Polecane posty

dawid13584    0

Witam kolegów , nie dawno kupiłem MTZ 562 sprowadzonego ze Szwecji z turem i on ma tylko jedna wajche do zmiany biegów i pytanie moje jak to sie sprawuje , czy nie jest awaryjne i jak sie zmienia biegi szosowe na terenowe . Jak ktos moze ma takiego to niech odpisze bede wdzięczny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edpawel    0
Napisano (edytowany)

układ biegów do mtz 82 powinien być taki sam w twoim... :lol:

 

A propo jednej wajchy jest ona lepsza od tych nowszych co sa z boku bo , te boczne ponoc szybciej sie wyrabiaja iżle bieg włożyc...

 

I to terenowe a II to szosowe , masz jedna dzwignie czyli wkładasz tak jagby bieg na I a potem na jaki chcesz bieg i jak na szosowe to na II i wybierasz bieg...

 

 

Edytowano przez edpawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Zrób jakąś fotę jak Twój sprzęt wygląda :rolleyes:


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid13584    0
Napisano (edytowany)

Masz racje kolego układ biegów jest taki sam tylko na poczatku nie napisałem ze to jest jedna wajcha którą się pokręca i zmienia biegi , ja probowałem róznie juz ale nie wiem jak to przełaczyc na szosowe , a tak poza tematem biegow to nie działa mi wskaznik temp i nie wiem czy wymienic wskaznik , czy czujnik , a jaszcze kurcze nie mam krazenia płynu chłodzącego ale to chyba termostat jest przyczyna . Jak bys mogł kolego to napisz o tych biegach , ale i tak dzieki za odpowiedz :D

Edytowano przez dawid13584

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21
Napisano (edytowany)

A skąd wiesz że wskaźnik nie działa? Grzeje się? U mnie ciężko jest nagrzać silnik. MOżesz sprawdzić czy masz w ogóle termostat

Edytowano przez gelo707

c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edpawel    0
Napisano (edytowany)

Powiecmy ,że jedziesz I 5 a 9 dla ciebie jest zaszybka w danej chfili to dzwignie od zmiany biegów wkładsz na bieg II i wracasz na 5 ale to juz jest wtedy bieg 8 (8 jest wtedy troche szybszy jak 5 bo głowne przełozenie jest troche dłuzsze,,,) :lol: a propo zegara to wymien i zegar i czujnik i zobacz termostat.... :blink:

 

TERMOSTAT MTZ BELARUS JUMZ ORYGINAŁ NOWY TYP

 

CZUJNIK TEMPERATURY WODY MTZ,JUMZ

 

ZEGAR LICZNIK WSKAŹNIK TEMPERATURY WODY MTZ

 

czesci do belarusa niesa takie drogie... :P

 

 

Edytowano przez edpawel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid13584    0

Próbowałem tak robic bo mam stargo mtz z mała kabina i biegi sa miedzy nogami i tam jak przesune dzwignie np do siebie to mam terenowe , a biegi wkładam tak samo , a jak przesune do przodu to sa szosowe. Ten układ co mi przesłałes to sie zgadza. Tylko w tym co teraz kupiłem to biegi wkładam normalnie ale jak przekrece dzwignia max w prawo i idze ona tak luzno w strone kierowcy a w druga nie chce , kurcze to jest ciezko tak wytłumaczyc piszac. Musze sie jeszcze nim pobawic bo mam go dopiero kilka dni , a termostat to jest z boku od strony pompy paliwowej czy u góry co idze do chłodnicy bo w moim starym to nie wiem nigdy nie rozbierałem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edpawel    0

HHHmmm , ja józ z pare lat niemam mtz to w od podstawówki go mialem i niepamietam jak to bylo z tym termostatem, ale biegów sie niezapomina nawet jakbys mnie zbudził w nocy to bym pamietał heh :lol: (6 lat unas był) a potem kupilsimy ztora 12145

 

Ps jakies powazne naprawy przeprowadzal brat starszy bo ja za mlody bylem do tego wtedy a ja to takie tam sprawdzanie oleju i płynów i jazda... :P

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj