Zaloguj się, aby obserwować  
rocknrollnik

belarus 952

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rocknrollnik    35

witam.mam belarusa 952 z 2008 roku.kłopot w tym że rozrusznik kręci za każdym razem ale nie łapie wieńca na kole zamachowym.muszę czasem po 30-40 razy przekrecać kluczykiem aż w końcu się zlituje i zapali.zauważyłem że jak już się rozgrzeje to szybciej pali.ale jak jest -10 i więcej to nawet jak już załapie to za chwilę rozłacza pomimo tego że trzymam go dalej w pozycji odpalania.podejrzewam że to wina przekażnika ,zwłaszcza zimą trzeba przeciez chwilę dłużej go przytrzymać na rozruchu, a on jak tylko załapie jeden obrót to jakby rozłączał elektromagnes.jak biorę go na krótko to jest tak samo.akumulatory są w bardzo dobrym stanie a rozrusznik wstawiłem od drugiego MTZta który zawsze dobrze palił i efekt jesz taki sam,więc jestem pewien że to nie wina rozrusznika,elektromagnes też już wymieniłem i wychodzi na to ,że niepotrzebnie.najchętniej to bym wywalił ten przekażnik tylko nie wiem jak te kable połączyć żeby czegoś nie spalic.prosze o pomoc kogoś kto przerabiał to u siebie.po prostu szkoda mi tych rozruszników bo się niepotrzebnie niszczą i czasu,bo często muszę siedzieć w ciągniku 20-25 min zanim odpali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik    35

właśnie elektromagnes wstawiłem nowy i jest to samo.to przecież niemożliwe żeby na raz trzy się spieprzyły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Belarus1    0

Witaj również mam problemy z zapalaniem belarusa 952.2 ale to nie jest moim największym problemem. Mój ciągnik zapowietrza się nie wiadomo z jakich przyczyn, gdy go odpowietrze to zapala bez problemu i pochodzi z 10-15 minut i gaśnie. Okazało się ze zapowietrza się i trzeba go w koło odpowietrzać. i tak jak wcześniej napisałem gaśnie po 15 minutach,ale to co mnie ździwiło to to, że wysysa paliwo z filtra i za każdym razem trzeba go zalewać od nowa lub pompować ręczna pompka paliwową i odpowietrzać co zajmuje bardzo dużo czasu a ciągnik i tak nie jest gotów do pracy. Prośił bym również o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

co do głównego wątka. Na skrzyni masz blokadę aby uruchamiać silnik z położeniem lewarka skrzyni biegów pozycji LUZ. Odepnij kabel i zewrzyj spinaczem kabelki i zobacz co to da. U mnie wymienili rozrusznik, po 200 godzinach znowu problemy z paleniem, zwarłem przewody i palił ekstra ale resztę już robił serwis bo musiałem do roboty jechać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28

odnośnie rozrusznika to masz 3 możliwości elektromagnes, wieniec na kole zamachowym jest uszkodzony lub coś z bendiksem jest coś nie tak, weź wykręć rozrusznik i sprubój na krótko powinien wyskoczyć bendiks za każdym razem itp, i sprawdź stan zębów na wieńcu. Odnośnie drugiego pytanie o zapowietrzaniu to jak dla mnie to masz przewody zapchane, odkręć przewody od pompy idące do baku i je kompresorem powinno na trochę pomóc, u mnie (kupuje ON na orleni) ciągle zatyka odstojnik i przewody jakimś "glutami" to chyba parafina z ON się wybija i tak zatyka wszystko. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

witam. mam problem z 952,2 a mianowicie ciągnik zapowietrza się tak samo jak koledze Belarus1, myślałem że to wina syfu w zbiorniku paliwa więc wylałem stare paliwo wyczyściłem zbiornik, ostojnik i wszystkie przewody paliwowe, wymieniłem również filtr paliwa zalałem nowy ON odpowietrzyłem zapaliłem ale ciągnik znowu zapowietrzał się po 10 minutach. Założyłem nowe pompkę do paliwa i nowe przewody paliwowe, podkładki miedziane również nowe ale to nic nie dało ciągnik gaśnie po 10 min jazdy. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co może mu dolegać to proszę o pomoc bo nie mam już cierpliwości do tego ciągnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

@aro321 też mi się mtz zapowietrzał i pomogła wymniana uszczeliki na odstojniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

odstojnik nie ma nic do tego bo próbowałem podłączyć go na krótko (ominełem ostojnik, filtr i podłączyłem paliwo z bańki bezpośrednio do pompy) ale to nic nie pomogło. Już sam nie wiem co robić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2

Rocknrollnik to jest wina bendixa że ci nie odpala silnik,przerabiałem to wymiana bendixa pomaga ale szybko znowu wysiada,teraz wstawiłem nowy rozrusznik ISKRA powinien chodzić dłużej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj