

Zobacz postjachu, o Apr 7 2008, 19:47, powiedział:

Na kontrolce ładowania musi być żarówka ok 2W.
Około 2W?? Czyli ile, 1W czy 3W?
Najlepiej żeby nie mieć problemu z ładowaniem używac żarowek 4W.

#59 Zennek007

Zennek007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 08 kwiecień 2008 - 17:45

Witam
Mam alternator do jakieś Renault i założyłem go do swoje c-328 ale nie ładuje. niżej zamieszczam zdjęcia czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie to popodłączać  w miejsca (B+, B-, 1 , 2 )
Dodany obrazek

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#60 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2877 postów

Napisany 08 kwiecień 2008 - 22:43

A podstawowe pytanie czy przełozyłeś akumulatory?? To znaczy czy podłączyłeś je tak aby miec na masie minus (-). Bo wcześniej miałeś plus na ramie ciągnika. Bez tego nie ruszysz. A jak ty go podłaczyłeś??
B+ podłączasz grubszym przewodem do akumulatora, najlepiej przy rozruszniku , na właczniku elektromagnetycznym.
B- jest to minus czyli to samo co pojaiw sie na obudowie alternatora. Jeśli dobrze go przykręcisz nie musisz tego podłaczać.
A co do 1 i 2 no to przyznam sie że patrząc z tej perspektywy zdjecia to do konca nie wiem a nie chce strzelic gafy. Gdybym mógł tylko zmierzyc, albo było by drugie zdjecie. Bo wygląda jakby on miał juz regulator napiecia.
Jeśli możesz to zrób zdjeciez boku tam gdzie trzymasz kciuk. Może tam cos pisze??





Zobacz także