Skocz do zawartości

Zdjęcie

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc


9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share mundek92

mundek92

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 luty 2011 - 21:55

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Witam robie wlasnie przyczepke jednooosiowa na bazie rozrzutnika. W przyczepce bedzie kiper. mam wyspawana "konstrukcje"ktora bede podnosiol. mam zamiar kupic silownik taki: http://allegro.pl/si...1427849024.html (opisem silownika sie nie przejmujcie dzwonilem i wiem ze silownik podnosi ponad 3 tony do 4 nawet). I teraz pytanie gdzie umiejscowic silownik myslalem tak gdzies 80 cm od przedniej burty(dl. przyczepki 2,5m, szerokos 1.88m). Jak myslicie czy przy wysuwie 96 cm gruzl bedzie swobodnie zjezdzal? moim zdaniem po "wyliczeniach" kat bedzie wystarczajacy.


Dziekuje z gory i pozdrawiam. Zdjecie mojego ursusa c330m po remoncie i przyczepki dodam niebawem.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Dzisiaj, 10:20
  •  

#2 Share fezoi

fezoi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 731 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:motoryzacja ,rolnictwo,

Napisany 03 luty 2011 - 22:00

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Robiłem przyczepkę 3m i siłownik mam na środku .Jak umieścisz jak pisałeś to będziesz łopatą zwalał :( .Ten siłownik trochę "cienki",ja mam coś takiego http://allegro.pl/s1...1443645693.html .Pozdrawiam ! :)

Edytowany przez fezoi, 03 luty 2011 - 22:20.


#3 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 03 luty 2011 - 22:53

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Twój siłownik ma taką samą średnicę jak tamten, nie widzę różnicy. Z jednym się zgodzę, że za niska będzie podnosił przy tym ustawieniu (30 stopni)i trzeba umieścić go bliżej osi.

#4 Share fezoi

fezoi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 731 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:motoryzacja ,rolnictwo,

Napisany 03 luty 2011 - 23:18

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Może i racja .

Edytowany przez fezoi, 03 luty 2011 - 23:23.


#5 Share PLis87

PLis87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 139 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow.sokólski

Napisany 04 luty 2011 - 08:21

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Koniecznie chcesz nowy siłownik?Nie lepiej kupić używkę z jakiejś ciężarówki? My w przyczepach mamy od jelcza(chyba)kupione za 280zł,było trzeba wymienić uszczelniacze,ale to niewielki koszt.Jeżeli masz już zrobioną ramę to czymś ją podnieś i zobacz gzie musi być siłownik żeby kąt wynosił ok 50*.


Jaką blachę będziesz dawał na podłogę?

Edytowany przez PLis87, 04 luty 2011 - 08:24.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Dzisiaj, 10:20
  •  

#6 Share mundek92

mundek92

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 luty 2011 - 12:40

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc

Koniecznie chcesz nowy siłownik?Nie lepiej kupić używkę z jakiejś ciężarówki? My w przyczepach mamy od jelcza(chyba)kupione za 280zł,było trzeba wymienić uszczelniacze,ale to niewielki koszt.Jeżeli masz już zrobioną ramę to czymś ją podnieś i zobacz gzie musi być siłownik żeby kąt wynosił ok 50*.


Jaką blachę będziesz dawał na podłogę?

no blachę na podłogę bede dawał 3mm, siłownik ustawię tak jak mowicie ale wezme ten tanszy, bo wymiarowo jest taki sam i jest nowy. dzieki za pomoc i jezeli ktos ma jakies uwagi to chetnie wyslucham. pozdrawiam

#7 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 04 luty 2011 - 14:20

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Weź kartkę i narysuj pakę(podłogę, czyli kreskę) w jakiejś skali(np 1cm = 1 mm na kartce), zaznacz miejsce mocowania miejscem mocowania siłownikiem, cyrklem zarysuj promień maksymalnego wysuwu i odznacz taką samą odległość mocowania siłownika na tym łuku, poprowadź linię prostą. Kątomierzem zmierzysz uzyskany kąt, nie pasuje powtórzysz zmieniając opcjonalne miejsce mocowania. Łatwiej na kartce narysować kilka razy niż robić metodą prób i błędów.

#8 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3929 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 04 luty 2011 - 17:56

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Siła siłownika (podnoszenia) jest zależna od 2 czynników powierzchni tłoka, cm2 oraz ciśnienia oleju (siłownik powinien mieć podane max ciśnienie).

Tak dla przykładu powierzchnia tłoczyska * ciśnienie oleju = siła (kg)

Tłoczysko 32,15 cm2 * ciśnienie 150 bar = siła 4823 kg.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#9 Share gelo707

gelo707

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 349 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 04 luty 2011 - 21:26

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc

Dziekuje z gory i pozdrawiam. Zdjecie mojego ursusa c330m po remoncie i przyczepki dodam niebawem.

Koniecznie. Być może sam będę robił coś podobnego :lol:
c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Problem z siłownikiem, prosze o pomoc Dzisiaj, 10:20
  •  

#10 Share krzysiek5211

krzysiek5211

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów

Napisany 05 luty 2011 - 19:14

Problem z siłownikiem, prosze o pomoc ja zalecam 60 stopni, roznie jest i nie zawsze ziemniaki sie wozi, czasem trzeba wysypac stojac pod gorke np ziemie i jest bieda,co do miejsca ustawienia silownika to jak chcesz 60 stopni to musi byc tak daleko od zawiasow ile wynosi jego dlugosc, co do obliczen to jest tak jak sadek pisze ale trzeba by te obliczenia robic dla kazdej srednicy, bo mozesz miec pecha i np. pierwsza tuleja sie wysunie , druga sie wysunie, a trzecia bedzie za slaba, kat jeszcze za maly i ladunek nie spadnie. chyba ze jest duzy zapas np silownik z jakiegos jelcza, wazne jest tez do jakiego ciagnika to ma byc bo rozne jest cisnienie w ukladzie. co do podlogi to dobrze sie sprawdzaja deski pokryte cieka blacha dla poslizgu.

jesli robisz to c330m to cisnienie w ukladzie 125kg/cm8kwadrtowy ale zalecam wziasc jakis wspoczynnik bezpieczenstwa np10% i do obliczen nie przyjmuj wiecej niz 100-110 kg/cmkwadratowy, powiezchnie tloka to wyliczysz z srednicy najcienszej lulei i wtedy dopiero wiesz ile taki silownik potrafi podnies

Podobne tematy