Skocz do zawartości

Zdjęcie

claas mercator problem z jazdą


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share 86tomek

86tomek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 26 styczeń 2011 - 16:29

claas mercator problem z jazdą Witam posiadam claasa mercator i mam problem z jazdą po drodze poruszam się z prędkością 15km może więcej a na polu jak go zwolnię to staje w miejscu . Czy wina leży po stronie pasa jezdnego? Pas ma szerokość w klinie i u góry taką samą jak nowy bo zmierzyłem suwmiarką. Czy może być taki pas rozciągnięty co prawda ma dość mocny obwis jak jest zluzowany . Proszę o podpowiedzi

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
claas mercator problem z jazdą Dzisiaj, 23:26
  •  

#2 Share marcinnowicki87

marcinnowicki87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2011 - 17:05

claas mercator problem z jazdą A jak go całkowicie przyspieszysz to czy tarcze przy skrzyni masz całkowicie rozszerzone tak że pas jest na samym dole koła?

#3 Share bogys

bogys

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat makowski

Napisany 26 styczeń 2011 - 17:15

claas mercator problem z jazdą zobacz w jakim stanie znajduje się pas po drugiej stronie, ten co przenosi napęd od silnika na to duże koło

Edytowany przez bogys, 26 styczeń 2011 - 17:16.


#4 Share Guardian1986

Guardian1986

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 26 styczeń 2011 - 17:20

claas mercator problem z jazdą Tam żadnego obwisu nie powinno być, bo wtedy pas będzie się ślizgał
a może pas jest nie oryginalny i jest trochę za długi?

#5 Share marcinnowicki87

marcinnowicki87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 170 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 styczeń 2011 - 17:27

claas mercator problem z jazdą Obwis przy całkowitym zwolnieniu powinien być ale niewielki taki żeby tylko pas móc wymienić.

#6 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 26 styczeń 2011 - 17:35

claas mercator problem z jazdą Przy wymianie pasa to najlepiej najpierw założyć na wariator a później to koło(przy skrzyni, kole jezdnym) odkręcić(składa się z dwóch części, 1śrubka i się spokojnie zakłada :o Mam doświadczenie, w tamtym roku może 20razy wariator zdejmowałem :P I w tym też, pewnie :blink:
@bogys, tamten pas da się też napiąć.
A może to nie wina pasa, a już dobrze zjechanych siajb?

#7 Share bogys

bogys

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 164 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat makowski

Napisany 26 styczeń 2011 - 17:45

claas mercator problem z jazdą @rafalkom555 tak można go napiąć ale jeżeli będzie nadpalony to wtedy będzie się ślizgał

#8 Share 86tomek

86tomek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 26 styczeń 2011 - 20:43

claas mercator problem z jazdą Pas z drugiej strony co przenosi napęd z silnika jest ok bo w tamtym roku wymieniłem . z tarczami też jest oki bo jak go całkowicie przyspieszysz to tarcze przy skrzyni mam całkowicie rozszerzone tak że pas jest na samym dole koła. Ale jak go zwolnię to strasznie wisi ma obwis z 30 cm więc to pewnie wina pasa może nawet tak byc ze nie jest oryginalny bo jak go kupiłem to już tak wolno jeździł.a co roku wymieniam jakiś pas na nowy bo tamte są już stare i własnie przyszedł czas na jezdny i na 2 od młocarni dzięki za podpowiedzi.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
claas mercator problem z jazdą Dzisiaj, 23:26
  •  

#9 Share zenas

zenas

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 387 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska..czyli Polska
  • Zainteresowania:Moje zdanie to "DOGMAT" nie dyskutuje!

Napisany 26 styczeń 2011 - 22:24

claas mercator problem z jazdą :blink: musisz kolego zwrócic uwagę przy kupnie pasów, aby były takie same nr. jak w katalogu i jeżeli nie orginalny to jakiś zamiennik z dobrej firmy, zapewniam cię opłaci się. Przypadek który opisałeś ewidentnie świadczy o tym, że tanie paski wyciągają się jak guma od majtek. Orginalny pas albo pęknie albo skruszeje ze starości. Wiem co pisze bo mam już Claas-a parę lat a może i dłużej :D
Ciągnik powinien być jak koń-prosty w budowie i nie zawodny w pracy.
www.youtube.com/watch?v=N--TWYKpbYM

#10 Share rafalkom555

rafalkom555

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1483 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie Godziszów
  • Zainteresowania:Rolnictwo, motoryzacja itp.

Napisany 27 styczeń 2011 - 10:21

claas mercator problem z jazdą Ja miałem przez jakieś 5lat Polski pas od bizona, oryginał niemiecki urwał się jak koszone było kawałek bo już zboża na osypkę nie było B) W tym roku jak mieliśmy problemy z łożyskiem na wale postanowiliśmy wymienić na nowy(oryginał niemiecki, znajomy z niemiec przywiózł) ten Polski by jeszcze chodził ale troszkę popękany był ;)

#11 Share Guardian1986

Guardian1986

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kujawy

Napisany 27 styczeń 2011 - 18:33

claas mercator problem z jazdą Czyli że trafiłem? Ja jak kupiłem swojego 96 nie zwróciłem uwagi na ten pas. Okazało się, że jest nie oryginalny i 2 cm za długi.Teraz jak zwalniam wariator do końca, to na szybkim biegu i jak ma ciężko, się ślizga ;[
idzie chol... dostać

#12 Share wojtoon

wojtoon

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 115 postów

Napisany 07 lipiec 2011 - 17:27

claas mercator problem z jazdą Zabijcie. Wiem że późno, ale lepiej późno niż wcale.
d*pa prawda że pas. Na kole z prawej strony nie ma praktycznie żadnej mocy (i pas który ma 5 cm się nie uciągnie) - zrzuć pas, wrzuć dwójkę i pokręć kołem to się przejedziesz. Wina jest gdzie indziej. Nie trzyma ci przyspieszacz. Chodzi o taką małą uszczelkę (wielkość ok. 1 cm), przeważnie biała, pod wężem od przyspieszacza. Znak szczególny to rowek z jednej strony. Z dostaniem oryginału nie powinieneś mieć problemów, ale możesz też podłożyć coś pod nią i też pojedziesz. Rozbieranie - trzy śruby na trójkącie - uszczelka jest pod nim.

PS. Pasy tylko i wyłącznie oryginały. Przykład. Pas jezdny "made in poland" wytrzymał niecałe dwa hektary, założony stary oryginał (który ma wycięty 10cm kawałek płótna z wierzchu) który wydawał się słaby; w tym roku będzie 6 sezon
Przykład 2. Trójpas. Oryginalny się rozwarstwił (wszystkie trzy paski były oddzielnie). Założony "nowy" i nie wytrzymał jednego uruchomienia młocarni. Założony rozwarstwiony i dojeżdżone żniwa. Nowy w tamtych czasach kosztował 900 zł (dziś 1.5k), ale to już będzie 9 sezon.
Oszczędzisz i kupisz za 300zł, a potem i tak kupisz oryginał bo nie zjedziesz z pola i oszczędności możesz sobie wsadzić

#13 Share leszczak23

leszczak23

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 lipiec 2013 - 09:15

claas mercator problem z jazdą Czy wie ktos , jak sie reguluje naciąg trójpasa ?
Zdarzenie:Przy uruchamianiu napędu pas przesunał mi się o jeden rowek na kole pasowym dolnym , tak że ciągnął na dwóch rowkach.Przy tym tarł i rozgrzewał tasmę opasająca koło pasowe dolne.
Jak zbadać czy pas jest naciagniety ?
Podczas pracy na wolnych obrotach lekko uderza w korytko trzymajace pas co powoduje hałas.
Natomiast zwolnione z naciagu zdaje sie ze trójpas jest zbyt obwisły tzn lezy na taśmie.
Tasma okalajaca koło pasowe dolne widac tez ma regulację . Tąsme trzyma na dole srubka M8 na otworze fasolkowym oraz na górze obrotowo do ośki (ok 20mm) prZykrecona do tulejki którą ściska śruba M8 na klucz 14.
Taśma na całym obwodzie ma nierórówny odstęp od koła.
Nie wiem ile ten odstęp jest w waszych kombajnach,
tak żeby pas nie mógł przeskoczyć ale też nie obcierał sie o wirujace kolo podczas trybu wyłączony . Ośka dolnego koła ma niewielkie bicie co tez utrudnia regulacje . ..

#14 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 30 lipiec 2013 - 10:04

claas mercator problem z jazdą Ten potrójny pas w stanie spoczynku ma się opierać o te metalowe taśmy, po to by nie opierał się o koło pasowe napędzające (na silniku). to chroni go przed zużyciem czy też miejscowym zdarciem.Jak pas przesunął Ci się to należy te metalowe taśmy przysunąć bliżej koła pasowego - dolnego.
Co do regulacji naciągu to robisz to dźwignią załączania napędu młocarni, a jak ma luz to zmieniasz naciąg śruba regulacyjną w układzie dźwigniowym.
Ruch jałowy dźwigni załączającej napęd powinien wynosić około połowy ruchu dźwignią na pomoście

#15 Share leszczak23

leszczak23

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 30 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 30 lipiec 2013 - 10:44

claas mercator problem z jazdą Dziekuję za szybką odpowiedź :) . Rozumiem że regulujemy za pomocą układu dzwigien
Na pierwszy rzut oka regulacja jest przy amortyzatorze -(pionowa lufa ) . Czy amortyzator i jego regulacja w dolnej części -tj gwint M10 i nakrętka -czy tym reguluje naciąg czy też w inny sposób ?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
claas mercator problem z jazdą Dzisiaj, 23:26
  •  

#16 Share stan1122

stan1122

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Maków Mazowiecki

Napisany 30 lipiec 2013 - 16:34

claas mercator problem z jazdą co do tego potrójnego pasa - kupiłem claasa senatora i na dzień dobry zżarł mi ten pas , zmieniłem i też zżarło . Okazało się że nie było jakiegoś ogranicznika u góry i wchodził za daleko na koło silnika .


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy