Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator w C-330M


141 odpowiedzi na ten temat

#101 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 18 sierpień 2009 - 17:47

Alternator w C-330M Jeżeli podłączyłeś masę alternatora do kontrolki to nic dziwnego, że świeci cały czas. Do kontrolki należy podłączyć wejście wzbudzania alternatora. A z kontrolki do stacyjki to masz już podłączone, bo takie połączenie jest również w przypadku prądnicy.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 05:33
  •  

#102 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 843 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 18 sierpień 2009 - 21:17

Alternator w C-330M z małej śrubki do kontrolki, tak jak masz to nic dziwnego, że nie gaśnie
i jak już tak to masa z alternatora do masy silnika na wszelki wypadek

z dużej śrubki tak jak masz do +

nie zauważyłem kolejnej strony :D

#103 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 19 sierpień 2009 - 00:24

Alternator w C-330M Kolejny raz zapodam:
Dodany obrazek
Przykladowy, ale jest odnosnik do instalacji.
Przepraszam za ortografie, zkladnie i wogole. Dzis o 12:00 urodzila mi sie corka- trzecie dziecko z kolei. Jestem po pepkowym- wybaczcie.

#104 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 19 sierpień 2009 - 09:02

Alternator w C-330M No to gratulacje kolego @karola44. Sorry za OT. :)

#105 Share Mateusz7211

Mateusz7211

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tychy - Urbanowice
  • Zainteresowania:Oczywiście że rolnictwo.

Napisany 30 wrzesień 2010 - 15:59

Alternator w C-330M Ja Mam Ursus C-330M Z 1991 Roku I Alternatora Oryginalnie Nie Miała <_<

#106 Share jendrek

jendrek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 337 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olesno,Opolskie

Napisany 30 wrzesień 2010 - 18:34

Alternator w C-330M Ja założyłem do mojej eMki ze szrotu od dużego fiata, dałem za niego 50 zł, znajomy elektryk (swoją drogą dobry fachowiec) podłączył mi za przysłowiowe 2 piwa i śmiga już kilka lat bardzo dobrze. Jak by co to oddam całkiem dobrą prądnicę za koszt alternatora <_<
A tak to wygląda http://www.agrofoto....mage&img=219928

#107 Share wierzba1272

wierzba1272

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 258 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nowe Miasto Lubawskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Elektryka

Napisany 30 wrzesień 2010 - 20:47

Alternator w C-330M

Ja Mam Ursus C-330M Z 1991 Roku I Alternatora Oryginalnie Nie Miała :P

No i co w tym takiego wspaniałego, że musiałeś się kolego pochwalić na forum??? Co niby wniosło to do dyskusji???

Kolego @jendrek tak OT to po co ktoś ma kupować prądnice, jeśli w tej samej cenie kupi alternator?:mellow: I tak gwoli ścisłości to od handlu jest tu giełda!
UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

#108 Share jendrek

jendrek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 337 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olesno,Opolskie

Napisany 01 październik 2010 - 21:04

Alternator w C-330M To jak by jednak ktoś wolał oryginalną prądnicę od nie oryginalnego alternatora :P :mellow:

#109 Share damian00

damian00

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 02 styczeń 2011 - 08:18

Alternator w C-330M Witam wszystkich.
Chciałem się podpiąć pod temat, ponieważ chcę założyć alternator od poloneza a124 55 z wbudowanym regulatorem Rnc 12-14V.
Mniej więcej wiem jak podpiąć ale tak nie pewnie, tylko czy można wykorzystać stare przewody od prądnicy?
Sa 3 przewody: zielony, czarny, niebieski. Można je wykorzystać czy należy użyć nowych przewodów? I co z regulatorem starym. Można go zostawić
czy należy go zdemontować?
Proszę o pomoc i wyrozumiałość. Dodam że z kołem pasowym mam spokój bo kupiłem nowe w sklepie rolniczym i pasuje idealnie na wałku jak i na pasku.
Dorzucił bym zdjęcie dla ułatwienia sprawy tylko nie wiem jak:( chyba że ktoś podpowie.
Pozdrawiam.

#110 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 02 styczeń 2011 - 08:29

Alternator w C-330M Jedyny przewód który możesz wykorzystać to ten co idzie od kontrolki do regulatora.
Ten gruby przewód od alternatora do rozrusznika lepiej załóż nowy 6mm2.
Stary regulator nie będzie potrzebny,a czy go zostawić to od ciebie zależy.
Ja bym stare przewody i stary regulator usunął.

Edytowany przez asharot, 02 styczeń 2011 - 08:29.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 05:33
  •  

#111 Share damian00

damian00

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 02 styczeń 2011 - 08:45

Alternator w C-330M Kolego asharot wiem tyle ze czarny przewód to masa a który do kontrolki jest: zielony czy niebieski?
Dodaje link to zdjęć jakie zrobiłem: http://img6.imagesha...dsc00176njn.jpg A odnośnie mocowania takiego altka to trzeba cos przerabiac?
Pozdrawiam

Edytowany przez Elektrotechnik, 30 styczeń 2011 - 15:25.


#112 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 styczeń 2011 - 10:31

Alternator w C-330M Wszystko fajnie zaznaczyłeś na zdjęciach.

Daj informację ile kosztowało to kolo pasowe i przewietrznik.

Co do przewodu od kontrolki. Przy starym regulatorze od prądnicy są trzy końcówki kablowe. Ta od kontrolki, którą będziesz potrzebował jest z zaciśniętymi w niej DWOMA przewodami. Pozostałe dwa przewody sa pojedyńcze.

Odkręć od regulatora wszystkie 3 przewody. Końcówki zaizoluj. Niepotrzebne przewody możesz usunąć z wiązki. Powinny się łatwo wyciągnąć po obcięciu końcówek prądowych.

Jest jeszcze inny sposób na sprawdzenie który to ten od kontrolki.

Odłączasz od regulatora wszystkie. Izolujesz końcówki. Włączasz kluczyk w stacyjce tak aby włączyć " zapłon ". Następnie wszystkimi końcówkami po kolei odłączonymi od prądnicy dotykasz do masy. jak kablem od kontrolki dotkniesz do masy to kontrolka musi się zapalić.




Co do mocowania. Koła pasowe powinny być w jednej linii, tak aby paska nie kosiło. Samo mocowanie- wyjdzie w praniu. Pewnie trzeba będzie jakieś tulejki dystansowe zastosować- podkładki, lub nakrętki.

Edytowany przez karola44, 02 styczeń 2011 - 10:35.


#113 Share damian00

damian00

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 02 styczeń 2011 - 11:36

Alternator w C-330M Kupiłem takie 2 alternatory na szrocie. Jeden do 330M a drugi do 360. Natomiast koła pasowe już są razem z tym wiatrakiem zespolone.
Ładnie i idealnie pasują. Kupiłem je w sklepie rolniczym. Ponieważ kupiłem 2 akumulatory centra agri power 6V 195Ah 1000A do c-360(kupiłem takie duże ponieważ chce kupić kabine gdzie dojda halogeny, wycieraczki, radio itp.) a za oba koła zapłaciłem około 60zł. Jak myslicie beda dobre takie alternatory do 330M i 360?
Do 360 kupiłem nowe aku takie jak wyżej a przy 330M mam 2x6V 165Ah 850A.
Znalazłem jeszcze na elektrodzie cos takiego:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1222474.html
I tam pisze że trzeba usunąć w 330M czerwony kabel idacy od regulatora do stacyjki niewiem czy to prawda czy nie.
Jeszcze czy te moje altki sa 6 czy 9 diodowe, przy okazji podaje model a124 55 (to 55 to chyba znaczy amper) ale taki jak na zdjeciu.
Pozdrawiam

#114 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 styczeń 2011 - 11:48

Alternator w C-330M Jak widziałem na zdjeciu masz tam zamontowany regulator elektroniczny RNC 12- wiec sa na 110% 9-cio diodowe.

Jak pisałem. Odkręcić wszystko od starego regulatora i zaizolować porządnie. Wykorzystać tylko przewód od kontrolki.

#115 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 02 styczeń 2011 - 11:51

Alternator w C-330M Jak jest z regulatorem to są 9-diodowe.
Koło pasowe w 330 a w 360 chyba jest szersze ale mogę się mylić.
Akumulatory 165A przy alternatorze w zupełności by wystarczyły,55a to jest 11 żarówek H3 55W.
Tą starą instalację ładowania najlepiej zdemontuj i zrób nową,to tylko 2 kable.

Edytowany przez asharot, 02 styczeń 2011 - 11:51.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#116 Share damjan15

damjan15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 572 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 02 styczeń 2011 - 11:54

Alternator w C-330M

Kupiłem takie 2 alternatory na szrocie. Jeden do 330M a drugi do 360. Natomiast koła pasowe już są razem z tym wiatrakiem zespolone.
Ładnie i idealnie pasują. Kupiłem je w sklepie rolniczym. Ponieważ kupiłem 2 akumulatory centra agri power 6V 195Ah 1000A do c-360(kupiłem takie duże ponieważ chce kupić kabine gdzie dojda halogeny, wycieraczki, radio itp.) a za oba koła zapłaciłem około 60zł. Jak myslicie beda dobre takie alternatory do 330M i 360?
Do 360 kupiłem nowe aku takie jak wyżej a przy 330M mam 2x6V 165Ah 850A.
Znalazłem jeszcze na elektrodzie cos takiego:http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1222474.html
I tam pisze że trzeba usunąć w 330M czerwony kabel idacy od regulatora do stacyjki niewiem czy to prawda czy nie.
Jeszcze czy te moje altki sa 6 czy 9 diodowe, przy okazji podaje model a124 55 (to 55 to chyba znaczy amper) ale taki jak na zdjeciu.
Pozdrawiam

Ile dałeś za jednego altka? Jak można wiedzieć :P

Edytowany przez damjan15, 02 styczeń 2011 - 11:55.


#117 Share damian00

damian00

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 25 postów

Napisany 02 styczeń 2011 - 14:23

Alternator w C-330M Za jednego chciał 50zł ale że brałem 2 to zapłaciłem 90:)
Tak koło pasowe do 360 jest nie wiele większe bo ma szerszy pasek natomiast do 330 jest węższe:)
I Mam jeszcze pytanie odnośnie diód i łożysk. Bo jeszcze nie sprawdzałem tych alternatorów bo nie mam na czym.
Wirnik się kręci w jednym jak i w drugim lecz słychać trochę łożyska i czy jest sens je wymieniać, czy jeździć aż się rozleci?
Jeśli tak to jakie tam są? I jakie diody wrazie czego, żebym kupił na zaś jeśli któraś nie bedzie przepuszczała prądu przez siebie.
Koledzy zauważyłem ze w 330M do prądnicy są 3 kable, natomiast przy 360 są 2.
Różni się to tym że ten 3(niebieski) przy 330M jest dodatkowy jako masa:)
I czy można go zamontować przy altku jako dodatkowy (masa)?
Przy 360 mam 2 wiec wszystko jasne, 1-kontrolka,2-ładowanie. 330M 1-czarny (ładowanie), 2-zielony (kontrolka), 3-niebieski (dodatkowa masa)
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
I czy przy altku należy usunąć kabel grubszy od regulatora do stacyjki? Czy będzie on potrzebny?
Już pomału PANIMAJU to wszystko:D:D:D
Dodaje następne fotki link:
http://www.fotosik.p...4491b6487d.html -altek a124-55 opis
http://www.fotosik.p...222a053203.html -altek z nowym kołem pasowym do 330M
http://www.fotosik.p...443b2fc35b.html -pradnica i kable
http://www.fotosik.p...739fc73c1d.html -aku przy 330M
http://www.fotosik.p...2884e6b9aa.html -regulator i kable
http://www.fotosik.p...6d37ea1687.html -opis kabli i regulatora, dobrze koledzy to zrobiłem???
http://www.fotosik.p...f0aa344209.html -nowe aku przy 360 ;)
POZDRAWIAM!!!

Jak jest z regulatorem to są 9-diodowe.
Koło pasowe w 330 a w 360 chyba jest szersze ale mogę się mylić.
Akumulatory 165A przy alternatorze w zupełności by wystarczyły,55a to jest 11 żarówek H3 55W.
Tą starą instalację ładowania najlepiej zdemontuj i zrób nową,to tylko 2 kable.


Kolego asharot, jak to policzyc ile wyciągne, badź też ile mi da mocy w (W) watach?
Np. te moje altki 55 amperowe???
I wogóle możesz powiedzieć jak się to liczy??
Z góry dzięki.

#118 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 02 styczeń 2011 - 14:44

Alternator w C-330M Moc trzeba podzielić przez napięcie.
Czyli żarówka 55Watt/12Volt=4,583Amper
Skoro alternator ma 55A to możesz podłączyć urządzenia do max 600Watt żeby jeszcze trochę zostało na ładowanie akumulatora.Sporo.

Edytowany przez asharot, 02 styczeń 2011 - 14:45.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#119 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 02 styczeń 2011 - 16:40

Alternator w C-330M Damian- albo nie chcesz, albo nie potrafisz zrozumieć czego chcemy Cię tu nauczyć!

Po pierwsze!

Ze starej instalacji od prądnicy używasz jedynie kabelka od kontroli ładowania!

O reszcie zapominasz. Odłączasz kable od starego regulatora i izolujesz końcówki prądowe. Interesuje cię tylko kabelek od żarówki.

Po drugie!

Wyjście prądowe alternatora łączysz przewodem o przekroju 6, lub 10 mm2 bezpośrednio z PLUSEM akumulatora. Najwygodniej przy zasilaniu rozrusznika. Alternator musi być porządnie podłączony do akumulatora! Koniec, kropka. Nie przez stacyjkę, czy regulator od prądnicy. Robisz ok 60 cm porządnego przewodu z końcówkami i zapinasz miedzy rozrusznikiem i alternatorem.

Po trzecie.

Oczywiście dodatkowy przewód masowy ma sens i jest wskazany ale tylko i wyłącznie gdy podpięty jest bezpośrednio między obudową alternatora, a klemą ujemna akumulatora.

Dobrze wykonany uchwyt alternatora będzie wystarczającym połączeniem masowym dla alternatora.




Z fotek wynika, że przewód zielony podłączasz jako wzbudzenie, resztę robisz nową! Nie wolno używać starych kabli od ładowania, sa podłączone przez stacyjkę i styki regulatora. W przypadku rozłączenia któregoś styku alternator straci obciążenie i posypie sie prostownik w nim.




Co do łożysk. jeżeli masz wątpliwości co do ich stanu- wymieniaj!

Jak się rozsypią może nie będzie co zbierać z alternatora.




Z diodami i innymi duperelami sie wstrzymaj.

Zamontuj, podłącz uruchom silnik woltomierz w łapę i mierzysz napięcia. na słupkach akku ma być 14,0- 14.4V.

Tyle jak na razie.

Pozdrawiam.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 05:33
  •  

#120 Share vcc

vcc

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bartodzieje / Zwoleń
  • Zainteresowania:Grunt to prund, a prund to elektryka......

Napisany 02 styczeń 2011 - 22:38

Alternator w C-330M A ja dodam iż mimo to jest "M" to jednak niech sprawdzi czy jest minus na masie bo już miałem jedną M po tuningu na zwykłą 30 :blink:

Co do łożysk, jak się wysypią to wirnik rwie stojan i po imprezie

Edytowany przez vcc, 02 styczeń 2011 - 22:39.

agrotysk.pl
Ryki - Słowackiego 23

============================

Zwoleń - Krakowska 7


Podobne tematy