Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak spawać bez odształceń?


10 odpowiedzi na ten temat

#1 Share gizbern26

gizbern26

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów

Napisany 22 styczeń 2011 - 11:38

Jak spawać bez odształceń? Witam.
Próbowałem zrobić kawałek ogrodzenia metalowego z nowych prostych ładnych profili.
Niestety,po połaczeniu wszystkich elementów dośc mocno sie pogieło.
Jakie macie sposoby aby pozbyć się naprężeń w wyniku spawania?
Spawałem Mig-mag.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak spawać bez odształceń? Dzisiaj, 01:21
  •  

#2 Share agromatik

agromatik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1343 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 styczeń 2011 - 12:08

Jak spawać bez odształceń? Spawa się krótkimi odcinkami pozostawiając przerwy. Profile zamknięte spawasz naprzeciwlegle.

"trzeba być zawsze tam, gdzie ciągną za sznury, a nie tam, gdzie słychać echo dzwonu"


#3 Share fordtw15

fordtw15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 22 styczeń 2011 - 17:46

Jak spawać bez odształceń? Tak jak kolega wyżej napisał, spawasz po kawałku po przeciwnych stronach, raz z jednej strony złap spaw następnie z drugiej strony:) pozdrawiam

#4 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2077 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 22 styczeń 2011 - 20:21

Jak spawać bez odształceń? jest jeszcze kwestia amperażu jak przesadzisz to też będzie ściągać podobnie jak w przypadku za długich spoin nieadekwatnych do materiału. Przeleć okiem po sąsiadów płotach :lol:

Najlepiej pokaż co tam nie wyszło

#5 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 22 styczeń 2011 - 23:53

Jak spawać bez odształceń? A młotkowanie spawu aby naprężenia zlikwidować.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#6 Share strd

strd

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 23 styczeń 2011 - 00:25

Jak spawać bez odształceń? młotkowanie nie usuwa naprężeń, tylko powoduje zmianę kształtu. Żeby usunąć naprężenia po spawaniu musisz wygrzewać spawy w temperaturze rekrystalizacji, albo starzeć odpowiednio długo. żeby spawy nie wyginały elementów musisz tak spawać, żeby material rozgrzewał się i chłodził w miarę równomiernie

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak spawać bez odształceń? Dzisiaj, 01:21
  •  

#7 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 23 styczeń 2011 - 10:03

Jak spawać bez odształceń? Jeżeli zaraz po spawie uderzymy młotkiem to naprężenia odejdą (zmieni się kształt), tylko wszystko z umiarem.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


#8 Share akadaka

akadaka

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 23 styczeń 2011 - 19:59

Jak spawać bez odształceń? Z tego co wiem to młotkowanie stosuje się przy spawaniu żeliwa, ale to jest tylko garażowy sposób w przemyśle stosuje się odpuszczanie (czyli do pieca, coś jak napisał kolega strd. Jak to nie jest jakiś gruby materiał to można po prostu wyprostować młotkiem :)

#9 Share KamilW

KamilW

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 23 styczeń 2011 - 20:33

Jak spawać bez odształceń? Mnie w szkole uczą , że spawane elementy przed spawaniem powinno się sczepiać. Co 20-30 grubości spawanego materiału naprzemiennie od środka, wtedy w dużym stopniu można uniknąć odkształceń B)

#10 Share Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3919 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 23 styczeń 2011 - 21:05

Jak spawać bez odształceń? Garażowy może i tak ważne że efekt jest.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak spawać bez odształceń? Dzisiaj, 01:21
  •  

#11 Share akadaka

akadaka

    Zaawansowany

  • Validating
  • PipPipPip
  • 105 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podkarpackie

Napisany 11 marzec 2011 - 23:54

Jak spawać bez odształceń?

Mnie w szkole uczą , że spawane elementy przed spawaniem powinno się sczepiać. Co 20-30 grubości spawanego materiału naprzemiennie od środka, wtedy w dużym stopniu można uniknąć odkształceń B)


Ale nie zawsze, jak masz konstrukcje przestrzenną to predzej ale jak płaską albo belke to i tak powygina, mozna dawać rozpórki ale z reguły i tak po ich odcięciu materiał sie odkształca, napreżenia spawalnicze to pierońska siła. W każdym razie trzeba przewidzieć jak bedzie "ciągnął" spaw , a spoiny zawsze się kórczą, ściagaja do siebie, wazna jest tez kolejnosc spawania.

Edytowany przez akadaka, 11 marzec 2011 - 23:55.


Podobne tematy