330CUrsus

Hamulce pneumatyczne C-330

Polecane posty

Vice_Lord    0

w takim stanie i z powietrzem to chyba jedyny i dlatego pytam bo nie mam gdzie podpatrzeć inaczej nie zawracałbym gitary :D

 

chyba że zrezygnuje z przewodów i połącze to wężami do powietrza mają wytrzymałość do 20-30bar myśle że traktor więcej nie wypoci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrup    0

Witam.
Wie Ktoś może czy da się podłączyć przyczepę z dwuobwodową instalacją di 30stki z oryginalną instalacją jednoobwodową?
Jeżeli tak, to jak?
Jeżeli trzeba coś przerobić to co?
W samej przyczepie nie chcę za dużo kombinować bo jest nowa a i też mam drugi ciągnik z dwuobwodową instalacją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Może trzeba zmienić czerwone szybkozłącze w przyczepie na takie aby pasowało do ciągnika lub w ciągniku oryginalne szybkozłącze zmienić na szybkozłącze czerwone.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Zrobiłem jak radzi @ashaort, tzn. zmieniłem wtyczkę na czerwonym przewodzie na tradycyjną czyli taką do jednoprzewodowej instalacji i hamulce działają normalnie. Zółty przewód wisi nieużywany i nic się nie dzieje.

Więc nie ma potrzeby brnięcia w duże koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrup    0

Oj,to nie dobrze.
Myślałem że wystarczy jakaś drobna przeróbka a tu widzę koszt prawie połowy 30stki....
No ja zmieniłem gniazdo w trzydziestce, ale nic ni pomogło.
Ma to jakiś znaczenie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma znaczenia. Nic na to nie poradzisz, bo hamulce jednoobwodowe działają zupełnie inaczej niż dwuobwodowe. W pierwszych hamowanie odbywa się przy zaniku ciśnienia w przewozie, a w drugim po pojawieniu się ciśnienia. Dlatego nie będzie działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dziwne że u mnie nie było problemu i działa. Może założyłeś nie tą wtyczkę, są dwa typy, "miękka" i "twarda".

Być może kluczowy jest zawór na przyczepie, u mnie jest taki http://allegro.pl/zawor-pneumatyczny-przyczepy-4-zakresowy-sanok-d47-i4901876523.html i jest podłączone do wszystkich trzech wyjść, do tego z uszami podłączony jest regulator siły hamowania a do dwóch pozostałych żółty i czerwony wąż. I działa w dwóch wersjach jedno i dwuobwodowej. A instalacja pneumatyczna w 330 i w Zetorze działa tak samo.

 

Jest tak jak pisałem, kluczem jest zawór na przyczepie, tu w punkcie (tabela) 13 jest opisane podłączenie zaworu na jeden lub dwa przewody; http://www.sklep.mizar.com.pl/hamulce-w-przyczepach-rolniczych-pm-122.html

Wystarczy więc ten typ zaworu i można używać na dwa sposoby.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bernijol    5

Koledzy, odświeże kotleta bo chciałbym się dowiedzieć czy jeżeli papaj odpwlony pracuje i jest załączona spreżarka to po kakimś czasie zawór ciśnieniowy nie powinienen dpuscic ciśnienia? I ewetualnie po jakim czasie? Bo w moim przypadku gdy traktor jest odpalony i spreżarka pracuje po nawet 10 minutach nie robi tego charakterystycznego psiu ale hamulce w przyczepie dziadają jak nabije układ po jakiś 3 minutach już działają. Czy sprężarka daje małe ciśnienie, czy gdzieś te ciśnienie mi ucieka? choć sprawdzał nic nie psiuczy z układu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheAgroTV    0

Witam 

Chce się dowiedzieć kilka informacji o układzie pneumatycznym w c330. A mianowicie jak mam zakręconą nakrętke motylek w odolejaczu i chce odłączyć przewód pneumatyczny od przyczepy to nadmiar powietrza będzie uciekał zaworem czy muszę odkręcić motylka w odolejaczu?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1141

Bez znaczenia czy masz podpiętą przyczepę, czy nie, nadmiar powietrza zawsze powinie upuszczać zawór. Pod warunkiem, że jest prawidłowo ustawiony i sprężarka jest wstanie więcej nabić niż ustawiony jest zawór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

po to jest forum. na błahe pytania też ktoś odpowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacor73    1141
54 minuty temu, Karol445 napisał:

Matko!!! Co za pytania!!!

No, a kolega wie na przykład jak jest problem z nadmiarem powietrza rozwiązany np w U3512?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheAgroTV    0

Witam 

W c330 po wciśnięciu pedału hamulca przyczepa nie hamuje zero reakcji wszystko podłączone dobrze w czym moze być problem 

Dodam że ten grzybek od hamulca ręcznego w przyczepie po podpięciu przewodu hamulcowego przechodzi do góry 

20210819_203002.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrofix224    26

Może wystarczy wyregulować cięgno przy zaworze w ciągniku? Lub trzeba zakręcić odolejacz aby poszło powietrze na zawór. Opisz dokładniej problem jaki masz to będzie łatwiej pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheAgroTV    0

Odolejacz jest zakręcony powietrze idzie do przyczepy układ jest szczelny ale jak wcisnę hamulec przyczepa nie reaguje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

A jak wciśniesz hamulec to w gnieździe ciągnika jest powietrze czy nie? Jeśli jest to znaczy że zawór hamulcowy ciagnika nie spuszcza powietrza i są wtedy dwie ewentualności.

1. Zła jego regulacja (względem pedałów)

2. Uszkodzenie

 

Jeśli zaś po wciśnięciu powietrze z owego gniazda znika to albo masz ustawiony korektor siły hamowania w przyczepie na pozycje "brak hamulca" lub masz uszkodzony czy też zacięty zawór sterujący przyczepy. Innych możliwości raczej nie ma.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheAgroTV    0

Nie niema powietrza zawór działa poprawnie raz na jakiś czas spuszcza powietrze.

Chyba muszę wyregulować cięgno przy zaworze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Raz na jakiś czas? Jeśli instalacja w ciągniku jest nabita to przy każdy zahamowaniu powinieneś usłyszeć syk powietrza. Pedał naduszony powietrza nie ma, pedał w górze powietrze w gnieździe jest. 

 

Zrób sobie jeszcze próbę w przyczepie. Nabij zbiornik w przyczepie powietrzem. Ustaw korektor siły hamowania w pozycję pełnej przyczepy i odepnij nagle przewód od ciągnika. W takim wypadku mają zadziałać hamulce. Jeśli nie zrobią tego to szukaj przyczy w przyczepie a konkretnie zaworze ( musisz być pewny w tym wypadku że traktor podaje powietrze do przyczepy).

 

Jeśli zaś hamulce w przyczepie zadziałają to wina lezy gdzieś po strobie ciągnika.  


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheAgroTV    0

Zapiołem przyczepę podłączyłem przewód hamulcowy nabiłem powietrza ruszyłem wcisnołem hamulec i nie zachamowała nie było psyknięcia powietrza z zaworu jak wcisnołem hamulec.  Powietrze psyka tylko gdy jest za duże ciśnienie w butli 

Pożyczyłem 60-tke zapiołem do przyczepy ruszyłem i wcisnołem hamulec i zachamowała psyknięcie było. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

To wina leży po stronie zaworu hamulcowego ciągnika. Albo źle wyregulowany albo uszkodzony.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Werben
      Witam, mam problem z zaworem powietrza tym pod pedałami hamulca, jest wymieniony na nowy, ale mam problem z regulacją. Otóż gdy wcisnę pedał do końca to cały czas syczy mi z niego aż do zejścia ciśnienia do 0. Jak go wyregulować, wcześniej na starym gdy wcisnąłem pedał do końca to tylko syknął raz i trzymał ciśnienie.
    • Przez yoma
      Witam, 
      czy miałby ktoś schemat/ budowę zaworu sterującego przyczepy? Podrzucam zdjęcie zaworu, Szukam 2 dzień po Internecie nigdzie nie mogę znaleźć są same schematy podłączenia, a ja potrzebuję budowę, gdyż mój obecny nie działa poprawnie i zastanawiam się czy ktoś już nie grzebał i źle nie złożył. Z góry dzięki.   

    • Przez wyrebski1
      Chcę wymienić bęben hamulcowy w C-330. Mam już wyjętą półoś z pochwy, także półoś wyciągnąłem ze zwolnicy. Praktycznie na samej półosi mam tylko bęben ale jak on schodzi-jest tam jakieś zabezpieczenie?
    • Przez Rafał2222
      Witam.Mam mały problem w zetorze 5011. Gdy wcisnę pedał hamulca są jak żyleta obydwa  koła stoją ale jak drugim razem to już słabiej hamuje. Jak by były zapowietrzone to by za każdym razem by słabo hamowały a tu raz koła stoją raz nie. Tendencja siły hamowania prawego koła jest silniejsza od lewego tutaj podejrzewam wyrównywacz że nie łapie równo dwóch kół. Ale czy może być też winowajcą że hamulce są dobre a raz słabsze?
    • Przez Marcin400
      Witam chciałbym odpowietrzyć układ hamulcowy w valtrze lecz poza typowymi odpowietrznikami na cylinderkach znajduje się też taka skrzyneczka z 2 odpowietrznikami. Pomógł by ktoś i powiedział jak w takim ciągniku odpowietrzyć układ? Z góry dziękuję.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj