maks

NH TM 120 - podnośnik i 'szemrzenie' w okolicach skrzyni

Polecane posty

maks    84

Siema,

kilka spraw mnie trapi w moim nh tm 120, a mianowicie

 

-nie działają przyciski na zewnątrz od podnośnika, ich nieciśniecie powoduje zapalenie się lampki błędu (z boku koło pokręteł) oraz na desce pod kierownicą. Przestaje wtedy reagować na suwak, ale po naciśnięciu przycisku szybkiego podniesienia/opuszczenia błędy gasną i podnośnik działa poprawnie. Jak sprawdzić błąd ehru, a może ktoś się z tym już zetknął?

 

-po zapaleniu zimnego ciągnika (pali na dotyk, także bez świecy, ostatnie temperatury to tak od -5 do +2) słychać szemrzenie z prawej strony w okolicy elektrozaworów-koła. Głośne na zewnątrz, wyraźnie słyszalne w zamkniętej kabinie. Zdecydowanie nasila sie przy dodawaniu gazu. Dodatkowo żarzy się czerwona kontrolka w dolnym rzędzie po prawej stronie na desce (nie świeci w pełni, żarzy się tak jak kontrolka ładowania np. w ursusie przy kiepskim ładowaniu). Domyślam się, że wiąże się to z zimnym olejem, ale czy normalne jest, że to bardzo mocno słychać? Ustaje jak ciągnik pochodzi kilkanaście minut do poł godziny. Oczywiście od razu po zapaleniu nie rusza, trzeba chwile poczekać. Ponadto na zimnym, jak już ruszy ma niekiedy problemy z przerzucaniem biegow (skrzynia range command), np. przy zmianie z B6 na C1 jest taka chwila koło sekundy że 'nie ciągnie'. Czy to normalne na zimnym?

 

-jest też błąd P32 przy zapaleniu (gaśnie po chwili) i przy próbie włączenia autoblokady i autonapędu (pojawia się też na chwilę), ale to już wiem, że jest związane z czujką skrętu przy prawym kole.

Da się ją jakoś sprawdzić, czy jest sprawna?

 

Pozdrawiam :)


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84
Napisano (edytowany)

Filtry sa ok, a poziom oleju odpowiedni.

 

/.

Edytowano przez maks

Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    3

To szemranie to raczej nic niepokojącego w moim NH było tak od nowości po prostu gdy olej jest zimny gęsty to pewnie dźwięk zaworu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maks    84

Tak dla jasnosci:

-przyciski dzialaja, jednakze ich reakcja jest bardzo powolna (taka ich natura). To ze po ich uzyciu zapala sie lampka to nie blad, tylko tak ma byc, bo nie zgadza sie polozenie ramion z pozycja suwaka EHR (opisane w instrukcji)

-kontrolka byla od poziomu plynu hamulcowego

-a szemrzenie to slychac olej, jak sie ugrzeje to przestaje - tez normalne.

 

To by bylo na tyle w tym temacie :)


Zapraszam również do odwiedzenia mojego profilu: www.youtube.com/user/maksikk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemekk22
      Witam mam problem z TM165 mianowicie chodzi o to że po rozgrzaniu podczas zmiany kierunku jazdy zapala się i gaśnie kontrolka ciśnienia skrzyni ,szarpie przy zmianie na 13 bieg.  Również zapala się przy zmianach biegu, na zimnym wszystko dobrze nie szarpnie na 13 i nie zapala się kontrolka. Co to może być?.
    • Przez adam1968z
      Witam wszystkich, Mam pytanie czy w nch pompka zasilająca powinna pracować po przękręceniu kluczyka w stacyjce cały czas czy tylko dopompowywać ciśnienie i się wyłaczać. Proszę o podpowiedzi jeżeli ktoś coś wie.
    • Przez Ziomek111222
      Cześć !
      Chciałbym zapytać o wskazania temperatury w New Holland TM 120. W moim ciągniku wykres jest elektroniczny, a skala jest kreseczkach. Chciałbym zapytać jak to odczytać? 

    • Przez Marcin821010
      Witam, proszę o pomoc w moim TM zapalił się taki błąd  i nie wiem od czego jest, ciągnik jeździ normalnie nic się nie dzieje ale po odpaleniu za jakiś czas się zaświeca.

    • Przez Młody56
      Witam. Mam problem z moim ciagnikiem. Wyglada to tak, że po zakonczonej pracy został zgaszony(nic podczas pracy się nie działo) i gdy poszedłem 8 godzin pozniej go odpalić to nie mogę tego zrobić. Po przekreceniu kluczyka na zapłon kontrolki się zaświecają lecz gdy chce odpalić nawet rozrusznik nie przekręci (akumulator jest nowy) Objawy wyglądają tak jakby rewers był ustawiony na jazde w przód albo w tył ale rewers jest w pozycji neutralnej. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj