Polecane posty

Adasko    0

Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś cudowny sposób żeby żarówki świeciły jednakowo lub z małą różnicą przy podczepieniu ciężarówki i ciągnika (12 voltowe wybuchają przy ciężarówce a 24 voltowe "jażą" się przy ciągniku)? Czy rozwiązaniem mogą być żarówki led? Z góry dzięki za odpowiedzi.


Na zdjęciach nasze gospodarstwo i nie tylko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus3PGT    3

Nie jestem specjalista ale myślę że można by na wyjściu świateł z ciężarówki wstawić rezystor (opornik) który zmniejszył by napiecie z 24V na 12V, i wtedy w przyczepie zamontować żarówki 12V musisz tylko dobrać odpowiedni opornik ale to myśle że w sklepie elektrycznym lub jakis elektryk dobierze.

 

 

Przy zastosowaniu rezystorów traci się w nich w postaci ciepła tyle mocy ile wynosi moc podłączonych żarówek. Ponadto na każdy z obwodów musi być zastosowany osobny rezystor. Koszt takiego rezystora (np. dla świateł STOP o mocy 42W) jest znaczny.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Co do przeróbki to bez kombinacji się nie obejdzie, albo zmieniać żarówki albo w ciężarówce dorobić 2 gniazdo i sterowanie światłami zrobić na przekaźnikach a na styki robocze przekaźników dać 12V z jednego aku ;) dłubania trochę jest ale się da - testowane :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Żarówki do kierunkowskazów muszą mieć odpowiednią oporność aby kontrolka odpowiednio wskazywała.

Wątpie aby po zastosowaniu rezystorów czy przekaźników nie było problemu z jej prawidłowym działaniem.

Chyba najlepszym wyjściem będzie zastowanie uniwersalnych zaspolonych lamp LED.

Takich: http://archi.inosak.org/imgdb/item1395151298_1.html

albo takich: http://archi.inosak.org/db/item1431797536_1.html


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Fabryczne wózki Dolly mają zwykle przetwornicę napięcia 12/24V na wyposażeniu. I to jest zdaje sie najlepsze rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie. Najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie przetwornicy napięcia. NIe ma wtedy strat mocy i co najważniejsze nie obciąża się nadmiernie jednego akumulatora, nie skracając w ten sposób jego żywotności. Dzięki zastosowaniu przetwornicy będzie można podłączyć każdą przyczepę bez konieczności wymiany lamp czy żarówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Elekrotechnik jak według ciebie miało by wyglądać podłączenie takiej przetwornicy.

Na każdy obwód oddzielna przetwornica,czy jedna na całą instalacje?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Tylko gdzie wpiąć(podłączyć)taką przetwornicę aby to zadziałało?mam pewne wątpliwości.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    12

Jeżeli już to przetwornica do zasilania przekaźników :D bo do każdego obwodu świateł nie ma sensu kupować przetwornicy to raz a po 2 to zależy czym częściej jeździ z przyczepą, ciągnikiem czy ciężarówką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Chyba lepszym rozwiązaniem będzie taka lampa zespolona.

 

 

 

Link jest rzeczywiście do przetwornicy 12-24/230V, dlatego go usunąłem.

No tak , pośpiech i gapiostwo się kłania w moją stronę :)

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Elekrotechnik jak według ciebie miało by wyglądać podłączenie takiej przetwornicy.

Na każdy obwód oddzielna przetwornica,czy jedna na całą instalacje?

 

 

Jedna przetwornica i sterowanie każdego obwodu za pomocą przekaźników lub bardziej finezyjnie za pomocą tranzystorów MOS. Np. taka. Cena przystępna, moc odpowiednia. Do tego 4 przekaźniki, trochę przewodów i za 150 zł mamy gotowe urzadzenie. Tutaj mamy opcję działającą w drugą stronę, czyli 12V/24V. Jak widać nie ma rzeczy niemożliwych, kwestią jest tylko cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

12V/24V za 200 zł?? A jakieś tańsze rozwiazanie?? Jest mi coś takiego potrzebne ale nie za taką cenę...


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zależy jakiej mocy przetwornicę potrzebujesz. Tą podałem jako przykład. Jednak niestety ceny tych urządzeń są wysokie ze względu na skomplikowaną budowę i wysoką sprawność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Ja nie do przyczepy :P Potrzebuje do napędu siłownika do obrotu rury w sieczkarni. Na 12V trochę za wolno działa ;/ Czyli jest mi to potrzebne na kilka dni w roku na jednym obwodzie. 200 zł to stanowcza za dużo. Taniej dostane stary akumulator od malucha i podepnę szeregowo na jeden obwód.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napisz jaką moc ma ten silnik, lub zmierz jaki prąd pobiera, a na pewno da się coś dobrać.

 

 

PS.

Zbędne posty usunąłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

Niestety nie pisze tam jakiej jest mocy ale raczej nie za dużej. On może pracować na max 36V (zalecany przedział to 24-36V). Silnik pracuje z przerwami. Tylko gdy trzeba przestawić wylot w prawo lub lewo stronę.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Myślę, że silnik nie pobiera większego prądu niż 5A, więc koszt takiej przetwornicy zamknąłby się w 100 PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    535

A jest jakaś możliwość jeszcze taniej??


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jest. Można samemu zrobić sobie taką przetwornicę i wykorzystać część elementów z odzysku. Wtedy koszt nie powinien przekroczyć 50 PLN.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

A może założyć drugie lampy 1- 12V ; 2- 24V + przełącznik ale tanio to też nie będzie.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie może założyć drugich, bo będą świecić tylko jedne z nich, a to skończy się konfiskatą dowodu rejestracyjnego. Nie zagłębiając się w szczegóły przepisów, istnieje ogólna zasada, że jeżeli coś jest zamontowane w pojeździe to ma działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

W ciężarówce zbuduj układ na przekaźnikach (nawet bez przetwornicy 24V/12V, a ciągnąc dodatkowy kabel 12V z mostka między akumulatorami), zamontuj drugie gniazdo świateł na 12V, a w przyczepie założyć żarówki 12V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

O Boże ale kombinacje proponujecie.

W razie awarii instalacji to chyba tylko ten ją naprawi co będzie montował te przekaźniki ,mostki czy co tam jeszcze proponujecie jak by nie można było lamp uniwersalnych zamontować.

 

Co do instalacji w ciężarówce to każda porządna ciężarówka ma fabrycznie zamontowaną przetwornice.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez tomek10734
      Wyskakuje błąd 5034 traktor steyr i przekaźnik (won) się wyłącza . Po odpaleniu traktora przekaźnik chodzi 5 sekund a za chwile wyskakuje błąd i się wyłącza . Z błotników tez nie działa 
    • Przez
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez edek37
      Witam szanowne grono mam problem w moim df 5110G, a mianowicie wariuje licznik tzn. raz działa raz nie(kostki do licznika sprawdzone) czasem przerywa jakby coś nie łączyło lub mrygają kontrolki awaryjek pomimo braku uruchomienia ich. Dodatkowo gdy dzieje sie to co pisałem wyżej ciągnik odcina zapłon i przerywa raz gaśnie raz chodzi. Jakby coś odcinało prąd. A czasem działa jak powinien. Bezpieczniki sprawdzone. Może ktoś z was miał taki przypadek lub wie do czego zajrzeć?
    • Przez Matusp85
      Witam wszystkich. Jestem świeżym właścicielem Case IH CX80. Potrzebuje paru wskazówek mianowicie bolączka przewody półbiegów. W gałce jest zastosowany zwykły przełącznik i gdzieś pewnie przewody niestykają. Jak rozebrać tą obudowę. I drugi temat wentylator nawiewu działa tylko na 3 biegu. Help
    • Przez Krawi
      Orientuje się ktoś co to za rodzaj złączki?
      4 otwory, używane 2 piny ale w ciągniku występują takie same z wszystkimi pinami.
      Ciągnik Same Explorer3 90.
      Chcę do niego założyć dodatkowe lampy robocze do których muszę dorobić takie wtyczki, bo wolałbym nie przerabiać oryginalnych gniazd .


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj