Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator w C-330M


141 odpowiedzi na ten temat

#81 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 843 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 17 lipiec 2008 - 20:16

Alternator w C-330M cześć!

Dziś założyłem alternator od poloneza do c-330 i mam problem, bo kontrolka nie gaśnie po dodaniu gazu a jedynie lekko przygasa.
Na regulatorze pisze: RNa 12 14V
sprawdzałem napięcie w instalacji miernikiem i:

przy wyłączonym jak i włączonym kluczyku jest 12,7V
po zapaleniu silnika napięcie wzrasta stopniowo do 14V

akumulator jest nowy 90Ah /12V

co może być przyczyną nie gaśnięcia tej kontrolki?

pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 09:40
  •  

#82 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2008 - 20:30

Alternator w C-330M Opisz jesli możesz jak to podłączyłeś. Kontrolka powinna zgasnac odrazu po zapaleniu na wolnych obrotach.
A napiecie powinno od razu osiagnąć 14V.
Możliwe że masz uszkodzone diody w alternatorze. :)

#83 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3924 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 17 lipiec 2008 - 20:31

Alternator w C-330M Może diody wzbudzenia w alternatorze są niesprawne. Ale sprawdź jeszcze połączenia.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#84 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 17 lipiec 2008 - 20:31

Alternator w C-330M Masz przebitą diodę od wzbudzenia. Czy sprawdzałeś ten alternator przed zamontowaniem??

A po dłuższej pracy silnika napięcie nadal utrzymuje 14V?? Jeżeli tak to należy wykluczyć awarię regulatora.

Dobierz sie do mostka od wzbudzenia alternatora. Z powodzeniem możesz watawić tam zwykła diodę prostowniczą 1A, lub 2A wyciagniete np. ze starego radia lub telewizora.

#85 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 843 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 17 lipiec 2008 - 20:36

Alternator w C-330M Ten do ładowania to normalnie grubym przewodem do akumulatora- podpięte przy rozruszniku

a ten D+ to przez kontrolkę do ładowania i do stacyjki, jak było standardowo przy prądnicy (jutro sprawdzę go którego styku dokładnie)

a to napięcie to właściwie 14 V osiaga już przed połową obrotów silnika, tylko tak stopniowo, chyba, że to multimetr cyrowy tak "fałszuje"

napięcie nie przekracza 14V

Nie sprawdzałem przed zamontowaniem, polonez z którego to złomiarz wyciągnąć przyjechał o własnych siłach i miał nie mieć problemów z ładowaniem, ale to mogła być ściema

narazie odpiąłem alternator na wszelki wypadek, jutro po pracy się do tego zabiorę, pomierzę te diody i napiszę, co i jak i dzięki za wskazówki

mój jest identyczny jak ten z aukcji:

http://allegro.pl/it...plus_2000r.html

#86 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2008 - 21:03

Alternator w C-330M To sprawdz dokładnie. Ale opisane objawy świadczą o uszkodzonej diodzie wzbudzenia. W alternatorze są 3 małe doidy położone obok siebie, to je musisz sprawdzić. Powodzenia.

#87 Share rafff24

rafff24

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 843 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Przeciszów
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja

Napisany 18 lipiec 2008 - 16:37

Alternator w C-330M Witam

mieliście rację, bo 2 diody miały przebicie, jedna była dobra
diody na mostku (duże) są OK
wlutowałem diody z mostka prostowniczego z radia i Działa!!

Dzięki za radę, pozdrawiam

#88 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 23 lipiec 2008 - 16:00

Alternator w C-330M Załóż od poloneza.Zapłacisz ok.40 zł(tyle dałem dziś) i będzie bez problemu.Znajo,i którzy mają od polonezu jeżdża już po pare lat i śmiga.

#89 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 lipiec 2008 - 18:23

Alternator w C-330M Fajnie że podzieliłeś się z nami twoimi spostrzeżeniami. :)
Ale do kogo sie zwracałeś aby założył altek od poloneza?? :)
Bo akurat omawiany problem był związany z altkiem od poloneza. :)
Czytaj dokładnie. ;)

#90 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 23 lipiec 2008 - 19:15

Alternator w C-330M Bo mnie się pokićkało i myślałem że jest jedna strona i napisałem.Sorry.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 09:40
  •  

#91 Share banan575

banan575

    Najwyzsza Izba Kontroli

  • Members
  • PipPipPip
  • 3057 postów
  • Płeć:Kobieta
  • Lokalizacja:ze znowu? to nie Ja!

Napisany 10 październik 2008 - 09:50

Alternator w C-330M ja mam tez od poloneza i narazie nienazekam
Najwyzsza Izba Kontroli

Centralne Biuro Sledcze

#92 Share robigal

robigal

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów

Napisany 23 październik 2008 - 11:41

Alternator w C-330M Kupiłem alternator od poloneza i zakładając do C360 nie podłączyłem kabelka od ładowania. Po odpaleniu zakopciło się z alternatora.
Co mogło się spalić, czy naprawiać go czy kupić drugi?.

#93 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 23 październik 2008 - 12:07

Alternator w C-330M Mysle ze nie podlaczajac akumulatora alternator wyindukowal tak duze napiecie na wyjsciu, ze przebiciu ulegly diody w mostku prostowniczym.
Co z atym idzie zrobily zwarcie na stojanie i uzwojenie moglo sie przepalic.
Moze takze przepalilo uzwojenie na wirniku.
Musisz sprawdzis najpierw co uleglo zniszczeniu.
Jezeli zasmierdzialo izolacja to mysle ze juz nie warto go reanimowac.
Moze napisz jaki to byl typ dymu i jak to smierdzialo :o

Moze tylko regulator sie skopcil??
Ale jezeli dym z alternatora to mysle ze juz po nim ;)

#94 Share robigal

robigal

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 62 postów

Napisany 23 październik 2008 - 12:49

Alternator w C-330M Jeszcze go nie rozkręcałem, lekko się zakopciło z tyłu alternatora, tzn. od strony szczotek.
Chodził tylko chwilę, może diody się spaliły?.

#95 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 październik 2008 - 14:33

Alternator w C-330M Diody to napewno. A co więcej to sie dowiesz po rozebraniu. Wszystko zależy od wczesniejszego stanu altka jak i czasu jego pracy przy złym połaczeniu. Czym dłużej tym gorzej dla niego.

#96 Share Badi23

Badi23

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 17 sierpień 2009 - 14:25

Alternator w C-330M witam wszystkich

Zakupiłem taki alternator http://www.sklep-gre...roducts_id/8426 firmy Expom

Mam problem z podłączaniem elektryki. Mechanicznie pasował bez żadnych przeróbek.

Mam akumulator podłączony z (-) na masę i teraz sa 3 kabelki odkręcone od prądnicy i problem w tym gdzie je podpiąć

Jak sprawdzałem miernikiem to jeden z tych kabelków jest masą ale w prądnicy nie był przykręcony do obudowy.

Masa z prądnicy po wciśnięciu kluczyka pokazuje się na niej prąd .
Możecie mi pomóc bo prądnicy ładuje tylko na wysokich obrotach

#97 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 17 sierpień 2009 - 14:39

Alternator w C-330M O kablach po pradnicy zapomnij. Przyda ci sie tylko jeden ten od kontrolki ladowania. Najpewniej jest w starym regulatorze napiecia od pradnicy podpiety podwojnie w jednej koncowce kablowej. Dotykajac tym przewodem do masy, powinna zapalic si ekontrolka ladowania w desce rozdzielczej. Wykozystujesz go. (Czy w tym alternatorze nie wychodza z pod obudowy gotowe kabelki? Jeden cienki, drugi czerwony grobszy?) Podpinasz pod obwod wzbudzenia alternatora. Mase bedziesz mial z uchwytu, wyjscie alternatora laczycz tylko i wylacznie bezposrednio w plusem akumulatora. I to tyle. Odpalasz i cieszysz sie bogactwem pradu w traktorku :D .

#98 Share Badi23

Badi23

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 17 sierpień 2009 - 15:56

Alternator w C-330M Kontrolka ładowania pali się ciągle nawet wtedy gdy alternator jest odłączony

#99 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 17 sierpień 2009 - 21:09

Alternator w C-330M Pofatygowales sie chociaz i sprawdziles choc jeden schemat czy rysunek na tym forum odnosnie alternatora?
Co rozumiesz przez:

Kontrolka ładowania pali się ciągle nawet wtedy gdy alternator jest odłączony

W jaki sposob odlaczony?
1. Czy obwod kontrolki jest poprawny? Tzn +zarowka, styk wzbudzenia alternatora? Mam rozumiec ze wogole odlaczyles stary regulator napiecia od pradnicy.

Czy po podlaczeniu alternatora i rozruchu kontrolka wciaz sie swiecila? A sprobowales przegazowac? Zapewne masz zaroweczke 2W, ta potrzebuje przegazowki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 09:40
  •  

#100 Share Badi23

Badi23

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów

Napisany 18 sierpień 2009 - 17:22

Alternator w C-330M Odłączyłem zupełnie regulator napięcia

Poprowadziłem z dużej śrubki alternatora + do +
mase z alternatora do kontrolki
z małej śrubki do stacyjki

Niby ładuje bo prąd jest w instalacji 14 W ale kontrolka nie gaśnie .

Kolega mi mówił żeby z małej śrubki dać kabel do kontrolki a z kontrolki do stacyjki czy tak

Podobne tematy