Skocz do zawartości

Zdjęcie

u 912 silnik po naprawie głównej


32 odpowiedzi na ten temat

#21 Share dominik1882

dominik1882

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:koło Sieradza
  • Zainteresowania:muzyka, sport

Napisany 18 grudzień 2012 - 13:19

u 912 silnik po naprawie głównej na zimnym jest 4 atm jak silnik był zalany elfem to było lepiej a na turdusie jest masakra do pompy zaglądałem zawór jest
w pompie srary typ niewymienialny

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
u 912 silnik po naprawie głównej Dzisiaj, 15:58
  •  

#22 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2012 - 13:32

u 912 silnik po naprawie głównej Odkręć i sprawdź panewki a jak są w miarę to zmień pompę.Teraz taka jakość. :)

#23 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 18 grudzień 2012 - 13:38

u 912 silnik po naprawie głównej

Wywal najpierw odsrodkowy filtr oleju - zaloz przystawke na filtry wymienne koszt okolo 200 zl. U mnie pomoglo z 0 (tak zera) na wolnych przy rozgrzanym silniku zrobilo sie 2 atm. Ten filtr jak jest sprawny jest super gorzej jak jego dobre dni mina.

Głupia rada, wymienić zużyte części w odśrodkowym i następne 10tys motogodzin wytrzyma a przynajmniej słychać przy zgaszeniu silnika wirnik tego odśrodkowego filtra i ma się pewność że działa. Zakładanie przystawki to chyba jak chce ktoś sprzedać ciągnik i na szybko podnieść ciśnienie.

Pompa może jeszcze być dobra ale zawór przeciążeniowy pompy otwarty- zacięty. Od niego bym zaczął....

Tutaj też bym szukał. Miałem 4-6 atm zależnie od obrotów (800-2000) na dotarciu, po dotarciu wskoczyło na 8 na zimnym na niskich obrotach po 10 na 1500 obrotów, potem zaczęło maleć do 1,5 na rozgrzanym.
Miska w dół, zawór wyjeliśmy a tam maleńkie ryski (przycinał się). Nowy zawór i teraz na rozgrzanym jest 3 a na zimnym 4. Trochę mało ale tak to wyszło po szlifie wału. Silniczek pracuje elegancko ma moc, mało pali. Może jak kiedyś miskę zdejmę to podłoże podkładkę pod zawór aby na gorącym miał 4,5.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#24 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2012 - 00:00

u 912 silnik po naprawie głównej W ktoryms juz czytanym przeze mnie Twoim poscie piszesz ze slyszysz jak sie wirnik w filtrze odsrodkowym obraca, wymienne wklady nie musza sie obracac a i tak doskonale filtruja olej. Znam przypadki zatarcia walu korbowego przez ten wspanialy filtr. Nie wiem jakie sa koszta remontu filtra odsrodkowego, podejrzewam ze podobne do zakupu przystawki i w tym przypadku zdecydowanie wole przystawke. Nie wiem czy w omawianym przypadku ta wymiana dala czy nie dala pozadany skutek, wiem natomiast tyle ze w duzej grupie przypadkow pozwala odwlec remont nawet na kilka lat.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#25 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2012 - 00:43

u 912 silnik po naprawie głównej Puszkowe wcale tak doskonale nie filtrują nie umywają się do baka i posiadają zawór który otwiera się gdy filtr się zabrudzi, a w tedy to brudny olej krąży po układzie.
A co filtr odśrodkowy zrobił by zatrzeć wał?
Koszty remontu bąka nawet gdyby były podobne do zakupu przystawki to nie trzeba potem płacić za filtry przy każdej wymianie oleju.
A sposób w jaki reanimujemy ciśnienie w silniku to inna sprawa, bo przy sprawnym bąku spadek ciśnienia nie jest tak wieki, a gdy dużo gubi to po prostu się zużył i trzeba naprawiać. Jak wał wyciuchany to żaden filtr puszkowy mu nie pomoże.

#26 Share FINN

FINN

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1416 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dźwierzuty, k/ Szczytna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 19 grudzień 2012 - 19:39

u 912 silnik po naprawie głównej @mtracz, zgadzam się z tobą w 100% odnośnie filtrów puszkowych, że po zabrudzeniu, taki filtr się otwiera i mamy syf w układzie... a bąk... będzie kręcił się aż będzie miał 1cm nalotu... jeśli już to polecam zastosowanie 2 rodzajów... tak jak ja mam w 914, w silniku jest bąk, a do zasilania turbiny jest puszkowy...
Co do zacierania się silników na bąku... to jest pare kwestii, rodzaj oleju, częstotliwość wymian, i dbanie o silnik przez operatora...

"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 


#27 Share ogrodnik70

ogrodnik70

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wałdowo

Napisany 19 grudzień 2012 - 20:16

u 912 silnik po naprawie głównej Ja w mojej 1201 miałem ciśnienie 6 atm na zimnym a na ciepłym 4 atm w orce filtr bak, silnik cięszko zapalał wiec była pora na tłoki z tulejami. Po rozebraniu okazało się ze nie było na jednym garze pół tłoka, wał był ser żadnych rys wiec go nie ruszałem a traktor chodził na nim 15 lat. Zmieniłem tłoczki i tuleje i ciągnik śmiga do dziś. Ciśnienie trochę spadło na zimnym 5 atm a na ciepłym w orce na małych obrotach słabe 3 atm. Ale ile ciągnik chodzi na małym gazie dodam ze silnik robiłem jakieś 5 lat temu a rocznie robię nim 250 mtg.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
u 912 silnik po naprawie głównej Dzisiaj, 15:58
  •  

#28 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 19 grudzień 2012 - 20:29

u 912 silnik po naprawie głównej

....Koszty remontu bąka nawet gdyby były podobne do zakupu przystawki to nie trzeba potem płacić za filtry przy każdej wymianie oleju....

a rolnictwo ma przynosić dochody a nie generować straty ;)
Zakładając wymianę oleju po 250godzinach pracy przy 500 godzinach rocznie i cenie fitlra 15 pln czyli 30 pln na rok przez 10 lat mamy 300pln oszczędności.
No i mogę go wyczyścić kiedy chcę a nie wtedy gdy mam nowy fitlr puszkowy.

PS: odśrodkowe filtry montowane były w wysokoobciążonych jednoskach - podparł bym się anglojęzycznym linkiem ale nie moge go znaleźć (a był gdzieś na forum).

Edytowany przez Nikita_Bennet, 19 grudzień 2012 - 20:30.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#29 Share ursusc914

ursusc914

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 211 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:p.lipnowski

Napisany 19 grudzień 2012 - 20:34

u 912 silnik po naprawie głównej Tam są dwa filtry,czyli 2x15złx2 (60zł)na rok przy 500h pracy ciągnika.

#30 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 grudzień 2012 - 23:31

u 912 silnik po naprawie głównej W ursusie 4011 zmieniałem ludziom z bąka na puszki i jeszcze do dzisiaj bez szlifów wału chodzą a tyrają nie miłosiernie w polach. :D A co do bąka to filtruję olej do momentu syf z oleju nie zatka dysz potem otwiera się zawór. :P Ale ludzie którzy na oleju robią 250 motogodzin i więcej to są już nie normalni. :huh: Jestem ciekaw co może zaoszczędzić jadąc tak długo na oleju. :o Trochę wyobraźni i silniki będą długo pracowały. :D

#31 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 20 grudzień 2012 - 10:07

u 912 silnik po naprawie głównej

Tam są dwa filtry,czyli 2x15złx2 (60zł)na rok przy 500h pracy ciągnika.

fakt, zapomniałem bo sugerowałem sie tym dodatkowym fitlrem puszkowym na turbinę co ma finn w swoim ciągniczku ;)

... Ale ludzie którzy na oleju robią 250 motogodzin i więcej to są już nie normalni.....

norma dla starych olejów superol klasy CC to 200 motogodzin, ja pozmieniałem na turdusa i wymianę będę robił co 200-250 godzin lub co rok (bo ciapkiem nie nakręcę tyle godzin rocznie).
NIe wiem co jest w tym złego.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#32 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2395 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 grudzień 2012 - 10:27

u 912 silnik po naprawie głównej Tak tylko po 100 motogodzinach superol CC jest już przepalony ostro a po 200 to już nie mówię a potem ludzie się dziwią ze 2000-2500 po remoncie i ole chlapie albo pierścienie zapieka.200 to dla ciągnika który jest jako pomoc w gospodarce i lekkie prace obrabia a nie jako główny ciągnik w gospodarce.A le każdy ma swoje zdanie. :rolleyes:

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
u 912 silnik po naprawie głównej Dzisiaj, 15:58
  •  

#33 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6290 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 20 grudzień 2012 - 19:27

u 912 silnik po naprawie głównej instrukcja od ciapka - wymiana co 200 godzin lub co roku
zetor - co 200 godzin
mtz - chyba co 125 lub co 200 - musiałbym zajrzeć.
Wszystko podane dla superolu CC/CD. Z rajcji że jeżdzę na turdusie a ciągniki nie są przeciążone to wymiana co 250 lub co rok, zależy co nastąpi szbyciej.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Podobne tematy