Skocz do zawartości

Zdjęcie

Alternator w C-330M


141 odpowiedzi na ten temat

#61 Share Zennek007

Zennek007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 09 kwiecień 2008 - 14:54

Alternator w C-330M Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Doszedłem do takiej rzeczy że gdy połączymy "2" z "B+" to żarówka 2W świeci się nieco słabiej niż byśmy podłączyli ją w "B+" i "B-" Więc prawdopodobnie jest to kontrolka ładowania. W takim razie mam pytanie do czego pozostaje "1". Muszę coś tam podłączać, może służy do wzbódzenia??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 14:14
  •  

#62 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 09 kwiecień 2008 - 17:00

Alternator w C-330M Może sygnał do obrotomierza?

#63 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 kwiecień 2008 - 22:35

Alternator w C-330M

Doszedłem do takiej rzeczy że gdy połączymy "2" z "B+" to żarówka 2W świeci się nieco słabiej niż byśmy podłączyli ją w "B+" i "B-" Więc prawdopodobnie jest to kontrolka ładowania. W takim razie mam pytanie do czego pozostaje "1". Muszę coś tam podłączać, może służy do wzbódzenia??

Ale do czego podłączyłes tą żarówke??
Według mnie to przewód od żarówki z deski rozdzielczej podłącz właśnie pod wsówke nr 1. A miejsca 2 wcale nie musisz podpinać ze wzgledu że to nie jest instalacja z tego samochodu. a to co podepniesz wystarczy do prawidłowego działania altka. Tak jak pisał @zorzyk2 może to byc sygnał do obrotomierza.
Załóż go do ciapka, podłacz B+ do plusa przy rozruszniku, a kontrolke od ładowania pod 1 i to wszystko i ma działać.
Przy włączonej stacyjce ma sie zapalic kontrolka ładowania, a po zapaleniu silnika zgasnąć (ale to chyba wiadome) i bedzie oznaka działnia altka.
A w przyszłości żarówke 2W z kontrolki ładowania zamień na 4W.
Masz miernik??

#64 Share Zennek007

Zennek007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 10 kwiecień 2008 - 13:09

Alternator w C-330M W mim ciapku jest już wiele przeróbek np. stacyjka jest ale jest w ogóle nie używana, oryginalne kontrolki nie działają, światła mam ale powstawiane diody i przełączniki na pulpicie porobione. Kiedyś była prądnica, ale teraz się zepsóła będę próbował ją naprawić a tymczasowo chce wstawić alternator który mam.
A czy wogóle muszę podłączać tą kontrolke ładowana. Nie wystarczy tylko dać B+ na na rozrusznik. Akumulator od kiedy pamiętam jest podłączony masa na mase ciągnika.

#65 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 kwiecień 2008 - 21:00

Alternator w C-330M Po pierwsze samo podłaczenie B+ do akumulatora to zamało, trzeba jeszcze podłaczyc wzbudzenie alternatora które według mnie to jest wsówka 1. A wzbudzenie podłacza sie właśnie przez kontrolke ładowania aby informowała nas o stanie działania alternatora (czy ładuje) i (lub) działa praidłowo. Bez niej bedziesz sie tylko domyslał.
Po drugie jeśli jest to alternator 6 diodowy a nie 9 to potrzeba jest jakis wyłacznik. standardowo słuzy do tego stacyjka która po wyciagnieciu kluczyka rozłaczała wzbudzenie. Jeśli tego nie bedzie to nie działajacy alternator (czyli nie ładujacy przy zgaszonym silniku) rozładuje ci akumulatory. Możesz po prostu zastosować jakis mały włacznik tylko musisz pamietać o jesgo włączaniu i wyłączaniu, bo w przypadku stacyjki było to oczywiste dla odpalenia ciągnika.
Po trzecie nie naprawiaj tej prądnicy. Co najwyżej możesz ją odnowic i wstawic w ramki. Będziesz mógł na nia patrzeć, bo do ładowania to ona się mało co nadaje.

#66 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 14 kwiecień 2008 - 09:52

Alternator w C-330M Podzielam słowa Mtracz-a

#67 Share V12

V12

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:east wlkp
  • Zainteresowania:motocykle motoryzacja sprzęt audio

Napisany 24 kwiecień 2008 - 20:06

Alternator w C-330M co wy gadacie ja mam pradnice cały czas i juz akumulatory 5 rok i pali zawsze ładowanie wynosi ok 15V i załancza przy 900obr
warunkiem jest tylko dbanie o pradnice i regulator bo jak sa na wirniku po nadpalane zwoje to wiadomo ze nie naładuje
Motocykliści to jedna rodzina :)
Honda CBR 900RR

#68 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 25 kwiecień 2008 - 13:53

Alternator w C-330M

co wy gadacie ja mam pradnice cały czas i juz akumulatory 5 rok i pali zawsze ładowanie wynosi ok 15V i załancza przy 900obr
warunkiem jest tylko dbanie o pradnice i regulator bo jak sa na wirniku po nadpalane zwoje to wiadomo ze nie naładuje



nie tak do końca jak mówisz..zalóż więcej świateł i halogenów .... i zobaczymy jak bedzie:)

#69 Share Zennek007

Zennek007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 26 kwiecień 2008 - 11:26

Alternator w C-330M http://www.allegro.p...an_b_dobry.html

TO jest alternator z regulatorem napięcie w środku, bo w opisie facet napisał że jest to wersja z regulatorem poza alternatorem

#70 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3925 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 26 kwiecień 2008 - 18:15

Alternator w C-330M Ten alternator potrzebuje jeszcze dodatkowo regulatora napięcia.
To jest alternator z regulatorem.-ale osobiście wolę wersję z regulatorem oddzielnie bo szczotki są szersze i wolniej zużywają się pierścienie ślizgowe ( poprawił mnie kolega "mtracz" dzięki), ale z regulatorem przy alternatorze montaż ogranicza się tylko do montażu alternatora.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 14:14
  •  

#71 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 kwiecień 2008 - 22:08

Alternator w C-330M

http://www.allegro.p...an_b_dobry.html

TO jest alternator z regulatorem napięcie w środku, bo w opisie facet napisał że jest to wersja z regulatorem poza alternatorem


I miał racje bo w tym alternatorze regulator jest zewnętrzny i podłacza sie go do szczotek przewodami.


Ten alternator potrzebuje jeszcze dodatkowo regulatora napięcia.
To jest alternator z regulatorem.-ale osobiście wolę wersję z regulatorem oddzielnie bo szczotki są szersze i wolniej zużywa się komutator, ale z regulatorem przy alternatorze montaż ogranicza się tylko do montażu alternatora.

Akurat jest to taki alternator który preferujesz. Bo jest to regulator zewnetrzny przykręcany do obudowy alternatora i podłaczany przewodami do szcotek. Nie myl go z regulatorem zespolonym ze szczotkami.
A alternatory nie maja komutatora jak prądnice tylko 2 pierścienie ślizgowe, które sa od niego żywotniejsze jak i szczotki dłużej wytrzymują.


A tak wogule to mi sie wydaje że oba alternatory sa identyczne, oba do polonezów i wyprodukowane przez jedna firme Elmot. Do obu montuje sie szczotki jak i zewnętrzny regulator napięcia tylko jeden akurat jest kompletny i ma jeszcze kondensator.

#72 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3925 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 27 kwiecień 2008 - 07:35

Alternator w C-330M Co do komutatora nie byłem pewien ale zgodzę się z tobą że są to pierścienie ślizgowe, tak te alternatory są od poloneza tylko na tym pierwszym nie zamocujesz regulatora. A czy preferuję go to bym tego tak nie nazwał. moim zdaniem do ciągnika najlepszy jest alternator od poloneza bo dostępność do nich jest a łożyska z górnej półki to ok. 30 zł. z alternatorami innych marek koszt naprawy może być większy a alternator od poloneza kupisz wszędzie za ok. 30 zł. kompletny.

Każdy zamontuje taki jaki uważa, tylko spotkałem się z takim przypadkiem że znajomy miał droższe łożyska w dwukółce niż cała dwukółka, bo jak się okazało koła i piasty były od zachodniego sprzętu.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#73 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 29 kwiecień 2008 - 13:06

Alternator w C-330M niemniej kochani warto też użyć alternatora od Żuka..za parę złotych

#74 Share sebol

sebol

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:za górami za lasami

Napisany 04 maj 2008 - 09:29

Alternator w C-330M

niemniej kochani warto też użyć alternatora od Żuka..za parę złotych


Ja mam z żuka i chodzi idealnie.
www.agrofoto.pl

#75 Share Zefirek

Zefirek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 04 maj 2008 - 10:00

Alternator w C-330M Audi 80, działa i nie narzekam.

#76 Share Zennek007

Zennek007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 04 maj 2008 - 11:00

Alternator w C-330M a używa ktoś z was może prądnicy od malucha w swoim ciapku??

#77 Share elektrotech

elektrotech

    technik elektronik -informatyk

  • V.I.P.
  • rank
  • 1425 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Ursus C-325A, budowa nietypowych maszyn rolniczych

Napisany 04 maj 2008 - 11:21

Alternator w C-330M

a używa ktoś z was może prądnicy od malucha w swoim ciapku??


jesli masz ją montować to naprawde zrezygnuj wcześniej niz pomyslałes

#78 Share Zennek007

Zennek007

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 35 postów

Napisany 04 maj 2008 - 20:22

Alternator w C-330M nawet wymoontowałem już z silnika prądnice i regulator napięcia i uciąłem to ośkę na której zawiszony był wiatrak. Tylko gdy już uda mi się ją zamocować odpowiednio to czy kółko nie jest z duże czy obroty nie będą za małe?

#79 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 05 maj 2008 - 03:34

Alternator w C-330M Pewnie beda troche za male te obroty.
Dobra rada. Zapomnij o jakiej kolwiek pradnicy. Szkoda pgromu pracy i czasu przeznaczonego na jej instalacje. Naprawde ten czas przeznacz na przeszukanie zlomowisk lub aukcji internetowych. Juz za 30zl+ przesylka mozna nabyc fajny alternatorek od jakiegos zachodniaka. Mowie ci skoncza ci sie problemy z brakiem pradu!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Alternator w C-330M Dzisiaj, 14:14
  •  

#80 Share elmech

elmech

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 12 maj 2008 - 21:43

Alternator w C-330M osobiście uważam że do 330 itp. najlepiej pasuje alternator od daci ma małe wymiary i montuje się bez problemu na uchwytach prądnicy mocy ma też wystarczająco jak również pasuje koło pasowe tyle że potrzebny jest regulator zewnętrzny to może być np. od poloneza.

Podobne tematy