mf690xx

MF 690-odpalanie w zimie..??

Polecane posty

mf690xx    0

Mam pytanie dlaczego mój MF 690 nie chce palić w niskie temperatury :mellow: (przy temp +5 jest dobrze a przy -5 ciężko zapala...trzeba podgrzewać miske olejową bo jest na płynie)...dodam że wymieniłem pompke paliwa i filtr paliwa...ale to nic nie dało...co może być przyczyną....?? :(

I czy była by jakaś możliwość do niego zamontować świece żarową??.. mam zaślepkę w pompie wodnej...i nie wiem do czego ona jest...czy do jakiejś grzałki.? :)

 

Albo bd przyczyna wtryskiwaczy lub pompa... :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    3

zaślepka w pompie wodnej jest pewnie od ogrzewania, drugą taką pewnie masz w termostacie

świecę ale płomieniową pewnie można zainstalować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrysek    21

też miałem problem z rozruchem w niskich temperaturach ale case 5120, nie mogłem się doczekać na grzałkę płynu chłodzącego rozwiązałem sprawę rozruchu w inny sposób pali nawet przy -25 stopniach rozrusznik 12v zamiast fabrycznych 2 aku 12v połączonych równolegle zastosowałem do rozruchu 2 aku 12v połączone szeregowo palę na 24v pali jak złoto po 3 m-c rozebrałem rozrusznik sprawdzić stan wirnika i stojana wyglądały na stan bdb bez zapachu spalenizny czy przegrzania... a więc ja osobiście polecam te rozwiązanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf690xx    0

Z tym wszystko jest dobrze...on kreci ale nie może załapać...jak jest na -

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrysek    21

odłączane na czas rozruchu

 

na 24v daje tylko z rana i jak jes -8stopni i niżej potem bezproblemu pali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf690xx    0

Próbowałem go na 24V ale to nic nie daje..musze go dłużej pokręcić żeby odpalił.. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tygrysek    21

dolewaj benzyny do ON stosunek 1/10 10 litry benzyny na 100 litry ON a masz płomieniówkę jeśli nie to zamontuj koszt ok 20-30 zł a jak masz sprawdz czy działa i czy podaje paliwo pompa do świecy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mf690xx    0

Najlepszym wyjściem chyba bd wymiana rozrusznika na szybko obrotowy(koszt około 300 zł) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan675    1635

z tego co wiem to każdy mf serii 600 ma świecę płomienną inna sprawa czy działa te po 20 zł. to zimy czasem

nie wytrzymóją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Odpisujesz sam sobie?

Wiesz że dzwoni ale do końca nie wiesz gdzie. Perkins 4 odpali w mroźne dni bez żadnych kombinacji ale jak ma 30 parę lat to różnie może być. 

 

"Posiadam 3P i MF 675 odpalanie w zimę 3p jest bez problemowe gdyz uklad wtrysku jest bezposredni w komore spalania i przy sprawnie dzialajacym aku,rozruszniku i nie zuzytym silniku co wazne dobrze zgranych rozpylaczach z pompa- zaplon pali mi od tzw pol obrotu
MF seria 5,6,3 oraz wszelkie ursusy na licecji perkinsa 4 cylindrowego niewiem jak 6 garowe, maja wstepna komore zawirowania mieszanki, zanim doleci do cylindra zimna mieszanka paliwa i nagrzeje sie podczas sprezania, kon daje bucha z komina dajac znac ze sie zalewa i nie przerobi tego."
 
Tak dla twojej świadomości to Perkins w 3P ( AD3.152 ) jak i w MF675 ( A4.236) mają taką samą budowę. Nie mają wstępnej komory, tylko otwartą w denku tłoka.
Jedną z wad wstępnej komory spalania jest utrudniony rozruch zimą:)
Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fartom    11

Hydrauliki ci nie odłącza i pewno dlatego kiepsko kręci i ciężko pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1430

Kolejny "znawca". Więc w jaki sposób rozłączasz hydraulikę w serii 600 na czas rozruchu? Chętnie się dowiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fartom    11

moim zdaniem kolega ma tarczki skończone  od womu i dlatego ciężko kręci, no ale chętnie się dowiem jakie jest twoje zdanie na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1430

Wróżysz z fusów. Kolega chyba wie najlepiej co ma. Niech porządnie sprawdzi święcę płomieniową. W sumie to również może mieć zajechaną pompę wtryskową, silnik, rozrusznik itd. Jaki związek mają zajechane tarczki wom do odpalania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly1881    0

Nie mam zamiaru nikogo w blad wprowadzac lub sie sprzeczac co jest lub nie ale niektorzy lubia sie nakrecac, opisalem jak uruchamiam 32letni silnik MF675 z plomieniowka w moim przypadku bez zadnych przerobek cala akcja trwa kilka minut i gra.
Wiec poco te docinki...
Znam kilka przypadkow gdzie silniki 4a.236 w ciagnikach nawet nowych jechaly na gwarancje gdyz w temp ujemnych slabo palily prodecent niczego nie zdiagnozowal, po analizach, rozmowach z mechanikami i urzytkownikami oraz czasu doswiadczen doszli do tego ze tak jest z nimi i trzeba dobrze grzac powietrze w kolektorze lub dodac grzalke plynu.
Temat zamykam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
heniek36    18

u mnie perkins 3p odpala przy 15 mrozu bez żadnej świecy jak paliwo nie zamarżnie a 4p to ten sam silnik tylko ma cztery cylindry i niech nie piszą bajek o jakich dziwnych komorach spalania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

No mój 675 niestety rzucił palenie na okres zimowy. Bez grzalki ani drgnie. Nie wiem czy pompka paliwowa nie zdechła, bo po naciśnięciu nie ma żadnego oporu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    701

Nie ma oporu bo utrzymuje ciśnienie. 

Pierwsze i najważniejsze pytanie: jak kręci rozrusznik? W jakim stanie akumulatory? 

Te silniki ciężko palą jak wolno kręci. 

Nie ma co brać pod uwagę fachowców jak kolega wcześniej co wstępną komorę wymyślił w 3p:) bo to że ma być sprawna świeca to normalne ale w 90% przypadków ona nie pomaga. Jak chcesz pomocy na forum odnośnie tego odpalania to będziesz musiał napisać trochę szczegółów o stanie twojej maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Luke16   
Gość Luke16

Fakt jest taki że akumulator słaby jest. Jak podjechalem Fordem Galaxy 1.9 tdi odpalił po 3ch obrotach. Aż tak w mfie jest to ważne? W renowce na max słabym akumulatorze wystarczy że obróci rozrusznik.

Edit: kupiłem wczoraj nowy akumulator. Rano dzisiaj o 6tej test - odpalił od strzała, bez podgrzewania świecy i płynu było poniżej zera.

Edytowano przez Luke16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maly1881    0

Kolego to odpal starszego diesla przy wiekszym minusie bez sprawnych swiec zarowych czy plomieniowych tyczy sie to czy ciagnikow czy tez aut...Zycze powodzenia
Chyba ze tylko wy macie super 30latki co chodza jak nowki lub nie mieliscie nawet z takimi stycznosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

    • Przez Mopsiu
      Witam. Mam mały problem a mianowicie - nie świeci mi stop. Gdzie znaleźć czujnik stopu w tej maszynie? 
      Z góry dziękuję za każdy pomocny komentarz🤗
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj