Skocz do zawartości

Zdjęcie

u 912 silnik po naprawie głównej


32 odpowiedzi na ten temat

#1 Share szy

szy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 16 styczeń 2011 - 12:15

u 912 silnik po naprawie głównej WITAM
Problem jak w temacie, ale od początku; Silnik w mojej 912 zużywał około 1 litra oleju na 3 zaorane hektary,po zakończeniu prac polowych zdecydowałem się na naprawę główną. Rozebrałem silnik i zawiozłem do zakładów naprawczych na fakturze mam napisane;Sprawdzenie łóż kadłuba,szlif wału korbowego + czyszczenie,regeneracja korbowodów,sprawdzenie wałka rozrządu,regeneracja wtryskiwaczy,regeneracja pompy wtryskowej,regeneracja głowicy,wymiana tulei i tłoków, montaż układu tłokowo korbowego.Kupiłem nową pompę olejową i wszystkie potrzebne uszczelki.Silnik składałem razem ze znajomym mechanikiem.W tej chwili silnik ma 400 mth. po naprawie silnik odpala bez problemu nawet w mróz,(jest rozrusznik z przekładnią) oleju nie ubywa w ogóle ale,nie wiem co z tym ciśnieniem oleju na zimnym silniku przy obrotach 900-1000 jest około 1,5 a na rozgrzanym musi być przynajmniej 1200 obrotów żeby olej był na 1.na rozgrzanym silniku ciśnienie oleju spada szybciej niż obroty silnika,natomiast przy 2200obrotów czy zimny czy ciepły jest 4,5 Nadmienię że wymieniłem już wskaznik oleju, wymieniłem filtr odśrodkowy na dwa filtry jednorazowe.Zdejmowałem też miskę olejową rurka i smok zasysający jest ok.zawór przy pompie chyba też.Do dam że te spadki ciśnienia nie powstały z dnia na dzień.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Wojtek

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
u 912 silnik po naprawie głównej Dzisiaj, 07:30
  •  

#2 Share kukiteam

kukiteam

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 191 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kościejów

Napisany 16 styczeń 2011 - 13:14

u 912 silnik po naprawie głównej Może kupiłeś tani zamiennik pompy olejowej u mnie w MF-ie po remoncie przez jakieś 1000 mtg też wszystko było oki ,aż zauważyłem że na wolnych obrotach zaczęła kontrolka mrugać . To było w sezonie nie miałem kiedy rozebrać, zalałem gęstszym olejem i po dwóch dniach zatarła się pompa i skończyła jazda.

#3 Share szy

szy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 16 styczeń 2011 - 14:00

u 912 silnik po naprawie głównej Pompa olejowa jest z Hydrotoru Tuchola

#4 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 16 styczeń 2011 - 14:48

u 912 silnik po naprawie głównej Dla mnie Tuchola to jedna z najgorszych firm produkująca pompy.Dużo lepszy jest Crystal z Sieradza.Mechanicy z Czech to Tucholi nie chcą widzieć.

Może też być że szlif wału ci przeholowali i nic nie zrobisz.Jak mi kiedyś pękł wał w 912 to kupiłem w Czechah używany po szlifie.Zawiozłem do znajomego szlifierza żeby mi sprawdził który jest szlif.Potwierdził to co Czech powiedział i dodał że wał jest do szlifu bo za mało zebrany jest.Po złożeniu silnika ciśnienie było super aż do sprzedaży tego ciągnika, z 6 lat.

A po byłym PGR to znajomy powiedział że u tego gościa robią szlify i ciągnik rzadko kiedy ma ponad 4 atu.Czyli gość robił za dużo.

#5 Share fezoi

fezoi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 728 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:warmińsko-mazurskie
  • Zainteresowania:motoryzacja ,rolnictwo,

Napisany 16 styczeń 2011 - 16:45

u 912 silnik po naprawie głównej Napisz, jakim olejem zalany jest silnik ?

#6 Share szy

szy

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 16 styczeń 2011 - 18:05

u 912 silnik po naprawie głównej Silnik mam zalany na pewno Turdusem nie pamiętam symboli
Co do pomp z Tucholi to byłem przekonany że to są najlepsze,poza tym w Tucholi są dwie firmy o podobnej nazwie HYLMET I HYDROTOR produkujące pompy .Nigdy nie słyszałem o pompach z Sieradza masz może jakieś namiary na tę firmę
dziękuję za wszelkie informacje

Edytowany przez milanreal1, 16 styczeń 2011 - 20:26.
cytowanie poprzedniego posta


#7 Share Darpol

Darpol

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 403 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bełżyce woj.lubelskie

Napisany 16 styczeń 2011 - 19:27

u 912 silnik po naprawie głównej Najpierw zmierz ciśnienie sprawdzonym manometrem, bo może ten w ciągniku po prostu oszukuje, dopiero szukaj dalej zawór ,lub pompa, albo błąd mechanika przy składaniu.

#8 Share mocher

mocher

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 335 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice zamościa
  • Zainteresowania:rolnictwo, motoryzacja, komputery

Napisany 18 styczeń 2011 - 22:21

u 912 silnik po naprawie głównej moim zdaniem to pierwsze weź wyreguluj na pompie ciśnienie bo może fabrycznie była źle ustawiona a poza tym to do każdego silnika jest inna potrzeba ciśnienia chociażby z tym szlifem wału i po wyregulowaniu powinno być ok B)
Pomogłem, napisałem coś z sensem? kliknij zielony kwadracik ze strzałką :) To się opłaca xD

#9 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 02 marzec 2011 - 21:43

u 912 silnik po naprawie głównej kolego to raczej pompa ewentualnie filtr, ale mówisz że filtr wymieniłeś na dwa więc to już z głowy. może być np tak że jest pasowny silnik i na małych obrotach nie daje rady dać dużego ciśnienia, pompę możesz sprawdzić np tak : wykręć ją z ciągnika wraz ze smokiem i do wiadra z wodą i pokręć ty kołkiem nie powinno być przecieków nigdzie i powinna fajnie przepompować wodę w każdym innym przypadku pompa do wymiany. jeszcze jedna przyczyna jaka mi na myśl przychodzi to jak w zakładach naprawczych wstawiali nowe tulejki to może opiłkami pozatykali kanały dolotowe, chodź powinni to wszystko wyczyścić, lecz nigdy nic nie wiadomo. pozdrawiam

#10 Share fordtw15

fordtw15

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 143 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 02 marzec 2011 - 22:14

u 912 silnik po naprawie głównej ja kiedyś miałem podobnie po remoncie chwile było dobrze a później ciśnienie coraz słabsze i wymieniłem zawór przy pompie olejowej ponieważ podczas remontu wizualnie wyglądał na dobry ale jednak oko nie wszystko zobaczy, a jak u Ciebie ciśnienie rośnie wraz z dodaniem gazu czy stałe takie jest?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
u 912 silnik po naprawie głównej Dzisiaj, 07:30
  •  

#11 Share Yoda

Yoda

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 marzec 2011 - 23:34

u 912 silnik po naprawie głównej Jak masz na wysokich 4,5 to zostaw to w spokoju. Tak niewysilony silnik to starczy że będzie go olej obmywał i nic mu się nie stanie. Ja kupiłem 385 to jak się rozgrzał to miał na wysokich obrotach 1 a na wolnych 0 i 1500 mth tak wytrzymał i się nie zatarł.

#12 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 22 maj 2011 - 13:29

u 912 silnik po naprawie głównej

Dla mnie Tuchola to jedna z najgorszych firm produkująca pompy.Dużo lepszy jest Crystal z Sieradza.Mechanicy z Czech to Tucholi nie chcą widzieć....

A jakich pomp oleju silinikowego należy jeszcze unikać?
Pytam bo zaczynam zbierać graty do remontu silnika 4-ka turbo.
CRYSTAL z Sieradza ma pompy z Tucholi - dzwoniłem i pytałem o to bo też nie chce sobie byle czego wstawić.


Silnik mam zalany na pewno Turdusem nie pamiętam symboli
Co do pomp z Tucholi to byłem przekonany że to są najlepsze,poza tym w Tucholi są dwie firmy o podobnej nazwie HYLMET I HYDROTOR produkujące pompy .Nigdy nie słyszałem o pompach z Sieradza masz może jakieś namiary na tę firmę
dziękuję za wszelkie informacje

właśnie o co chodzi z tym Hylemtem i Hydrotorem?

Edytowany przez Nikita_Bennet, 26 czerwiec 2011 - 14:14.

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#13 Share wojtas4

wojtas4

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów

Napisany 16 maj 2012 - 09:40

u 912 silnik po naprawie głównej Częsta praktyka zakładów-cikuw mechanicznych specjalizujących się w szlifowaniu walów i itp. jest ze względu na stare obrabiarki i brak doświadczenia i tak dla świętego spokoju jest stosowanie większego maksymalnego luzu montażowego ( bardziej ztoczone czopy !!!). Dlatego później mamy takie skutki silnik po remoncie i małe ciśnienie oleju. Ja zawiozłem wal do szlifu do ( Kieleckie zakłady naprawy samochodów) ,efekt jest taki ze 60-tka 4-lata po remoncie a ciśnienie oleju NIGDY NIE SPADLO PONIZEJ 4 atm. nawet rozgrzany na skrajnie minimalnych obrotach .Mam tez 80-tke ale od niej trudno tego wymagać! , zimny na wolnych 4 - 0,5 atm rozgrzany. Na szczęście strasznie dużo ona chodzi (he he ) ,ok 50mth

#14 Share exploode

exploode

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 59 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Sport, Samochody, Motocykle, Elektrotechnika pojazdowa

Napisany 16 maj 2012 - 19:07

u 912 silnik po naprawie głównej Mamy tak samo tylko, że w c-385. Silnik składaliśmy sami. Wał robiony w zakładzie. Pompa oleju była wymieniana dlatego, że w starej ktoś podkręcał zawór bezpieczeństwa (stary typ - pompa i zawór stanowi całość). Nawet wymieniliśmy filtry na PP, ale efekt niewiele lepszy. Ja obstawiam, że jak już to wina pompy, taka jakość teraz.

#15 Share Yoda

Yoda

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 344 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 maj 2012 - 22:41

u 912 silnik po naprawie głównej A ja miałem silnik robiony w zakładzie naprawczym i po 1000mth prawie wcale ciśnienia. Jak rozebraliśmy okaząło się że panewki wyglądały jakby ktoś je przecinakiem. Nie umyli silnika po szlifie czy co? Na razie założyłem nowe panewki i jeżdze. Wał ma rysy więc szlif mu potrzebny tylko że panewki były już na 2 szlif. Przy takich wżerach nie wiadomo czy wyda 3 szlif czy od razu pojadą na 4. I teraz dylemat. robić szlif czy moze za 1000zł nowy wał z Grene? facet w sklepie stwierdził że do 6 by nie zaryzykował ale do 4 garowych biorą i jakoś te wały chodzą. Bo oryginał czeski 4000

#16 Share dominik1882

dominik1882

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:koło Sieradza
  • Zainteresowania:muzyka, sport

Napisany 17 grudzień 2012 - 20:54

u 912 silnik po naprawie głównej też mam taki problem i chce założyć nową pompe oleju tylko u mnie jest starego typu i może ktoś wie czy pompa nowego typu będzie pasowala do 385 czy trzeba coś w silniku przerabiać

Błędy, pisownia !!!!!!

Edytowany przez Marcin91, 17 grudzień 2012 - 23:35.


#17 Share LukaszP

LukaszP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 315 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 grudzień 2012 - 22:38

u 912 silnik po naprawie głównej Wywal najpierw odsrodkowy filtr oleju - zaloz przystawke na filtry wymienne koszt okolo 200 zl. U mnie pomoglo z 0 (tak zera) na wolnych przy rozgrzanym silniku zrobilo sie 2 atm. Ten filtr jak jest sprawny jest super gorzej jak jego dobre dni mina.
Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

#18 Share dominik1882

dominik1882

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:koło Sieradza
  • Zainteresowania:muzyka, sport

Napisany 18 grudzień 2012 - 12:02

u 912 silnik po naprawie głównej filtr jest wymieniony na 1500obr na ciepłym jest 0 na 2200 1atm może pompa tylko niewiem czy nowego typu będzie pasowała

#19 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 grudzień 2012 - 12:32

u 912 silnik po naprawie głównej Pompa może jeszcze być dobra ale zawór przeciążeniowy pompy otwarty- zacięty. Od niego bym zaczął, albo poluzowane-nieczelne połączenia pompy z blokiem.
Miska w dół nie ma na co czekać, przy takim ciśnieniu nie powinieneś go nawet zapalać.
A jakie ciśnienie na zimnym silniku?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
u 912 silnik po naprawie głównej Dzisiaj, 07:30
  •  

#20 Share ptaszyna

ptaszyna

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1631 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:powiat toruński

Napisany 18 grudzień 2012 - 13:17

u 912 silnik po naprawie głównej U siebie miałem przypadek że wykręciła się z wału zaślepka montażowa i ciś. spadło.

Podobne tematy