aksell

Czy ciągniki sprowadzone faktycznie mają takie przebiegi?

Polecane posty

pasiu66    18

Jakby tak każdy myślał to w Polsce by nie było używanych ciągników tylko same nowe a nie wydaje mi się żeby tak było :D Dbanie dużo daje w każdym przypadku czy to samochód czy ciągnik czy inna maszyna i nie mów mi że nie! Wystarczy że będzie zmieniał olej według instrukcji to już pół sukcesu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzikus    0

Jak kupowałem swojego fendta bezosrednio od angielskiego farmera to przynajmniej miałem pewnosć co do przebiegu.

Ciagnik praktycznie kupiłem z pola- ta sama historia z posrednikami angielskimi już nie przejdzie tak łatwo.

 

Jeżeli mam coś komuś doradzić to omijać z daleka angielskich pośredników z polskim pracownikiem- najgorszę są "polaczki", którzy majaza zadanie wzbudzic tylko zaufanie ze niby tanio i pewnie a tak naprawdę sam dostaje kasę od angola za kazdą wypchnięta sztukę a głupsi z polski jeszcze daja mu do keiszeni za "załątwieni" ;)


C-330,C-360 3P,JCB 530/70 Super Agri, DF Agrotron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    512

dbanie pomaga to jest fakt bo jak ktoś nie zmienia olejów regularnie to szybciej silnik padnie ale jak ma 15000 MTH to już nie jest w pełni sprawny

a tak swoją drogą jak ktoś nie dba to i tak tą "zaoszczędzoną kase" wsadzi w naprawy ale dużo też zależy od kierowcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Moim zdaniem przy zakupie używanej maszyny trzeba ze sobą wziąść fachowca który się zna na sprzęcie i umie ocenić stan maszyny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Ale jak można nie poznać że tabliczka jest nowa w starym sprzęcie, chyba że da się tą tabliczkę jakoś "postarzeć"?? :lol:

 

Tabliczka po roku użytkowania jest już jak stara, nie kombinują tylko pośrednicy również sprzedający (rolnicy).

 

Wiadomo nie odmłodzimy maszyny o 10 lat, ale 2/3 lata jest to osiągalne (bo więcej to wiadomo zmiany konstrukcyjne).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

Dla każdego handlarza nie jest problemem cofnięcie licznika tylko też stan maszyny musi choć trochę odpowiadać cofniętemu licznikowi. Jestem teraz na etapie szukania dla siebie ciągnika i niby patrzy się na ten stan licznika, ale nie bierze tak się tego do siebie, bo można łatwo się oszukać. Dlatego wcale się z tym nie spieszę, a nóż widelec znajdzie się na miejscu odpowiedni sprzęt.


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darkos795    4

Kupując jakiś sprzęt trzeba wiedzieć w jakich latach dany model był produkowany,to w jakiś sposób uchroni nas

przed nieuczciwym handlarzem.Co do przebiegów to czasem przeglądam zachodnie strony z ogłoszeniami,i tam w

traktorach czasem można spotkać przebiegi po 8000 czy 10000 mth,a w kombajnach zbożowych po 5000 czy 7000mth.

Dlatego śmiem twierdzić,że oni rzadziej parają się cofaniem liczników,bo nie wierze,że żaden cwaniaczek tam

się nie trafi.Za to już w Polsce żaden kombajn nie ma więcej niż 4000,lub ciągnik 6000mth.Może żaden to przesada

ale znaczna część.Następna sprawa to ceny,zadbany ciągnik na zachodzie kosztuje tyle samo co w Polsce,albo więcej.

A gdzie transport i zarobek? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

Zgadzam się w pełni z kolegą Darko795 handlarze muszą jakoś zarobić a nikt w naszym czy innym kraju nie odda sprawnej i niewyeksploatowanej maszyny za grosze.

W gruncie rzeczy płacimy handlarzom za marzenia o niezłej maszynie która na pierwszych parę rzutów oka wydaje się w niezłej kondycji.

To co sprowadzają w znacznej ilości czasy świetności ma już dawno za sobą niestety :unsure:

 

A propo tabliczek w części forum o kombajnach ktoś pisał że ma do kupienia Dominatora 56 z 1993r a przecież skończyli ich produkować w 1982r :)

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/25570-dominator-56/page__fromsearch__1

Takie sprawy najlepiej sprawdzać na felgach.

W innych maszynach na plastykach są wybijane takie okrągłe znaki z datą produkcji.

Czasem handlarze chwalą się oryginalnymi oponami można na nich także datę sprawdzić.

 

Można sprawdzać zużycie siedzeń, wytarcie pedałów i drążków.

Stan śrub Głównych na silniku i skrzyni czy nie noszą śladów odkręcania.

Ślady polerowania lakieru czy napraw blacharskich.

No i oczywiście charakterystycznych dla każdej maszyny innych punktów szybko zurzywających się ale to już wiedzą tylko użytkownicy :

Jak maszyna pracuje - odgłosy silnika, szum skrzyni, wszelakie charakterystyczne dźwięki każdy swojego pupila przecież zna na wylot :D

Edytowano przez Szczur

Landini 6880, Zetor 5245, Mf 255, Claas Dominator 56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

co wy z tym cofaniem liczników jak ciągnik może mieć na liczniku 10000 mth jak liczniki są do 9999 :blink: ,podobnie w samochodach do 99 999 km

 

Na co patrzeć na właściciela jak wszystko prawie sprawne tzn że dbał na belki czy nie wyświechtane.

Ile taki zachodni ciągnik może wytrzymać 20000 tyś przy dobrym traktowaniu ;) tzn Weźmy 360 u jednego po 4 000 do remontu a drugi najeździ i z 9 000 tylko pierwszy olej czasem wymienił i gaz do końca a drugi oleje na czas, jeździł na 1800-2000 obr silnika ;)

 

przyznacie mi racje jeszcze do jednego ile tak naprawdę mają ursusy w PL porobione nie wiadomo bo w mało którym liczniki chodzą tagże przebieg na zachodzie nie sa az tak duże tam po prostu liczniki działają cały czas :P

Edytowano przez sebe1033

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aksell    1

Czyli wynika z tego co piszecie, że w Polsce nie da się kupić używanego ciągnika. Albo trzeba się liczyć, że ma przejechane 15 tys. i praktycznie lada dzień należy spodziewać się poważnej awarii.

Czy może jednak jak sprawdzi ktoś znający tą markę i znający się na rzeczy do tego to jest szansa, że jeszcze się trochę pojeździ. Ale tu też pytanie, ile to będzie to trochę? Czy zrobi jeszcze 5 tys.?

Jak się szacuje ile może zrobić max.? Co się "skończy" pierwsze? Silnik, skrzynia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jack83    28

z takim nastawieniem proponuje udać sie wam szanowni koledzy do najbliższego sprzedawcy po nowegobelarusa no bo wiadomo części najtańsze B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aksell    1

No ale to co radzisz? Czy można uznać, że kupno ciągnika jest podobne do kupna samochodu? Czyli jeśli się człowiek dowie jakie są słabe strony konkretnego ciągnika, a potem dokładnie te słabe punkty sprawdzi (najlepiej z mechanikiem), to może być w miarę spokojny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

wiem ze i na zachodzie i w Polsce mozna trafic na bardzo duzo eksplatowany sprzet.

 

U mnie ciagniki chodza po 700h a wiem ze jesli byloby wiecej ziemi to i daloby rade 1500h zrobic wiec ciagnik po 10 latach na zachodzie moze miec realnie conajmniej 10tys h. Kwestia tego jest to ze w Pl nie ma wprawionego w zycie nastawienia ze o ciagnik trzeba dbac, olej co do godziny itp i dlatego po 5 tys h ciagnik wyglada jak w DE po 12 tys h


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzikus    0

PAnowie da się kupić w miarę nie zajechana maszyne, ale tylko i wyłącznie bezpośrednio od farmera. W innym wypadku tak jak w polsce wszyscy chcą zarobić.


C-330,C-360 3P,JCB 530/70 Super Agri, DF Agrotron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

co wy z tym cofaniem liczników jak ciągnik może mieć na liczniku 10000 mth jak liczniki są do 9999 :blink: ,podobnie w samochodach do 99 999 km

Mało który samochód ma do 99 999km, i to raczej te starsze. Do 999 999km to się zgodzę


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek1296    1671

Parę lat temu szwagier kupił we Francji renię 80km.Miała 10lat,tura i 12500mth.Kupiona od rolnika.Dokręcił ok.6000mth(razem ok.18500mth) bezawaryjnie i sprzedał handlarzowi.Miał wtedy ok.14lat.Ciekawe jaki był stan licznika w ogłoszeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Jeśli liczniki są starszego typu tj. te z przeskakującymi cyferkami to wystarczy wyjąć licznik. Przy pomocy małego śrubokrętu lub czegoś cienkiego poprzestawiać delikatnie cyferki (przy przekręcaniu trzeba delikatnie rozsunąć bembenki z cyferkami) i gotowe. Handlarze napewno o tym wiedzą. Gorzej gdy jest ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Zmiana zapisów w pamięci to trudniejsza sztuka, z racji drogich części i małej ich dostepności. Grzebanie przy takich licznikach to kosztowna nauka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darkos795    4

Rozmawiałem z serwisantami z NH i zetora,mówili że nowe traktoty z tych firm mają żywotność silnków na 20 tys

mth.Trzeba oczywiście wziąść poprawkę na to co mówią,w końcu lojalność wobec firmy zobowiązuje ;) pewnie jest

tak że nasze maszyny mają po więcej niż jest na zegarach,ale i tak pare lat powinny posłużyć.Użytkuję 32 letniego

zetora od 5-ciu lat i na razie odpukać,jest ok.Z resztą pewni wielu z Was się ze mą zgodzi,że te stare proste

mechaniki są trwalsze od tych zaawansowanych technicznie młodszych modeli.Z wyrazami szacunku dla szczęśliwych

posiadaczy nowych ciągników-Darek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szczur    0

Faktycznie szacunek nowe a się i tak na gwarancji coś popsuje a tu stary i nie psuje się nic jak to jest :blink:


Landini 6880, Zetor 5245, Mf 255, Claas Dominator 56

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam2939    1

ja swojego MF prosto od francuza przywiozłem i w życiu bym nie uwieżył ze ma tylko 7000 MTG (rocznik 1984) żebym u niego od kilku lat sezonowo nie pracował. ciągnik chodził tylko w pługu jedno skibowym do głębokiej orki :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    286

co wy z tym cofaniem liczników jak ciągnik może mieć na liczniku 10000 mth jak liczniki są do 9999 :blink: ,podobnie w samochodach do 99 999 km

 

 

Ciekawe teorie snujesz, czyli kontynuując ciągnik mający 9999 nie nabije na zegar więcej mth? Albo jak przekręci licznik do 1|0000 mth to ciągnik staje się jak nowy? :)


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397
Ciekawe teorie snujesz, czyli kontynuując ciągnik mający 9999 nie nabije na zegar więcej mth? Albo jak przekręci licznik do 1|0000 mth to ciągnik staje się jak nowy

może trochę nie jasno cały czas snujecie teorie że licznik cofnięty bo np ma 4000 mth a liczniki są do 9999 i może mieć równie dobrze=najczęściej 14000 czyli dalej 4000 na liczniku (bo tej 1 z przodu nie widać) i po ktoś miał niby licznik cofać :lol:

 

Przy ok 10000 tyś opony idą do wymiany ;) tagże nowe opony to przekręcenie się licznika ;)

Sam mam kupiany ciągnik z 5000 mth i już lekko zjechane drugie gumaki a na filtrze dodatkowo znalazłem karteczkę z 2000 mth ale 4 lata wcześniej (a on ma 20)

Sąsiad ma 7211 i cały czas licznik chodził i przy 9000 silnik robił i opony za jakiś czas wymieniał A teraz ma 2000 mth a licznika nie cofał :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil0610    3
Napisano (edytowany)

kolego sebe1033 pisząc ze liczniki sa tylko do 9999 nie masz racji, wez zobacz sobie licznik np: w M-F 3060 czy w RENAULT tam licznik moze nakręcić np: 14 tyś mth i bedzie to widoczne jako 14000, a nie 4000 po przekreceniu licznika.

Edytowano przez kamil0610

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturs860    0

ja mam fendty i w obu stan licznika troche powyżej 10 tys i nic sie nie przekreciło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aksell    1

Czyli prosty wniosek z tego co piszecie, że należy dodać 1 z przodu do tych przebiegów i to się będzie w miarę zgadzało tak? Ale w takim razie długo jeszcze pojeździmy takim ciągnikiem?

Dla przykładu:

Na alledrogo jest w tej chwili 10 ciągników MF 6180, najmniejszy przebieg to 3800 mth, rocznik 1996, potem są jeszcze 5800-97r, 4700-96r, 5800-95r, 4400-97r, 4300-96r, 5200-98r, 5700-98r, dwa nie mają podanego przebiegu.

Czyli najwięcej 5700 w 12 lat, czyli 475 mth na rok. Jeśli było by to 15700 to wyszło by wtedy 1308 na rok.

Czy waszym zdaniem taki ciągnik 120 koni zrobi tyle mth w rok? Czy więcej robią mniejsze ciągniki, pracujące z Turem, z paszo-wozem a większe pracujące przy pługu, nie zrobią takich przebiegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj